ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 8 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #211
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Sanoisin että huomattavasti vähemmän riskialtista kuin käytetyn auton hankinta.

  2. #212
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Auton moottorin hajoaminen takuuaikana on aika harvinaista riippumatta softavirityksistä. Fillareiden moottoripuolen kestosta on vielä kovin vähän kokemusta, mutta ymmärtääkseni suht luotettavia laitteita.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  3. #213
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Sähkömoottoreita pidetään yleisesti erittäin luotettavina mutta onhan se niinkin että ihan mikä tahansa asia voi hajota ihan milloin tahansa. Itse en epäröisi käytetyn hankkimista.

  4. #214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wattijalka Katso viesti
    Koita tätä, paljon parempi kuin MC:
    https://play.google.com/store/apps/d...blevo&hl=en_US

    Mitä tällä BLEvo appilla voi tehdä ?. Saako rajoitinta ohitettua ? jos saa niin vaikuttaako nopeuteen tai km määrään ?. Mitä muuta ominaisuuksia on ?
    Toimiiko Mission control app vielä tämän jälkeen normaalisti ja tallentaako esim ajetut kilometrit oikein ?

  5. #215
    Tulipa nyt asennettua ja testattua tuo Blevo appi. Vaikuttaa erittäin hyvältä. Pystyy säätämään ja seuraamaan vaikka mitä. nopeusrajottimen pystyi säätämään itse mihin km/h arvoon halusi. Itse säädin 32 km/h. Näyttää ajetut kilometrit ja nopeuden oikein, toisin kun tuo aikaisempi appi mitä kokeilin. Osaako joku sanoa voiko Mission control appia käyttää samaan aikaan jos tarvitsee esim karttaa käyttää ?

  6. #216
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Limppu85 Katso viesti
    Tulipa nyt asennettua ja testattua tuo Blevo appi. Vaikuttaa erittäin hyvältä. Pystyy säätämään ja seuraamaan vaikka mitä. nopeusrajottimen pystyi säätämään itse mihin km/h arvoon halusi. Itse säädin 32 km/h. Näyttää ajetut kilometrit ja nopeuden oikein, toisin kun tuo aikaisempi appi mitä kokeilin. Osaako joku sanoa voiko Mission control appia käyttää samaan aikaan jos tarvitsee esim karttaa käyttää ?
    Ainakaan ei mission controllia ja garminin kelloa pysty samaan aikaan yhdistää. Muistelisin että jossain luki ettei pysty kuin yhteen "laitteeseen" yhdistää

    Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

  7. #217
    Täytyy siinä tapauksessa ottaa käyttöön joku sovellus josta näkisi hyvin metsässä polut jne... onko kellään tietoa mikä olisi hyvä

  8. #218
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Maastokartat

  9. #219
    Blevo-app:sta on tarinaa emtb-foorumilla: https://www.emtbforums.com/threads/t...vo-thread.806/

    Siellä oli muistaakseni maininta, että jos sitä pyörän kokoarvoa, niin takuu lähtee, mutta muuten ei vaikuta takuuseen. Tosin tämä oli ohjelmoijan kommentti jonka ilmeisesti varmistanut Spessulta.

    Lisäksi taitaa moniajo toimia ainakin Androidissa, on sit mitä ikinä softia käynnissä.

    MUTTA, itselläni ei ole kyseistä käytössä ja ulkomuistista yllämainitut. Ketä kiinnostaa, niin linkin takaa löytyy 13 sivua tarinaa ja kehittäjä mukana tarinoimassa.

    Niin ja näyttihän tässäkin ketjussa aikaisemmin olevan asiasta keskustelua...
    Jore muokkasi tätä : 24.08.2018 at 21.56 Syy: Huomautus tästä keskusteluketjusta

  10. #220
    Mulla iPhone Quad Lockilla tangossa, softana BLevo ja maastokartat. Hyvä combo. Blevo toimii taustalla jos maastokartat käytössä. Kertoo äänellä tarkeimmät ts tehoalueen vaihdot ja akun varauksen halutuin kilometri/aikavälein.

  11. #221
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    700km Levossa mittarissa ja paljon varoiteltu tyyppivika iski tänään. Molemmat jarrut paskana. Ei palaudu kahva enää ylös. Melkoista kuraa nuo sramit vs shimano.

  12. #222
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punis Katso viesti
    700km Levossa mittarissa ja paljon varoiteltu tyyppivika iski tänään. Molemmat jarrut paskana. Ei palaudu kahva enää ylös. Melkoista kuraa nuo sramit vs shimano.
    4500km levossa takana ja eikä mitään vikaa jarruissa. Sama endurossa 2500km

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  13. #223
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    En ole kanssa moisesta tyyppiviasta kuullutkaan. Sram guide r.t jarruina ja ovat pelanneet loistavasti kesät / talvet.

  14. #224
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Itsellä Sram kahvat jumitti reilun vuoden jälkeen. Takuuseen lähettivät uuden. Tosin pyörä ei Levo.

  15. #225
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Eikös siis sramilla ollut joku lämpölaajenemisongelma jossain tietyssä mallissa ja näitä on korjattu ahkerasti. Näkynyt nyt hellekesänä enemmän.

  16. #226
    Guide R:ssä, RS:ssä, RSC:ssä ja Level Ultimatessa on muoviset männät pääsylintereissä, kuumalla kelillä tapahtuu sen verran lämpölaajenemista että alkavat jumittaa. Jostain vuoden 2017 puolivälistä eteenpäin korjattu, sitä ennen valmistetuille saa SRAMilta korjaussarjaa ohuemmilla männillä ja kiinalaisilta löytyy alumäntiäkin.

  17. #227
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    41
    Levo Turbo FSR:llä (2018) takana nyt ajotietokoneen mukaan 850km. Yhä tää hauskuttaa kun porskuttaa ylämäkiä avustukset päällä, taikka möyrii kallioilla. Jarrut eivät tosiaan ole mitkään hyvät, vaikka pelanneet ovatkin. Moottorissa on sellainen vika taikka ominaisuus, että ei katkaise aina vetoa välittömästi polkemisen loputtua. Tämä ei ole sinällään haitannut, mutta vaikeuttaa hieman vaihtamisen rytmitystä, koska toisinaan heittää isompaa sisään ja veto säilyykin yhä päällä, joilloin voimansiirto päästää oman mielipiteen vaihdosta - pienen pamauksen. Talveksi pitäisi katsella jotain piikikkäämpää rengasta ja maastoajoa silmällä pitäen hissitolppa saisi olla jo vakiona.

  18. #228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ///Jone Katso viesti
    Levo Turbo FSR:llä (2018) takana nyt ajotietokoneen mukaan 850km. Yhä tää hauskuttaa kun porskuttaa ylämäkiä avustukset päällä, taikka möyrii kallioilla. Jarrut eivät tosiaan ole mitkään hyvät, vaikka pelanneet ovatkin. Moottorissa on sellainen vika taikka ominaisuus, että ei katkaise aina vetoa välittömästi polkemisen loputtua. Tämä ei ole sinällään haitannut, mutta vaikeuttaa hieman vaihtamisen rytmitystä, koska toisinaan heittää isompaa sisään ja veto säilyykin yhä päällä, joilloin voimansiirto päästää oman mielipiteen vaihdosta - pienen pamauksen. Talveksi pitäisi katsella jotain piikikkäämpää rengasta ja maastoajoa silmällä pitäen hissitolppa saisi olla jo vakiona.
    Minulla sama efekti tuon jatkuva vedon kanssa. Ajattelin sen johtuvan Blevo softasta, ei sitten varmaan? Tosiaan siinä softan tehopalkissa huomaa avustuksen jakuvan hieman polkemisen lopettamise jälkeen. Polkijan tehonkäyttö näkyy hyvin reali-ajassa.

  19. #229
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Välillä tuo ominaisuus tosiaan häiritsee, mutta esim. puunrunkojen ylityksessä yms. se on pelkkää plussaa.

  20. #230
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Kyllähän kaikki sähkärit vetää hetken polkemisen loputtua, vähän pakko, ettei moottorin tehontuotto vaihtelisi jatkuvasti kampikierroksen voimantuoton vaihtelun mukaan. Ja juuri tuo viive auttaa, kun pyörä sutaisee ja kammet jää huonoon asentoon. Kaveri tuumi, että siihen tottuu aika nopeasti.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  21. #231
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    41
    Se on totta, että tuo parantaa tietyissä tilanteissa maastossa pääsykykyä. Viive olisi kiva pystyä säätämään, nyt se on aavistuksen satunnainen pituudeltaan.

  22. #232
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kyllähän kaikki sähkärit vetää hetken polkemisen loputtua, vähän pakko, ettei moottorin tehontuotto vaihtelisi jatkuvasti kampikierroksen voimantuoton vaihtelun mukaan. Ja juuri tuo viive auttaa, kun pyörä sutaisee ja kammet jää huonoon asentoon. Kaveri tuumi, että siihen tottuu aika nopeasti.

    Kyllähän Shimano lopettaa heti matalilla kadensseilla, missä asialla on merkitystä, ja moottorin voimantuotto vaihtelee jatkuvasti ja ilman viivettä kammen voimantuoton vaihtelun mukaan. Sehän on koko pointi, ennen tätä ominaisuutta sähköavustus ei oikein kelvannut itselleni. Kammen asennon mukaankin tosin voimantuottoa säädetään, siksi moottorin asennuskulma on yhtenä parametrina.

  23. #233
    Itsellä myös tämä ominaisuus 2018 Levossa, että vetää pikku hetken polkemisen loputtua. Omasta mielestä hyvä ominaisuus. Käsittääkseni se tuli vasta 2018 malleihin ja oli nimenomaan käyttäjien toivoma ominaisuus. 2017 levossa tätä ominaisuutta ei ilmeisesti sitten ollut. Saatan olla väärässä, mutta näin olen ymmärtänyt.

  24. #234
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    41
    Tulipa asennettua tuo BLEvo-appsi. Täytyy suositella, jos haluaa säädellä rajoitinta. Tuo lisähauskuutta, kun ei polulla lopeta 25 avustusta. Siirtymät taas miellyttävämpi kurvailla reilua 30 kymppiä.

    Yksi seikka minkä olen keulasta huomannut on, ettei siihen saa millään samaan aikaan tarpeeksi progressiota ja pintapehmeyttä. Toki voi olla keulan kuin keulan ongelma.

  25. #235
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Mulla Levo Compissa ’18 Revelation, joka muuttui toimivaksi, kun vaihtoi vakiovaimentimen tilalle Charger 2:n ja viimeisimmän ’19-version ilmaruodon (160 mm).

  26. #236
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Kyllähän Shimano lopettaa heti matalilla kadensseilla, missä asialla on merkitystä, ja moottorin voimantuotto vaihtelee jatkuvasti ja ilman viivettä kammen voimantuoton vaihtelun mukaan. Sehän on koko pointi, ennen tätä ominaisuutta sähköavustus ei oikein kelvannut itselleni. Kammen asennon mukaankin tosin voimantuottoa säädetään, siksi moottorin asennuskulma on yhtenä parametrina.
    Hmm.. Pitää vissiin kokeilla shimanoa vielä uudestaan. Fillsrimessujen koeajoradalla suhasin noilla kaikilla kokeillen yhtä jos toista ja shimano viive oli ainut, joka silloin häiritsi. Se taas muuten kiinnostaisi, etenkin kun sitä olisi kiinni rungossa joka kiinnostaa. Pitää etsiä jostain koeajettavaksi.

    Pahoittelut spessuketjun sohlasmisesta.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  27. #237
    Liittynyt
    05/2017
    Paikkakunta
    Hankasalmi
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ///Jone Katso viesti
    Tulipa asennettua tuo BLEvo-appsi. Täytyy suositella, jos haluaa säädellä rajoitinta. Tuo lisähauskuutta, kun ei polulla lopeta 25 avustusta. Siirtymät taas miellyttävämpi kurvailla reilua 30 kymppiä.
    BLevossa on paljon muutakin hyvää. Ellei parempaa. Kannattaa perehtyä huolella. Varsin jos on Android appi.

  28. #238
    Onko kenelläkään tälläistä ominaisuutta latauksen kanssa 2018 vuoden levossa. Itsellä kun pyörän ajon jälkeen laittaa laturiin niin se lataa akun normaalisti täyteen. Kun akku on täynnä ja sen ottaa pois laturista heti kun se on tullut täyteen näyttää kännykkä että virtaa on 100 %, välillä 99%
    Outo asia tässä on se että jos pyörän jättää esim yöksi laturiin, eikä irroita heti laturia kun akku on ladannut täyteen niin akku hieman tyhjenee. Kun lähtee seuraavan kerran ajamaan akkua on välillä esim 93-96 % jäljellä. Vaikka akku olisi ollut laturissa esim 24h putkeen.

    Akku siis hieman tyhjenee silloin kun laturi on kiinni ja se on seinässä. Jos laturin johto on irti tätä siis ei tapahdu.
    Onko muilla tälläistä vikaa / ominaisuutta. Onko tämä ominaisuus vai vika ?

  29. #239
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Älylaturi. Kun akku on täysi se täyttää ja tyhjentää hieman akkua koko ajan jotta akku pysyy elossa vaikka vuoden jos vaan on laturissa kiinni. Eli siis on erittäin hyvä ominaisuus.

  30. #240
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    On totta, ett toisin kuin lyijyakut, jotka tulisi aina säilöä piripintaan ladattuna, litiumakkujen lataaminen ihan huippuunsa itse asiassa kuluttaa akkua. Litiumakkujen varastointivaraus olisikin hyvä pitää vaikka siellä jossain 80 % paikkeilla. En tosin silti usko, että Spessun laturi hoitaisi tuota purkamista ja varsinkaan yhden yön jälkeen. Perustan tämän empiiriseen tutkimukseen (n=1); Mulla on poikkeuksetta laturi koko yön kiinni ja lähtiessä akussa on varausta 99-100 %. Koskaan ei ole ollut alle tuon.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •