GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 316 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 216 266 306 314 315 316 317 318 326 366 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.451 - 9.480 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

hyvin toimi ilman teippauksia, kiitos avusta kaikille

Olen osallistumassa ensimmäistä kertaa (Finlandia) MTB-kisaan ja kyselisin, että minkä tyyppisiä rengaspaineita (JJ 4.0") suosittelisitte, kun rata on tekninen?

Säännöllisesti ajelen finlandia polkuja paineilla: edessä 0,45-0,5 ja takana 0,55-0,6. Renkaat tubeless ja kuski 75kg ajokamoineen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

kuinka monella täälä on oikee kunnon digitaalinen rengaspaine mittari?

Kunnon mittarista en tiedä mutta Schwalben Airmax Pro on itsellä ja ihan hyvin sillä on pärjännyt. Topeakin läskipyöräpumppu mittarilla on mainio kun ennen lenkkiä tarkastaa paineita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sami90 Katso viesti
    Mikä on sitten kunnollinen, mutta itsellä Michelinin digitaalinen.

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Mulla on joku sininen schwalben perusdigimittari ja sen suunnittelija ei ole kyllä miettinyt mitään oikeaa käyttötilannetta. Laite ehtii juuri sammuttaa itsensä siinä ajassa, mikä menee sen ottamiseen irti venttiilistä, pumpun vaihtamisessa tilalle ja pumpatessa vähän. Aina saa pistää uudestaan päälle. Hankkisin jonkun toisen jos ei olisi pyörätarvikkeiden ostoslista muutenkin niin pitkä.

On sinänsä tarpeen, en tunnista läskistä jonkun 0,5 ja 0,8 välistä eroa sormella ollenkaan.

Mulla on ihan kunnollinen analoginäyttöinen mittari. Siinä ei sammu näyttö kesken säätöjen. Patteriakaan ei ole kertaakaan vielä tarvinnut vaihtaa.

Oikeasti. Ei se digitaalinäyttö tee mittarista kunnollista. Joskus päinvastoin. Toki esitetty luku on tarkka, mutta hyvässä analogimittarissa on myös hyvin luettava näyttö. Ja näytöstä riippumatta mittaustapahtuma on analoginen. Näytön tyyppi ei anna osviittaa mittarin mittaustarkkuudesta.

On. Ja täysin käyttämättä. Löysin sen repun pohjalta, kun laitoin reppua pesukoneeseen. Jäin pohtimaan, että minkähän takia tuokin on tullut hankittua... Mitään tosielämän käyttökohdetta en sille ole keksinyt.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Oli se Schwalben mittari kunnes pääsi kastumaan ja lopetti toimintansa. Hankin tilalle tällasen enkä ole katunut:
    http://www.foxcomp.fi/meiser-pv-gauge-w-pressure-15-psi

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Ei mitään.

Onko kukaan jo ehtinyt kokeilemaan JJ Addix versiona?
    Niitä näkyisi olevan XXL:ssä ja nyt näyttäisi olevan viikonlopun ajan -20% kaikista tuotteista.

Mulla oli jonkun aikaa addix edessä, mutta myin pois kun ei mahtunut taakse sama leveys. En erota sinänsä eroa, enemmän vaikuttaa leveyden ero.

En pidä hintaa alennettunakaan erityisen edullisena.

Onkos kukkaan vertaillu Lou:ta Dunderbeistiin?
    Lähinnä onko rullauksessa eroa?
    Lou:lla ei oikeen taho viihtyä muualla ku pehmeillä poluilla ja Jumbo jim ei pidä pehmeillä poluilla. Pitäs keksii jotai sieltä väliltä talvelksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mulla oli jonkun aikaa addix edessä, mutta myin pois kun ei mahtunut taakse sama leveys. En erota sinänsä eroa, enemmän vaikuttaa leveyden ero.

En pidä hintaa alennettunakaan erityisen edullisena.
    Yhden nettikaupan sivua katselin ja vähän jäi hämäräksi että onko uutta Addix-seoksesta tehtyä saatavana Liteskininä?Mittausten mukaan Liteskin rullaa vähän paremmin kuin Snakeskin. Tosin ei iso ero ollut.

Enpä minäkään XXL:n hinnalla ryntää ostamaan, ei ole kovin kilpailukykyinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Yhden nettikaupan sivua katselin ja vähän jäi hämäräksi että onko uutta Addix-seoksesta tehtyä saatavana Liteskininä?Mittausten mukaan Liteskin rullaa vähän paremmin kuin Snakeskin. Tosin ei iso ero ollut.

Mistä saa 80e hintaan posteineen JJ4.8?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Ei varmaan mistään. Mutta ajatus oli se että nettikaupasta ostaisin samalla muutakin tavaraa, jolloin rahti-tai postikulut tasoittuisi aika hyvin.
    Mutta jos vain sen 4.8:n jumpojimin tarvitsee pikaisesti niin xxl:stä se silloin kannattaa hakea.

XXL:ssä oli vain 4.4 Snake Skin Ardix

Lähetetty minun TA-1021 laitteesta Tapatalkilla

^aika monta XXL:ää Suomessa, kiersitkö kaikki
    Lähi-XXLssä näyttäisi netin mukaan 4.8 versiota "muutama jäljellä".

^aika monta XXL:ää Suomessa, kiersitkö kaikki
    Lähi-XXLssä näyttäisi netin mukaan 4.8 versiota "muutama jäljellä".
    Oman kokemuksen mukaan XXL:n keltainen "Muutama jäljellä" -pallo tarkoittaa että "maksimissaan yksi jäljellä, monesti ei sitäkään koska saldo ei pitänyt paikkaansa".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti

On molempina versioina. Addix lisää vähän pito-ominaisuuksia, mutta rullaa hitaammin kuin aiempi seos (pacestar?)

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

En kiertänyt kaikkia, netistä kattelin että vain 4.4". Tilasin sellaiset.

Eikö, en näköjään osaa. Suodatin 26" renkaista ja vain 4.4" tarjoaa vaihtoehdoksi... Onhan tuolla tosiaan myös 4.8"

https://r2-bike.com/navi.php?jtl_tok...tierung=6&af=0
    9,5€ näytti postikuluiksi...

Terve,

olen hankkimassa ensimmäistä läskiä ja malleiksi ovat speksien puolesta valikoituneet Kona WoZo vs Canyon Dude. Renkaat näissä siis 27.5x3.8 vs 26x4.8. Järki sanoisi, että tuo 4,8" leveä menee paremmin lumessa ja mudassa, mutta onko näin? Kumman itse valitsist jos toinen rengaskoko pitäisi ottaa? Pyörä tulee talviajoon ja kevään/syksyn pehmeille keleille.

Dudeen pistin jo ennakkovarauksen, mutta kun uusi WoZo julkaistiin, aloin epäröidä. Vielä kerkeäisi perua...

26" vanne tarkoittaa jonkinlaista valikoimaa renkaissa. 27,5" vannekoolle rengasvalikoima on hyvinkin vähäinen.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Tuohon käyttöön ottaisin ehdottomasti mielummin 26x4,8".
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kiitokset kommenteista. Pidetään siis kanjonin tilaus voimassa ja odotellaan maltilla.

Kylläpäs kannatti peesata ketjun yleistä mielipidettä ja vaihtaa Dudeen eturenkaaksi Surly Bud (26/4.8). Ero Jumboon on kyllä todella selkeä. Mulla meinas tuon JJ:n kanssa käydä ärsyttämään tuo itseohjaus alle 0,5 barin paineilla. Näillä kesäkeleillä tuntuu, että jotain 0,4 tuntumassa olis se hyvä kompromissi mulle, mutta JJ hakee suuntaa jo aika pahasti noilla lukemilla. Mutta Bud menee täysin suoraan ja pitoa kivillä on kyllä huomattavasti paremmin. No, onhan tuo ehkä hiukan raskaampi etenemään, mutta Bud ottaa kyllä juuret ja kivet huomattavasti paremmin vastaan. Sen minkä vierintävastuksessa ehkä menettää, saa takaisin "jousitusominaisuuksien" myötä. Ääni siis täältäkin Budin puolesta eturenkaaksi. Ainakin näin täysjäykällä tuntuu tuolla etusella olevan todella suuri merkitys ajo-ominaisuuksiin. JJ jää vielä taakse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pojomtb Katso viesti
    JJ jää vielä taakse.
    Jos ne samat jousitusominaisuudet kiinnostaa takana, niin suosittelen Knardia sinne.
    Mukavin kumi, millä olen ajanut. JJ4.8 ainakin snakeskininä on selkeästi kovempi pienissä töyssyissä.
    Rullauksessa ei ole minusta mitään eroa ainakaan polulla.
    No toisaalta erot on kuitenkin taas kerran aika pieniä, mutta jos haluaa hifistellä, niin kokeile ihmeessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •