GiantElectrobikeGarmin
Sivu 15 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 813

Aihe: Makuupussit makuualustat ja bivybagit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Onko tullut vastaan makuualustaa, joka olisi mallia lyhyt, mutta normaalin levyinen? Kuvittelisin, että reisien alapuolelle ei välttämättä tarvitsisi makuualustaa, ainakaan kesäkäytössä. Säästäisi painossa ja tilavuudessa, jos olisi sellainen 2/3-pituinen alusta.
    ...
    Olen monta vuotta käyttänyt maastopyöräilyssä, ja muutenkin jos pitää säästää painoa, lyhyttä NeoAir alustaa. Normaali leveys ja 120 cm pituutta. Toimii hyvin, vaikka olen 192 cm pitkä. Toimii myös talvella, mutta silloin on alla vielä täyspitkä solumuovialusta.

Skickat från min Lenovo TB2-X30L via Tapatalk

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Esim. tuolla aika monta lyhyttä alustaa.
    https://www.ultralightoutdoorgear.co...ping-mats-c146
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

minä itse olen törmännyt vain large ja regular kokoihin (ja naisten mallit on minusta yllättävän lyhyitä) ilmatäytteisissä.

Oma kokemus on, että jos bivyssä haluaa pelkiltään nukkua, niin kannattaa hankkia ns telttamalli hyttysverkolla. Itselläni oleva malli vaatii kesällä hyttyshatun (toimii toki) mutta esim rankkasateella riski on saada vedet naamaan. Mutta itse käytän bivyä tarpin kanssa eli saatan minimoida bivyn ominaisuudet ja painon.

Kiitos vinkeistä. Miten bivyilijät asetutte yöksi, jos leiriytyessä sataa?

Tarppi kuulostaisi fiksummalta ratkaisulta hyvän sateensuojan ansioista.

Tällaisella kombolla (Bug Bivy+kevyt tarppi) pääsisi alle 800g:
    https://www.outnorth.fi/outdoor-rese...SAAEgK0z_D_BwE
    https://scandinavianoutdoor.fi/dared...rlight-tarp-s/

Kelpaisi hyvinkin ja laitan harkintaan. Yhteishintakin jää pariinsataan euroon. Leirintäalueella majoittuessa yksityisyyden puute saattaisi alkaa ahdistamaan. Yhden puun tuo myös vähintään vaatisi (toinen pää polkupyörän stongaan kiinni).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    Esim. tuolla aika monta lyhyttä alustaa.
    https://www.ultralightoutdoorgear.co...ping-mats-c146
    Hyvin vaihtoehtoja tuolla saitilla ja monet puolet kevyempiä kuin oma makuualustani. Yritin kotimaisista verkkokaupoista katsella, enkä oikein tahtonut löytää lyhyitä ilmatäytteisiä alustoja.

Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Kiitos vinkeistä. Miten bivyilijät asetutte yöksi, jos leiriytyessä sataa?

Tarppi kuulostaisi fiksummalta ratkaisulta hyvän sateensuojan ansioista.

Tällaisella kombolla (Bug Bivy+kevyt tarppi) pääsisi alle 800g:
    https://www.outnorth.fi/outdoor-rese...SAAEgK0z_D_BwE
    https://scandinavianoutdoor.fi/dared...rlight-tarp-s/

Kelpaisi hyvinkin ja laitan harkintaan. Yhteishintakin jää pariinsataan euroon. Leirintäalueella majoittuessa yksityisyyden puute saattaisi alkaa ahdistamaan. Yhden puun tuo myös vähintään vaatisi (toinen pää polkupyörän stongaan kiinni).
    Herää kysymys, että miksi kesällä bivy jos on tarppi? Talvella tuiskutuksen takia bivy on ihan hyvä makuupussin päällä vaikka tarppi olisikin. Pari kertaa olen sateessa bivyssä nukkunut - en tosin aivan rankkasateessa. Isojen kuusten alustat on hyviä majoittumispaikkoja, alimmat oksat ovat riittävän korkealla ja ne suodattavat jo ison osan sateesta. Bivyn suuaukko niin pienelle kuin vain mahdollista tai niin, että vain suu näkyy ulos ja nukkuminen kylkiasennossa niin ei tipu pisarat suoraan suuhun. Tuo bivyn sulkeminen vaatii hieman ahtaan paikan sietoa, mutta toisaalta onpahan autuaan tietämätön ulkomaailman vaaroista . Itse lienen nukkunut tuossa keskikesällä ilveksen kanssa saman aarin (10m x 10m) alueella. Jos se on käynyt minua nuuhkimassa yön aikana, olen ollut autuaan tietämätön.
    Fuuga muokkasi tätä : 20.08.2018 at 11.03 Syy: Talvinen tuisku
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Herää kysymys, että miksi kesällä bivy jos on tarppi? Talvella tuiskutuksen takia bivy on ihan hyvä makuupussin päällä vaikka tarppi olisikin. Pari kertaa olen sateessa bivyssä nukkunut - en tosin aivan rankkasateessa. Isojen kuusten alustat on hyviä majoittumispaikkoja, alimmat oksat ovat riittävän korkealla ja ne suodattavat jo ison osan sateesta. Bivyn suuaukko niin pienelle kuin vain mahdollista tai niin, että vain suu näkyy ulos ja nukkuminen kylkiasennossa niin ei tipu pisarat suoraan suuhun. Tuo bivyn sulkeminen vaatii hieman ahtaan paikan sietoa, mutta toisaalta onpahan autuaan tietämätön ulkomaailman vaaroista . Itse lienen nukkunut tuossa keskikesällä ilveksen kanssa saman aarin (10m x 10m) alueella. Jos se on käynyt minua nuuhkimassa yön aikana, olen ollut autuaan tietämätön.

Olen sillä tavalla hienohelma, että en ötököistä välitä. Eli tuo bivy, minkä linkkasin on käytännössä hyönteisverkko footprintillä. Siihen sitten tarppi sadesuojaksi. Tarpin alla leiriytyminen ja vaatteiden vaihtaminen kaatosateellakin lienee kastumatta mahdollista. Ehkäpä edullisin ja kevyin vaihtoehto voisikin olla tarppi+footprint+hyttysverkko...täytyy tutkia.

Tällainen mielenkiintoinen bivy tuli vastaan:
    https://www.bigagnes.com/Three-Wire-Bivy

Tilaa reilusti, hyvä ilmanvaihto, hyönteisverkko, sateenpitävyys. Kätevämpi/helpompi myös kuin tarppiratkaisu. Hintaa tietysti alkaa olla, muttei vielä taida ihan yltää vastaavan painoisten telttojen hintoihin.

Silloin 70luvun lopulla kun tää Alpo ja nykyään Seppovainaa alkoivat rakentamaan niin pari kolme vuotta meni Saariselän kesäreissut halpisharjateltan katoksen ihan itte ompelemani rankisen alla. Toimiva systeemi oli.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Tarppi ei vaadi puita pyörä reissulla, itse virittänyt naruilla pyörän pystyyn ja sen päälle tarppi teltaksi.
    Tietysti painoa tulee lisää muutamasta kiilasta ja naruista.

Olen sillä tavalla hienohelma, että en ötököistä välitä. Eli tuo bivy, minkä linkkasin on käytännössä hyönteisverkko footprintillä. Siihen sitten tarppi sadesuojaksi. Tarpin alla leiriytyminen ja vaatteiden vaihtaminen kaatosateellakin lienee kastumatta mahdollista. Ehkäpä edullisin ja kevyin vaihtoehto voisikin olla tarppi+footprint+hyttysverkko...täytyy tutkia.

Tällainen mielenkiintoinen bivy tuli vastaan:
    https://www.bigagnes.com/Three-Wire-Bivy
    Hyväksytään selitys . Kampiapinalla oli kutajoinkin tuon näköinen bivy Nordkapp - Espoo - reissulla. Kysele siltä käyttökokemuksia ja katso videot youtubesta.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Juuri ylläolevan kaltaista suosittelen jos pelkällä bivyllä yöpyy. Muillakin merkeillä on noita. Suomen suvi kun todennäköisemmin on sateinen, oli niin poikkeuksellinen tämä kesä.

Itse mm tykkään bivystä laavulla sen jälkeen kun on kerran nukkunut nollan pintaan laavussa joka vuotaa useammasta kohtaa. Haluan että untuvat on kuivia aamullakin. Sillä reissulla avaruuspeite pelasti...

Ono arctic bikerilla jo käyttökuvia ja kokemusta siitä Cumuluksen untuvapussista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Ono arctic bikerilla jo käyttökuvia ja kokemusta siitä Cumuluksen untuvapussista?
    Ei niin hirveesti mutta sen verran että luvattu +5 comfortarvona pitää mun kohdalla paikkansa. Leveyssuunnassa kokoa ihan sopivasti ,pituutta vähän liikaa 173cm/70kg.
    Nytkin kuun alussa olin Haglöfsillä reissussa, Moonlite +7. Tuo on vähän leveämpi ja aattelin talvella päälisäkkinä pitää, luulisin Cumuluksen kanssa -15C asti pärjääväni.

Cumulus ja lakana mahtuvat hyvin Ortliebin 5 L kuivasäkkiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ei niin hirveesti mutta sen verran että luvattu +5 comfortarvona pitää mun kohdalla paikkansa. Leveyssuunnassa kokoa ihan sopivasti ,pituutta vähän liikaa 173cm/70kg.
    Nytkin kuun alussa olin Haglöfsillä reissussa, Moonlite +7. Tuo on vähän leveämpi ja aattelin talvella päälisäkkinä pitää, luulisin Cumuluksen kanssa -15C asti pärjääväni.

Cumulus ja lakana mahtuvat hyvin Ortliebin 5 L kuivasäkkiin.
    Eikös sieltä löydy rajan pinnasta mukavaa harjumaastoa ja kirkasvetisiä lampia, minne voi mennä nuotiota polttamaan, niin saisi hienoja kuvia?

Toki mutta mitä ne auttaa makuupussin suhteen? Luulen että sulla on omaa kokemusta ihan riittävästi ettet Cumuluksesta kuvia tarvitse? Mun 2017 versiossa ei tullut kompressiopussia, toki säilytysverkkosäkki oli matkassa.
    Sen verta ollut kuivaa keliä etten ees nuotiota ole kertaakaan tehnyt, ees laavujen tulipaikoille. Onneksi on ny kolme kaasukeitintä.

Toki mutta mitä ne auttaa makuupussin suhteen? Luulen että sulla on omaa kokemusta ihan riittävästi ettet Cumuluksesta kuvia tarvitse? Mun 2017 versiossa ei tullut kompressiopussia, toki säilytysverkkosäkki oli matkassa.
    Sen verta ollut kuivaa keliä etten ees nuotiota ole kertaakaan tehnyt, ees laavujen tulipaikoille. Onneksi on ny kolme kaasukeitintä.
    Ei kai sitä paljoo muutakaan "tarvitse", kunhan kyselin, koska tuota vaihtoehtoa tulin suositelleeksi pelkkien speksien ja aiempien arvostelujen perusteella. Toivoin vain, että olisi ollut onnistunut hankinta. Mutta jos on niin ahdas pussi, ettei huvita käyttää, niin harmihan se.

Et tainnut Juha lukea tarkkaan... Mahdun kyllä Cumuluksen sisälläkin kylkeäni kääntämään, oon kyllä varsinainen piehtaroitsija! Ihan tyytyväinen olen, toki vuosi ja 30vrk niin sitten makkarin suhteen jotain faktaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wex4 Katso viesti
    Tarppi ei vaadi puita pyörä reissulla, itse virittänyt naruilla pyörän pystyyn ja sen päälle tarppi teltaksi.
    Tietysti painoa tulee lisää muutamasta kiilasta ja naruista.
    Kerrotko tarkemmin, miten pyörän virittelet tarpin kanssa? Onko sinulla pyörälle seisontatuki?

Päätin luopua bivy-ajatuksesta, kun löysin tämän:
    http://www.trekkertent.com/home/home/3-stealth.html

Käytönnössä siis tarppityyppinen päällinen hyttysverkkotelttalla ja superkevyt. Toimii ilman tukikeppejä (poles), kun virittelee päädyt kiinni millon mihinkin.

Et tainnut Juha lukea tarkkaan...
    huoh...

Surkeaa seurata sivusta kun kahdella perusfiksulla kirjoittajalla ei nyt keskustelu oikein synkkaa. Kumpikaan ei alunperin tarkoittanut olla tyly, mutta silti se uhkaa lähteä sille uralle.

Kaksi noin viiden metrin narua ja maakilat. Solmin narut vaikka stemmiin ja satulatolppaan kiinni ja siitä sopivassa kulmassa maahan, loivassa x asenossa, ettei rullaa pituus suunnassa.
    Sitten tarppi yli siitä, pienellä treenillä ja mitottamisella saa samoilla kiiloilla tarpinkin kiinni.
    Käy sen verran nopeasti, olen myös sateella tehnyt laavun noin, tauon ajaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Surkeaa seurata sivusta kun kahdella perusfiksulla kirjoittajalla ei nyt keskustelu oikein synkkaa. Kumpikaan ei alunperin tarkoittanut olla tyly, mutta silti se uhkaa lähteä sille uralle.
    Kiitos kun kehuit, ei se aina tinka pelaa. Mulle Juha on yksi näitä alle kymmenestä joitten kirjoituksia seuraan ja arvostan. Ei niin että oisin aina samaa mieltä mutta Juha ei mun listalla ole ollenkaan paskimmasta päästä, päinvastoin.

Muutama vuosi solukumipatjan kanssa on retkeillyt. Ilmapatja sai lähdöt, kun ei pitänyt ilmaa sisällään koko yötä. Solukumi on lämmin ja toimintavarma, mutta mukavuus puuttuu. Joko sitä markkinoilla olisi kevyt, kestävä, lämmin ja muutenkin sopuisa ilmapatja tarjolla. 800 g olen asettanut maksimipainoksi. Pääasiassa tulee retkeiltyä teltan kanssa tunturialueella, jossa pehmeää yösijaa saa etsiä melkeinpä turhaan.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Muutama vuosi solukumipatjan kanssa on retkeillyt. Ilmapatja sai lähdöt, kun ei pitänyt ilmaa sisällään koko yötä. Solukumi on lämmin ja toimintavarma, mutta mukavuus puuttuu. Joko sitä markkinoilla olisi kevyt, kestävä, lämmin ja muutenkin sopuisa ilmapatja tarjolla. 800 g olen asettanut maksimipainoksi. Pääasiassa tulee retkeiltyä teltan kanssa tunturialueella, jossa pehmeää yösijaa saa etsiä melkeinpä turhaan.
    Muutama vuosikymmen mennyt noilla solumuovipatjoilla, ny kolme vuotta ollut Mammutin teoriassa itsetäyttyvä 3,8cm tai ehkä ohuempikin. Kun tarakka on niin Ridgerestiä pala siellä kulkee. Fobin kanssa samaa haaveilen.

Muutama vuosikymmen mennyt noilla solumuovipatjoilla, ny kolme vuotta ollut Mammutin teoriassa itsetäyttyvä 3,8cm tai ehkä ohuempikin. Kun tarakka on niin Ridgerestiä pala siellä kulkee. Fobin kanssa samaa haaveilen.

Joka kerta reissussahan se hirvittää että onko nyt se hetki kun Expedin UL -ilma-alusta päästää pyhän hengen pihalle. Vielä ei ole sattunut, mutta huoli kasvoi sen verran isoksi että viime keikalla oli mukana teltan alusena vähän reilut 100g painanut parin millin solumuovi johon oli teipattu "liepeet" tyvekistä teltan absidin alueelle. Oli muuten oikein toimiva ratkaisu koska teltassa pystyi makoilemaan ilman että Expediä piti heti pumpata täyteen, joskin epämukavahan tuo pidemmän päälle olisi yksistään käytettynä.
    Vaellusta, pyöräilyä, valokuvia - https://exposedpaths.exposure.co
    https://www.instagram.com/xposedpaths/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Joka kerta reissussahan se hirvittää että onko nyt se hetki kun Expedin UL -ilma-alusta päästää pyhän hengen pihalle....
    Eikö sulla ole korjaussarjaa mukana? Kantsis olla

Sea to summitin ilmapatjat ovat vissiin huhujen mukaan hieman kestävämpiä. Samat riskit periaatteessa kuitenkin.
    https://seatosummit.com/product-cate...ung-cell-mats/
    "Every time I commute, I commute so fiercely my legs will cry"

Vaihtoehtona on solumuovipatjan ja lyhyen ilmapatjan yhdistelmä. Enemmänkin ”vyö ja henkselit” -osastoa, ei lähelläkään UL-purismia mutta ihan kohtuu mukava ja edullinen paketti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •