Sanoisin että huomattavasti vähemmän riskialtista kuin käytetyn auton hankinta.
Sanoisin että huomattavasti vähemmän riskialtista kuin käytetyn auton hankinta.
Auton moottorin hajoaminen takuuaikana on aika harvinaista riippumatta softavirityksistä. Fillareiden moottoripuolen kestosta on vielä kovin vähän kokemusta, mutta ymmärtääkseni suht luotettavia laitteita.
Miten niin tyhmä kysymys??
Sähkömoottoreita pidetään yleisesti erittäin luotettavina mutta onhan se niinkin että ihan mikä tahansa asia voi hajota ihan milloin tahansa. Itse en epäröisi käytetyn hankkimista.
Tulipa nyt asennettua ja testattua tuo Blevo appi. Vaikuttaa erittäin hyvältä. Pystyy säätämään ja seuraamaan vaikka mitä. nopeusrajottimen pystyi säätämään itse mihin km/h arvoon halusi. Itse säädin 32 km/h. Näyttää ajetut kilometrit ja nopeuden oikein, toisin kun tuo aikaisempi appi mitä kokeilin. Osaako joku sanoa voiko Mission control appia käyttää samaan aikaan jos tarvitsee esim karttaa käyttää ?
Täytyy siinä tapauksessa ottaa käyttöön joku sovellus josta näkisi hyvin metsässä polut jne... onko kellään tietoa mikä olisi hyvä
Maastokartat
Blevo-app:sta on tarinaa emtb-foorumilla: https://www.emtbforums.com/threads/t...vo-thread.806/
Siellä oli muistaakseni maininta, että jos sitä pyörän kokoarvoa, niin takuu lähtee, mutta muuten ei vaikuta takuuseen. Tosin tämä oli ohjelmoijan kommentti jonka ilmeisesti varmistanut Spessulta.
Lisäksi taitaa moniajo toimia ainakin Androidissa, on sit mitä ikinä softia käynnissä.
MUTTA, itselläni ei ole kyseistä käytössä ja ulkomuistista yllämainitut. Ketä kiinnostaa, niin linkin takaa löytyy 13 sivua tarinaa ja kehittäjä mukana tarinoimassa.
Niin ja näyttihän tässäkin ketjussa aikaisemmin olevan asiasta keskustelua...
Jore muokkasi tätä : 24.08.2018 at 21.56 Syy: Huomautus tästä keskusteluketjusta
Mulla iPhone Quad Lockilla tangossa, softana BLevo ja maastokartat. Hyvä combo. Blevo toimii taustalla jos maastokartat käytössä. Kertoo äänellä tarkeimmät ts tehoalueen vaihdot ja akun varauksen halutuin kilometri/aikavälein.
700km Levossa mittarissa ja paljon varoiteltu tyyppivika iski tänään. Molemmat jarrut paskana. Ei palaudu kahva enää ylös. Melkoista kuraa nuo sramit vs shimano.
En ole kanssa moisesta tyyppiviasta kuullutkaan. Sram guide r.t jarruina ja ovat pelanneet loistavasti kesät / talvet.
Itsellä Sram kahvat jumitti reilun vuoden jälkeen. Takuuseen lähettivät uuden. Tosin pyörä ei Levo.
Eikös siis sramilla ollut joku lämpölaajenemisongelma jossain tietyssä mallissa ja näitä on korjattu ahkerasti. Näkynyt nyt hellekesänä enemmän.
Guide R:ssä, RS:ssä, RSC:ssä ja Level Ultimatessa on muoviset männät pääsylintereissä, kuumalla kelillä tapahtuu sen verran lämpölaajenemista että alkavat jumittaa. Jostain vuoden 2017 puolivälistä eteenpäin korjattu, sitä ennen valmistetuille saa SRAMilta korjaussarjaa ohuemmilla männillä ja kiinalaisilta löytyy alumäntiäkin.
Levo Turbo FSR:llä (2018) takana nyt ajotietokoneen mukaan 850km. Yhä tää hauskuttaa kun porskuttaa ylämäkiä avustukset päällä, taikka möyrii kallioilla. Jarrut eivät tosiaan ole mitkään hyvät, vaikka pelanneet ovatkin. Moottorissa on sellainen vika taikka ominaisuus, että ei katkaise aina vetoa välittömästi polkemisen loputtua. Tämä ei ole sinällään haitannut, mutta vaikeuttaa hieman vaihtamisen rytmitystä, koska toisinaan heittää isompaa sisään ja veto säilyykin yhä päällä, joilloin voimansiirto päästää oman mielipiteen vaihdosta - pienen pamauksen. Talveksi pitäisi katsella jotain piikikkäämpää rengasta ja maastoajoa silmällä pitäen hissitolppa saisi olla jo vakiona.
Välillä tuo ominaisuus tosiaan häiritsee, mutta esim. puunrunkojen ylityksessä yms. se on pelkkää plussaa.
Kyllähän kaikki sähkärit vetää hetken polkemisen loputtua, vähän pakko, ettei moottorin tehontuotto vaihtelisi jatkuvasti kampikierroksen voimantuoton vaihtelun mukaan. Ja juuri tuo viive auttaa, kun pyörä sutaisee ja kammet jää huonoon asentoon. Kaveri tuumi, että siihen tottuu aika nopeasti.
Miten niin tyhmä kysymys??
Se on totta, että tuo parantaa tietyissä tilanteissa maastossa pääsykykyä. Viive olisi kiva pystyä säätämään, nyt se on aavistuksen satunnainen pituudeltaan.
Kyllähän Shimano lopettaa heti matalilla kadensseilla, missä asialla on merkitystä, ja moottorin voimantuotto vaihtelee jatkuvasti ja ilman viivettä kammen voimantuoton vaihtelun mukaan. Sehän on koko pointi, ennen tätä ominaisuutta sähköavustus ei oikein kelvannut itselleni.Kammen asennon mukaankin tosin voimantuottoa säädetään, siksi moottorin asennuskulma on yhtenä parametrina.
Itsellä myös tämä ominaisuus 2018 Levossa, että vetää pikku hetken polkemisen loputtua. Omasta mielestä hyvä ominaisuus. Käsittääkseni se tuli vasta 2018 malleihin ja oli nimenomaan käyttäjien toivoma ominaisuus. 2017 levossa tätä ominaisuutta ei ilmeisesti sitten ollut. Saatan olla väärässä, mutta näin olen ymmärtänyt.
Tulipa asennettua tuo BLEvo-appsi. Täytyy suositella, jos haluaa säädellä rajoitinta. Tuo lisähauskuutta, kun ei polulla lopeta 25 avustusta. Siirtymät taas miellyttävämpi kurvailla reilua 30 kymppiä.
Yksi seikka minkä olen keulasta huomannut on, ettei siihen saa millään samaan aikaan tarpeeksi progressiota ja pintapehmeyttä. Toki voi olla keulan kuin keulan ongelma.
Mulla Levo Compissa ’18 Revelation, joka muuttui toimivaksi, kun vaihtoi vakiovaimentimen tilalle Charger 2:n ja viimeisimmän ’19-version ilmaruodon (160 mm).
Hmm.. Pitää vissiin kokeilla shimanoa vielä uudestaan. Fillsrimessujen koeajoradalla suhasin noilla kaikilla kokeillen yhtä jos toista ja shimano viive oli ainut, joka silloin häiritsi. Se taas muuten kiinnostaisi, etenkin kun sitä olisi kiinni rungossa joka kiinnostaa. Pitää etsiä jostain koeajettavaksi.
Pahoittelut spessuketjun sohlasmisesta.
Miten niin tyhmä kysymys??
Onko kenelläkään tälläistä ominaisuutta latauksen kanssa 2018 vuoden levossa. Itsellä kun pyörän ajon jälkeen laittaa laturiin niin se lataa akun normaalisti täyteen. Kun akku on täynnä ja sen ottaa pois laturista heti kun se on tullut täyteen näyttää kännykkä että virtaa on 100 %, välillä 99%
Outo asia tässä on se että jos pyörän jättää esim yöksi laturiin, eikä irroita heti laturia kun akku on ladannut täyteen niin akku hieman tyhjenee. Kun lähtee seuraavan kerran ajamaan akkua on välillä esim 93-96 % jäljellä. Vaikka akku olisi ollut laturissa esim 24h putkeen.
Akku siis hieman tyhjenee silloin kun laturi on kiinni ja se on seinässä. Jos laturin johto on irti tätä siis ei tapahdu.
Onko muilla tälläistä vikaa / ominaisuutta. Onko tämä ominaisuus vai vika ?
Älylaturi. Kun akku on täysi se täyttää ja tyhjentää hieman akkua koko ajan jotta akku pysyy elossa vaikka vuoden jos vaan on laturissa kiinni. Eli siis on erittäin hyvä ominaisuus.
On totta, ett toisin kuin lyijyakut, jotka tulisi aina säilöä piripintaan ladattuna, litiumakkujen lataaminen ihan huippuunsa itse asiassa kuluttaa akkua. Litiumakkujen varastointivaraus olisikin hyvä pitää vaikka siellä jossain 80 % paikkeilla. En tosin silti usko, että Spessun laturi hoitaisi tuota purkamista ja varsinkaan yhden yön jälkeen. Perustan tämän empiiriseen tutkimukseen (n=1); Mulla on poikkeuksetta laturi koko yön kiinni ja lähtiessä akussa on varausta 99-100 %. Koskaan ei ole ollut alle tuon.
Kirjanmerkit