HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 7 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 336

Aihe: 29 Plus -renkaat

  1. #181
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Ei löytynyt kuvia ja muistin varassa kehno olla. Kuvassa näkyvä ero aika realistinen korkeuden suhteen. Edulliset renkaathan ne on ihan kokeilunkin suhteen.
    Edit:
    5min googlea niin mitat löytyi.

    So I did some measuring last night. Both tiresat 10 psi on 35mm internal width rims.

    Vee Bullbozer 29x3.25: Casing width: 77mm, Knob width: 77mm

    Duro Crux 29x3.25: Casing width: 76mm, Knob width: 81mm

    So, as you can see, the casings are really close, but the knobs on the crux are much bigger and wider. I would imagine on a wider rim, like 45mm internal, the Bulldozer casing will get wider than the knobs, not the best setup.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  2. #182
    Nonii kiitoksia, ilmeisesti 50mm vanne vähän leventää sitä, mut olen jokusen päivän googlettanu ja mistään en ole löytäny mittoja 😬😂

  3. #183
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Onks jengillä kokemusta, että onnistuuko tubeless hommat myös Chroniclen 120tpi versiolla, jossa ei ole TR merkintää?

  4. #184
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    Kyllä onnistuu. Erona noissa kahdessa versiossa on se että TR versiossa kumia on aivan reunaan asti kun ei TR:ssä on verkkomainen reuna. Samanlainen on esim. Fat Freddiessä ja sekin litkuttuu.

  5. #185
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Dohhhh, tuli sit hommattua maxxis minionit max terrana eteen ja taakse. Chubacaprojen jälkeen fillari muuttui kuntopyöräksi, rullaavuudesta ei voi puhua. Pakko tilata chronicle taakse, muuten ei jaksa sinkuttaa kotiin. Ettei koko ajan huonoa niin paljon hyvääkin, pito on hyvä. Oikein hyvä. Tiivistyivät litkutettuina 50mm mulefuteillekin hyvin. Edessä tuo minioni on hyvä, ei mitään sivulipsumista. Vähän on opettelua ohjaamisen kanssa vs chuba, tuntuu jotenkin oudolta?
    -Usot sie jot myö uitiin?

  6. #186
    Weston Guest
    Edessä ja takana WTB Rangerit 29x3.0” 35mm sisäleveyksisellä kiekolla. Tilaa jää Blutossa ehkä 5mm ja rungossa samaa luokkaa. Ajattelin syksyn liukkaille tarpeen tullen eteen jotain karkeampaa kumia, mutta miten on halkaisijoiden laita? Ei saisi olla yhtään isompi kuin Ranger. DHF tai Dirt Wizard käyneet mielessä.

  7. #187
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Vielä ei ole lunta mutta jottei jäisi viime tippaan niin onko 29+ kokoisia nastakumeja?

  8. #188
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    140
    ^^
    Dirt Wizard on 40mm leveällä vanteella noin 59-60mm "korkea" vanteen ulkokehästä mitattuna ja leveimmillään reunimmaisten nappuloiden kohdalta 75mm

  9. #189
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Vielä ei ole lunta mutta jottei jäisi viime tippaan niin onko 29+ kokoisia nastakumeja?
    Ainakaan minun tiedossa ei ole "todellisia" 29+ nastarenkaita. Siis jotakuinkin 3". Itse olen ajellut 29x2.35 45Nrth Nicotineilla, leveys n.67mm 45mm sisäleveällä vanteella ja Arisun Sharktoothilla, leveys n.68mm samalla vanteella. Voisi ehkä sanoa että nastarengaspuoli on 29+:n ainoa handikappi, 27.5+ on tässä suhteessa parempi Suomityresin Fat Freddien ja 45Nrth:n Wratchildin kanssa.

  10. #190
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    210
    Arisunit kannattaa unohtaa. Mulla lähti nappulat irti missä oli nastat. Onnex paikallinen otti renkaat takas.

    Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

  11. #191
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Weston Katso viesti
    Edessä ja takana WTB Rangerit 29x3.0” 35mm sisäleveyksisellä kiekolla. Tilaa jää Blutossa ehkä 5mm ja rungossa samaa luokkaa. Ajattelin syksyn liukkaille tarpeen tullen eteen jotain karkeampaa kumia, mutta miten on halkaisijoiden laita? Ei saisi olla yhtään isompi kuin Ranger. DHF tai Dirt Wizard käyneet mielessä.
    Äsken vähän mittailin ja DHF oli 75mm leveä ulommista nappuloista 45mm sisäleveillä kehillä ja Rangerit on karvan yli 75mm 34mm sisäleveillä kehillä. Muistelen että ihan vähän yli 76mm on Ranger leveä 45mm sisäleveillä kehillä.
    DHF on pari milliä isompi halkaisijaltaan verrattuna jo vähän kuluneeseen Rangeriin. Runko ei DHF:ssä ole iso mutta isot korkeat nappulat tekee kokoa.

  12. #192
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Arisunit kannattaa unohtaa. Mulla lähti nappulat irti missä oli nastat. Onnex paikallinen otti renkaat takas.

    Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Vähän pienet ja heikot on tosiaan Arisunin nappulat ajatellen nastan pysymistä. Turhan heikon tuen saa nasta, ja kovemmassa menossa nasta ikäänkuin vääntyy irti heikosta nappulasta.
    Vaihdoin nastoja teräväkärkisiin ja liimasin kiinni niin silloin ko kumit toimii leppoisammassa ajossa. Mutta ei mitään ISP:tä kyllä vastaa.

  13. #193
    Weston Guest
    Suuret kiitokset mittailijoille.

  14. #194
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Onkos tuo Bontragerin uusi XR4 korkeudeltaan sama, kuin XR2/Chupacabra? Vai samaan runkoon tehty eli ilmatila sama ja näin kokonais korkeus isompi? Taakse vois ostaa kokeeksi rouheemman joko Minionin tai tuon XR4. Minion on ainakin ilmatilaltaan pienempi, kuin Chupacapra. Jäykkäperässä sais olla ilmatilaa takasessa.

    Joskus puitiin tuota Minionin DHF ja DHR rullaavuutta, mutta kai se on uskottava, että DHR rullaa paremmin, kuin oikeen Maxxisen sivulla, niin kehutaan vaikka minusta ei kuiviosta, niin voisi päätellä. https://www.maxxis.com/catalog/tire-...n-dhr-ii-plus#
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #195
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Mä mökelsin ja hommasin Dhr:n taakse. Stachen hauskuus ja rullaavuus katosi jäljelle jäi tahmeus. Siis kyllä tuo varmaan kulkee jos kuntoa ja voimaa löytyy mutta edelleenkään se ei rullaa.
    Chuba meni taakse ja dhr joutaa kiertoon.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  16. #196
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Onko toi DHF edessä yhtä tahmea kuin DHR takana? Mulla on nyt sekakiekot Stachessa ja takana on 27.5x3"WTB Ranger ja eteen meinasin märällä liukkaan Chuban tilalle DHF:ää.

  17. #197
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mulla on Stachessa kesällä kun on kuivempaa 29x3" WTB:n rangerit ja syksyisin märille keleille on toisilla kiekoilla taakse Chupacabra(120tpi) ja eteen just toi DHF ja kyllä niissä "mittaamalla" huomaa eron. Lähellä on loiva alamäki jossa tyynellä vähän vertailen välillä rullaamista. Mutta maastossa ei huomaa Chupa&DHF kontra WTB:t eroa käytännössä ollenkaan. (ja tämä ei perustu sitten siihen että olisi niin kova kunto ettei mikään tunnu missään, päinvastoin, muun ohella kohtalaisen hyvä rullaaminen on minulle olennaista)

  18. #198
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Onko toi DHF edessä yhtä tahmea kuin DHR takana? Mulla on nyt sekakiekot Stachessa ja takana on 27.5x3"WTB Ranger ja eteen meinasin märällä liukkaan Chuban tilalle DHF:ää.
    Dhf on hyvä rengas chuban tilalle.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  19. #199
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Minä olen ajanut jo toista vuotta DHF terra edessä ja 120tpi Chupacabra takana ja sehän kulkee oikeen ilosesti ero tupla Chupaan olematon, mutta etupään pito aivan toisessa sväärissä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #200
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Miksi märälle DHF rangerin tilalle? Oma kokemus on että isot nappulat ei toimi kunnolla märillä juurilla eikä oikein kivilläkään.

    Mahtaisiko DHFn nappaulat toisaalta olla riittävän isot jonkinsorti nastoille ?

  21. #201
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95

    On riittävän isot kunhan ei yritä nastoittaa halkaistuja nappuloita. Tämä oli tyttären Stachessa viime talven, takana DHR ilman nastoja, seos Dual. Kovin oli tyytyväinen, tosin viime talvena jääkelit jäi lyhyeen. Ja niinkuin JiiPee totesi, ei rullaa mutta pitää.

  22. #202
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Onkos tuo Bontragerin uusi XR4 korkeudeltaan sama, kuin XR2/Chupacabra? Vai samaan runkoon tehty eli ilmatila sama ja näin kokonais korkeus isompi?
    Sattuu löytymään molemmat uusina eteen, niin vertasin ihan silmällä. Xr2 pari kolme milliä xr4:ää korkeampi nappuloista. Nelosessa siis "huomattavasti" pienempi ilmatila. Vertailukelpoista lenkkiä aika vähän takana, mutta en sanoisi rullauksen heikentyneen kovinkaan paljoa. Pitoa tietysti lisää, mutta tunnottomalla perseellä paha sanoa kuinka paljon. Takana edelleen xr2.

  23. #203
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Miksi märälle DHF rangerin tilalle? Oma kokemus on että isot nappulat ei toimi kunnolla märillä juurilla eikä oikein kivilläkään.

    Mahtaisiko DHFn nappaulat toisaalta olla riittävän isot jonkinsorti nastoille ?
    DHF ei ainakaan tukkeudu, niin kuin tuntuu tekevän Bontin, WTB ja Maxxisen pikkunappula kumit. Minusta DHF Terra seoksella ei häviä tuolle Chupacabralle/XR2, kuin painossa, kun puhutaan eturenkaasta. Märkiin juuriin DHF tarttuu minusta ihan ok ja limakalliolla ei ainakaan huonompi ole. Oikeilla purkkaseos renkailla en ole koskaan ajanut ja tuskin ajankaan.

    Niin kauan, kuin joku ei keksi 800-900G painavaa kunnon 3" etukumia luotan tuohon DHF terraan 365 ajoissa. Talvellakin on ollut takana tuo Chupacabra se on ihan OK, jos kelit ylipäätään on ok 3" kumeile. Viime talvena en tainnut 5 lenkkiä enempää ajaa+ kun sai polkuverkostoa aukoa läskillä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  24. #204
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hyvin samanlaiset kokemukset kuin Antza44:llä, juuri tuo pikkunappulaisten tukkoon meneminen märässä ja sen myötä kanttipidon häviäminen, välillä hyvin yllättäen, haittasi omia ajoja. Samoin häiritsi monen renkaan kohdalla huono pito märillä ja limaisilla kivillä ja kaltevilla kallioilla. Maxxiksen DHF 3C Max Terra on ollut näissä tilanteissa hyvä.

    Mutta tietenkin riippuu ajopaikoista, ajotavasta ja varmaan taidoistakin minkälaisilla kumeilla pärjää.

  25. #205
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoordMan Katso viesti
    On riittävän isot kunhan ei yritä nastoittaa halkaistuja nappuloita. Tämä oli tyttären Stachessa viime talven, takana DHR ilman nastoja, seos Dual. Kovin oli tyytyväinen, tosin viime talvena jääkelit jäi lyhyeen. Ja niinkuin JiiPee totesi, ei rullaa mutta pitää.
    Millaisia nastoja tuohon on pistetty ja miten? Oliko iso savotta?
    Talvipoluilla eturenkaan rullausvastus ei ole kovin oleellinen asia. Kaippa tuo siinä rullaa kuin Dillinger 5 läskissä.

  26. #206
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Millaisia nastoja tuohon on pistetty ja miten? Oliko iso savotta?
    Talvipoluilla eturenkaan rullausvastus ei ole kovin oleellinen asia. Kaippa tuo siinä rullaa kuin Dillinger 5 läskissä.
    Tossa on muistaakseni Schwalben alurunkoiset nastat. Ei se niin paha savotta ole etteikö siihen kannattaisi ryhtyä. Kuumaa kumia lentää ympäriinsä ja haisee pahalle, muuten ok. Vastaavia nastoja löytyy vaikka www.mcarbon.fi Siellä on valmiiksi koottu nastoitus setti ja tuotteen kohdalla linkki opetusvideoon.

  27. #207
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Nastoja näyttäisi olevan tylpä- ja terävä kärkisiä. Mitä ero käytännössä?Nastoille mainitaan 5.5 ja 5.9mm mitaksi. Aika isoja fillarin nappuloihin vai ymmärnkö jotain väärin?Mitenkäs DHFn kumiseokset kovettuu kylmässä? Kumi pitäisi kuitenkin pitää kivillä ja juurilla missä ei ole jäätä tai lunta.

  28. #208
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Nastoja näyttäisi olevan tylpä- ja terävä kärkisiä. Mitä ero käytännössä?Nastoille mainitaan 5.5 ja 5.9mm mitaksi. Aika isoja fillarin nappuloihin vai ymmärnkö jotain väärin?Mitenkäs DHFn kumiseokset kovettuu kylmässä? Kumi pitäisi kuitenkin pitää kivillä ja juurilla missä ei ole jäätä tai lunta.
    3C Terra seoksella olen ajanut ympäri vuoden. Mitään ongelmia en ole havainnut millään keleillä eikä kumit ole halkeillut pakkasessa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  29. #209
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Onko muuten renkaissa tai vanteissa yksilöeroa halkaisijan suhteen?
    Mavic XA on vanteet ja edestä oli pirun vaikea saada Maxxis irti ja aivan järjettömän vaikea saada paikalleen Ranger 29x3". Oli niin pirullisen tiukka että metalliset fillarirengasraudat mysöi vanteeseen aika moiset jälket ja jopa pätevän oloinen alkuperäinen tubeless vanneneuha kärsi pahasti puumattakaan sisurista mikä tuhoutui. Töitä piti etusen kanssa tehdä puolisen tuntia.
    Loppujen lopuksi edessä on nyt litkutetuna ranger ja takana 29x2.8" McFly Terrene. Koska vanne-kumi yhdistelmät oli järjettömän tiukat, nuo nousi hyllylle ilman sisurin käyttöä. Vain kompurasta reilummin painetta ja sillä siisti. Mitään vuotoa en havainnut. Varmuuden vuoksi 60ml litkua molempiin.

  30. #210
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Tuntuu että on eroja renkaiden suhteen.. Vaimon pyörään laitoin nuo Swalben Marathton renkaat ,toinen meni helposti toinen jumalattoman kireä... Muovinen rengasrauta antautui... Metallisella nousi kera jälkien..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •