GarminElectrobikeGiant
Sivu 11 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 520

Aihe: Gran Canaria, vinkkejä?

  1. #301
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Ajattelin josko matkaisin marraskuussa Gran Canarialle. Lennot Norwegianilla näyttäisi kustantavan noin 500€. Aika moni kirjoittaa olleensa Maspalomasin kulmilla, mutta sehän on kaukana lentokentästä. Onko niin paljon parempi maantiekuskin näkökulmasta, että kannattaisi reissata bussilla/tilataksilla 55 km suuntaansa? Fillari mukaan Evocin laukussa.

    Mitä blogia / sivustoa suosittelette yleiskatsauksen saamiseksi, kun en ole tuolla saarella ennen ajanut (naapurisaarella kyllä).
    10k-kerhon jäsen

  2. #302
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    luulempa suurimman syyn olevan etelä gran ganarian suosimiseen olevan se +6 lämpö astetta verattuna esim. las palmasiin talvi kuukausina

  3. #303
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Ajattelin josko matkaisin marraskuussa Gran Canarialle. Lennot Norwegianilla näyttäisi kustantavan noin 500€. Aika moni kirjoittaa olleensa Maspalomasin kulmilla, mutta sehän on kaukana lentokentästä. Onko niin paljon parempi maantiekuskin näkökulmasta, että kannattaisi reissata bussilla/tilataksilla 55 km suuntaansa?
    Noin 30km/suunta lienee lähempänä totuutta.

  4. #304
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    pohjola: Holiday-weather.com antaa samat lämmöt ja sateet Las Palmasille ja Maspalomasille marraskuulle.

    TPP: tosiaan, mittasin kaupungista kaupunkiin. Lentokenttä on aika lailla eri asia.
    10k-kerhon jäsen

  5. #305
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    luulempa suurimman syyn olevan etelä gran ganarian suosimiseen olevan se +6 lämpö astetta verattuna esim. las palmasiin talvi kuukausina
    Pohjoisosa on talvella myös eteläosaa sateisempi koska pohjoisesta tulevat sadealueet eivät ylitä saaren keskiosan vuoristoa.

  6. #306
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPP Katso viesti
    Pohjoisosa on talvella myös eteläosaa sateisempi koska pohjoisesta tulevat sadealueet eivät ylitä saaren keskiosan vuoristoa.
    Kun teitä on jo kaksi tätä mieltä, hain netistä lisätietoa hiukan tarkemmaltakin sivustolta kuin holiday-weather. Myös sen mukaan Las Palmasin ja Maspalomasin lämmöt ja sateisuudet olisivat marraskuussa käytännössä samat. Ainoat erot näyttävät olevan 21. päivän tienoilla LP:ssa sateisen päivän todennäköisyys lähes 8% kun M:ssa reilut 7% ja kaksi minuuttia pidempi päivä etelässä.

    Pienellä tiedonhaulla Maspalomas näyttää kyllä olevan suositumpi. Samoin vaikkapa Cyclistin artikkeli nostattaa matkakuumetta ja kääntää vaakaa etelärannikon eduksi.
    10k-kerhon jäsen

  7. #307
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Maspalomas on turistikeskus sen mukaisilla palveluilla. Las Palmas on paikallinen kaupunki, jossa myös rantaa ja hotelleja seassa. Taloudellinen aktiviteetti kallistuu Las Palmasin puolelle saarta, joten jos rauhallisille teille haluaa nopeasti niin Maspalomasin suunta parempi.

  8. #308
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    Luonto on myös hyvin erilainen etelä- ja pohjoisosissa. Etelä on pelkkää kuivaa kiveä pois lukien kohdat, jotka on kasteltu vehreiksi. Pohjoisessa on kastelua enemmän luonnon toimesta ja vihreys ja vehreys sitä myöten läsnä. Jännä etteinsääennusteista sitä voi sitten kuitenkaan näköjään sitten suoraan nähdä.
    Mutta koska näin on, niin turistit minä mukaanlukien hakevat sitä varmempaa lämpöä ja sateettomuutta herkästi etelästä ja onhan se karu kuiva kivimaisemakin näkemisen arvoinen. Sitten voi vuokrata auton, ajaa pyörällä tai mennä ohjatulle bussiretkelle katselemaan muutamana päivänä niitä vehreämpiä alueita.

  9. #309
    Sään osalta pätee sekä Teneriffalla että Gran Canarialla: etelässä on käytännössä aurinkoisempaa, lämpöisempää ja vähemmän sateista.
    Maspalomasista löytyy heti ainakin kaksi mukavaa ja helposti saavutettavaa pyörälenkkiä GC-503+GC-504 Aygauresiin, ja GC-505 miten korkealle vain haluaa. Tuskin Las Palmasista (on pääkaupunki) yhtä helposti pääsee hyville maantiereiteille. Lentokentältä pääsee pyörälläkin Maspalomasiin: GC-191 + GC-500. Pakkaat tavarat isoon reppuun, niin eiköhän tuo ole tehtävissä :-)

  10. #310
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Varasin fillarille ja itselleni reissun joulukuun alkuun. Tämä ketju on ollut hyvä reittiopas.

    Kämpän löysin Maspalomasin Kasvitieteelliseellisestä puutarhasta, AquaParkin läheltä. Siitä pitäisi olla helppo löytää lenkkipolkua kun lähtee pari kilometriä etelään ja sitten itään tai länteen. Entä sitten, kun lähtee pohjoiseen: Onko tietoa kuinka louhikkoinen on Ayagauresista itään menevä 602? Maantiefillarilla siis olen liikkeellä.
    10k-kerhon jäsen

  11. #311
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Onko tietoa kuinka louhikkoinen on Ayagauresista itään menevä 602? Maantiefillarilla siis olen liikkeellä.
    Soratie, en suosittele maantiefillarille.

  12. #312
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Niin kuin jo todettu, 602 ei oo millään muotoa maantiepyörällä ajettava, mutta nappularenkaisella oikein kiva maisemareitti. Ja kannattaa kääntyä neulansilmästä alas nimettömälle tielle jo siinä n. 4 km ennen GC-60:tta, joka on kapea ja vilkkaasti liikennöity, eikä kovin kiva pyöräillä.

    Maantieporukat näyttää ajavan 504:ää ylös ja 503:a takaisin, matka ei oo pitkä, mutta siinä on puolisen kilometriä nousua.

  13. #313
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussitre Katso viesti
    Ja kannattaa kääntyä neulansilmästä alas nimettömälle tielle jo siinä n. 4 km ennen GC-60:tta, joka on kapea ja vilkkaasti liikennöity, eikä kovin kiva pyöräillä.
    Tämä ei aukene mulle. Piirrä vaikka kartalle ja linkitä.
    Tuo 504/503 ei kyllä ole kuin varareitti, sen verran lyhyt se on.
    10k-kerhon jäsen

  14. #314
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tämä ei aukene mulle. Piirrä vaikka kartalle ja linkitä.
    Tuo 504/503 ei kyllä ole kuin varareitti, sen verran lyhyt se on.
    Olen Maspalomasissa punkatessa hyödyntänyt tuota 504/503 reittiä palauttavana tai sitten "vipan päivän" reittinä jos on ollut aikataulupaineita.
    Siinä saa helposti tosi kivat nousumetrit, kun ajaa ensin toiseen suuntaan ja sitten toiseen

    Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla
    www.kaupinkanuunat.net

  15. #315
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tämä ei aukene mulle. Piirrä vaikka kartalle ja linkitä.
    Tuosta nuolen kohdalta ei jatka enää 602:ta vaan alas pikkutietä:


  16. #316
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kiitos kuvasta mutta pitääpä kysellä vielä lisää.

    Tullessa mistä ja mennestä minne eli Ayagauresista Maspalomasiin? Vai pyrkiessä Ayagauresista 60:stä koilliseen? Joka tapauksessa, eikös tuo ole sen verran heikkoa soratietä, ettei maantiepyörää kannata sinne viedä?
    10k-kerhon jäsen

  17. #317
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Ayagauresista itään mennessä, tuo risteys on n. 4,3 km ennen kuin 602 tulee 60:lle, jota minun mielestä ei liikenteen takia kannata ajaa millään pyörällä jos ei ole pakko.

    Ja tämä kaikki on siis jatkoa alla olevaan kommenttiini

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussitre Katso viesti
    Niin kuin jo todettu, 602 ei oo millään muotoa maantiepyörällä ajettava, mutta nappularenkaisella oikein kiva maisemareitti.

  18. #318
    Eihän tuo GC60 liikenteellisesti kovin paha ole? Olenkohan viidesti käynyt tuolla ja joka kerta on tullut tuosta ylös tai alas ajettua.

    Alussa näköalatasanteelle saakka (kartassa "Degollada de La Yegua") tiellä on enimmäkseen hyvä näkyvyys, joten autot pääsevät helposti ohittamaan pyöräilijän. Näköalakukkulan jälkeisessä pienessä alamäessä tie kapenee hetkeksi, mutta siinähän polkupyörä etenee muun liikenteen vauhtia tai hieman turistivuokraamoautoja nopeammin.

    Fataga:n jälkeen liikenne on aina vähentynyt, jos pakettiautot sattuisivat aamulla parin turistibussin kanssa liikenteeseen yhtä aikaa.

    San Bartolome:n ja Cruz Grande:n välille, ehkä jotakin 1100 m merenpinnan yläpuolella, oli viime keväänä laitettu tasaisempaa asfalttiakin röpelökohtiin.

    Toinen juttu: vielä kun saisivat GC605:n yläosan päällystettyä uudelleen (Ayacata:sta alas lounaaseen) täristi paikoitellen pirusti vielä viime keväänäkin. Ei kuitenkaan mitään mikä pyörää tai renkaita rikkoisi.

    Kolmas juttu: lentokentän suunnasta (Ingenio) GC120, joka yhtyy GC130:iin, tuntui paikoitellen sangen mehukkaalta. Pari lyhyttä jyrkähköä töyrästä, joissa tällainen läski sai vääntää tosissaan, olikohan jossakin El Sequero:n vai La Pasadilla:n haminoilla, matkalla Picolle. Ylempänä ei mitään erikoista. Pois tultiin GC600 ja nyt puheena oleva GC60.

    Neljäs juttu: Valley of The Tears, VOTT. Aja länsirannikolle lämmitellen ensimmäiset muutama kymmentä kilometriä. La Aldea de San Nicolas de Tolentino:ssa pullot täyteen ja sitten GC210 ja ennen pikku tunnelia oikealle GC606 ylös kohti Ayacata:a. Tuo on kai jotenkin kuuluisa reitti.

    Tosin viime keväänä jatkoin tunnelin läpi ja ajoin lännestä GC210:lla pysyen Artenara - Tejeda - Ayacata. Sattui kuuma päivä. Läski tirisi. Hyvä reitti oli sekin. Tosin pitää huomata kaikkia arvioitani lukiessa, että olen vain "HePo-lenkki max 30-ryhmä" paskaturistikunnossa.

    Niin ja anteeksi että kirjoitan paikannimien taivutukset tuolla lailla ärsyttävästi ja hassusti. Yritin säilyttää paikkakuntien taivuttamattomat perusmuodot mahdollista karttahakua ajatellen.

  19. #319
    Nyt iski kirjoitusripuli:

    Sellaista päivää varten, kun mietit "mitähän ihan pientä tässä ihan lähellä ajaisi jota en ole vielä nähnyt, perheen kanssakin pitäisi ennättää olla vielä tänään:"

    Käy GC604-tien asfaltoinnin lopussa kääntymässä. Lähtee El Tablero:n pohjoiskulmasta, tai vaihtoehtoisesti Cepsa-bensa-aseman ympyrästä kohti tunnelia moottoritien ali, jonka jälkeen maaseututietä Av. Dr. Calderín. GC604 on kapeaa hiljaista tietä. Hyviä maisemia. Ainakin minulle tulee mennessä "vieläkö tämä jatkuu"-olo. Alaspäin ne muutamat sokkomutkat sittan varovasti, tie on niin kapea, että maastoauto täyttää sen kokonaan mutkan takana. Kyllä tuon tien kerran viitsii ajaa, koska se on niin lähellä.

    Siiten jos vielä jää aikaa, niin päälle tuo lähilenkki Ayagaures, GC504, 503 tai toisinpäin. Tai ehkä mehukkaammalta tuntuu ajaa pohjalle tuo lähilenkki lujaa, ja käydä sitten kääntymässä asfaltin lopussa tiellä GC604.
    kovinhidas muokkasi tätä : 17.07.2018 at 11.45 Syy: El Tablero, ei Sonnenland

  20. #320
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kovinhidas Katso viesti
    Eihän tuo GC60 liikenteellisesti kovin paha ole?
    Ite en oo siis ajanu sitä pyörällä, mutta autolla puolenkymmentä kertaa sekä ratin takana että kyydissä, ja monesti on tuntunu että osa autoista ajaa ja jopa ohittelee siinä tien kapeuteen ja näkemäesteisiin nähden huomattavan kovaa. Tosin joka kerta on tainnut olla arkipäivä 9-10 välillä, jos sillä on jotain vaikutusta, ja kommentti koski nimenomaan Fatagan eteläpuoleista osuutta, koska se liittyi edelleen teemaan mitä kautta tulla 602:n itäpäästä alas Maspalomasiin.

  21. #321
    Autolla ajoin yhden kerran edestakaisin sinne kamelisafaripuistolle lasten kanssa. Autolla liikenteen kokee eri lailla kuin pyörällä. Kiireisiä paikallisia löytyi silloinkin, mutta he tuntenevat tien näkemäkatveet ja mutkat ilmeisen hyvin.

    Paikalliset autoilijat jättävät polkupyörään suuren sivuttaisetäisyyden ohitustilanteessa, niin eipä niitä ohittajia juuri koe haitaksi. Fillarilla on elämä helpompaa.

  22. #322
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    No hyvä sitten, se on kyllä totta, että jos vaikka mutkan takaa tulee vastaan kaksi autoa rinnakkain, niin pyörällä se haittaa vähemmän kuin autolla

  23. #323
    Jussitre: ihan ystävällisesti: käy ajamassa se polkupyörällä. Sitten vasta arvioi.

  24. #324
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Todennäköisesti en käy, kun oon enempi maastoihmisiä, eikä oo oikein tarvettakaan, kun juurihan edellisessä viestissä totesin, että hyvä juttu että todellisuus on parempi kuin auton ikkunasta (pyöräilijän silmin) havainnoituna näyttää.

  25. #325
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Hyviä lisävinkkejä, kovinhidas ja jussitre. Tämä on mun ensimmäinen reissuni, jolloin perhe tai työ ei aseta omia vaateitaan. 9,5 ajopäivää tarkoittaa sitä, että varmasti on otettava jokin välipäivä jolloin Ayagauresissa käynti on ihan riittävästi.

    Tämäntapaisia reittejä on ajatuksena polkea. VOTT ei välttämättä ole ohjelmassa. Vähän liian kaukana, huonoa asfalttia ja liian rasittava mäki (syö liikaa muilta ajopäiviltä).
    10k-kerhon jäsen

  26. #326
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Naputtelin keväällä pienen matkaraportin huhtikuun reissusta. Toivotaan, että tämä menee enemmän hyödyllisenä juttuna, kuin mainostamisena: http://www.hhcmb.fi/index.php?s=p1&p=576
    http://www.hhcmb.fi
    https://www.facebook.com/hhcmb

  27. #327
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kiitos, tuo pitää lukea myöhemmin huolella. Pikaisesti yllätti väite, että VOTT olisi kevyempi kuin Teneriffan Masca. Jälkimmäisestä on kokemusta eikä se (TF-436) minusta mitenkään mahdoton ollut. Siispä VOTT saattaa palata harkintaan joulukuun GC-reissun osalta.
    10k-kerhon jäsen

  28. #328
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Kiitos, tuo pitää lukea myöhemmin huolella. Pikaisesti yllätti väite, että VOTT olisi kevyempi kuin Teneriffan Masca. Jälkimmäisestä on kokemusta eikä se (TF-436) minusta mitenkään mahdoton ollut. Siispä VOTT saattaa palata harkintaan joulukuun GC-reissun osalta.
    En ihan niin sanonut, että VOTT olisi helpompi kuin Masca. VOTT ja Masca ovat melko erilaiset setit ja Mascassa tuo todella jyrkkä osuus on suhteellisen lyhyt (nousi 36-32:lla kohtuullisen helposti). VOTT on raskaampi ja hapotus tulee tasaisen tappavassa nousussa, jossa riittää pituutta.
    http://www.hhcmb.fi
    https://www.facebook.com/hhcmb

  29. #329
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    VOTT on aika jäätävä setti varsinkin kun sinne pääsemiseksi pitää jo kerran ylittää vuoret (silloin kun ajoin suljettujen teiden vuoksi vielä korkeammalta piti ylittää jo tullessa).
    Teidellekin ajanut ja se oli ihan helppoa tuohon verrattuna.

  30. #330
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^ja ^^ , näiden perusteella en taida lähteä VOTTia ajamaan, kun ei muutenkaan osu suunnittelemilleni reiteille eikä mikään Mascaa/Teideä isompi ole tarkoituksenmukainen.
    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •