HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 122 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 172 222 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

Edellinen viestini oli enemmänkin julkista yksinpuhelua kuin vastaus edelliseen kommenttiin. En osaa ehdottoman varmasti sanoa, etteikö rasti voisi Linnanmäen kyljestä löytyä, mutta jos näin on, minä en sitä sieltä löydä (enkä aio vain tätä varten enää käydä paikan päällä tarkemmin tonkimassa).

Ymmärtääkseni useat rastiketjua seuraavat ovat aivan yhtä ymmällään, joten vihje voisi olla paikallaan - vaikka viimeaikaisten kokemusten perusteella selvätkin vihjeet saattavat johtaa ajatukset vain vielä enemmän metsään.

Kotikoneella olisi hieman avarampi kuvakin, mutta helpotetaan karttavihjeellä.

Helpotetaan ja helpotetaan. Helsingissä on ainakin 40 lampea, mun päässäni niistä on jonkinlainen karttakuva alle kymmenestä eikä karttavihje osu yhteenkään niistä. Enkä oikeastaan edes kutsu tuota vihjeeksi, mutta ehkä jossain syttyy valo oivalluksen merkiksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Helpotetaan ja helpotetaan. Helsingissä on ainakin 40 lampea, mun päässäni niistä on jonkinlainen karttakuva alle kymmenestä eikä karttavihje osu yhteenkään niistä. Enkä oikeastaan edes kutsu tuota vihjeeksi, mutta ehkä jossain syttyy valo oivalluksen merkiksi...
    Äläs nyt.

Jos vaikka vähän näkymää avartaen sitten. Saadaan uusia puulajeja. Koivu,..

Vihjeitä sataa siihen malliin, että rastilla on kohta tungosta.

Rasti 1395 löytyi Haagasta, Reijolankallio-nimisestä puistosta.

Uusi on jotain aivan muuta kuin vettä ja vehreyttä.

casanova muokkasi tätä : 01.09.2018 at 09.42 Syy: karttalinkki, 106

Tulihan taas todistetuksi kaksi asiaa: (1) Helsingissä riittää mulle tuiki tuntemattomia paikkoja, joukossa sellaisiakin joiden olemassaolo ihmetyttää ja historia kiinnostaisi, ja (2) valokuva voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa, ei tuo rasti enää niin kätketyltä helmeltä ja idylliseltä paikalta vaikutakaan.

Casanova on joko löytänyt graffitinpuhdistajien jäljiltä liuotinaineilta tuoksuvan tai vasta valmistuneen tai peruskorjatun alikulun. Vahvasta kuvarastimasennuksesta kärsivänä en jaksa edes arvata kummasta on kyse vaan lähden mielummin maantielle kastumaan...

Mulla olis vahva arvaus tuosta Casiksen paikasta, mutta joku varmaan ehtii poimia rastin, ennen kuin kykenen taudiltani ajamaan. Elämä on. Jatkakaa.
    Festina lente

Samat ajatukset kuin kuovipolulla. Rastikuvasta sai käsityksen todella erilaisesta paikasta. Hämäys oli kenties liiankin hyvä. Toisaalta enpä olisi selkeämmästäkään kuvasta arvannut, että tuossa paikassa on tuollainen puisto. Onhan siitä tullut ajettua ohi niin autolla, bussilla kuin pyörälläkin monen monta kertaa, mutta koskaan en ole pensasaidan taakse vilkaissut. Vierailun arvoinen paikka ehdottomasti.

Eiköhän uusikin löydy tuota pikaa.

Rasti 1396 oli Pasilan aseman pohjoisesta alikulusta Hartwall Areenalle vievä alikulku.

Uutta rastia koristavat kantaaottavat graffitit ja töherrykset ovat saaneet olla rauhassa puhdistuspartioilta:

Rasti 1397 oli sattuneesta syystä helppo koukku - kioski Mustikkamaalla näkyy mereltäkin päin. Samalla tuli hoidettua kiva sunnuntaipyöräily pikkukaverin kanssa, joka kuvasi innokkaasti omalla kamerallaan

Uudeksi rastiksi löytyi matkan varrelta vaikka mitä hauskaa, mutta jatketaan edellisen teemaa.

Rastin 1397 rakennus on varmaankin jossain välissä toiminut kioskinakin, mutta alkujaan se on vuonna 1939 valmistunut kahvila.

PS Jos käy niin että pikkukaveri saa kuvarastikärpäsen puremaan, luulen että rastinhakija saa pian huomata ettei kuluneilla hoksottimilla tahdo pärjätä vaikka kuinka katselee maailmaa korkeammalta ja näkee muka kauemmas...

Oli erittäin fifty-sixty ettei eilen olisi tullut käytyä kylillä Sompasaaressa ja paluumatkalla noukittua Pasilan rastia jonka kuovi nyt sai

Vanha eli rasti 1398 oli temppurata Suvilahdessa, ei olis ollut Sompasaaresta pitkä matka hakemaan.

En nyt ihan heti keksi vanhasta aasinsiltaa uuteen, joten jätän sillanrakentamisen muille.
    Sundo muokkasi tätä : 02.09.2018 at 19.31

Rastinhaku, mikä ihana (teko)syy lähteä syksyn ensimmäiselle lamppulenkille. Rasti 1399 oli STUKin talo Roihupellossa.

Uusi:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -mk Katso viesti
    Rastinhaku, mikä ihana (teko)syy lähteä syksyn ensimmäiselle lamppulenkille.
    Rastinhaku on ihana syy ylipäätään niin sanotusti nousta sohvalta silloin kun tuntuu että lenkille voisi lähteä muta jonkinlaisen päättämättömyyden tilassa tai epämääräisen vetämättömyyden vallassa ei vmuuten ehkä saisi lähdetyksi. Rastinhausta saa itselleen sopivan vaatimuksia (pituuden, vauhdin, keston, tehon tai muun suhteen) asettamattoman lenkin, joka sellaisena kelpaa varmasti sopivaksi kevyeksi lenkiksi, mutta voi toimia myös ikään kuin alkulämmittelynä tai vauhdinhakuna jos huomaakin - kuten joskus käy - että lenkkiä voisi jatkaakin.

Suvilahden rasti kävi minulle eilen iltapäivällä juuri siihen tarkoitukseen:

Ei ollenkaan haitannut että tiesi jo lähtiessään että todennäköisyys sille ettei rasti ole vaihtunut ennen kuin on takaisin kotona ja läppärin ääressä oli häviävän pieni!

https://tekniikanmaailma.fi/nain-syn...da-jyran-alle/

Olin muuten itsekin ottanut rastikuvan sen jälkeen kun olin hämmästykseni huomannut ettei paikkaa ollut aiemmin käytetty rastina (mutta niin vain sekin kuva jäi sillä kertaa käyttämättä):

Roihupellon rastilla en kerinnyt käydä. Säteilyturvakeskus on muuten muuttamassa uusiin tiloihin 2020-luvun alkupuolella ja Senaatti-kiinteistöt myi sen alkuvuodesta valtion kiinteistöstrategiaan sopimattomana. Kauppahinta oli 7 070 000 euroa. 21 570 m²:n toimikiinteistön nettotuotoksi kerrottiin noin 1 450 000 € vuodessa. Uusi omistaja ottaa tietenkin tietyn riskin kun päävuokralaisen tiedetään poistuvan ja pääkaupunkiseudulla on ymmärtääkseni varsin runsaasti tyhjiä toimitiloja eikä kohteen eli vuonna 1991 valmistuneen toimitalon kehittäminen uuteen käyttötarkoitukseen käy ilman merkittävää lisäpanostusta.

Uusi rasti voisi sopia vaikkapa maantielenkin jäähdyttelylenkuraksi - vaikka se voikin olla jo vaihtunut ennen kuin minun Canyonini sinne ehtii

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Uusi rasti voisi sopia vaikkapa maantielenkin jäähdyttelylenkuraksi - vaikka se voikin olla jo vaihtunut ennen kuin minun Canyonin sinne ehtii
    Rastin henkeen sopisi hyvin se, että kuva olisi otettu vauhdissa pyörän päältä. Sen jälkeen maantielenkkiä voisi jatkaa reipastahtisella nousulla bussi tai pari peesissä.

Olen kyllä joskus noussut Porthaninkadun fillarilla, mutta silloin oli varhainen sunnuntaiaamu. Toista linjaa en muistaakseni, mutta en viitsinyt nytkään vaan jatkoin rastin 1400 haettuani Hakaniemen torin suuntaan.

Taustalla näkyvä Arenan talon julkisivu on tietenkin punatiilinen, kuva vain on pahasti ylivalottunut siltä osin. Otin kuvan "oikein päin" eli autopankin asiakkaiden ajosuunnasta - ja senkin takia etten halunnut kuvaan Kallion virastotaloa joka kuuluu inhokkieni kymppikärkeen.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/0...nkkiasiointiin

Uusi rasti on sitten tämmöinen. Toivottavasti se vastaa edes jotenkin odotuksia, mikäli jonkun uteliaisuutta alkoi jo kutkuttaa millaisen rastin se kuovi keksii tällä kertaa laittaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sundo Katso viesti
    Vanha eli rasti 1398 oli temppurata Suvilahdessa, ei olis ollut Sompasaaresta pitkä matka hakemaan.
    Joo mutta silloin oli Pasilan rasti, vaikka olisinhan mä voinut tuon Suvilahdenkin käydä noukkimassa, itse asiassa siellä siis olin kun Sompasaaresta puhuin

En usko että täällä vihjeitä kaivataan enkä aio niitä ainakaan vielä antaakaan. Mahdollisille epäilijöille voin kyllä vakuuttaa että tälläkään kertaa ei rastia tarvitse hakea sieltä mistä ei normaalistikin ajeta, rasti näkyy erinomaisen hyvin kelviltä ilman että pitää kääntää katseensa sivulle juuri oikealla hetkellä.

En malta olla laittamatta tähän väliin kaupunginmuseon kuvakokoelmista löytyvää kuvaa Siltasaarenkadulta ajalta ennen Ympyrätaloa:

Polkupyörä- ja urheiluliikettä en muista, mutta porttikongista mentiin sisäpihalle ja sieltä löytyi kauppa jossa myytiin paperitarvikkeita ja leikkikaluja,

Äärgh, nyt kun selvitin mitä tuossa tekstissä lukee, tuli mieleen, että olisi pitänyt pitää silmät paremmin auki siellä missä tänään liikuin. Vaikka ei siihen varmaan mitenkään liitykään, mutta alue oli isosti työmaakopeilla kylvetty.

Aina pitäisi olla rastilasit silmillä vaikka olisikin autolla..

Ei ole ollenkaan mahdotonta etteikö hphuhtin olisi ollut oikeilla kulmilla Muuten arvelen että ne jotka ovat rastin jo tunnistaneet tai sen löytäneet päättelyn, tiedonhaun, valistuneen arvauksen tai silkan vaiston avulla ovat vain odottaneet viikonloppua että pääsevät hakemaan rastin - mutta laitan silti vihjeeksi mahdollisimman monille muillekin toisenkin kuvan:

Pääsiäiseen mennessä tuon joku ratkaisee...

Helsingin Polkupyöräilijät

Ei hyvää päivää. Ajoin tosta perjantaina ohi. Näköjään aivot oli toisella planeetalla.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Vanha

Uusi

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Rasti 1401 oli tämä

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Teksti aidassa oli CHRISTOS VOSKRES, Kristus on ylösnoussut. Johdatteli jäljille sekin.

Rastinhaulla ei olisi ollut mitään kiirettä, tuskin paikka olisi ollut yhtään erinäköinen ensi pääsiäisenä. Rakentaminen alkoi vuonna 2012, tosin lähinnä vain seurakuntatalon kantavien seinien pystyttämisenä (koska kaupungin kanssa tehty sopimus sitä edellytti). mutta kirkonkin piti olla valmis vuonna 2017. Kuitenkin jo vuonna 2015 jouduttiin toteamaan ettei fyrkkaa ole eikä sitä ole tulossa Moskovastakaan. Välillä rakennustyöt ovat edenneet etupäässä talkootyönä, mutta enimmäkseen työt ovat seisseet eivätkä itse kirkkorakennuksen osalta alkaneetkaan.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/li...-itakeskukseen

Hyvä rasti tuo Tuonelankuja! Outo mesta keskustassa

Sent from my iPad using Tapatalk

Helsingin Polkupyöräilijät

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •