FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 114 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 164 214 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Kiitos Kuovipolulle hauskasta sopivilla vihjeillä varustetusta rastista, ja että et pilannut sitä lisäjohtolangoilla. Löysin rastin helposti kymmenen minuutin etsinnällä, vaikka paikka ei ollut tuttu.
    Kuvarastiharrastuksen mainio ominaisuus on se, että koskaan ei voi tietää, mikä rasti on muille helppo ja mikä taas vaikea. Myöskään ei voi arvata, mistä rastista muut pitävät, vaikka itse ei niin innostuisi - ja tietenkin toisin päin. Hyvä että tämäkin rasti löysi etsijänsä.

Mielenkiinnosta kysyn, että millä keinoin löysit paikan, jos se ei ollut tuttu? Totesin rastin heti alkuunsa varmaksi Itä-Helsingiksi, mutta vaikka olisin ilmakuvia ym. alkanut perata, tuskin olisin älynnyt Kontulan ostaria tutkia, sillä siellä olen sentään useamman kerran käynyt (en kuitenkaan rastin paikassa). Ei tämä helppo tainnut kaikille muillekaan olla, sillä mm. hphuhtin mainitsi tätä jo virtuaalisesti etsineensä. Sitä emme tiedä, kuinka moni muu vaikeni syvästä epätietoisuudestaan. Sopiva vinkki, jota ei nyt tarvittu, olisi voinut olla esim. toteamus siitä, miten sekä laatoitus että aidan rakenne näkyvät parhaiten vuoden 2014 ilmakuvassa. Liian helpoksi ei olisi mennyt vieläkään.

Sen sijaan kuvien lataaminen ja rastin merkintä tähän systeemiin oli niin vaikeaa että olin jo jättää sikseen. Siihen meni reilut 45 minuuttia.
    Mikäs siinä erityisesti tökki? Minulla oli jo talvella projektina tehdä selkeä ohje kuvien + karttalinkkien lisäämisestä, mutta se(kin) projekti on jäänyt kovin kesken...

"ta kysyn, että millä keinoin löysit paikan, jos se ei ollut tuttu?"
    Graffitin kuvaaihe oli vihje metroradan läheisyyteen. Rakenteet näyttivät vanhemmilta kuin metroradan länsijatke, joten itään tosiaan piti mennä. Olin käynyt Kontulan ostarilla, joskaan en tuolla ylätasanteella, noin vuosi sitten, ja muistin että Kontulan ostarin K-kaupan ympärillä oli samanlaista (ilmeisesti köynnöskasveille tarkoitettua) puuristikkoa kuin tässä aidassa, ja sieltä löytyy myös kuvassa näkynyttä laattaa. K-kaupan ympäristössä kierrellessä tämä löytyi.

Mikäs siinä erityisesti tökki? Minulla oli jo talvella projektina tehdä selkeä ohje kuvien + karttalinkkien lisäämisestä, mutta se(kin) projekti on jäänyt kovin kesken...[/QUOTE]
    Hankalaa kuvien liittämisessä on se, että "Lisää kuva"-kuvakkeessa aukeava URL-osoitteen lisäämistoiminto ei skulannut ainakaan Google Driven kautta (olin avannut kuvan julkiseksi) pöytietokoneella. Kokeilin sitten iPadia, silläkään homma ei onnistunut, ja lopulta kännykällä onnistuin. Siinä välissä ehdin yrittää lisätä kuvia Fillarifoorumin kuva-albumiini, mutta en muistanut miten se homma toimii, ei ainakaan mitenkään intuitiivisesti. Jos systeemi on niin vaikea että ohjetta tarvitaan, se on liian vaikea.

Helsingin Polkupyöräilijät

Helsingin kuvarastit

Tapatalkkaaja voi lisätä helpoiten kuvan suoraan puhelimestaan, tapatalk lataa sen heidän palvelimilleen ja hoitaa ns. ”kaiken”, kuvan koonkin saa valita. Muutamassa sekunnissa ladattu. (Vai oliko tämä kuvien lataus sitten joku vain maksullisen tapatalkin ominaisuus..)

Ai niin, ja metron läheisyys oli selvä ja metron reunat tuli perattua virtuaalisesti tarkkaan. Se kun ei tuottanut tulosta, ”aita” johti mut harhaan, tuo kun muistutti Tuusulantien meluaitaa. Tämä oli lähin potentiaalinen kohde, laatat vain puuttuivat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ...(Vai oliko tämä kuvien lataus sitten joku vain maksullisen tapatalkin ominaisuus..)
    Ei ainakaan ole mahdollista rekisteröitymättömälle ilmaiskäyttäjälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    ...sama kohde on ollut rastina jo aiemmin ... Mitäpäs tuosta.
    Kyllähän Espoossa Smolle tuli kuukauden bänni tuollaisesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niin, olisin hakenu noi kaikki viimeaikaiset muuten

Tapatalkkaaja voi lisätä helpoiten kuvan suoraan puhelimestaan, tapatalk lataa sen heidän palvelimilleen ja hoitaa ns. ”kaiken”, kuvan koonkin saa valita. Muutamassa sekunnissa ladattu. (Vai oliko tämä kuvien lataus sitten joku vain maksullisen tapatalkin ominaisuus..)
    Taitaa olla ihan maksuttoman Tapatalkin ominaisuus, sillä lopulta onnistuinkin! Sen sijaan jostain syystä iPadilla Tapatalkin kuvan lataus ei skulannut.

Graffitin kuvaaihe oli vihje metroradan läheisyyteen. Rakenteet näyttivät vanhemmilta kuin metroradan länsijatke, joten itään tosiaan piti mennä. Olin käynyt Kontulan ostarilla, joskaan en tuolla ylätasanteella, noin vuosi sitten, ja muistin että Kontulan ostarin K-kaupan ympärillä oli samanlaista (ilmeisesti köynnöskasveille tarkoitettua) puuristikkoa kuin tässä aidassa, ja sieltä löytyy myös kuvassa näkynyttä laattaa. K-kaupan ympäristössä kierrellessä tämä löytyi.
    Hyvin päätelty ja hyvin muistettu. Pariin kertaan olen Kontulan ostarilla käynyt syömässä päädyttyäni iltahämärissä Kontulaan kuvarastia hakemaan, mutta uusikaan kuva rastilta ei näytä lainkaan tutulta.

Hankalaa kuvien liittämisessä on se, että "Lisää kuva"-kuvakkeessa aukeava URL-osoitteen lisäämistoiminto ei skulannut ainakaan Google Driven kautta (olin avannut kuvan julkiseksi) pöytietokoneella. Kokeilin sitten iPadia, silläkään homma ei onnistunut, ja lopulta kännykällä onnistuin. Siinä välissä ehdin yrittää lisätä kuvia Fillarifoorumin kuva-albumiini, mutta en muistanut miten se homma toimii, ei ainakaan mitenkään intuitiivisesti. Jos systeemi on niin vaikea että ohjetta tarvitaan, se on liian vaikea.
    Google Driveen tehdyt linkit eivät kuulemma enää näy foorumilla. En tiedä missä päässä jotain on muutettu. Fillarifoorumin kuva-albumitoiminnon olen minäkin todennut turhan vaikeaksi. Kaiken kaikkiaan foorumi ei tunnu tekniikaltaan olevan ihan tätä päivää. Helpoimmalla pääsee, kun lisää kuvat Tapatalkilla, niin saa parilla klikkauksella kuvat sen palvelimelle. Tarkemman muotoilun ja kuvarastilinkin voi sitten tehdä viestiä muokkaamalla. Ohjeprojektini liittyi siihen, että kukin osaisi merkitä rastin kartalle ja laittaa linkin tänne. Mutta oikeassa olet tuon ohjeen suhteen - käytön pitäisi luonnistua intuitiivisesti.

Juu, Tapatalkin etuja on helppous ja tietenkin se, että pääsee lisäämään kuvan heti rastin luona, niin ei kotona ole kiirettä tietokoneen ääreen.

Ai niin, ja metron läheisyys oli selvä ja metron reunat tuli perattua virtuaalisesti tarkkaan. Se kun ei tuottanut tulosta, ”aita” johti mut harhaan, tuo kun muistutti Tuusulantien meluaitaa. Tämä oli lähin potentiaalinen kohde, laatat vain puuttuivat

Meluseinää minäkin ajattelin, mutta rastikuvan tarkempi tutkailu paljasti, että valkoisen puuristikon takana oleva sekamelska on jotain muuta kuin meluesteen rakenteita. Betonilaatoituskin vihjaili kaupan, ravintolan tms. edustaa.

Ei ainakaan ole mahdollista rekisteröitymättömälle ilmaiskäyttäjälle.
    Onneksi niin mobiiliappeihin, foorumeille kuin googleenkin voi tehdä tilejä kaiken maailman höpöhöpö-nimillä ja -sähköpostiosoitteilla. Tapatalkin ilmaisversiolla saa tehtyä foorumikirjoituksia ja lisättyä kuvia (Tapatalkin palvelimen kautta). En tiedä saako rahalla jotain muita ominaisuuksia, kun en ole niitä kaivannut.

Moinen rangaistus on edes vitsinä lausuttuna kovin harkitsematon. Ennemmin pitäisi määrätä hakemaan ylimääräisiä rasteja vaikka naapurikaupungista!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Niin, olisin hakenu noi kaikki viimeaikaiset muuten
    Onneksi rangaistus on voimassa vain Espoossa ja rasteja on haettavana muuallakin...

Tämä hauska peli menee meidän satunnaiskäyttäjien skaalan yli kun lataaminen on näin vaikeaa ja lisäksi pitäisi vielä joka kerta tarkistaa kaikki nämä tiheästi rastitetut paikat. Jos tästä samojen rastipaikkojen käyttökiellosta halutaan pitää kiinni, ehdottaisin että kartalta putsattaisiin yli kolme vuotta vanhat rastit aina kunkin vuoden alussa. Menee muuten liian vaikeaksi.

Tämä hauska peli menee meidän satunnaiskäyttäjien skaalan yli kun lataaminen on näin vaikeaa ja lisäksi pitäisi vielä joka kerta tarkistaa kaikki nämä tiheästi rastitetut paikat. Jos tästä samojen rastipaikkojen käyttökiellosta halutaan pitää kiinni, ehdottaisin että kartalta putsattaisiin yli kolme vuotta vanhat rastit aina kunkin vuoden alussa. Menee muuten liian vaikeaksi.
    Tsekkasin muuten sen heinäkuun 2014 rastikuvan. Siinä ei ole yhtään samaa kohtaa kuin lisäämässäni uudemmassa, vaikka paikka on hyvin lähellä, samalla aarilla.

Minullepa ei tullut mieleen että graffititaiteilija voisi maalata metron kuvan moottoritien laitaan... Mielikuvitus voi haitata tätä hommaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Mielenkiinnosta kysyn, että millä keinoin löysit paikan, jos se ei ollut tuttu? Totesin rastin heti alkuunsa varmaksi Itä-Helsingiksi, mutta vaikka olisin ilmakuvia ym. alkanut perata, tuskin olisin älynnyt Kontulan ostaria tutkia, sillä siellä olen sentään useamman kerran käynyt (en kuitenkaan rastin paikassa).
    Itsekin arvelin rastin olevan vähemmän tunnettu ja jopa monelle Kontulan ostarilla käyneelle tuntematon. Rastiksi kelpuutin sen siksi että sinne osuu myös ihan yksinkertaisesti kääntymällä kelviksi merkityltä ja jossain määrin yleisesti käytetyltä kelviltä kovasti kelvin näköiselle ja ainakin jossain määrin jopa käytetylle "kelville".

Ajattelin myös rastin löytyvän samalla menetelmällä eli kuvittelin kiinnostuneiden hakijoiden päättelevän ensin että rastin täytyy olla jossain aivan metroradan varrella ja pyrkivän sitten ajamaan mahdollisimman tarkkaan metrorataa seuraavaa reittiä tutkien samalla lähinnä olevat sopet ja nurkat joissa rasi voisi piileskellä. En pitänyt urakkaa kohtuuttomanakaan, koska se oli selvästi rajattu, ja sen saattoi jopa hyvin perustein siitäkin rajata vanhaan eli Mellunmäkeen päättyvään rataosuuteen.

Mikäs siinä erityisesti tökki? Minulla oli jo talvella projektina tehdä selkeä ohje kuvien + karttalinkkien lisäämisestä, mutta se(kin) projekti on jäänyt kovin kesken...
    Sen jälkeen kun löysin kuvia varten pic.useful.fin ei mikään varsinaisesti töki - mutta kaksi asiaa hieman ärsyttää:

(1) Kun haluaa lisätä rastipisteen ja klikkaa "Edit", näkymä pongahtaa järjettömän suurimittakaavaiseksi ja zoomaamalla nopeasti päätyy jonnekin mereen Helsingin edustalla. (Jos yrittää edetä suoraan ja klikkaa pisteen kuvaa eli ikonia, ei rastipisteen lisääminen onnistu. Ehkä en vain osaa ja teen jotain väärin.)

(2) Karttalinkin liittämiseksi minun pitää ensin kirjautua ulos Googlesta, hakea juuri laittamani rastipiste uudelleen ja kopioida näin saamani verkko-osoite. (Jos kopion URLin kun olen vielä kirjautuneena, se vie koko näkymään. Tässäkin voi kyseessä olla käyttäjän osaamattomuus tai hänen valitsemansa asetukset.)

PS Uusi rastihan oli taannoin jo ehdolla, mutta kerroit silloin joutuneesi sen hyklkäämään talven tuloon liittyneestä syystä

Tässä yhteydessä on syytä muistaa että JackOjalle ja minulle on yhteistä se että pidämme itseämme suurina humoristeina. Minä muka vaadin Smolle kahden kuukauden kilpailukieltoa vanhan rastin käyttämisestä (ja muka arvelin heti perään että hänellä olisi jokin hänen poikkeukselliseen fysiologiaansa tms perustuva selitys joka "Fillarifoorumin lääketieteellisen komission" olisi pakko hyväksyä) ja nyt siis JackOja muka asiallisesti toteaa Smon saaneen ja istuvan kuukauden bannia.

En oikein usko että kukaan pitää satunnaista vanhaan rastiin erehtymistä kovin suurena syntinä. Ajatus kai on kahdensuuntainen: toisaalta uuden uuden rastin laittaminen ruokkii laittajan ja hakijoiden mielikuvitusta ja lisää paikallistuntemusta ja toisaalta jos uusi rasti onkin jo käytetty, moni hakija voi erehtyä luulemaan ettei se voi olla se koska sehän on jo ollut rastina

Mulla on ollut tapana joko (1) vilkaista rastikarttaa jo ennen kuin lähden fillarilla vanhaa hakemaan ja tarkistaa onko mielessäni oleva rasti jo käytetty tai (2) keksiä' ja kuvata kaksi rastia joista hyvällä lykyllä vain toinen on ennestään käytetty. Tai (3) käyttää jotain "varastoon" (joko siksi että joku on vienyt jollain edellisellä kerralla rastin nenäni edestä tai siksi että se on jäänyt menetelmän (2) mukaiseksi vararastiksi.

Mutta ei satunnaisen kuvarastiharrastajan kannata muodostaa tästä ongelmaa tai tehdä siitä itselleen kynnyskysymystä. Tärkeintä on löytää itselleen jokin sopiva ja mukava tapa olla mukana. Sillä kaikki tavat fillaroida ovat rikastuttavia!

Essi Renvallin Kala ja poika Sibeliuksenkadun kulmassa 1347. rasti

Uusi

-täytyy myöntää että joskus tuli idässä nähtyä tuo metrograffiti jonkin ostarin "takapihalla", mutta ei tullut mieleen että minkä ostarin.
    Love the Ride!

No, nyt on Marsusram löytänyt erikoisen!

Koska olen kaiken muun hyvän lisäksi sellainen jota Ruotsissa kutsutaan tai haukutaan MÖPiksi ("militärt överintresserad person"), tunnistan varsin helposti *mitä* kuvassa on, mutta *missä* on jo vaikeampaa.

Tämä täytynee ottaa vastaan erityisenä haasteena

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tässä yhteydessä on syytä muistaa että JackOjalle ja minulle on yhteistä se että pidämme itseämme suurina humoristeina. Minä muka vaadin Smolle kahden kuukauden kilpailukieltoa vanhan rastin käyttämisestä (ja muka arvelin heti perään että hänellä olisi jokin hänen poikkeukselliseen fysiologiaansa tms perustuva selitys joka "Fillarifoorumin lääketieteellisen komission" olisi pakko hyväksyä) ja nyt siis JackOja muka asiallisesti toteaa Smon saaneen ja istuvan kuukauden bannia.
    Minä asetin Bännin alkamaan ensi maanantaista kuukaudeksi mutta täytyy nyt todeta että se on ensin vain viikon ja jatkosta ei vielä osaa sanoa. Suoritan bannin ensimmäistä osaa Saaristomerellä kajakista käsin ja sitten siirryn luultavasti jossain vaiheessa mökille suorittamaan jatkoa. Voi myös olla että joudun osan bänniä suorittamaan pyörän selässä ajaessani kansallispuistosta toiseen ja muutamassa puistossa. Otan tämän kuitenkin hyvin vakavasti.

Tykki on vanha venäläinen kenttätykki joka Suomessa tunnetaan lyhenteellä 76 K 02 ja se on vuodesta 2016 ollut muistomerkkinä Oulunkylän kuntoutuslaitoksen edustalla ja nyt Helsingin kuvarastina numero 1348.

Graffitien, veistosten ja muistomerkkien jälkeen voidaan palata arkkitehtuuri- ja katunäkymäaiheiseen rastiin:

Perinteinen olin siellä minäkin -kuva. Kaiken lisäksi tuplapettymys - uudeksi aikomani samanlainen kanuuna oli kadonnut Sotamuseon pihalta.

Mä ajattelin tuon tykin nimenomaan sotamuseolle. Noh, onneksi oli muuta puuhaa ettei tullut turhaan ajeltua.

Oulunkylän tykki lienee nimenomaan Sotamuseon sisäpihalta siirretty yksilö, vaikka se tuotiinkin Hyvinkäältä jossa aikaisemmin omilla pyörillään piha-asfaltilla seissyt tykki oli muutettu tarvittavin osin muistomerkin jalustalle kiinnitettäväksi ja muutenkin kunnostettu uuteen tehtäväänsä sopivaksi.

Samaa näköä on. Minusta siellä Sotamuseon pihassa näkyvät vielä painanteet tuossa missä 2009 kuvassa on tykki. Ja ainakaan tänään siellä ei tosiaankaan näkynyt yhtään tykkiä enää.
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Ei Ogelin kanuuna sama ole kuin Sotamuseon pihalla, sillä jälkimmäinen on yhä paikallaan Google Mapsista löytyvässä kuvassa heinäkuulta 2017. Mutta kuten totesin, se projekti meni tuplasti pieleen.

Uusi rasti sai illalla aivot nyrjähtämän. Tuijotin kuvaa varmaan viisi minuuttia miettien, että näyttää aivan perhanan tutulta, mutta en millään keksi, missä tuo paikka on. Karttojen selailu ei sekään auttanut. Ehkä aika auttaa - tai se, että joku muu hakee rastin.

Kolmas oikealta näyttää kieltämättä nollakakkoselta (mutta en ole asiantuntija, en sinnepäinkään). Ihmetellään sitten sitä minne ja miksi se on kuvan ottamisen jälkeen kadonnut, kun sitä et eilen enää siellä nähnyt

Tuijotin kuvaa varmaan viisi minuuttia miettien, että näyttää aivan perhanan tutulta, mutta en millään keksi, missä tuo paikka on.
    Silloinhan olen onnistunut kerrassaan mainiosti Rastikuva joka tuon tunteen aiheuttaa on silkkaa parhautta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Rastikuva joka tuon tunteen aiheuttaa on silkkaa parhautta!
    Ajattelin nyt lähteä hakemaan rastin, kun kerran tässä teen lähtöä pyörälenkille. Sitten GoogleMaps alensi satunnaisen fillarirastistalkkaajan maan pinnalle. Olisiko syytä jakaa harrastajat eri kategorioihin kuten maantiekisoissa? Jos löytää kaksi vuoden aikana, ylenee seuraavaksi kaudeksi nelosesta kolmoseen.
    10k-kerhon jäsen

Voisihan eri kategorioita olla, mutta en oikein osaa kuvitella mitä se käytännössä tarkoittaisi, kun kaikki kategoriat joka tapauksessa ajaisivat samassa lähdössä. Ehkä pitäisi ruveta laskemaan löydettyjä rasteja - tai jopa pisteyttämään niitä - pitää tulostaulukkoa ja jakaa kauden päätteeksi palkinnot kunkin kategorian parhaille?

Lienee sittenkin parasta että kaikki vain harrastavat omian innostuksen asteensa mukaan ja omien mahdollisuuksiensa puitteissa. Kaikki ovat kuitenkin yhtä tervetulleita mukaan!

PS On tässä lajissa selvästi eliittikin: Espoossa löydetään rastit alta aikayksikön vaikka niissä ei olisi kuin mänty jonka yksi oksa on eriskummallisen muotoinen tai pätkä kelviä ja aivan tavallisen näköinen kaide tai bussikatos. Helsingin kuvarasteissakin luulen olevan osallistujia jotka voisivat hakea vähintään yhdeksän rastia kymmenestä, olivatpa ne sitten millä puolella kaupunkia tai miten piilossa tahansa, mutta haluavat jättää niitä muillekin löydettäviksi.

Perinteistä kuvarastikikkailua on kuvassa sen verran että jos olisin ottanut kuvan kamera vaakasuorassa, tien oikealla puolella olisi näkynyt kerrostalo joka edustaa alueelle tyypillistä rakennuskantaa. (Samanlaisia taloja on toki muuallakin Helsingissä ja Helsingissä on muitakin alueita joilla samannäköisiä taloja voi pitää leimaa-antavina.)

Varsinainen syy miksi otin senmuotoisen kuvan kuin otin oli tietenkin puhtaasti esteettinen; vaikka olenkin tämmöinen osaamaton "bad photography" -harrastaja, se ei estä yrittämästä ja kuvittelemasta että voisi ehkä silti omata vissiä silmää Eli halusin saada kuvaan vangittua (1) rakennuksen arkkitehtuurin ja linjat niin hyvin kuin osasin, (2) hauskoina yksityiskohtina (joista rastin voi jopa tunnistaa ja joista sen paikanpäällä aivan varmasti ja helposti tunnistaa) sekä keltamustaraidallisen virityksen (jota vasten pyörä nojaa) että parvekkeen ja (3) laajemman katunäkymän josta voi päätellä jotain maastonmuodosta ja vähän muustakin.

Eiköhän rasti saaa hakijansa viimeistään sunnuntai-iltaan mennessä!

Uusi rasti on joko huomattavasti hankalampi kuin mitä sen asettaja olisi osannut arvatakaan tai juhannuksen jälkeinen viikko ei ole ihan aktiivisinta kuvarastien hakuaikaa. Tai sekä että, joten lienee aika antaa jonkinlaista lisävihjettä - kuitenkin pilaamatta rastia liian helpolla vihjeellä

Uskaltaisin väittää että useimmat jotka ovat ajaneet näillä tienoila ovat ajaneet kuvassa näkyvän rakennuksen toiselta puolelta jota voidaankin pitää niin sanottuna paraatipuolena ja jonka melko varmasti ainakin joku tämän ketjun seuraajista heti ja epäilyksettä tunnistaisi.

Rastille voidaan saapua fillarilla myös kuvaussuunnasta, s.o. kuvaajan selän takaa, mutta silloin tullaan yleensä hiekkatieltä.

Paikka ei ole millään lailla syrjässä tai hakemalla haettu, mutta ei se toisaalta ole tämän suunnan pyöräilijöiden eniten käytttämien väylien varrellakaan.

Ipa Guest
    Jassoo, rasti näyttää olevan lähes kotikulmilla. Saatanpa ryhtyä tähän leikkiin, jos iltapäivällä ehtii pyörän selkään (ja keksin minne veisi uuden rastin).

En myönnä en kiellä ajatelleeni sitäkin että rasti voisi houkuttaa lajin pariin uusia harrastajia

PS Olen havainnut sen ettei rastien löytäminen juurikaan helpotu kokemuksen kertymisen myötä, mutta uusien rastien keksiminen onnistuu helpommin kun harrastus on ollut aktiivista jonkin aikaa.

Ipa Guest
    Kyllähän tuo oli ns. "syöttö lapaan".

Yllättävän vaikeaksi osoittautunut rasti 1349 löytyi Herttoniemen Erätorin pohjoisnurkalta.

Paikka ei sitten kuitenkaan ollut niin tuttu kuin luulin. Tosin vähän aikaa sitten opin, että isäni synnyinkoti oli liki Erätorin viereisessä kerrostalossa. Tätä edeltävän rastin kanuunan takana olevassa kuntoutussairaalassa isäni isä eli viimeiset päivänsä.

Menemättä enempää off-topic voidaan todeta, että uudella rastilla ei ole tiettävästi mitään tekemistä kenenkään sukulaiseni kanssa.

casanova muokkasi tätä : 02.07.2018 at 18.29 Syy: karttalinkki, tiedot, 92

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •