BikeshopGiantLostInLaplandElectrobike
Sivu 103 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.061 - 3.090 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Läski kannattaa ehdottomasti ostaa sillä alkuperäisellä jäykällä (hiilari)keulalla ja joustokeula ostetaan sitte jälkikäteen jos siltä alkaa tuntua. Missään nimessä ei sitä jäykkää keulaa kannata myydä jos vaikka haluaakin sen talven ajaksi vaihtaa takaisin!
    enkä usko että moni muukaan pyörävalmistaja myy.
    Crocilta saa tai ainakin sai vielä ennen 260€ hintaan koko mustaa hiilikuitukeulaa 150mm navalle. Istuu oman kokemuksen perusteella dudeen erittäin hyvin.

Laitetaanpa kysymys tännekin, kun kerran neuvojen kyselemisen aloitin.

Vaikka maantiellä olen ajanut lukkopolkimilla alusta asti, niin maastoon ajattelin hommata (ainakin aluksi) flätit.

- Millaiset on hyvät flätit?

- Mihin hankinnassa kannattaa kiinnittää huomiota?

- Löytyykö Canyonin valikoimasta (https://www.canyon.com/fi/accessories/) joku varteenotettava vaihtoehto? Se tulisi samoilla toimituskuluilla ja takuilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Kevennystä isompi vaikutus lienee kuitenkin parantuneella rullaavuudella.
    Samaa mieltä, minulle parantunut rullaavuus on tubelesoinnin merkittävin hyöty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Läskin sisurit ovat aika painavaa kamaa. Kevennystä isompi vaikutus lienee kuitenkin parantuneella rullaavuudella. Kun renkaan kumiseinämän paksuus ohenee sisuskumin paksuuden verran, kumin muodonmuutokseen kuluu renkaan pyöriessä vähemmän energiaa.
    Ilmeisesti tuon muodonmuutosilmiön merkittävyys riippuu myös rengaspaineista? Olettaisin, että pienillä paineilla, kun rengas painuu enemmän kasaan, sisurillisen rullaavuus kärsii enemmän? Maksimipaineilla rullaavuus ei varmaankaan juurikaan muutu, oli sitten sisuri tai ei?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 3wheel Katso viesti
    Ilmeisesti tuon muodonmuutosilmiön merkittävyys riippuu myös rengaspaineista? Olettaisin, että pienillä paineilla, kun rengas painuu enemmän kasaan, sisurillisen rullaavuus kärsii enemmän? Maksimipaineilla rullaavuus ei varmaankaan juurikaan muutu, oli sitten sisuri tai ei?
    Juuri noin. Läskirenkaissa ilmiö luonnollisesti on selvin. Uskomaton rullaavuus epätasaisella pinnalla pienillä paineilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti

Vaikka maantiellä olen ajanut lukkopolkimilla alusta asti, niin maastoon ajattelin hommata (ainakin aluksi) flätit.

- Löytyykö Canyonin valikoimasta (https://www.canyon.com/fi/accessories/) joku varteenotettava vaihtoehto? Se tulisi samoilla toimituskuluilla ja takuilla.
    Aja lukoilla. Meillä Dude perheessä yhteiskäytössä fläteillä. Olen alkanut vältellä Dudea hankalimpiin maastoihin kun tuntuu että leveä keskiö, leveät flätit niin polkimet kolisee kokoajan, varsinkin urissa alkanut ärsyttämään. Ehkä se on oppimiskysymys mutta tuntuu että Radon Slide täpäri + lukot niin ei tarvii yhtään näin paljon miettiä ja tuskailla.

Edessä Bluto ja 4.0 JJ. Täytyy laittaa 4.8 eteen jos se edes vähän nostaisi, takana on jo 4.8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti

Flättejä löytyy isolla pinta-alalla ja ohkaisia. Esim oneup, ja halvemmista nukeproof horizon. Alumiiniset kannattaa hommata suoraan. Eivät maksa juurikaan enempää kun muoviset.

Dude on ollut sekalaisessa ympärivuotisessa maastokäytössä kolme vuotta ja meidän suhteesta on muodostunut erittäin tiivis. Maastoajon lisäksi ajattelin tehdä Dudesta "hiekkatie/kaupunkitykin" hankkimalla 29" kiekot 2,25" Schwalbe G-One Allround/Speed renkailla korvaamaan lähes käyttämättömäksi jääneen cyclon. Koska teknisesti olen pyöräasioissa kömpelö, niin mitä tulee huomioida 29" kiekkojen hankinnassa? Ja löytyykö valmiina sopivia Dudeen sopivia kiekkoja vai pitääkö mennä paikalliseen pyöräliikkeeseen (josta huollon osalta huonoja kokemuksia) ja pyytää heitä kasaamaan sopivat kiekot?

F. Kotlerburg Guest
    ^ei löydy valmiina, mutta kasauta ns. 29+ kiekot eli luokkaa 35-40mm sisäleveä vanne ja laita 2.35" G-Onet niin on vähän muhkumpi kumi eikä keskiö putoa niin pahoin. Netistäkin löytyy kyllä kasaajia, jos et halua paikallisella teettää. Esim. R2-Bike tai Best-bike-parts.de tekee sulle kiekot, kun pyydät tarjousta. Itse lähtisin DTSwissin BigRide navoista liikkeelle.

Nyt ois tilaus sitä vaille valmis, että kuponki kysyy alennuskoodia. Löytyykö sellaista mistään?

Löytyykö dude 9.0 ex 2018 mallin speksit vielä jostain? Canyonin sivuilta en löytänyt..

Canyon Läskipyörät

Käyttäjä Poy oli ottanut aikanaan talteen.
    https://www.dropbox.com/s/mv5pwryf66...02018.pdf?dl=0

Edit: Siis nuo onkin Unlimited 9.

Google cachesta näyttäs löytyvän vielä noi 9.0 ex 2018 speksit
    Käännetty portugalista englanniksi niin tekstissä voi olla käännöskukkasia...

http://i.imgur.com/LFHz9Zr.jpg

^ kiitos speksi linkeistä..

Tuli hankittua Dudeen 29+ kiekot kesän yleisajeluja ja bikepacking touhuja silmälläpitäen. Navat DT Swiss Big Ride, kehät SunRingle Duroc 40 ja pinnat Alpinaa, kasaus paikallisessa. Renkaat WTB Ranger Light 29x3.0 tubelessina. Painoa lähti kilon verran ja nyt kiihtyy paremmin ja rullaa kevyemmin, joten tyytyväisiä ollaan.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Kärsiikö akseli olla etuasennossa 29+:lla?

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Eiköhän se mahdu. Nyt on takana ja tilaa jää reilusti.

TTL, tuliko paljonkin maksamaan tuo kiekkosetti?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti

Juu kyllä mahtuu!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pyöräsimo Katso viesti
    TTL, tuliko paljonkin maksamaan tuo kiekkosetti?
    Osat ja tubelessikamat oli jotain 700e + kasaus kivijalan taksan mukaan.

@F. Kotlerburg: kiitos, pitää tutustua noihin!

@TTL: hieno! Missä kävit kasauttamassa kiekkosi? Itsekin asun Turun seudulla, joten mielelläni kyllä suosisin paikallista mikäli sellaisesta olisi suosituksia... Ja hankitko tarvikkeet ko liikkeestä vai olitko tilannut osat muualta ja he vain kasasivat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jellona Katso viesti
    Missä kävit kasauttamassa kiekkosi? Itsekin asun Turun seudulla, joten mielelläni kyllä suosisin paikallista mikäli sellaisesta olisi suosituksia... Ja hankitko tarvikkeet ko liikkeestä vai olitko tilannut osat muualta ja he vain kasasivat?
    Navat ja kehät tilasin netistä, pinnat ja nippelit löytyi paikallisesta. Foxcompissa kasattiin ja kaikki sujui mallikkaasti, voin kyllä suositella lämpimästi. Jos meinaa netistä tilata niin kannattaa olla tarkkana pinnojen pituuden kanssa. Itse olisin tilannut väärän mittaiset jos olisin laskuria uskonut. Samoin napojen malleja on erilaisia, Dudeen sopii 12x197 Centerlock.

Onkos kellään tätä 2-lehtistä tolppaa dudessa? Hintava kyllä, mutta ainakin cyclossa tuntui toimivalta.

https://www.canyon.com/fi/accessorie...=2706&id=61104

On!
    Ostin kesällä, kun oli vuorokauden tarjouksessa paljon halvemmalla. Käyttökokemuksia ei vielä juurikaan ole, kun läskillä ajan pääsääntöisesti rospuutto ja talvikaudella.
    Ajatus oli josko läskistä sais siedettävämmän ajettavan ja toi vähän joustais helpottaen selän kipeytymis ongelmissa.
    Huhuina kans kuullu et vois toimiakkin, toivotaan niin.
    - XC-tyylinen kuntoilija -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kurapyörä Katso viesti
    On!
    Ostin kesällä, kun oli vuorokauden tarjouksessa paljon halvemmalla. Käyttökokemuksia ei vielä juurikaan ole, kun läskillä ajan pääsääntöisesti rospuutto ja talvikaudella.
    Ajatus oli josko läskistä sais siedettävämmän ajettavan ja toi vähän joustais helpottaen selän kipeytymis ongelmissa.
    Huhuina kans kuullu et vois toimiakkin, toivotaan niin.
    Mihin hintaan sait?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani_P Katso viesti
    Onkos kellään tätä 2-lehtistä tolppaa dudessa? Hintava kyllä, mutta ainakin cyclossa tuntui toimivalta.

https://www.canyon.com/fi/accessorie...=2706&id=61104
    On ollut käytössä parisen vuotta. Ei se tietty mitään täpäriä pyörästä tee, mutta ottaa terävyyttä tälleistä pois ja on ollut omalle kuluneelle selälle hyvä päivitys. Hankkisin uudelleenkin.

Mutta semmoinen juttu tuon tolpan hankinnan kanssa on huomioitava että sen toiminta muuttuu kahden muuttujan mukana. Muuttujat on kuskin paino ja tolpan ulkonema. Jos esimerkiksi on kevyt kuski ja tolppa jää syvemmälle, ei jousta paljoa ja on kovempi.

Itse tykkään tolpasta (27.2mm maantieversio kylläkin) joka oli 29+ käytössä mutta muta ja kivet ainakin tunkivat mun käytössä lehtien väliin ja piti sellaista meteliä murskaantuessaan että kuvittelin kuidun murtuneen. Laitoin tolpan myöhemmin gg-pyörään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TTL Katso viesti
    Tuli hankittua Dudeen 29+ kiekot kesän yleisajeluja ja bikepacking touhuja silmälläpitäen.
    Mitäs tollaselle paketille toli hintaa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, jos joskus tollasen laittaisi. Taitaa hinta lähetyä halpaa plussa pyörää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaL Katso viesti
    Itse tykkään tolpasta (27.2mm maantieversio kylläkin) joka oli 29+ käytössä mutta muta ja kivet ainakin tunkivat mun käytössä lehtien väliin ja piti sellaista meteliä murskaantuessaan että kuvittelin kuidun murtuneen. Laitoin tolpan myöhemmin gg-pyörään.
    Minulla on myöskin yhdessä jäykkäperämaasturissa tuo 27.2mm "maantietolppa" shimmin avulla asennetuna. Ko fillarissa on suhteellisen pitkä seattube joten tolpan ulkonema on pienempi kuin Dudessa ja on toiminut ihan hyvin ja tällien terävyyttä vähentäen. Vaikka Canyon kieltääkin maantiemallin käytön muualla niin hyvin on kestänyt. Mulla ei muta tai kivet ole pahasti mennyt tolpan lehtien väliin, ehkä erilaisia ajopaikkoja yms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Mitäs tollaselle paketille toli hintaa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, jos joskus tollasen laittaisi. Taitaa hinta lähetyä halpaa plussa pyörää?
    Hinta oli tuossa aiemmin mainittu. Plussapyörien hintoja en ole seurannut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •