ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 19 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #541
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Ihan mielenkiintoista Emtb asiaa muualta maailmasta:

    https://www.youtube.com/watch?v=Aaes...ature=youtu.be

  2. #542
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Itsellä ainakin kaikki isot rattaat näyttävät koko ajan ihan kuin uusilta, mutta 2-4 pienimmät rattaat kuluvat loppuun noin 1500km maastoajon jälkeen. Itse olen järkeillyt tuon siten, että isoin osa ajosta tapahtuu siirtymillä tai sitten maastossa 20-25km/h vauhtia, jolloin on aina nuo samat pari vaihdetta ajossa. Pienintä ratasta ei taida edes tarvita alle 25km/h, jolloin se ei kärsi tuosta moottorin lisä väännöstä.

    Rattaiden ja ketjujen lisäksi näyttää, siltä että muukin pyörä kuluu kyllä reippaasti luomulaitetta nopeammin. Jarrupalojen ja renkaiden menekkin vastaa aika hyvin alamäkipyörää, mutta vaihtajan korvakkeita yms. pikkuosaa hajoaa kyllä ihan ennätys määrä. Varmaan tuo pyörän suurempi paino aiheuttaa suuremmat voimat kun esim. vaihtaja osuu kiveen tms.
    Siltä näyttää, että tuo maasto, jossa ajaa ja ajotyyli ratkaisevat mitkä rattaat pakasta kuluvat nopeiten. Tuo oma ajosi taitaa olla aika XC-tyylistä...suht. tasaista siis? Mikä on pääasiallinen avustustaso ajossa? Itsekin huomasin, että renkaat kuluvat mukavaa tahtia; nyt 1500km jälkeen piti swäpätä etu- ja takarenkaat, kun takarengas oli sen verran kulunut ja tuntui nousuissa sutivan jo normaalia enemmän.

  3. #543
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...n-green-656023
    Tuo nyt lähtee näillä näkymin tilauskeen metsäpoluille. Eikös tuo 18" runko ole oikea valinta 174cm pituselle ? 20" sit seuraava ja varmaankin liian iso se jo.
    Saa myös ehdottaa parempia vaihtoehtoja täysjoustomalleista vähintään 140mm joustolla tuohon max 3500e budjettiin.

  4. #544
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannelepi Katso viesti
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...n-green-656023
    Tuo nyt lähtee näillä näkymin tilauskeen metsäpoluille. Eikös tuo 18" runko ole oikea valinta 174cm pituselle ? 20" sit seuraava ja varmaankin liian iso se jo.
    Saa myös ehdottaa parempia vaihtoehtoja täysjoustomalleista vähintään 140mm joustolla tuohon max 3500e budjettiin.
    Jalan pituus määrittelee rungon. Itse en 175cm voi edes ajaa 17” rungolla, ehkä 18” riittäisi just ja just. Alla 19”. Lyhyempijalkaisella varmaan 18” riittää hyvin.

  5. #545
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Jalan pituus määrittelee rungon. Itse en 175cm voi edes ajaa 17” rungolla, ehkä 18” riittäisi just ja just. Alla 19”. Lyhyempijalkaisella varmaan 18” riittää hyvin.
    elikkä 84cm jalan pituus itellä. Ilmeisesti myös valmistajilla tuo runkokoko eroaa toisistaan. EDIT: bikediscountin sivuilla olikin tuo runkolaskuri. Antaa tuolla 84cm jalan mitalla 19" runkokoon. Tuolla on nyt vaihtoehdot 18 ja 20. Eli kumpihan noista nyt olisi sitten fiksumpi ?

  6. #546
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannelepi Katso viesti
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...n-green-656023
    Tuo nyt lähtee näillä näkymin tilauskeen metsäpoluille. Eikös tuo 18" runko ole oikea valinta 174cm pituselle ? 20" sit seuraava ja varmaankin liian iso se jo.
    Saa myös ehdottaa parempia vaihtoehtoja täysjoustomalleista vähintään 140mm joustolla tuohon max 3500e budjettiin.
    Ite olen just saman pituinen ja pyöränä Stereo hybrid 140 SL ja 18".

  7. #547
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannelepi Katso viesti
    elikkä 84cm jalan pituus itellä. Ilmeisesti myös valmistajilla tuo runkokoko eroaa toisistaan. EDIT: bikediscountin sivuilla olikin tuo runkolaskuri. Antaa tuolla 84cm jalan mitalla 19" runkokoon. Tuolla on nyt vaihtoehdot 18 ja 20. Eli kumpihan noista nyt olisi sitten fiksumpi ?
    Ehkä 18”. Mulla on 89cm jalka ja en haluaisi isompaa runkoa.

  8. #548
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Saattaisin juuri nyt ehdottaa tätä pyörää jos joku kysyisi ehdotusta: https://www.fahrrad-xxl.de/haibike-x...n-8-0-x0028058, harmi, että tuo kauppa ei toimita Suomeen. Olen tosin itse juuri peräkärryn kanssa Saksassa, pistää miettimään..

  9. #549
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Huomaathan keulan että on tuo Boltron joka jakaa kovasti mielipiteitä. Itse siihen luottaisin mutta kuitenkin.

  10. #550
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Kiinnostaisko jotakuta tämmöiset?

    https://www.motocard.com/en/bike/bic...rder=!discount

  11. #551
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Ainakin itseäni.. Mutta "Oh dear, we have run out of this size. Shall we let you know when it’s available?"

    No. joitain kokoja oli jäljellä ja hinnat aika kilpailukykyiset, jopa niin, että hieman mietityttäisi. No, jutustelut kyseisestä firmasta on kyllä pääosin positiivisia, joissain kohdin toimitus on vähän kestäny.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  12. #552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannelepi Katso viesti
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...n-green-656023
    Tuo nyt lähtee näillä näkymin tilauskeen metsäpoluille. Eikös tuo 18" runko ole oikea valinta 174cm pituselle ? 20" sit seuraava ja varmaankin liian iso se jo.
    Saa myös ehdottaa parempia vaihtoehtoja täysjoustomalleista vähintään 140mm joustolla tuohon max 3500e budjettiin.
    Itse tilasin tämän: https://www.bike-discount.de/en/buy/...en-2017-738361 tuossa ei juurikaan hinta nouse. Tulisi kuitenkin suoraan säätötolppaa perseen alle ja ihan asiallisilla kiekoillakin. Osatkin ehkä hieman paremmalla tasolla kokonaisuutena, varsinkin jarrut edit: ja kyllä itse rankkaan nuo foxin jousitukset suntourin edelle. 150€ tuossa hintaeroa niin väittäisin että tässä kohtaa kannattaa sitä budjettia hieman nostaa. Tampereella pääsee kyseistä pyörää kokeilemaan jos tarvetta

  13. #553
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Hissitolppa on kyllä loistava keksintö. Mulla taitaa olla cuben oma ja se on toiminut ihan hyvin talvellakin. Ei tarvitse olla kompromissia koskaan.

  14. #554
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti manezi Katso viesti
    Itse tilasin tämän: https://www.bike-discount.de/en/buy/...en-2017-738361 tuossa ei juurikaan hinta nouse. Tulisi kuitenkin suoraan säätötolppaa perseen alle ja ihan asiallisilla kiekoillakin. Osatkin ehkä hieman paremmalla tasolla kokonaisuutena, varsinkin jarrut edit: ja kyllä itse rankkaan nuo foxin jousitukset suntourin edelle. 150€ tuossa hintaeroa niin väittäisin että tässä kohtaa kannattaa sitä budjettia hieman nostaa. Tampereella pääsee kyseistä pyörää kokeilemaan jos tarvetta
    Sähköpyörien ja niiden runkojen kehitys on kovasti voimakasta näinä mielenkiintoisina aikoina. Näissä nyt puhutuissa kahdessa vaihtoehdossa on vain yhden vuoden (vuosimallin) ero, mutta patterin ja moottorin integroinnissa runkoon on kuitenkin ainakin yhden kokonaisen sukupolven mittainen ero. Komponentteja voi aina upgreidata, mutta vanhentuneen rungon kanssa on helposti pääsemättömissä.

  15. #555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Sähköpyörien ja niiden runkojen kehitys on kovasti voimakasta näinä mielenkiintoisina aikoina. Näissä nyt puhutuissa kahdessa vaihtoehdossa on vain yhden vuoden (vuosimallin) ero, mutta patterin ja moottorin integroinnissa runkoon on kuitenkin ainakin yhden kokonaisen sukupolven mittainen ero. Komponentteja voi aina upgreidata, mutta vanhentuneen rungon kanssa on helposti pääsemättömissä.
    En nyt sitten tiedä onko tuossa uudemmassa rungossa oikeasti ajossa tuntuvaa eroa. Kuitenkin laadukkaammat kiekot, jousitus, satulatolppa ja jarrut, ja onhan tuossa muutakin eroa niin kyllä helposti on huomattavissa siinä ajossa, hintaero kuitenkin vielä omasta mielestä hyvinkin hyväksyttävä niin toin ylivuotisen kyllä jo näillä spekseillä vaihtoehdoksi, vaihtamalla nuo kaikki ollaan jo aikamoisissa eurolukemissa.

    Keulakulma tuossa cubessa voisi tietysti olla loivempi mutta varmaan lähinnä tottumiskysymys suhteessa edelliseen fillariin.

  16. #556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti manezi Katso viesti
    Itse tilasin tämän: https://www.bike-discount.de/en/buy/...en-2017-738361 tuossa ei juurikaan hinta nouse. Tulisi kuitenkin suoraan säätötolppaa perseen alle ja ihan asiallisilla kiekoillakin. Osatkin ehkä hieman paremmalla tasolla kokonaisuutena, varsinkin jarrut edit: ja kyllä itse rankkaan nuo foxin jousitukset suntourin edelle. 150€ tuossa hintaeroa niin väittäisin että tässä kohtaa kannattaa sitä budjettia hieman nostaa. Tampereella pääsee kyseistä pyörää kokeilemaan jos tarvetta
    onhan tuo joo paremmilla osilla. Noilla "huonommilla" jarruilla kyllä pärjään.Hissitolppa olisi kyllä mukava olla mutta Sen voi päivittää myöhemminkin jos haluaa. Uusin runkomalli ja akun "integrointi" runkoon tossa 2018 mallissa eniten viehättää. Osia voi sitten päivitellä sitä mukaa kun siltä tuntuu. Eniten toi alusta mietityttää, millainen tuo suntourin alusta on.. kellään tota alustaa sähkössä ?

  17. #557
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hai71 Katso viesti
    Siltä näyttää, että tuo maasto, jossa ajaa ja ajotyyli ratkaisevat mitkä rattaat pakasta kuluvat nopeiten. Tuo oma ajosi taitaa olla aika XC-tyylistä...suht. tasaista siis? Mikä on pääasiallinen avustustaso ajossa? Itsekin huomasin, että renkaat kuluvat mukavaa tahtia; nyt 1500km jälkeen piti swäpätä etu- ja takarenkaat, kun takarengas oli sen verran kulunut ja tuntui nousuissa sutivan jo normaalia enemmän.
    Pääasiassa tulee ajettua täydellä avustuksella siirtymät ja sitten metsässä täydellä avustuksella enduro-tyyppisiä reittejä, sekä kiivettyä laskettelumäen rinnettä ja vaikka olisi joku ahdas/tekninen paikka jossain kohtaa, niin ainakin tuo boschi tuo niin paljon lisää runtua, ettei kahdella suurimmalla avustuksella tarvitse 3 suurinta ratasta käytännössä ollenkaan.

    Sain vaimonkin yllytettyä tilaamaan vihdoin sähköpyörän Arvottiin vähän Focuksen Jam2 ja Sam2 sekä Spessun turbo levon väliltä ja päädyttiin tilaamaan sitten lopulta Sam2 Nippelistä. Olivat loppu kaikkialta, mutta tekevät noita kuulema lisää nyt kuun lopussa.

    Kulmiltaan aika lähellä tuota minun Lapierre SX800 pyörää, tosin aika paljon lyhyemmällä chain staylla mikä on todennäköisesti ihan hyvä. Vaikka tuo lapierre kyllä kiipeää ihan tolkuttoman hyvin varmaan juuri tuon pitkän chain stayn ansiosta. Akku on vakiona vain 380wh, mutta kun vaimolla on painoa vain 2/3 minusta niin mätsää varmaan aika hyvin akkujen kesto vaikka ei ostaisi, sitä rungon ulkopuolelle tulevaa lisäakkua. Ja jos tuo pelkkä rungossa oleva akku riittää niin ainakin on pirun kevyt pyörä tuollaiseksi 170mm joustavaksi sähköpyöräksi 21 kilon painolla.

    Vaimo halusi vähintään yhtä järeän pyörän kuin minulla on ajossa ja itsekkin kyllä voin suositella pitkäjoustoista ja vähän enemmän alamäkipyörän geometrialla tehtyä sähköpyörää jos tykkää ajaa vähänkään kovempaa. Niitä alamäkiä tulee laskettua kuitenkin paljon enemmän kuin luomupyörällä ja tasamaakin muuttuu tavallaan alamäeksi, kun joka polkaisulla tulee niin paljon enemmän vauhtia. Lisäksi sähkö kuittaa suuren osan pitkäjoustoisen ongelmista pois, se extra kilo 140mm pyörään verrattuna ei merkitse yhtään mitään, joku 5% tehonhukka polkiessa takaiskariin ei merkkaa mitään ja tekniset ylämäet voi vetää aika alhaisella kadenssilla, jolloin on helpompi pitää polkimet irti kivistä. Trial-tyyppinen kikkailu on tietenkin vaikeaa kun on painava pyörä+pehmeä alusta, mutta toisaalta eipä tuolla juuri tarvitse kikkailla kun voi ajaa miltei mistä vain kovaa läpi
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  18. #558
    Fiksuilla osilla tuo Jam2 ^^ plussarenkaatkin valmiina.
    Tää on kyllä todella vaikeeta valkata sitä ekaa sähkömaasturia. Ensin päätät pudjetin mutta sitten menetkin katsomaan mitä saatkaan kun laitat vielä 500e lisää. Esim 4000e saisi jo tällaisen missä mukavat joustot ja ehkä myös laadukkaampi alusta muutenkin kuin suntourit. lisäks hissitolppa ja paremmat jarrut. Hmm tässähän tää päivä menee vertaillessa koska tänään se fillari pitäisi tilata...
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...-n-grey-656073

  19. #559
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    106
    Jam2 plus tuli hankittua viime syksynä ja olen kyllä tykännyt. Plussa renkaat on tuollaisessa laitteessa hyvät. Voi ajaa pienillä paineilla ja kulkee hienosti kivikoissa ja juurakoissa, mitä täällä meillä ainakin piisaa.

  20. #560
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Mulla on tuo Cube mitä jannelepi linkkasi.

    Tyytyväinen olen kuntoilu käytössä. Ei puhettakaan yhteislenkeillä että oikeatkaan kilpapyöräilijät pysyisi perässä pahemmassa maastossa eli fillari saa kyllä "kovuutta" kokea sähkön tuoman avustuksen takia. Hyppyjä tai droppeja en ole yhtään harrastanut.

    Jos jotain niin keskiö kohtuu alhaalla (suunniteltu ja mainostettu ominaisuus) varsikin kun 150kg ukolla ei ihan painumaa saa haluamakseen ja jousituksen viripalojen tulo kestäääää...
    Takakiekko myös on kovilla painon alla, kaksi pinnaa jo mennyt ja vapaaratas myös urilla eli takapakan rattaat jättäneet jälkensä. Liekkö nuo sunringlen durocit lujimpia vanteita mutta ei pitäisi olla huonokaan.
    n 1000km tälle kevättä ajellut ja nuo pinnat siis ainoa murhe. Käsittämätön pito muuten noissa vakio kumeissa. MM+NN.

  21. #561
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Mulla on tuo Cube mitä jannelepi linkkasi.

    Tyytyväinen olen kuntoilu käytössä. Ei puhettakaan yhteislenkeillä että oikeatkaan kilpapyöräilijät pysyisi perässä pahemmassa maastossa eli fillari saa kyllä "kovuutta" kokea sähkön tuoman avustuksen takia. Hyppyjä tai droppeja en ole yhtään harrastanut.

    Jos jotain niin keskiö kohtuu alhaalla (suunniteltu ja mainostettu ominaisuus) varsikin kun 150kg ukolla ei ihan painumaa saa haluamakseen ja jousituksen viripalojen tulo kestäääää...
    Takakiekko myös on kovilla painon alla, kaksi pinnaa jo mennyt ja vapaaratas myös urilla eli takapakan rattaat jättäneet jälkensä. Liekkö nuo sunringlen durocit lujimpia vanteita mutta ei pitäisi olla huonokaan.
    n 1000km tälle kevättä ajellut ja nuo pinnat siis ainoa murhe. Käsittämätön pito muuten noissa vakio kumeissa. MM+NN.
    hienoo kuulla kokemuksia juurikin tuosta. Meillä ei ookkaan painoeroo sitten kuin 85kg Mun alla kestää varmasti. Saakos noille vanteille suoraan +kumit jos sellaset haluaa joskus vaihtaa ?

  22. #562
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Tuo Cube näyttäisi olevan Jamin ja Samin välistä. Takahaarukka on tosin aika pitkä, mutta kuten sanottua kiipeääpähän ainakin hyvin. Jos alhaalla pyyhkivän keskiön kanssa on ongelmia niin nykyään saa käsittääkseni boschin moottorin tosi lyhyitäkin kampia ja softaan päivityksen, joka huomio nuo voiman annostelussa. Itseä ei niin paljoa haittaa, että jaksaisi ruveta säätämään vaikka keskiö meneekin kohtuu alhaalla kun 170mm joustolla ja about 30% painaumalla ajelen.

    Itse käytin aika paljon aikaa kun speksattiin tuota vaimon pyörää ja kyllä se näyttäisi tällä hetkellä vähintään 4000€ maksavan järkevä sähkötäpäri. Hissitolppa on kuitenkin ihan pakollinen ja suntourin vietereiden kanssa tulee luultavasti huollon kanssa niin paljon enemmän jumppaa, että pistäisin jo sen takia sen muutaman satasen lisää. Taas paljoa yli 4000€ ei tarvitse mielestäni mennä jos ei kaipaa monipuolisempia säätöjä iskareihin. Jotkut kashima-pinnoitteet yms. herkistelyt iskari puolella eivät ole kuitenkaan niin tärkeitä kun luomupyörissä, koska pyörän suurempia massa auttaa tosi paljon iskarien herkkyyden kanssa.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  23. #563
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Jos budjetti on tuo 4000 eur niin tilaisin kyllä oitis tuon aiemmassa linkissä olevan Meridan.
    Kuva tuossa on kyllä huono.
    https://www.motocard.com/en/bike/mou...lack_blue.aspx

    https://ebike-mtb.com/en/merida-eone...0-review-2018/


    Mutta tietysti ostaja tietää parhaiten millaisen haluaa.

  24. #564
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannelepi Katso viesti
    hienoo kuulla kokemuksia juurikin tuosta. Meillä ei ookkaan painoeroo sitten kuin 85kg Mun alla kestää varmasti. Saakos noille vanteille suoraan +kumit jos sellaset haluaa joskus vaihtaa ?
    Nuo alkuperäiset 2,6 kumit kai lasketaan +kumeiksi jo ja ainakn itse mallaillut ja tilannutkin jo vaikka vasta yksi tullut että luultavasti 3,0 menee suoraan jos ei jää takana korkeudesta kiinni, 2,8 ainakin ja sellainen siis odottaa asennusta kunhan pyörä palaa pinnan korjauksesta. Mutta siis vielä ei kokemusta ja mittailut tehty schvalben kumeksilla eli Magic Marylla.

    Vanteet muuten sitten 32 sisämitta ja tuo 35 ulkomitta.

  25. #565
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    106
    Huomioi myös se, että Focus pitää saada talvella lämpöiseen latausta varten, kun rungon sisällä olevaa akkua ei saa irti. Jos akku pitäisi saada irti, minunkin valinta olisi Merida.

  26. #566
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Irtoava akku on minustakin erittäin kätevä varuste, usein tulee ajettua helpostikin yli akullinen jolloin vara-akku repussa on kätevä. 9 km työmatkaa suuntaansa ja matkalla maastolenkki päälle esim 20-30km (esim rolloMTB kisareitti) niin minun painoisella ukolla isoilla korkeuseroilla ei yksi akku aina riitä, myös pidempiä 60-80 km retkiä tulee tehtyä helpommassa maastossa/metsäautoteillä ja niihinkin pari akkua luo varmuutta että väsyneenä ei joudu polkemaan boschia vastaan, vastustaa se kuitenkin nimenomaan tuo bosch aika paljon.

  27. #567
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    En huomannutkaan katsoa tuota meridaa tänä vuonna. Itselle vähän zuumailin noita viime vuonna, mutta olivat loppu kaikkialta ja sain lopulta tuon Lapierren vähän paremmilla iskareilla. Aika näppärän oloinen pyörä ja suht linjassa osat focuksien kanssa hintaan nähden. Vähän painavampi, mutta toisaalta isompi akku. Itse ottaisin kyllä tuon enemmin kuin Jamin, tuo 66,5 ja 160mm keula antaa jo aika hyvät etenemis mahdollisuudet vauhdikkaaseen menoon ja toisaalta Samin 65 asteen keula voi olla jo vähän liikaa jos ei oikeasti aio ajaa aika agressiivisesti.

    Meillä on pyörät muutenkin sisällä niin ei tuo kiinteä akku aiheuta ongelmia.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  28. #568
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Focukseenkin saa lisä-akun, se jopa kulkee kätevästi rungossa, jos repussa ei haluaa kuljettaa. Itse en tosin ole tarvinnut, hyvin riittää vakioakku pidemmillekin lenkeille. Kiinteän akun hyvät puolet ovat pienempi paino ja kosketushäiriöiden sekä kolinan puute.

  29. #569
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Pari Meridaa löytyy taloudesta ja ainakaan niissä ei mitään kolinoita ole noiden Shimanon akkujen kanssa ollut eikä myöskään kosketushäiriöitä. Pidän kyllä liittimet puhtaina.

    Molemmissa akkutyypeissä on hyvät puolensa, käyttäjän pitää tietysti pohtia mikä itselle on se paras.
    Itse kuljetan pyörää aika paljon auton katolla ja akun irrottamalla paino tippuu sopivasti alle 20 kilon joka Thulen telineellä on rajana. Ja viistoputki on just sopivan levyinen että Thulen 598 teline sopii siihen kuin valettu.

  30. #570
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Itsellä kanssa ei ole ollut mitään ongelmia boschin irtoakun kanssa, vaikka pyörällä on hypitty, päästelty downhill pätkiä alas bikeparkissa ja pyörä on heitetty johonkin kivikkoon tms. kaatumisen seurauksena varmaan 10 kertaa Lähinnä ulkonäön ja uutuusarvon takia noita mielestäni piilotellaan runkoihin.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •