HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 7 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #181
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Joo. Schwalbe Eddy Currentia odollessa. Tosin Butcherkin on niin hyvä, etten tiedä, voiko siitä parantaa.

  2. #182
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Joo. Schwalbe Eddy Currentia odollessa. Tosin Butcherkin on niin hyvä, etten tiedä, voiko siitä parantaa.
    Muta keliin hillbilly ainakin endurossa on toiminut hyvin hissileikeissä.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  3. #183
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Hauska kun on porukalla kilissyt Levossa takapää. Niin teki itsellänikin viime sunnuntaista eteenpäin ja vaikka heiluttelin rengasta ja pakkaa ja jarruja ja vaikka mitä, niin sekalainen kilinä vaan jatkui. Lopulta selvisi, että oli yhden takalinkuston runkoputken sisään mennyt ilmeisesti pieni kivi tai jotain, kun kilinä lopulta lakkasi, kun käänsin pyörän katolleen ja puhaltelin kompuralla vähän joka paikkaan. Minulla kilinä ei siis tietysti lakannut jarrua painamalla.

  4. #184
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    1.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut 2.5'' DH-kumeja Levossa/Kenevossa? Mietin jo syksyn liukkaita, ja nuo varmasti pitäisivät. Putoaakohan pyörä liian alas? Edit: Itse itselleni vastaten. Ainakin jonkun arvostelun mukaan griptonissa on 42a pintaseos. DH-kumin hyöty ainakin seoksessa olisi minimaalinen.
    Mulla Levossa Minion DHF Front Folding TR EXO 3C Maxx Terra 29 2,5". Kiekko DT 1900 Spline Boost 29/30 mm.

    Hyvin mahtuu pyörimään ja helpottaa heikkoajotaitoisen elämää. Polkimet ei kolise enää niin paljoa. Bike24stä tilasin 201,40 kotiin kannettuna.


  5. #185
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Hieno. Miten muutos vaikutti mielestäsi tuntumaan? Keula näyttää nousseen jonkin verran.

  6. #186
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    1.695
    27,5 Butcher 2,8 edessä aikaisemmin ja takana alkuperäinen 3 tuumainen. Keula tuntui uivan aika syvällä. 29 muutos muutti pyörää parempaan suuntaan ja ajosta tuli rennompaa. En tiedä mikä todellinen keulakulma nyt on, lienee vähän loivempi kuin alkuperäisellä kolmen tuuman eturenkaalla. Ohjattavuus ja pito ainakin parani alkuperäiseen verrattuna.

  7. #187
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    Näkeekö noi uudet spessut jossai ku ne julkaistaan? Ainakaan spessun sivuil ei viel taida olla vaik esim iikka sanoi että kenevosta on 2019 malli jo tullut.

  8. #188
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Mtbshopin fb sivuilla sanoittiin, että eka kenevo comp voisi olla tällä viikolla jo heillä esillä. Luulisi että spessun sivuillekin tulisi esille

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  9. #189
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    Uus levo comp kiinnostaisi kun tulee. Harmillisesti en kerennyt 2018 mallia ostamaan.

  10. #190
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    Toimiiko tommonen "normaali" pyörähuoltoteline esim. a la Biltema / Park Tools PCS 10 Levon kanssa ja jos niin mistä kohtaa pyörää laitatte telineen leuan kiinni?

  11. #191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    Toimiiko tommonen "normaali" pyörähuoltoteline esim. a la Biltema / Park Tools PCS 10 Levon kanssa ja jos niin mistä kohtaa pyörää laitatte telineen leuan kiinni?
    Mulla on Park Tool:in PCS10 ja toimii ilman ongelmia. Satulatolpasta kiinni...

  12. #192
    Specialized Turbo Levo FSR kokemuksia 500km jälkeen.

    - Satulatolppa rikki noin 150km kohdalla (vaijerin kiinnitys petti tolpasta, ei ilmeisesti ainoa tapaus...)
    - Taka-akseli irtosi kesken lenkin (jarrulevy kieroksi ja takalaakerin säätö - ilmeisesti tässäkin olisi voinut valmistaja laittaa järeämmän kartiolaakerin jo tehtaalla)
    - Keula, en vaan saa toimimaan, liian kova - ehkä kuski on liian kevyt. Sama ongelma toisessakin pyörässä samassa keulassa (haluan Foxin )
    - Jarrut, pitää sellaista älämölöä, että morjens
    - Hinta, no jaa, jälleen oma tajunnanvirtaa, mutta taisin maksaa ~500EUR ylimääräistä brändistä

    + Akun kesto - Noin 10-15% tunnissa. Polut ja kalliot Traililla (50%), muuten 20% Eco ja todella jyrkät mestat 100%. Ajo pääasiassa kunnon rymistelypoluilla, siitä tuo % kulutus arviokin. Eilen 3h Fiskarisin punaisia ja muutama mustakin, 30km, kulutus 30%
    + Moottori - Mielipidekysymys, mutta kevään testiajojen perusteella Brose tai Shimano, joista Brose enemmän luonnollisemman (=luomu) pyörän kaltainen
    + Yleisesti - Aivan sikahauska kapistus, menee kuin juna, maastossa kuin maastossa. Pyörä on yllämainittuja haasteita ja vaihteiden säätöä lukuunottamatta toiminut loistavasti (ketjun kuluma nyt 0.25), eikä ostot harmita yhtään

    Kysymyksiä:
    Jos on jotain hyviä ideoita miten keulan saisi herkemmäksi; muistaakseni jo ilmatilan rajoittamista ehdotettiinkin.
    Ja ehkä jotkut toiset jarrupalat, millä saisi tuon vinkunan loppumaan?

  13. #193
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jore Katso viesti
    Mulla on Park Tool:in PCS10 ja toimii ilman ongelmia. Satulatolpasta kiinni...
    Tänks! Varmaankin puristat sitä tolpan sisäputkea (joka liikkuu emäputkessa), niin itseäni on mietityttänyt tuon kesto, kun fillari painaa aika paljon ja lisäksi siihen tulee vääntöä sivusta, kun filllari ei ole tasapainossa tuossa?

  14. #194
    Kävi tänään ensimmäinen moottorin mystinen "kuolema", kun kurvailin Tampereen Lamminpään maastoissa. Yhdessä pystysuorassa nousussa moottori simahti kesken matkan, tilanteessa oli Boosti päällä sekä moottorissa että jaloissa. Olisinko vaihtanut samassa ajanhetkessä vielä pienemmälle välitykselle.(?) No, moottorin ja miehen meno loppui kuin seinään. Kävelyavustin ei reagoinut. Tilanteen ratkaisi pyörän resetti, eli virrat pois ja takaisin päälle. Tämän jälkeen fillari pelasi moitteetta maaliin. Onko muut kokeneet vastaavaa? Jos on, niin onko kyse viasta vai ominaisuudesta? Kuormaahan oli todella paljon. Jyrkkä ylämäki ja 100kg lihaa päällä.

    Lamminpään polut oli muuten kuin tehty sähkärille! Sikamagee oli päästää poluilla puskat rutisten.

  15. #195
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jore Katso viesti
    Kysymyksiä:
    Jos on jotain hyviä ideoita miten keulan saisi herkemmäksi; muistaakseni jo ilmatilan rajoittamista ehdotettiinkin.
    Ja ehkä jotkut toiset jarrupalat, millä saisi tuon vinkunan loppumaan?
    Mullakin oli joku ihan alkupään lenkeistä, kun taka-akseli pääsi löystymään. Huomasin asian ja ehdin kiristää ennen kuin irtosi kokonaan. Ei ole sen jälkeen ollut ongelmaa.

    Keulaan (Revelation '18) päivitin saman tien Charger-vaimentimen, uusimman '19-mallisen ilmajousen (160 mm), Slickhoneyt sisään ja liukkaammat pölytiivisteet. Nyt on hyvä.

    Jarruihin vaihdoin heti EBC:n vihreät.

    Eli harvoin nämä ovat valmiita vielä kaupasta tullessaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kilpuri Katso viesti
    Kävi tänään ensimmäinen moottorin mystinen "kuolema", kun kurvailin Tampereen Lamminpään maastoissa. [...] Onko muut kokeneet vastaavaa?
    Mä olen tainnut pari kertaa joutua samalla tapaa resetoimaan vehkeen. Kummallakin kerralla avustus ei palannut enää kävelyavustimen käyttämisen jälkeen. Minulla ei ole asennettu viimeisintä firmwarea.

  16. #196
    Sellainen lisähavainto tuosta "kuolemasta", että MC-softa ei tallentanut loppureissun dataa (matka, tehot...) vaikka kartta pelasikin. Sinänsä mitätön asia, mutta jos datasta tykkää ja sitä sinne haluaa kerätä, niin ärsyttähän se vähän.

  17. #197
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Täällä myös Levo teki kerran "kuoleman" talutusavustimen käytön jälkeen.

  18. #198
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    Tänks! Varmaankin puristat sitä tolpan sisäputkea (joka liikkuu emäputkessa), niin itseäni on mietityttänyt tuon kesto, kun fillari painaa aika paljon ja lisäksi siihen tulee vääntöä sivusta, kun filllari ei ole tasapainossa tuossa?
    Kyllä, siitä liukuputkesta. Kireyden kanssa vaan ollut tarkkana just in case.
    Mutta näyttävät sitä kohtaa monet ammattilaisetkin käyttävän, joten siitä se ajatus sitten itsellekin.

  19. #199
    Liittynyt
    10/2016
    Viestit
    63
    Mites muilla on toiminut tuo missioncontrol appi?? Itselläni ainakin ajon aloittaminen on mahdottoman hankalaa ja lopulta jää laittamatta kun menee hermo. Luurina honor 8 lite. Teenkö mä jotaki jälleen enemmän väärin kuin yleeensä?

    Ja sit olis viä toinenki:
    "vanhaan" (2017) Levoon ei varmaan saa jälkiimpäin talutus avustinta?

  20. #200
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Itse olen tainnut käyttää Mission Controlia tasan yhden kerran lenkin aikana ja silloinkin tallennus katkesi jossain vaiheessa lenkin aikana. Toki sillä sääti avustustasot haluamakseen, mutta siinä se.

    Maksoin muutama viikko takaperin 10 e ja asensin BLevo-appsin. Loistava applikaatio, jolla moottorin käytöksen säädettävyys nousee ”nextille levelille”. Akkukesto parani. Pidän puhelinta repussa, mutta jos olisi sellainen luuri, että viitsisi pitää stongassa, niin ruudulle saisi näkymään ajon aikana vaikka mitä tietoja.

  21. #201
    Kuinkahan suurta rengasta Kenevoon mahtuu? Lähinnä talvea jo ajattelen, mahtuuko Fat Freddie joka ilmeisesti on varsin suurikokoinen. Oliko kellään sitä viime talvena?

  22. #202
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Ei mahdu kenevoon FF. Eteen voi mahtua mutta ei kyllä taakse. Levossakin tuo on tosi iso kokoinen.
    Taitaa olla ainut mikä menee 2.6 ISP
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erik Bruce Katso viesti
    Kuinkahan suurta rengasta Kenevoon mahtuu? Lähinnä talvea jo ajattelen, mahtuuko Fat Freddie joka ilmeisesti on varsin suurikokoinen. Oliko kellään sitä viime talvena?
    Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

  23. #203
    Liittynyt
    05/2017
    Paikkakunta
    Hankasalmi
    Viestit
    19

  24. #204
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Ennen kuin päätyy tekemään tuon rajoittimen poiston, niin kannattaa tiedostaa, että tuosta jää jälki ja tuosta johtuen takuu voidaan evätä.

  25. #205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Ennen kuin päätyy tekemään tuon rajoittimen poiston, niin kannattaa tiedostaa, että tuosta jää jälki ja tuosta johtuen takuu voidaan evätä.
    Mission Control App, sieltä voi muuttaa rengaskokoa, ilman mitään häckäilyä sen voi asettaa 2000mm, alkuperäisesti se on 2250mm.
    Näin ollen itselleni on ainakin riittänyt että tämän avulla avustus on mukana noin 29kmt.

  26. #206
    Liittynyt
    05/2017
    Paikkakunta
    Hankasalmi
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Ennen kuin päätyy tekemään tuon rajoittimen poiston, niin kannattaa tiedostaa, että tuosta jää jälki ja tuosta johtuen takuu voidaan evätä.
    Reset to defaults.

  27. #207
    Itse olen tuon rajoittimen poiston tehnyt. Android puhelimella. Hyvin se toimi, miinuksena se että kännykkä sovellus ei enään näytä oikeita lukemia. Nopeuden näyttää väärin ja ajetun matkan myös. Käytän itse oikeastaan joka lenkillä tuota Mission Control Appia ja se on mielestäni hyvä. Käytän sitä myös näyttönä ajettaessa. Koska rajoittimen ohituksen jälkeen appi ei enään toiminut oikein ja näytti vääriä lukemia niin palautin takaisin normaali asetukset.

  28. #208
    Liittynyt
    05/2017
    Paikkakunta
    Hankasalmi
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Limppu85 Katso viesti
    Itse olen tuon rajoittimen poiston tehnyt. Android puhelimella. Hyvin se toimi, miinuksena se että kännykkä sovellus ei enään näytä oikeita lukemia. Nopeuden näyttää väärin ja ajetun matkan myös. Käytän itse oikeastaan joka lenkillä tuota Mission Control Appia ja se on mielestäni hyvä. Käytän sitä myös näyttönä ajettaessa. Koska rajoittimen ohituksen jälkeen appi ei enään toiminut oikein ja näytti vääriä lukemia niin palautin takaisin normaali asetukset.
    Koita tätä, paljon parempi kuin MC:
    https://play.google.com/store/apps/d...blevo&hl=en_US

  29. #209
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    BLEvo softan käyttökin vie takuun moottorin osalta. Näin vastailtiin kun kysyin asiasta. Perustuu siihen että ei ole Specializedin tekemä ohjelma eikä ole näin ollen testattu mitä saattaa aiheuttaa piirilevyille. Toinen syy on EU-laki, ei saa laittaa takuuseen jos pyörä ei ole TUV-hyväksytty.

  30. #210
    Liittynyt
    05/2017
    Paikkakunta
    Hankasalmi
    Viestit
    19
    Eli on erittäin riskialtista ostaa käytettyä epyörää jos takuun näkökulmasta asiaa katsotaan?

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •