FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 201 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101 151 191 199 200 201 202 203 211 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.001 - 6.030 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

  1. #6001
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    286
    Kuvaa tahkolta! https://waterproofsport.kuvat.fi/kuvat/

    Kuvat vapaassa käytössä sosiaalisessa mediassa häästägillä #waterproofsport
    Muutoin ohjeet sivulla!

  2. #6002
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    548
    Koko rahalla tuli ajettua. Ajoaika oli 17:07 ja loppuaika 17:42. Emmää ny reittii menis kovin pahasti haukkumaan. Maastopyöräily on ulkoilmalaji ja vettä nyt pitääkin sataa. Olishan tuo kuivana ollut mukavempaa, mutta hyvin meni noinkin. Vittorian Metzcalit hieman liian kovilla paineilla oli ekalla kiekalla liukkaat, varsinkin juuret tuotti pikkasia ylläreitä. Välillä alamäissä muta vei, mutta täysin hallittavissa ajo oli kuitenkin. Tuulivaaran huollon jälkeinen mutapaikka heikkeni kokoajan, mutta en olisi sitä ajanut tuoreella jalallakaan. El Granden lähestymis mutakko oli heikosti ajettava kolme viimeistä kiekkaa ja loppunousun alkupätkä oli väsyneenä mahdoton ajaa. Muuten reitti kestää hyvin vettä ja on makee ajaa. Vanhasta Kinahmi ykkösen laskusta tykkäsin enemmän ja mukavia Kinahmin polkuja jäi nyt pois. 16:ta kerta Tahkolla ja toista kertaa 240 km. Toinen noista oli ehdottomasti viimeinen kerta. Jos sitä vuoden päästä ajais kolme kiekkaa tai sitten ei.

  3. #6003
    Kiitos myös täältä kisaorganisaatiolle, kannustajille ja muille polkijoille. Hieno tapahtuma jälleen!

    Starttasin 9:00 lähdössä tavoitteena oma 60 km:n ennätys. Ajelin 2,2 Ardent racet alla (1,6/1,8) ja lyhkäset ajokamat irtohihoilla päällä. Vaatetus osui nappiin. Renkaatkin pelittivät varsin hyvin, paitsi Kinahmi 2:sen laskun mutakanjonissa lähti eturengas piirtämään ja eikun ukko pöpelikköön. Siinä tahnamudassa ei varmasti pitänyt mikään rengas.

    Tunnelma ja ajofiilis reitillä oli erinomainen. Porukka eteni hyvin samaa tahtia, koska ei ollut pahemmin ohittajia eikä selkiä edessä. Tiepätkillä puskettiin vuorovedoin tuuleen ja ajohuumoria löytyi reippaasti.

    Huoltopaikoilta tarttui mukaan ainoastaan huikea kannustus, koska ajelin juomarepulla nonstop-taktiikalla.

    Ainoa särö päivään oli pieni episodi tällä turhan isoksi aiheeksi nousseella puusillalla, kun joltain tökkäsi vahingossa vauhti hieman ennen omaa ylitysvuoroani ja jouduimme pakosti jalkautumaan. Tällöin alkoi muutamat täysin turhat "olisi sen hei voinut ajaakin" huudot takaa... Ei oikein kuulu muuten rentoon ja fiksuun mtb-henkeen tuollaiset. Eikä tuo siltatunkkaus vaikuttanut ainakaan omaan loppuaikaan ja ajamiseen mitenkään. Ennätys tuli silti 😀

  4. #6004
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Siuntio/Nummela
    Viestit
    120
    Tuossa jokunen kuva klassikoista ja muutama muukin kisaaja tallentui kortille. https://photos.app.goo.gl/g9pJr5PBVRqAeCDQ7

  5. #6005
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tuo on varmaan totta. Minulla ei ole mitään käsitystä miltä reitti näyttää ekalle sadalle tai ekalle tuhannelle.

    Joku 240 km ajanut voisi kertoa että kuinka reitin kurakot muuttuivat päivän mittaan.
    Joo siis tulin neljäntenä maaliin, eli reitti oli varsin hyvässä kunnossa, kun kuskeja oli mennyt tosiaan aika rajallinen määrä reitin läpi. Sen yhden pidemmän mutamäen joutui juoksemaan ylös ja siinä kengät upposivat mutaan, mutta muuten reitin mutaisemmat olivat tosi hauskoja ja nopeita ajaa. 2.1" leveä Spessun Renegade oli täysin riittävä rengas, rullasi hienosti tiepätkillä ja pito riitti vallan mainiosti joka puolella metsässä. Vaatetuksena oli normaalit hanskat, lyhythihainen ajopaita + housut, hihaton verkkoaluspaita ja jalassa paksut Enduran merinosukat. Eli sukkia lukuunottamatta ihan normaali kisavarustus.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  6. #6006
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti konaworld Katso viesti
    Vittorian Metzcalit hieman liian kovilla paineilla oli ekalla kiekalla liukkaat, varsinkin juuret tuotti pikkasia ylläreitä.
    Mezcalit ei oo mitkään märän kelin erikoiskumit, eli en ihmettele asiaa
    https://www.instagram.com/xtranza/

  7. #6007
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Vuosaari / Helsinki
    Viestit
    38
    Vittoria Barzo (2,25) 1,51bar edessä ja 1,64bar takana. Kuskilla painoa n.82kg. Toimi ihan loistavasti.

  8. #6008
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Kiitos Tahko MTB 2018.
    Se oli neljäs kerta Farleyllä ja mukavasti meni.
    Aina lepposa tunnelma ja isosti porukkaa!
    Kiitos Kinahmin nousujen ihmisille kun tilaa sai pyytämällä, ja mahtavasta tunnelmasta kaikin puolin.
    Hienoa myös että ikäsarjat huomioitiin erikseen 👍

  9. #6009
    Kiitos Tahko 2018! Lähtöryhmä 9:15 ja matkana yksi kierros. Ratahan oli yllättävän hyvässä kunnossa pahimpiin pelkoihini nähden. Mutaa kyllä riitti, mutta kuuluu lajiin. Voimansiirto (11s GX) toimi yllättävän hyvin noissa olosuhteissa, ei mitään ongelmaa.

    Kumeina 2.25 Mezcalit 1.6/1.7 bar paineilla, kuski 81kg. Vähän juurilla luisteltiin ja kerran menin olkapää edellä mäntyyn - onneksi selvisin pelkällä mustelmalla. Muualla rullasi sitten aivan mukavasti. Lähtisin varmasti uudelleenkin samalla setupilla liikkeelle.

    Vaatetuksena oli lyhythihainen ajopaita irtohihoilla sekä lyhyet bibsit. Jalassa kompressiosukat. Hyvin tarkeni.

    Puusillalla muutama joutui haitariliikkeen vuoksi tunkkaamaan, mutta antoivat kyllä hyvin tilaa. Eikä kukaan huudellut mitään. Taisi sattua siis hyvähenkinen ajoryhmä omalle kohdalle

    Ens vuonna tulee viides kerta Tahkolla, sitä odotellessa vain kovaa treeniä!

  10. #6010
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    31
    Katselin just noita valokuvia fatbike luokan maalin tuloista, ja ihmettelin miksi siellä yksi kuski ajelee näköjään tavallisella kapea renkaisella.
    Ihan mukavasti on näemmä pärjännytkin, ihan kärkikahinoihin ylsi. Erikoinen juttu ?

  11. #6011
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii13 Katso viesti
    Katselin just noita valokuvia fatbike luokan maalin tuloista, ja ihmettelin miksi siellä yksi kuski ajelee näköjään tavallisella kapea renkaisella.
    Ihan mukavasti on näemmä pärjännytkin, ihan kärkikahinoihin ylsi. Erikoinen juttu ?
    Taistelu hyvistä sijoituksista on ankaraa. Itse näin polkupätkän korvauksen asfaltilla ajolla ja kaveri näki, kun el granden lähestymis mutalikko kierrettiin vieressä menevällä kuivalla baanalla. Muuten jees, mutta ei oltu noudatettu reittimerkintöjä ;-)

  12. #6012
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    31
    Ai tää on tämmöistä tää pyöräily ? No ainahan isoon joukkoon mahtuu jos jonkinlaista mulkvistia ja tissiposkea.

  13. #6013
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Kestävyysurheilu.fi -sivulla näköjään Jukka Vastarannan ja Sasu Halmeen nokittelua Tahkoon liittyen:

    - Vastaranta: Tahko MTB
    - Sasu Halmeen vastine Tahko MTB:n tapahtumiin liittyen
    - Jukka Vastarannan vastine Sasu Halmeen vastineeseen
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  14. #6014
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    Kestävyysurheilu.fi -sivulla näköjään Jukka Vastarannan ja Sasu Halmeen nokittelua Tahkoon liittyen:

    - Vastaranta: Tahko MTB
    - Sasu Halmeen vastine Tahko MTB:n tapahtumiin liittyen
    - Jukka Vastarannan vastine Sasu Halmeen vastineeseen
    Tää on tämmöstä. Tuo teki sitä ja tää tätä. Paha sanoa, kuka on oikeasti syypää ja lopulta mihin. Kilpailu tuolla tasolla on kovaa ja kaikki pienetkin kisanaikaiset ärsyttävyydet varmasti noteerataan.

    Onneksi ei itellä ole tuollaisia paineita. Saa ajella muuten vaan laikka punaisena.

  15. #6015
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    Kestävyysurheilu.fi -sivulla näköjään Jukka Vastarannan ja Sasu Halmeen nokittelua Tahkoon liittyen:

    - Vastaranta: Tahko MTB
    - Sasu Halmeen vastine Tahko MTB:n tapahtumiin liittyen
    - Jukka Vastarannan vastine Sasu Halmeen vastineeseen
    Ykkösketjun ukkojen kommentointi kestävyysurheilu.fi:n Facebook-sivuilla kannattaa käydä lukemassa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #6016
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Kommentoinkin jo tonne ihmettely ketjuun että ihmetyttää Jukka Vastarannan tyyli enkä suoraan sanottuna tykkää yhtään.

  17. #6017
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Kommentoinkin jo tonne ihmettely ketjuun että ihmetyttää Jukka Vastarannan tyyli enkä suoraan sanottuna tykkää yhtään.
    Tuo on kai lähtenyt parin kolmen vuoden takaisesta Jämin kisasta, jolloin vielä olivat tiimikavereita. Silloin vielä nokkimisjärjestys oli tavallaan selkeä, mutta taisi silloinkin vetohommista mennä sukset ristiin kun ei mennyt Vastarannan mielen mukaan ja Sasu oli oletettua kovempi.

    Taisi viime vuonna olla valitus siitä, että Ojala kahden kierroksen kaverina oli jonossa mukana eikä vetänyt Vastarannan mieleisesti.

    Nyt vain ottaa luonnolle kun Sasu on nopeampi. Harmi, että maantiepuolen kiukuttelua tulee maastopuolelle.

  18. #6018
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    espo
    Viestit
    153
    Noh kyllä tuola paistaa silti läpi myös suoraan asenteet Jukkaakin kohtaan. Minun mielestä hän myöntää ja tunnustaa suoraan, että Sasu on ollut liian kova ja itellä ei kulje, sekä nostaa esiin omasta mielestään niissä vauhdeissa vaarallisen teon..selkeesti on kokenut sen riittävän vaaralliseksi mainittavaksi. Se, että Sasu on voittaja ja Suomen kovin kuski tällä hetkellä ei tarkoita sitä, etteikö hän ole voinut sielä kiukutella..kuka tietää. Paljon turvallisempaa kiukuttelua on blogikirjoittelut kuin kisan aikaiset äkkijarruttelut, on niitä nyt tällä kertaa tapahtunut tai ei.

    Kaikkea hyvää ja menestystä vaan molemmille, himputin kovia ajomiehiä meidän kotimaan leikkeihin molemmat. Tällaiset kirjoittelut/väittelyt ei taida olla muualla maailmalla kovin harvinaisia..


    Ajovarusteista, normilyhkäsillä mentiin ja tuulettomilla metsäosuuksilla meinasi olla liiankin kuuma. Reitti olikin yllättävän hyväpitoinen (barzo/mezcal), tietenkin lukuunottamatta pahimpia mutakkoja, jalat ei vaan vieneet miestä kovin nopeasti nousuissa ylös...

  19. #6019
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    34
    Perseelleen meni vuoden 2018 Tahko jossa yritimme ajaa Jussi K:n kanssa 5:tä kierrosta (300 km). Itse pääsin noin 160 km, mutta koska energiat eivät vaan imeytyneet, loppui meno. Kunto ei pettänyt. Jussille taasen kävi erittäin ikävä episodi kuuman ryhmän ohittaessa häntä alkuosan puusillan jälkeisellä asfaltilla: takaa tulleen kuskin tanko osui Jussin tankoon jonka vuoksi kaatui satuttaen polvensa, jalat saivat asfaltti-ihottumaa ja ajovaatteet saivat osansa kaatumisessa. Eikä kukaan pysähtynyt kysymään miten kävi. Ei kaataja eikä yksikään takaa tullut! Aika perseestä!!! Jussi nilkutti kuitenkin 240 km joka riitti tällä erää!

    Eka kierros klo 20:00-23:30 oli raskas mudan ja puuttuvien ajourien vuoksi. Seuraavat kierrokset olivat helpompia ajaa. Renkaana minulla Aspen 2,25 matalilla paineilla.

  20. #6020
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Piti tsekata ton jarru-gaten kommentit ja yksi asia jäi vaivaamaan. Oliko kisan jälkeen lihasoppaa tarjolla?

    Tässä oli sellainen kuuluisa "melkein aiheutit kasan" tilanne. Jokainen koskaan junnuista aikuisiin siirtynyt on kohdannut tämän ainakin kerran kun menee ajolinjat ristiin jonkun kehäketun kanssa.

    Parasta FB antia tossa setvinnässä on kuitenkin jonkun (kuskin?) äidin kommentoinnit.
    6.7 WTF/kg


  21. #6021
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AaPe Katso viesti
    Taistelu hyvistä sijoituksista on ankaraa. Itse näin polkupätkän korvauksen asfaltilla ajolla ja kaveri näki, kun el granden lähestymis mutalikko kierrettiin vieressä menevällä kuivalla baanalla. Muuten jees, mutta ei oltu noudatettu reittimerkintöjä ;-)
    Itsekin huomasin toisen kierroksen El Granden jälkeen kuinka eräs kuski täydessä BMC varustuksessa kylmän viileästi skippasi Tahkovuoren päällä olleen lisälenkin ja kääntyi El Granden jälkeen suoraan nauhan yli loppulaskuun. Oli mies kuitenkin jo n. 114km tainnut jaksaa ajaa, niin miksi sitten tässä vaiheessa piti alkaa oikomaan? Palaute numeron ja nimen kera tahkolle ja buffi pois?

  22. #6022
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Ketähän komeita miehiä oli kannustamassa 42 km kohdalla? Huuto kuului varmasti 100m metsässä. Tuli hyvä mieli.

    0930 lähteneenä meinasin jäädä Kinahmi 2 laskussa sähköfillareiden kärjen jalkoihin. Olen varovainen ja hidas alamäessä, niin erot on isoja vauhdissa ja toiset ajaa voitosta. Onko täysin mahdoton ajatus laittaa noita aikatavoitteen mukaan starttiryhmiin? Tiedän. Niitä ei montaa ole.

  23. #6023
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Ketähän komeita miehiä oli kannustamassa 42 km kohdalla? Huuto kuului varmasti 100m metsässä. Tuli hyvä mieli.
    Joo ne alustavasti maistissa olleet kannustusmiehet oli loistavia Tultiin niiden ohi yhden 240 ukon kanssa ja kysyttäessä vastaus oli "ei ne tuossa yöllä olleet"
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #6024
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    73
    Mites tuo aspen piti märällä? meinannut itsekin kyseiset hommata.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti purkka Katso viesti
    Perseelleen meni vuoden 2018 Tahko jossa yritimme ajaa Jussi K:n kanssa 5:tä kierrosta (300 km). Itse pääsin noin 160 km, mutta koska energiat eivät vaan imeytyneet, loppui meno. Kunto ei pettänyt. Jussille taasen kävi erittäin ikävä episodi kuuman ryhmän ohittaessa häntä alkuosan puusillan jälkeisellä asfaltilla: takaa tulleen kuskin tanko osui Jussin tankoon jonka vuoksi kaatui satuttaen polvensa, jalat saivat asfaltti-ihottumaa ja ajovaatteet saivat osansa kaatumisessa. Eikä kukaan pysähtynyt kysymään miten kävi. Ei kaataja eikä yksikään takaa tullut! Aika perseestä!!! Jussi nilkutti kuitenkin 240 km joka riitti tällä erää!

    Eka kierros klo 20:00-23:30 oli raskas mudan ja puuttuvien ajourien vuoksi. Seuraavat kierrokset olivat helpompia ajaa. Renkaana minulla Aspen 2,25 matalilla paineilla.

  25. #6025
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    [QUOTE=Wilgios;2789741]Ketähän komeita miehiä oli kannustamassa 42 km kohdalla? Huuto kuului varmasti 100m metsässä. Tuli hyvä mieli.

    Kuulu jo kilometrin päähän se kaamea älämölö, luulin että nahka ja nuppi siellä omassa huollossa tarjoilee pähkinöitä, mutta ei, varoittelivat vain siitä lammikosta johon ois uponnu kaulaa myöte.

    Mukava piristys

    Itehän kävin pienen lisälenkin maatilalla eka huollon jälkeen kun kammet korkkasi irti sen uuden laskun jälkeen . Lampelan huollossa ei ollut tarpeeksi isoa kuuskulmaa, kiitos huoltopisteen naisille, yrittivät hakea sopivaa avainta . En muistanut varmaan kiittää siinä vaiheessa, kasvoi joku kupru ottaa vähäksi aikaa siinä, kun vauhti oli jopa oman enkkarin alle menossa ja hyvästikin.
    Ite reitti oli 2015 vuoteen verraten vielä kohtuu ajettava, luikasta oli kyllä, tänä kesänä ei ole ollutkaan saumaa ajella ja harjoitella märissä olosuhteissa.
    Loppulaskun bermit kyllä oli makiat, eikä se lisälenkki haitannut yhtään siellä päällä, mukavaa nopeaa pohjaa ja vähän nousuakin oli saatu lisää.
    Se mälli ennen tiukkaa loppunousua meni jopa ajamalla sekä se mäkikin, sai siihen kyllä vetääkin viimeiset energiat..huh
    silti oli mukavaa ja oman suolansa tuo mällinen rata toikin ja kyllähän se tähän lajin luonteeseen kuuluukin ettei aina mennä ihanneolosuhteissa.
    ky


    Ps, Muutama vuosi sitten kun aloin käymään näitä kisoja läpi, huomasin että jos joku oli teknisen vian takia sivussa, aina kuului huutoja jostain että onko apujen tarvista , tuntuu nyt väheneen kyselyt, granden nousussa yks kaveri tunkkasi pyöräänsä ja kysäsin että tarviitko jeesiä, ni sano että eka joka vapaaehtoisesti tarjoutuu apua antamaan.
    Kokeiltiin patruunalla täyttää kiekkoa ja ainakin 50 metriä pääsi eteenpäin..
    Toki eka lähtöryhmä saattoi vaikuttaa että osa ajaa varmasti omaa enkkaria ja itellä se homma kuihtuikin jo tohon kampihässäkkään.

  26. #6026
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Lampelan huolto oli kyllä World Cup- tasoa. Pyörä otettiin ketjun ja spedujen rasvaukseen tyyliin lennosta, ja kahvit päälle. En tiedä oliko huoltoväki tapahtuman puolesta vai paikalle sattuneita sivullisia mutta sama sille. Muutenkin 4-kierroksen väsyneelle retkeilijälle huoltoporukoiden kannustukset oli korvaamatonta ja sallittua piristettä.

    Aspenista, en laittais sitä alle ainakaan tuolle ko. päivän kelille; Ardent Race edessä ja Aspen takana (kuski 70k, täysjousto) toimi pienillä paineilla ihan sen mitä oli tarvis.

    Ite oon kyllä koittanut aina huikata sen Onks kaikki ookoo'n jos joku seisoo / makaa polun laidassa. Tärkeä mutta pikku juttu molemmin puolin. Ja tänä vuonna tuli ohitetuksi kiilaamalla mitä ihmeellisimmissä paikoissa, pari kertaa tangot kolisi. Yllättävän vaikealta tuntui ilmoittaa hitaammalle ohitusaikeista.
    Peikkomainen flaksi

  27. #6027
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Lampelan huolto oli kyllä World Cup- tasoa. Pyörä otettiin ketjun ja spedujen rasvaukseen tyyliin lennosta, ja kahvit päälle. En tiedä oliko huoltoväki tapahtuman puolesta vai paikalle sattuneita sivullisia mutta sama sille. Muutenkin 4-kierroksen väsyneelle retkeilijälle huoltoporukoiden kannustukset oli korvaamatonta ja sallittua piristettä.

    Aspenista, en laittais sitä alle ainakaan tuolle ko. päivän kelille; Ardent Race edessä ja Aspen takana (kuski 70k, täysjousto) toimi pienillä paineilla ihan sen mitä oli tarvis.

    Ite oon kyllä koittanut aina huikata sen Onks kaikki ookoo'n jos joku seisoo / makaa polun laidassa. Tärkeä mutta pikku juttu molemmin puolin. Ja tänä vuonna tuli ohitetuksi kiilaamalla mitä ihmeellisimmissä paikoissa, pari kertaa tangot kolisi. Yllättävän vaikealta tuntui ilmoittaa hitaammalle ohitusaikeista.
    +1 Näihin +se ystävällinen asenne Lampelassa <3 Kaikki huoltopaikat oli kyl ainakin mun stopeilla (niitähän riitti, varmaan se 20) tosi ystävällisiä ja avuliaita, mut Lampelan ystävällisyys jäi jotenkin spessuna mieleen.

    Mun kohdalla ohitukset sujui melko ok, pieni ryysis oli Kinahmi kakkosen ylämäen lopussa ja päällä, kun 0900 ryhmän kärki tuli hieman kovempaa takaa.

    Vaikka mun viesteissä ny neroja on ollu, niin kirkkaasti plussan puolella IMO tapahtuma.
    +järjestelyt sis. kaikki jutut :-)
    +reitin toimivuus
    +kanssa kilpailijat 99,9%

  28. #6028
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AaPe Katso viesti
    Taistelu hyvistä sijoituksista on ankaraa. Itse näin polkupätkän korvauksen asfaltilla ajolla ja kaveri näki, kun el granden lähestymis mutalikko kierrettiin vieressä menevällä kuivalla baanalla. Muuten jees, mutta ei oltu noudatettu reittimerkintöjä ;-)
    Vakavaks on mennyt. Puolet homman ilosta meni sivu suun jos ei käynyt mutakylvyissä

    Minultakin joku kyseli, että onko kaikki ok, kun jossain laskussa lähti vähän piirtämään ja piti ottaa tukea maankamarasta Kaikki oli ok ja matka jatku henkisillä kolhuilla. Barzo edessä ja Mezcal takana niin välillä oli livakan oloista, mutta pääasiassa tuo oli ihan toimiva kombo. Vaatteina lyhkäset housut, verkkoaluspaita + ajopaita irtohihoilla ja merinosukat jalassa. Oli just passeli setti.

  29. #6029
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    42
    9:15 lähdössä ainakin hommat tuntuivat toimivan. Itse alkumatkasta pari kertaa pysähdyin laskemaan paineita renkaista ja vetämään henkeä ja muutamat ohi ajaneet kyselivät onko kaikki kunnossa. Samoin, kun ekan kinahmin uudessa laskussa tien peinnar petti ja lensin ojaan. Samoin itse kyselin aina kun näin jonkun kaatuvan tai näytti, että voisi tarvita apua.

    Yhdellä kaverilla oli tullut rengasrikko eikä hänellä ollut pumppua ja olin ajanut ohikin, mutta en kyllä huomannut ollenkaan kuusikossa. Toki olisin pysähtynyt auttamaan varsinkin, kun puolessavälissä vielä totesin, että vedetäämpä loppu tässä kelissä ja tällä kunnolla sunnuntaivauhtia ja odotellaan Kalkkiruukin huollossa 45 km reittiä tulevaa puolisoa.

    Toinen Tahko itselle ja mukavaa oli taas. Kaikki toimi loistavasti ja tuo kelikin oli ihan mukava kokemus, kun en vuonna 2015 ollut paikalla. Vaihdoin juuri ennen kisaa Maxxiksen Minionit Nobby Niceihin matalilla paineilla ja nehän tuntui sekä pitävän nousuissa paremmin, että rullaavan siirtymillä. Vaatetyuksena oli lyhyet housut ja pitkä Castellin Gabba. Kengiksi valitsin Laken 303, mikä mudassa juostessa oli ihan hyvä valinta, mutta olisi sen talvipohjallisen voinut muistaa ottaa pois.

    Ensi vuonna toivottavasti taas paikalla.

  30. #6030
    Lähdin tällä kertaa Tahkolle neljä kierrosta tähtäimessä ja ennakko-oletusten mukaisesti kokemusrikas matkahan siitä muodostui!

    Yleensä Tahkon yhteydessä puhutaan ruuhkista, mutta tällä kertaa yllätyksekseni ajelin suurimman osan kisasta yksin. Luonnollisesti ensimmäisellä kierroksella näki porukkaa, muttei missään vaiheessa ruuhkaksi tai jonoksi asti. Seuraavan kerran kohtasin isomman joukon ajajia vasta kolmannella kierroksella kun 60&120km kuumaryhmä viipotti ohi tuulispäinä. Eipä siinä muuta ehtinyt kun vetää pyörä lepikkoon aina kun takaa kuului hyvissä ajoin varoitus tulevista kuskeista. Kiitos kaikille kisakuskeille siitä! Jotenkin aina hetkellisesti ohituksen jälkeen omakin vauhti kiihtyi hetkeksi, kunnes pää ja jalat muistuttivat missä mennään...

    Täpärissä alla Spessun Fast trakit 2,3” leveänä ja takana grid-seoksella. Renkaat toimivat koko matkan erinomaisesti. Pari kompurointia pitkälle matkalle toki mahtui, mutta ne menee ehdottomasti ennemmin kuskin kuin renkaiden piikkiin. Vaatetuksena bibsien ohella vedenpitävät sukat ja shortsit, ohut merino paita ja gabba yöllä päivää kohti varustusta keventäen. Viimeinen kierros meni jo lyhyillä ajokamoilla.

    Kuten joku aikaisemmin mainitsikin, niin rata muutti mielenkiintoisesti muotoaan tapahtuman aikana. Toiset paikat olivat yöllä paljon helpommin ajettavissa kuin päivällä ja toisinpäin. Olikin jokaisella kierroksella mukava seurata tuttujen paikkojen kehittymistä päivän mittaan.

    Lisää juttua kamoista ja omasta Tahkostani voi halutessaan lukea Pyöräliike Varustamon blogista:
    http://pyoraliikevarustamo.fi/blog/

    Kiitos kaikille kanssa-ajajille, kannustajille ja kisajärjestäjille hienosta tapahtumasta! Erityiskiitos huoltotelttojen väelle, jotka väsymättä ja hymy huulillaan jaksoivat vastaanotta riutuneet kuskit yksi toisensa jälkeen palauttaen glukoositasapainon ja luottamuksen huomiseen!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •