GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 10 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 773

Aihe: Leveät ja nopeat maantierenkaat

  1. #271
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Tuli hommattua vittoria zaffiro pro 32mm renkaat roselta ja ensikokemuksen mukaan n.200km todella hyvin rullaavat ainakin jos vertaa 30mm marathon racer renkaisiin.Tähän asti kestäneetkin vaikka jonkun verran sepeliä vielä onkin.Kahdeksan euron renkaaksi hyvä hinta-laatu suhde.

  2. #272
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    285
    G-one sanoi ujosti "Pifffff" hiekkatiellä. Paikkasin sisurin pikapaikalla enkä löytänyt mitään vikaa, mutta 15km myöhemmin kovempi "Poks" ja pikapaikassa reikä edellisen vieressä. Näin antoi kudos kyljestä periksi, tarjosin samanlaista paikkaa tuohonkin että kotiin pääsi mutta taitaa olla nyt entinen tämä 300km ajettu kumi. Auttaako tuollaisessa pikaliimahommat yhtään?


  3. #273
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Olen leikellyt maantiepyörän vanhoista päälikumeista paikkoja tohon hommaan. Eli vanhasta kumista leikkaa kyljestä mistä rengas on ohutta paikan ja ihan kontaktiliimalla kiinni. Maantiepaineilla paikan on oltava tukeva jotta sisuri ei pursua paikatusta kohdasta "läpi", eli normi sisurin paikka on liian kevyttä tavaraa. Tubelesrenkaan paikkoja myös tullut koitettua mutta kovilla paineilla pikkasen alkaa pullottamaan paikatusta kohdasta, eli nekään ei oo tukevia kovilla paineilla.
    Käytän ite latekseja maantiepyörässä ja jos kyjessä on noin 2mm reikä niin sisuri tulee läpi ja kumi tyhjä. Sen takia noita olen paikkaillu että viime keväänä esim. ekalla lenkillä tuli uuteen Michelin power competitioniin reikä kylkeen ja ei viitti heittää uutta kumia roskiin heti kun maksaa noin 50ekuu. Ajoin koko viime kauden samalla paikatulla renkaalla ja nyt se on edessä ja menee vaihtoon kunhan viimesetkin paskat on pois teitten reunoilta.

  4. #274
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    ^^ Nämä on joissakin pienissä toiminut. Isommista ei ole kokemusta.
    http://www.wiggle.com/park-tool-emer...re-boot-patch/

  5. #275
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    285
    Jotain tuollaista voisi hyvinkin koittaa! Nyt on siis Parkin pikapaikka vahvistettuna pikaliimalla ja kova pinta estää sisurin pullotuksen, mutta joustamattomana ei varmasti ole pitkäikäinen. Teräväpäiset kudoslangat tekee lateksista entisen heti kun pääsee vapaasti hankaamaan joten laitetaas jotain tukevampaa.

  6. #276
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Pistä vaan kontaktiliimalla pala vanhaa renkaankylkeä sinne sisäpuolelle. Voi hioa paikan reunoja jos meinaa että lateksi ottaa siitä itseensä. Power competitionin kyljestä ite leikannu noita paikkoja niin on ohutta tavaraa ja toimii lateksin kanssa hyvin.

  7. #277
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    285
    Harmi kun ei ole tapana säilytellä rikkinäisiä. Tämän kanssa vähän eskaloitui ja tilaukseen lähti uusi G-One, hieman leveämmät vanteet ja niille pinnat. Katsotaas viikon päästä jatketaanko tässä vai tubeless-ongelmissa.

    G-onen leveys Open Prolla 28mm, eiköhän 18mm vanteella saa ne pari puuttuvaa milliä ja litkuilla tästä kumista kaiken irti. Nyt on niin kylmä että on hyvä aika päivittää ja ajella osia odotellessa kakkoskiekoilla.

  8. #278
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Stop the press! Kojak ei olekaan nopea.

    En epäile numeroita, mutta oma kokemukseni ei ole noin synkkä. Hieman maantierengasta leveämpänä vaimentaa tärinöitä ja rullaa käytännössä vaihtelevan tasoisilla asfalttipinnoilla ihan hyvin.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  9. #279
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    285
    ^Onpas tosiaan melko ankea tulos renkaalle joka ei tee kompromisseja.

    Omat kokeilut jatkuu kun vanteet tuli vihdoin odottelun jälkeen, kiekot nyt kasassa ja G-onet litkuineen päällä. Kyllä rullasi taas pienen testilenkin mukavasti kakkoskiekkojen X-Onen jälkeen, tositoimia odotellessa.

    Liekö valmistajan toleranssi painossa +/-10% vai enemmän, mulle on nyt sattunut 300, 330 ja 360g painavat yksilöt. Ääripäät kuitenkin tasan 30mm A23-vanteella, keskimmäinen odottaa paikkausta sitten kun tarvitaan vararengasta.

  10. #280
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Oliko kenelläkään käytännön kokemusta Spessun Roubaix Pro 2BR renkaasta? Ajattelin noita tänä vuonna kokeilla työmatkakonkeliin, kivijalka lupaili ensi viikolle saatavuutta. Lähinnä sepelinkestävyyttä tässä vielä pohdin, eli uskaltaako jo laittaa alle?
    Sain nämä nyt reilun kuukauden mähmimisen jälkeen vanteille ja ajoon. 17c vanteilla olivat 33mm leveät, eli ihan sopivan muhkut. Rullaa kivasti mutta eivät nyt mitenkään supernopeat ole, mukavat kyllä ja ilmeisesti suojauskin on kunnossa. Laitoin sisureilla, tubeless hommat päätyivät samaan kuin aikaisemminkin eli hikoiluun ja vanteen välistä suihkuavaan litkuun. Pitää hankkia kompura tai napsautin.

  11. #281
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Mitäs sepelin kestävää 32-35mm kumia kansa suosittelee ? 4season, gatorskin vai joku muu ? Ajattelin ajella mökille crossarilla elokuussa, niin voisi siihen hommaan laittaa jo alle kakkoskiekoille, kun matkaa on 170km asfaltilla ja lopussa 5km hiekkatietä. Sitten syksyllä voisi laittaa maantiepyörän ajoissa talviunille ja jatkaa crossarilla maantielenkkejä, kun on nyt siihen kahdet kiekot. Kestävät renkaat pitäisi vain löytää jostain ja leveyttäkin saisi olla tosiaan minimissään sen 32mm, kun tilaa kuitenkin on haarukoissa.

  12. #282
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    ^ Kyllä kai tuossa tarkoituksessa menee tässäkin ketjussa hypetetty Vittoria Voyager Hyper joko 32 tai 37 koossa. Ittellä on 32-levyiset ja mökille samanmoinen hiekkapätkä lopussa mutta asfalttia vain 56 alle. Olen sitä kyllä maantiepyörälläkin ajellut 25mm renkailla jotka ei oo mukavat mutta menee sen 10% matkasta.
    Hyperi mielestäni hyvä valinta tuohon tarkoitukseen. Tappajasepelin siedostietovaatimus jos on niin sitten saattaa olla pois laskuista mutta normaalit hiekkatiet on kestänyt hyvin.
    Vertailukohtaa mulla ei ole 4seasoniin tai gatorskiniin.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  13. #283
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Juuri tuo Vittoria on ihan ykkösluokkaa tuollaiseen ajoon, samoin contin gatorskin. Minulla contit 32 mm krossarissa, ei tartu sepelinpiikit, muutoinkin erittäin ajettavat.

  14. #284
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Laitoin gatorskinit 32 millisinä tilaukseen, kun sain tutun kautta sopivasti 28€/kpl.

  15. #285
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    12
    Peukut Gatorskinille. Itsellä cyclossa 32 millisinä ja hyvin ovat kestäneet reissut anoppilaan. Matkalla normiasfalttia, rupuasfalttia, hiekkatietä, irtosoraa, nimismiehen kiharoita. Renkaat kestäneet hyvin jo yli 4t. Tappajasepeli toki kokeilematta.

  16. #286
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Kaveri, jota ei neuvolassa punnita, ajeli 32mm gatorskineilla ~7tkm ennen ku takarengas meni vaihtoon. Se kestää kyllä hyvin. Taitaa rullaavuudessa jäädä hieman voyager hyperille mutta sepelillä lienee varmempi.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  17. #287
    Vaihdoin eilen uuden etukiekon pyörääni. Olin ajatellut laittaa vanhan 37 mm (700x35c) Vittoria Voyager Hyperin renkaaksi myös uuteen kiekkoon, koska kulutuspintaa näytti vielä olevan, mutta tarkempi tarkastelu näytti aika runsaasti kulutuspinnassa keskellä olevia pieniä, ehkä 2-3 mm syviä halkeamia. Muutamassa halkeamassa oli jonkin verran soraa/hiekansiruja sisällä. Sisuri oli vielä kestänyt. Paha kyllä en ole varma tarkasta ajomäärästä, mutta lienee luokkaa +3 tkm. Mukana myös paljon ajoa soralla, sepeillä, kivikoissa ja poluilla.

    En ole oikein rengasrikkojen ystävä, joten koska minulla oli valmiina uudet 37 mm Hyperit, laitoin samalla vaivalla uuden ulkokumin. Tuo nyt pois vaihdettu rengas oli ollut viime kesänä ajossa takasena, tämän kesäkauden alussa laitoin sen siis eteen. Toivottavasti takanen kestää siihen asti, että saan pähkittyä, ostanko uuden takakiekon... Toivottavasti se sen kestää, jos ei mene nokka renkaan pinnassa kiinni etsimään tyhjästä kumista halkeamia...

  18. #288
    Haluaisin cycloon leveät ja hyvin rullaavat nakit asfaltille. Mistä olette tilailleet noita Vittoria Hyper Reflex 38c nakkeja? Olen kuullut niistä pelkkää hyvää, mutta saatavuus on erittäin kehno. Toinen vaihtoehto olisi sitten Scwalben Supremet, mutta nuo maksavat jopa 35€ saksan kaupoissa.

  19. #289
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Schwalbe on hintansa väärti, samoin Vittoria, briteistäkin molempia saa.

    http://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVOH...hyper-folding-

  20. #290
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Planetx:ltä itte tilasin viime syksynä varastoon (17 rahaa tarjouksessa, olisko ollu puntia) kun tämä eka pari antautuu (tää tais olla 1,5v sitten Roselta). Itte tosin tilaillu 32mm versioo. Kannattaa huomata että niitä on 32mm, 37mm ja 40mm oikeesti. Planetx:n sivut näyttää mm-mitassa vaikka ovat C merkintöjä. 35C on siis 37mm. Vai miten tää ny meni ku viime vuonna itte sohlasin tilauksessa.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  21. #291
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Kenenkään Hutchinson Sector renkaille käynyt niin että kulutuspinta alkaa irtoamaan? Normi paineet ja pyörä+kuski alle 100kg.
    Ajoa alle vuosi / 2160km









  22. #292
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.692
    Ei kokemuksia noista renkaista, mutta muun merkkisistä kyllä. Tuollaisesta pienestä murtumasta tuskin on suurta vaaraa, mutta eihän renkaan pinnan tietenkään kuuluisi murtua. Jollakin hybridirenkaalla valmistaja lähetti uudet renkaat takuuseen, kun lähetin kuvan heille. Vanhemmissa renkaissa tuollaisia halkeamia näkyy, mm. Contin ja Vittorian maantierenkaissa olen nähnyt.

  23. #293
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Käytän noita tubelessina joten vähän mietityttää alkaako ilmat karkaamaan kun tuollain murtuu. Koko renkaan kehä ei ole murtunut. Ei ole vielä yhtään flättiä noilla. Eturengas toimii tubeless moodissa mutta takarengas ei enään pidempää lenkkiä, veikkaan kyllä että takarenkaassa on vaan reikä jota en ole vielä löytänyt.

    Reklamaatiota ei ainakaan heti tyrmätty kun kyselivät lisätietoja.

  24. #294
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.692
    Jos murtuma on vain kulutuspinnassa, niin veikkaukseni on, että se kestää. Tässä pari esimerkkiä (avo)renkaan rakenteesta, joissa kulutuspinta on renkaan rungon päällä oleva osa, jolloin se käsittääkseni ei vaikuta ilman pysymiseen sisällä. Avoulkorengasta ei tietenkään ole suunniteltukaan olemaan täysin ilmatiivis, koska sitä varten niissä on sisärengas. Jos halkeamasta alkaa näkyä litkuja, niin sitten voi alkaa epäillä kestävyyttä.




  25. #295
    Mulle on käynyt vissiin Contien kanssa pelkästään huonoa tuuria aina; ajelin Dublinissa asuessani Gatorskineillä työmatkaa Focuksen cyclolla ja alle vuodessa paikkailin siellä sateessa renkaita 12 kertaa. Vaihdoin takaisin Schwalben Duranoihin ja sitten kun se pyörä varastettiin, ajelin jäykkäperällä Kojakit alla. Reikiä nolla kummallakin.

    Sittemmin ostin käytetyn Ridley Orionin ja sen alla oli Contin sisäkumit, joista lähti, siis molemmista, parissa päivässä 2 baria painetta. Toisen niistä puhjettua pari kertaa (päällä aika paljon ajetut Contin Grand Prixit), vaihdoin päälle Michelin Pro 4 Endurancet ja sisään jotkut Decathlonin kiinalaiset sisurit. Ei ole toistaiseksi reikiä ja pysyvät ilmat sisällä.

    En tiedä mistä johtuvat huonot kokemukset, kun muilla tuntuvat toimivan Contit ihan hyvin. (Full disclosure: Clydesdale, paineet aina niin paljon kuin rengas sallii.)

  26. #296
    Onko pahaa sanottavaa Schwalbe G-One Speed renkaista? Etsinnässä 28-30mm tubeless rengas maantielle (85%). Nyt alla Gatorskinit 28mm, mutta tubeless polttelee. Soralle löytyy toiselta vanteilta Challengen gravel grinder 38mm.

  27. #297
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Onkos jollain kokemuksia Michelin Pro4 Endurance V2 renkaista? Tarkotus olis laittaa pyörään alle 28mm leveät mutta lienevät todellisuudessa leveämmät

  28. #298
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Onkos jollain kokemuksia Michelin Pro4 Endurance V2 renkaista? Tarkotus olis laittaa pyörään alle 28mm leveät mutta lienevät todellisuudessa leveämmät
    Minulla on 25 mm Pro4 Endurace V2 takana ja Caontinental GP4000II edessä.
    Michelin on 28.3 mm leveä ja GP4000II 27.3

    Aikanaan minulla oli 28 mm GP4000II jonka leveys oli oikeasti 30 mm. Jos sama suhde on Michelinin kanssa niin se on 28mm oikeasti 31 mm leveä.
    Tuon sivun arvot pätevät hyvin, mutta ovat pääosin 25 millisille https://www.bicyclerollingresistance...urance-v2-2015
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

  29. #299
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Jees, täytynee kokeilla mahtuuko pyöriin. Meneepähän sit cycloon jos ei mahdu.

  30. #300
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Minulla tuo 28 mm GP4000SII ei mahtunut Ultegran 6800 jarruihin korkeussuunnassa, joten vaihdoin tilapäisesti SRAM Apex jarrusatulan. Ilmeisesti 105 jarrut on myös tilavammat
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •