GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 215

Aihe: Vedenpitävät pyöräilykengät maastoon?

Jokunen lenkki Vauden Termaticeilla oikein pakkasellakin, nyt -12C kelissä. Rosen halvimman hintaluokan neopreenipäällisten kanssa olen selvinyt ilman paleltumia, rajoilla nyt mun verenkierron suhteen toki olen. 2-3 tuntia tänään oli oikein mieluista, pikaisia kauppakäyntejä kuin Teboilin baarissa piipahdus.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Mulla tuli satasen lenkki sunnuntaina -13 oli lähtiessä sekä jotain 6-7 m/s tuuli. Ulkona kaikkiaan jotain 5 ja puoli tuntia, ei taukoja sisällä. Ei suojia, jalassa paksummat merinovillasukat.

Vastatuulessa kylmäsi varpaita, myötäsellä ei. Kun ajan kengänpohjat edellä niin seuraavaksi ne aerogel-ihmepohjalliset testataan.

Ja minäkin edelleen tyytyväinen, about yhtä hyvin tarkenee näillä kuin NorthWave Fahrenheit popoilla.

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Seuraavaksi pakkastestiä, ulkona -19 ja hieno tuulenhenkäys, pakastunee lisää myöhemmällä.

En ehdi ulos kuin ennen saunaa mutta tein pikaiset verrokkitestit sisällä aloittamalla aerogel-pohjallisella toisessa kengässä ja jalassa ohuet ja paksummat merinovillaiset sukat. Normipohjallinen on solumuovia ja päältä tekstiiliä jonka alla näyttäisi olevan folio, reunat muotoiltu kuten lenkkareissa. Aerogel antaa enemmän tilaa paksummalle sukkakerrokselle ja tuntui heti alusta lämpimämmältä.

Seuraavaksi toiseenkin aerogel ja toiseen jalkaan klasun Heatholders pörrösukka. Tämä tuntuu lämpimmältä, mukavammalta ja vähemmän puristavalta kuin 2x merinosukat.

Sitten toviksi toiseenkin koipeen pörröt ja sitten viimeiseksi toiseen tarjouksesta hankittu Columbian paksu muotoiltu merinovillasukka, joku vaelluskäyttöön tarkoitettu. Tämä tuntui nopeimmin lämpimältä ja heti mukavalta.

Lenkille siis viimeisimmällä varustuksella eli kengät ilman suojia, aerogel pohjalliset ja pelkät Columbian sukat.

Sitten sitä raporttia...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Seuraavaksi pakkastestiä, ulkona -19 ja hieno tuulenhenkäys, pakastunee lisää myöhemmällä.
    No ei se sitten pakastunut kunnolla, -20 C oli lähtiessä ja -21 palatessa... pieni tuulenhenkäys oli vastaisena mennessä ja myötänen pääosin palatessa.

Noh, vartin kohdalla piti pysähtyä jotta sain jumpattua sormiin veren kiertämään, kädessä oli kylmän kelin pitkävartiset laskettelusormikkaat. Ja jokusen kerran rakkoa piti tyhjennellä, ei olis pitäny juoda kolmea kahvikupillista ennen lenkkiä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Lenkille siis viimeisimmällä varustuksella eli kengät ilman suojia, aerogel pohjalliset ja pelkät Columbian sukat.
    Ja tämähän toimi. Tasan tunnin kohdalla oli jalat vielä riittävän lämpöiset mutta oli pakko pysähtyä lämmittelemään... nimittäin takareidet ja pakarat oli ottaneet pintakylmää liikaa.

Ajoasennon ongelma... joten hetken lölkyttelyn, ravistelun ja taputtelun jälkeen jatkoin matkaa ja päätin ajaa max 21 km/h vauhtia joka johti sykkeen laskuun 15-20 iskua ja sitten alkoi sormia palella ja kengät tuntuivat vain vähän viileiltä.

Sanoisin että kyllä näillä kengillä ainakin 08-lenkin hoitelee sen noin 2h kahvitaukoon asti ja 15-30 minsaa kun lämpimässä sitä hörppii selviää myös loput 2h. Hintaansa nähden aivan riittävän hyvät talvikengiksi tällä kombinaatiolla.

Tuohon kun vielä lisää ohuet merinovillasukat alle, tai pitää vielä testa nuo Heatholders -sukat onko lämpimämmät, ja tarvittaessa karvasuojat niin tuskin tulee niin kylmä koskaan etten pystyisi lenkkejäni tekemään.

Minä löysin rajani Termatic-kengille. 45 kilsaa, melkein 2 tuntia ja -15C. Ei nyt vielä juuri kylmä ollut mutta kun Teboilin baari sattu kohalle. Seuraava 15 kilsaa oli muuten ok mutta pari viimestä kertoi että neopreenisuojista huolimatta -12C on mun limiitti. Ja oikein hyvä näinkin, en ois ikinä uskonutkaan. Taitaapa crossari säilyäkin lukkopedaalisena

Panin se ku vaan piruuttaan nuo Aerogel-pohjalliset tilaukseen. Ohuehkot solumuoviset alufolioidut ja lampaannahkaiset kavereinaan on ollut parikin vuotta. Mitä Helanderi tykkäsit aerogeleistä?
    arctic biker muokkasi tätä : 16.01.2014 at 17.42

Oon aikanaan raportoinu toiseen ketjuun jossa niistä jeesusteltiin että eivät tuoneet lisälämpöä NW Fahrenheit kenkiin mutta -15 lauhemmalla ajoin kevään ne kesäkengissä, jalassa tarpeen mukaan merinovillasukkia ja päällä karvasuojat.

En pitänyt siis keväällä juurikaan NW:n kenkiä, kokeilin niiden pohjallisia myös kesäkenkiin mutta eivät pärjänneet aerogel-pohjallisille.

Aerogel-pohjallisia nyt pari kertaa koestanut. Eihän nuo maailmaa kaatavat ole mutta noin varvastuntumalla ihan pikkasen häviävät tai ovat tasoissa mun vanhalle kahden pohjallisen systeemille. Toisaalta tilaa tuli sillai lisää että voin käyttää nyt ohutta Teseman merinoseossukkaa alla paksumman kanssa.

25 ekun investointi ei siis mennyt hukkaan, tämän päiväinen testaus kertoo että -15C kelissä selkeesti myöhemmin alkoi varpaissa kylmältä tuntumaan. Yliään kun luen kuin muut pärjäävät niin eihän mun varpaat niin kylmänarat taija ollakkaan. Surkeesti kyllä häviän Helanderille ja izmolle, nyyh. Toisaalta lukkokenkäseasonini on jatkunut aivan yllättävän pitkään. Olen oikein tyytyväinen.

Kestääkö muilla spessun defrosterit miten hyvin vettä? Iten olen ajanut pari lenkkiä sateella noilla ja kummallakin kerralla kengät ovat olleet läpimärät, vaikka toisella kerralla käytin suojiakin päällä. Ja kuivuminenhan noilla kestää pitkään kun vuoret yms. on vetäneet itsensä läpimäriksi.

Vedenpitävät pyöräilykengät maastoon?

Kyllä täällä on ainakin pysynyt kuivana vaikka muutaman kerran astunut vartta myöden lätäkköön.
    Ja pitäishän niiden olla vedenpitävät.

Vesi valuu jalkaa pitkin aika tehokkaasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Unsteady Katso viesti
    Kestääkö muilla spessun defrosterit miten hyvin vettä? Iten olen ajanut pari lenkkiä sateella noilla ja kummallakin kerralla kengät ovat olleet läpimärät, vaikka toisella kerralla käytin suojiakin päällä. Ja kuivuminenhan noilla kestää pitkään kun vuoret yms. on vetäneet itsensä läpimäriksi.
    Ei kovin hyvin. Heikko kohta noissa on nauhoituksen seutu, siinä kun ei ole yhtenäistä "sukkaa" vai mikä iltti se nyt onkaan. Hommasin Defrosterin kaveriksi tällaiset sukat. http://www.fortesport.fi/tuote/urhei...-sukka/100300/ 41.5 numeron jalkaan M-koko just passeli. Noilla selviää kuivin jaloin syvemmissäkin vesissä.

Ääni Sealskinzin sukille.. Olen käyttänyt noita thin midejä tavallisten maastokenkien kanssa nollan yläpuolisilla vesikeleillä, ja nollan ympäristön keleillä muutenkin (kun suojaavat nilkan samalla ajoviimalta). Yleensä tuolloin jalassa päällimmäisenä Shimanon XC50N joka on päällirakenteltaan suljettu eli pitää tuulta ja vähän vettä itsessäänkin (kunnon sateessa tai pulatesa toki vettyy).
    Irtopyöräilijä

Ostin tuossa heti alkuun Bontrager SSR kengät mitkä sopii flätti polkimillekin, mutta tänään kun olin ajamassa teknisessä maastossa, kivikoissa, kallioilla, risukoissa, ojissa jne. mihin nyt satuttiin eksymään niin jalassa olleet Salomonin XA pro mid gtx maastolenkkareilla oli kyl parempi pito flätti polkimilla johtuen pehmeämmästä pohjan materiaalista. Myös tuntuma polkimiin/pyörään oli parempi ja sen lisäksi jalalla tukea ottaessa pito on ihan toista maata verrattuna noihin pyörä kenkiin. Eli olisiko olemassa kenkää flätti polkimelle, joka pitäisi vettä, olisi mid korkuinen, riittävä pito myös kävellessä? Vai pitäisikö vain ajella noilla Salomoneilla? Mahtaako nuo nukeproof electron polkimet vain tuhota noiden tavallisten kenkien pohjat kuinka helposti?

Edit. Jotain tällaista ku ois vedenpitävänä:
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod116142
    Bansku81 muokkasi tätä : 02.11.2014 at 22.07

Onko suosituksia syys ja kevätkelien pyöräilykengiksi? Kesäkenkien päälle kaipaan jo nyt kengän suojaa ja ei taas jaksais puolta vuotta pelata niiden pussien kans ennen kun siirtyy talvikenkiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Onko suosituksia syys ja kevätkelien pyöräilykengiksi? Kesäkenkien päälle kaipaan jo nyt kengän suojaa ja ei taas jaksais puolta vuotta pelata niiden pussien kans ennen kun siirtyy talvikenkiin
    Mä oon tykänny Shimanon SH-MW7n edeltäjistä. Goretexia, pitää veden mut ei oo kuumat.

Sent from my Nokia 8 Sirocco using Tapatalk
    Ride and Smile!

Mulla on ollut Spessun frosterit mutta en ole tykännyt. Ovat toki jo vanhat mutta niissä pohja on tosi kovaa ja siten liukasta muovia, eivät hengitä tarpeeksi hyvin, reuna päättyy nilkassa sellaiseen kohtaan että vähän tuntuu välillä ärsyttävältä ja ei ne lämpimätkään talvikäyttöön ole. Syksykäyttöön toki. Vedenpitävyyskin on varmaan aikaa sitten kadonnut.

Minulla on nyt parhaillaan tulossa kaupasta siksi (ohuet) tuulen- ja vedenpitävät sukat, joilla ajattelin pidentää kesäkenkien käyttöaikaa.
    http://www.wiggle.co.uk/sealskinz-su...p-ankle-socks/
    (musta L- koko tällä hetkellä 27 euroa.)
    Tarvittaessa sitten kylmällä päälle lämmikkeeksi ne sinänsä rasittavat kengänpäälliset.
    Ja sitten pakkasen tultua kunnon talvikengät jalkaan eli Laken mxz 303
    https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/415...z-303-shoes-36

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Mä oon tykänny Shimanon SH-MW7n edeltäjistä. Goretexia, pitää veden mut ei oo kuumat.
    Noi olis aika hyvässä alessa näköjään heti ekassa kaupassa, jota vilkaisin
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...r-shoes-454092

Mullakin Laket mut vaatii kunnon kylmän kelin että niitä voi käyttää.

Sent from my Nokia 8 Sirocco using Tapatalk
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjpk Katso viesti
    Ääni Sealskinzin sukille.. Olen käyttänyt noita thin midejä tavallisten maastokenkien kanssa nollan yläpuolisilla vesikeleillä, ja nollan ympäristön keleillä muutenkin (kun suojaavat nilkan samalla ajoviimalta). Yleensä tuolloin jalassa päällimmäisenä Shimanon XC50N joka on päällirakenteltaan suljettu eli pitää tuulta ja vähän vettä itsessäänkin (kunnon sateessa tai pulatesa toki vettyy).
    Minusta tuli viime lokakuussa Sealkinz uskovainen. Ajoin hautajaisiin Iisalmeen pitkän kaavan kautta. Normi Shimanon kesäkengät,numeroa isommat kuin kisakireeni ja yksiä sukkia käytin. Vettä tuli miinus yksi päivä ei, +3 viiva +7 lämpöä, teltta tai laavu miinus yksi yö Rautavaaralla hotellissa. En enää kaipaa vettäpitäviä ajokenkiä. UGH.

Lyhyellä lenkillä ei varmaan jalkojen kastumisella ole edes merkitystä. Loska-aikana flattipolkimet ja kunnon turvakengät. Pysyy jalat kuivana ja riittävän jäykät ajamiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Tähän kaipailen itsekin vinkkiä. Syksyksi vedenpitävää kenkää maastoon ja työmatkalle cyclolla. Eli vähän kevyempi ja liikkuvampi kuin Wölvhammer. Ne menee jalkaan pakkasilla läskeillessä.

Missä pk-seudulla pääsisi kokeilemaan Japantheria? Olisiko ne mun käyttöön sopivat? Muualla ehdotettiin MX145:iittä ja sitä pääsisi kokeilemaan ylävitosessa. Paikallisessa kivijalassa ei ollut MW7:stä sopivaa kokoa kokeiltavaksi. Sealskinz-sukkaakin ajattelin kokeilla.

Ääni MX145:lle ja erityisesti pohjan hypergrip on mukava lisä.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mulla on ollut Spessun frosterit mutta en ole tykännyt. Ovat toki jo vanhat mutta niissä pohja on tosi kovaa ja siten liukasta muovia, eivät hengitä tarpeeksi hyvin, reuna päättyy nilkassa sellaiseen kohtaan että vähän tuntuu välillä ärsyttävältä ja ei ne lämpimätkään talvikäyttöön ole. Syksykäyttöön toki. Vedenpitävyyskin on varmaan aikaa sitten kadonnut.
    Ensimmäinen Defroster versio olikin lähinnä märän plussakelin kenkä, vedenpitävyys ainoa etu kesäkenkään verrattuna.
    Uudempi versio on parantunut kaikilta vanhemman mainituilta puutteilta. Toimii jo talvikenkänäkin tuplapohjan ja eristyksen ansiosta.
    Noista ehdotetuista toimivista malleista kannattaa kokeilla omalle lestille sopivimmat, niissä tuntuu olevan tuntuvia eroja.

zipo Guest
    Hommasin tänään lukkiskengät joilla pärjäisi ainakin syksyn ja kevään miinusasteiset/koleat/ märät ajopäivät.Jep hyvät kengät ja luntakin tuli taivaalta kevyesti klossin trimmauslenkillä rekvisiitaksi.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...r-shoes-529971

Näin se mieli muuttuu, tuli nuo hommattua enkä kadu. Jopa mun leveään Shimanokielelellä Widelestiä kaipaavaan jalkaan istuvat. Toki Sealkinzin sukat eivät paskempi homma ole sikäli kuin kenkiin mahtuvat ja plussan puolella ollaan, niin siis mun jaloille.

Nyt kun rapian viikon käyttöä takana niin jos lestin oisin tiennyt ja tämän asiallisen vedenpitävyyden niin nää tieten:https://www.bike-discount.de/en/buy/...r-shoes-798358

Eilen parin tunnin metsälenkillä tulin siihen tulokseen, että Laken 304 eivät pitä vettä juuri ollenkaan. Klossien kohdalta tulee vesi ensimmäisenä läpi ja hiukan myöhemmin päältä. Reissun jälkeen kengat oli täynnä vettä. Onneksi ne on sentään lämpimät

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Itse kaipailisin kumisaapastyylistä kenkää lukkopolkimeen. Ei olisi joku sattunut keksimään? Tavan kesä- talvimalleja kyllä löytyy ja niihin erinäisiä säärystimiä, mutta kumpparin helppous viehättäisi. Käyttö sellaisilla reiteillä joilla tunkataan paljon ja velliä menee joka väliin. Nauha- ym tsydeemejä saa putsata leikan jälkeen viikon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PETEBJ75 Katso viesti
    Eilen parin tunnin metsälenkillä tulin siihen tulokseen, että Laken 304 eivät pitä vettä juuri ollenkaan. Klossien kohdalta tulee vesi ensimmäisenä läpi ja hiukan myöhemmin päältä. Reissun jälkeen kengat oli täynnä vettä. Onneksi ne on sentään lämpimät

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Saiskohan klossien kohtaa tiivistettyä kengän sisältä jotenkin? Jesaria tai jotain liimaa?

Kumiliima? Sikaflex?

Minä olen tiivistänyt sikaflexillä niin voi kävellä edes vähän kosteassa maastossa. Pitäisi kyllä löytää hyvät goretexit kun ajelee pitkässä heinikossa tai työmatkaa sateessa niin aina on sukat märät. Hirveästi ei ole valinnanvaraa kevyemmissä goreissa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •