ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 182 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 82 132 172 180 181 182 183 184 192 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.431 - 5.460 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #5431
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Mikä on painava? En kyllä nopsaan löytäny silverbackin painoa esim. verkkokaupan sivuilta.
    https://silverbacklab.com löytyy

    Viimevuoden interceptori specien mukaan paino 16.2kg. Se on aika paljon ottaen huomioon että on hiilikuituhaarukkaki. +3kg ku vaihtovat rungon alumiiniin

  2. #5432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Viimevuoden interceptori specien mukaan paino 16.2kg. Se on aika paljon ottaen huomioon että on hiilikuituhaarukkaki. +3kg ku vaihtovat rungon alumiiniin
    XXL (saati whitebikes-sivuston) spekseille ei taida kannattaa antaa paljon painoarvoa. Nuo painot on varmasti väärinpäin. Lite 14.3kg, siitä 2x9 setti 1x11-settiin ja muuta osaa paremmaksi niin pro painaa 15.5kg, siitä lisää osaparannuksia (hiilarikeula, putkiosat, GX-pakka, JJt) ja paino olisikin yhtäkkiä 16.2kg? Ei oikein täsmää, varsinkin kun White kertoo runkojen painoiksi 2.09kg, 2.15kg (pro) ja 2.2kg (lite). Verrokkina Duden runko painaa 1550g.
    Hiilari-interceptoriin ero pitäisi olla ehkä kilon, max puolentoista luokkaa kun osat ovat muuten suhteellisen samoja....

  3. #5433
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Heh joo
    Aika monihan varmasti noita kiloja katsoo läskiä hankkiessa. Luulis olevan aika tärkeää olla oikein. Varmasti jääny monta intercepteria hankkimatta tommosen virheen takia
    Ja ehkä litejä sit ostettu enemmä

  4. #5434
    Näyttäisi olevan nyt xxl.fi sivuilla 5Fat Pro 800e. (L-kokoa muutamia jäljellä tällä hetkellä)
    Mikähän näistä kannattaisi hankkia jos vaihtoehtoina on 6Fat Lite 849e tai 6Fat Pro 1019e?
    Onko uusi 6 Pro 219 euroa parempi?
    e: ei näy enää tänään, eli menivät kuin kuumille kiville..
    teralt muokkasi tätä : 15.08.2018 at 14.51

  5. #5435
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teralt Katso viesti
    Näyttäisi olevan nyt xxl.fi sivuilla 5Fat Pro 800e. (L-kokoa muutamia jäljellä tällä hetkellä)
    Mikähän näistä kannattaisi hankkia jos vaihtoehtoina on 6Fat Lite 849e tai 6Fat Pro 1019e?
    Onko uusi 6 Pro 219 euroa parempi?
    e: ei näy enää tänään, eli menivät kuin kuumille kiville..
    Mäkin mietin tuota 6Fat Interceptoria, että mahtaako olla mistään kotosin... Ei oo läskeistä kokemusta ku vyötäröllä.

    Viittiskö joku kommentoida, hyvää/huonoa?
    https://www.xxl.fi/white-6fat-interc...51504_1_size_1

  6. #5436
    Mäkin mietin tuota 6Fat Interceptoria, että mahtaako olla mistään kotosin... Ei oo läskeistä kokemusta ku vyötäröllä.

    Viittiskö joku kommentoida, hyvää/huonoa?
    https://www.xxl.fi/white-6fat-interc...51504_1_size_1

    Vaihtoehtona varmaan Farley 5, jos pha mielenhäiriö iskee, niin Farley 9.6. Mut sitte jo repee budjetti, eikä noita kai oikeen suoraan voi verratakaan sitten enää.

  7. #5437
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    35
    Itse alan kallistumaan tuon 6Fat Pron suuntaan, sillä jotenkin sellainen fiilis että paremmat (yhtä leveät) renkaat ja kuitukeula eivät oikeuta Interceptorin yli 300€ hintaeroa. Kokonaispainossakin lienee max 500g eroa. No on vaihteetkin vähän eri mutta en usko että kovin suurta eroa on.

  8. #5438
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Niin mutta Interceptor kiiltää!

  9. #5439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Niin mutta Interceptor kiiltää!
    no hyvä, sittehä se on paras eiku kaupoille

  10. #5440
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MukkelisMakkelis Katso viesti
    Vaihtoehtona varmaan Farley 5, jos pha mielenhäiriö iskee, niin Farley 9.6. Mut sitte jo repee budjetti, eikä noita kai oikeen suoraan voi verratakaan sitten enää.
    Kyllähän se trek säilyttää arvonsa paremmin. Jos haluaa joskus myydä sen poiski

  11. #5441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Kyllähän se trek säilyttää arvonsa paremmin. Jos haluaa joskus myydä sen poiski
    kävin tänään tutkailemassa paikan päällä. Farley 5 ois järjen mukaan se mikä kannattas ottaa, mutta jostain syystä se 9.6 kummittelee takaraivossa. Hintaeroahan tossa on, mutta 9.6 jotain parempaakin ja painoeroa lähemmäs 2kg.

    toisaalta mä oon vaan läski sunnuntaipolkija, joten varmaan siinä mielessä se vitonenkin ois ihan passeli Melkonen henkinen taisto menossa, maanantaina kuitenkin jomman kumman Trekeistä tilaan - eli White putos pois mun vaihtoehdoista

  12. #5442
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MukkelisMakkelis Katso viesti
    jostain syystä se 9.6 kummittelee takaraivossa. Hintaeroahan tossa on, mutta 9.6 jotain parempaakin ja painoeroa lähemmäs 2kg.
    Jos persaus kestää, niin ilman muuta 9.6. Et sinä siihen vitoseen enää tuon arpomisen jälkeen olisi tyytyväinen, vaan jää häiritsemään että olisko vaan pitäny suorilta ostaa se kalliimpi.

    Jos sitten kuitenkin käy niin että toteat liian kalliin ostaneesi tai että läskipyöräily ei ole sinua varten, niin kyllä siitä valtaosan pois saa. Tosin saanee myös vitosestakin, ei sillä.

  13. #5443
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Jos hankit köpömmän, sulla on aina selitys sille miksei oikein kulje. 9.6 ja et voi uskotella itsellesi, että se oli nyt kalustosta kiinni

  14. #5444
    Morjensta pöytään. Olen pahoillani kysymyksistäni mutta en millään viitsisi lukea kaikkia sivuja ja olen muutenkin aika amatööri polkupyörien kanssa. Ensimmäinen ns. oikea pyörä,muuten menty mummopyörällä.

    Elikkä omistan white 3 liten ja rattaat alkavat olla sökö. En tiedä onko alkuperäiset mutta 2x10 on nykyinen ratastus. Meikän kohtuu kevyellä ajolla on useita piikkejä jo poikki joten olisiko jotain muita vaihtoehtoja kuin vastaavat alkuperäiset? Uudemmissa näyttäisi olevan 1x12, olisiko tälläiseen päivitys helposti järjestettävissä?
    Ja onko jtn muita osia mitkä samalla kannattaisi uusia?
    Renkaat ajattelin uusia talveksi ja miettiä samalla sisäkumien poistoa.
    Myös toiset vanteet kiinnostaisivat, toisiin mutarenkaat ja toisiin kunnon sliksit.
    Jos vielä mahdollista niin otan mielelläni suosituksia vastaan mistä osia kannattaa tilailla.
    Jos ei saa mainostaa tms. niin yksityisviestilläkin sopii paiskata.

  15. #5445
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papana Katso viesti
    Elikkä omistan white 3 liten ja rattaat alkavat olla sökö. En tiedä onko alkuperäiset mutta 2x10 on nykyinen ratastus. Meikän kohtuu kevyellä ajolla on useita piikkejä jo poikki joten olisiko jotain muita vaihtoehtoja kuin vastaavat alkuperäiset? Uudemmissa näyttäisi olevan 1x12, olisiko tälläiseen päivitys helposti järjestettävissä?
    Whitebikes-sivuston mukaan 3 Fat litessä on vakiona 9-speed 11-32T takana ja edessä 38-24T. Halvimmalla pääset kun ostat vain uudet hammaskehät eteen.

    Itse en pidä laisinkaan etuvaihtajasta, eli suosittelen kyllä yhden eturattaan systeemiä. 1x12 lienee edelleen aika kallis vaihtoehto. Yksi optio on yrittää jatkaa 9v (tai 10v?) pakalla takana, mutta 32-hampainen ratas takana on kyllä liian pieni jos ajat mäkisessä maastossa. 9-vaihteiselle saanee 11-40 pakkoja, jotka saattavat jopa toimia nykyisellä takavaihtajalla. Itselle sopiva 1x11 on sellainen, että edessä on 28T ja takana suurin 42T (renkaat 4.8" JJ).

    Minun ehdotus 1x11 kammiksi:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...38#post2644338

    Noiden SRAMin kampien pariksi kannattaa tilata Superstar Componentsilta 28-hampainen zero offset eturatas:
    https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm

    Halvemmat kammet:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...47#post2644247

  16. #5446
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papana Katso viesti
    Uudemmissa näyttäisi olevan 1x12, olisiko tälläiseen päivitys helposti järjestettävissä?
    Ei. Tämä vaatii vapaarattaan rungon, eli pahimmillaan koko takanavan, vaihdon. 1x11 (tai 2x11) menee tuolle alkuperäiselle vapaarattaalle, kun käyttää Sramin NX-sarjan pakkaa tai Shimanon pakkaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  17. #5447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Ei. Tämä vaatii vapaarattaan rungon, eli pahimmillaan koko takanavan, vaihdon. 1x11 (tai 2x11) menee tuolle alkuperäiselle vapaarattaalle, kun käyttää Sramin NX-sarjan pakkaa tai Shimanon pakkaa.
    Sunracella lienee 12 speed pakka shimanon vaparille?

    Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

  18. #5448
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Ei. Tämä vaatii vapaarattaan rungon, eli pahimmillaan koko takanavan, vaihdon. 1x11 (tai 2x11) menee tuolle alkuperäiselle vapaarattaalle, kun käyttää Sramin NX-sarjan pakkaa tai Shimanon pakkaa.
    Ei tarvitse vaihtaa, NX 12spd pakka menee normivaparille (ei xd).

  19. #5449
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Ei tarvitse vaihtaa, NX 12spd pakka menee normivaparille (ei xd).
    Ai niin joo, Eaglestahan tuli kans NX. Tosin kaupoissa sitä ei vielä ole.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  20. #5450
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Itse luultavasti tuommoisessa Papanan tilanteessa vaihtaisin vain eturattaat, ketjun ja takapakan uusiin ja jatkaisin ajamista. Olisi todennäköisesti halvin ja helpoin vaihtoehto. Jos päivittää pitää niin yllämainittu 1x11 voisi olla passeli ratkaisu. Kun vielä on mainittu että ajot on "kohtuu kevyttä" niin ainakin omasta mielestäni 1x12 tuntuisi aikamoiselta ylilyönniltä tällä hetkellä. Hinnat on niissä kuitenkin melko korkeat verrattuna saavutettuun lisäarvoon.

  21. #5451
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJu Katso viesti
    Whitebikes-sivuston mukaan 3 Fat litessä on vakiona 9-speed 11-32T takana ja edessä 38-24T. Halvimmalla pääset kun ostat vain uudet hammaskehät eteen.

    Itse en pidä laisinkaan etuvaihtajasta, eli suosittelen kyllä yhden eturattaan systeemiä. 1x12 lienee edelleen aika kallis vaihtoehto. Yksi optio on yrittää jatkaa 9v (tai 10v?) pakalla takana, mutta 32-hampainen ratas takana on kyllä liian pieni jos ajat mäkisessä maastossa. 9-vaihteiselle saanee 11-40 pakkoja, jotka saattavat jopa toimia nykyisellä takavaihtajalla. Itselle sopiva 1x11 on sellainen, että edessä on 28T ja takana suurin 42T (renkaat 4.8" JJ).

    Minun ehdotus 1x11 kammiksi:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...38#post2644338

    Noiden SRAMin kampien pariksi kannattaa tilata Superstar Componentsilta 28-hampainen zero offset eturatas:
    https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm

    Halvemmat kammet:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...47#post2644247
    Aeffecteistä nyt kokemusta sekä 190mm- että 170mm - perälle tarkoitetuistta versioista 4fat - rungossa.
    190 mm toimii oiin hyvin mutta q-factor on iso ja ajoasento "leveä" mutta niin se on orkkiskammillakin.
    170 mm on hiukan kapea Whiten takarunkoon ja itse tuikkasin spacerin keskiölaakerin ja rungon väliin jotta tilaa tuli enemmän.
    Tällaisena toimii oikein hyvin.

    SRAMit sopinee virittelemättä joten jos kapempi q-factor haussa on ehkä helpompi kokonaisuutena kuin tuo 170mm aeffect.

  22. #5452
    Itseltäni löytyy 5 Fat Interceptor ja nyt litkutuksen myötä tein samalla joitain punnituksia. Onhan tuo surkeaa, että valmistajan omat sivut ovat näyttäneet painot väärinpäin 5-sarjan läskeille. Moni kuitenkin katselee juurikin painoa ennen ostamista, kannattaa siis tarkistaa useammasta lähteestä ainakin näiden halvempien pyörien osalta.

    Oma pyörä 19" ja Jumbo Jimin 4,4 renkailla. Painoissa mukana halpikset alumiininen juomapulloteline ja muoviset flätit. Punnitus tehty oletettavasti kohtuu toimivalla matkalaukkuvaakalla.

    Paino XXL sivuilla (17"): 14,3 kg
    Virheellinen paino Whiten sivuilla (17"): 16,2 kg (oikeasti Lite-mallin paino)

    Oma punnitus (19"): 14,1 kg
    Litkutuksen ja hiilaritangon vaihdon jälkeen: 13,0 kg

    Operaatioon meni osaavan kaverin avustuksella vajaa 2h ja rahaa kului alle 40€ (jos Wigglen posteja ei lasketa kun tilasin sieltä muutakin). Ottamatta kantaa mihinkään muuhun seikkaan, niin tämähän on nyt kevyempi kuin uusin jäykkä Dude vakiona

  23. #5453
    Mutta nyt sää oot kuitenki astunu joidenki tossuille ja alkaa armoton v#€&*#u ku kehut tollasta halpis merkkiä. Meillä kotona 3/4 pro sekoitus ja on kyllä ollu hintansa väärti. Joka merkin langoissa valitellaan että laatu putoo. Myös duden...

  24. #5454
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jomjom Katso viesti
    Ottamatta kantaa mihinkään muuhun seikkaan, niin tämähän on nyt kevyempi kuin uusin jäykkä Dude vakiona
    No se Dude on kuitenkin aina sen massiivisen 540g keveämpi samoilla osilla (jos nuo ilmoitetut runkojen painot on oikein) .
    Ei se minusta mikään massiivinen ero ole. Jos vaan painoa haluaa verrata.

  25. #5455

    Keulan omituisesta käyttäytymisestä aloin purkuhommiin ja törmäsin tähän. Tuskin on tehtaalta saakka nämä vääntymät?

  26. #5456
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papana Katso viesti
    Keulan omituisesta käyttäytymisestä aloin purkuhommiin ja törmäsin tähän. Tuskin on tehtaalta saakka nämä vääntymät?
    Eipä se alumiini taida juurikaan vääntyä niinku teräs. Se menee poikki
    Kyllähän se epäsynmetriseltä näyttää vai onko optinen harha

  27. #5457
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Eipä se alumiini taida juurikaan vääntyä niinku teräs. Se menee poikki
    Kyllähän se epäsynmetriseltä näyttää vai onko optinen harha
    Vääntyyhän alumiinikin. Hitsauksen kohdat vaan on herkempiä murtumaan kuin teräksellä. Hiilikuitu sitten murtuu, ennenkuin tulee pysyviä muodonmuutoksia.

  28. #5458
    Onko kellään jäänyt nurkkiin Fat3 pron keulaa?? Ei löydy enään XXl:tä eikä edes Whiteltä
    Mikä muu siihen kävis?

  29. #5459
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Eiks siihen mee melkein mikä vaan, kunhan ohjainputki on oikean kokoinen (ilmeisesti tapered?).
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #5460
    F. Kotlerburg Guest
    Kannattaa varmaan A-C mittakin katsoa kohdalleen kuten myös akseli

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •