GarminElectrobikeGiant
Sivu 66 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 3651

Aihe: Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

Sen sijaan joku muori oli kaiketi kuullut jatkeesta, muttei siihen liittyvistä väistämissäännöistä. Täti yritti vasiten päästä transporterin konepellille fillareineen. Jo tullessaan katsoi mua ja kuvittelin hetken sen jarruttavan ja pysähtyvän tien reunaan. Vaan ei, lisää vauhtia, onhan autossa jarrut kaikissa pyörissä. Tädin onneksi, ne kaikki toimivat.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

tempokisu Guest
    Tässä olen odotellut yhteydenottoa nahkiais-koruprojektiini liittyen.
    No otin sitten yhteyttä tekijäpaikkaan. Just, he olivat lähettäneet viestiä kolmannelle taholle, kun asiaa piti hoitaa sitä kautta mutta näköjään tämä kolmas taho sitten unohti.
    Ehkä asia nyt lähtee eteneen, parempi se on asiat ite hoitaa ilman välikäsiä.

Se, että jumalallinen suojelus ei oikeasti toimikaan ravintoketjussa.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005707962.html
    Memento mori

tempokisu Guest
    ^ Taannoin kassajonossa oltiin ja siinähän on ne iltalehdet esillä. Etusivulla oli uutinen Jorma Palon kuolemasta. Takanani olevan pariskunnan nainen tuumasi että oho, kuoli vaikka oli lääkäri.
    Mä käännyin ja totesin että joo, ihme juttu mutta kyllä lääkäritkin sairastelee ja jopa kuolee, kuten papitkin.
    Nainen totesi että taisi olla huono kommentti, johon vastasin että NIIN OLI.

Kerran kassajonossa takanani oleva arvosteli ostoksiani, oli pari pakettia jäätelöä ja muutama levy suklaata ( tästä on 15 vuotta aikaa, kun en enää syö noita tuotteita), mä katselin puolestaan herran ostoksia, ja kommentoin että mitäs sinäkin ostat noin monta ( kolme) pakettia makkaraa, vaikka laihduttaa pitäisi... ( ei ollut mikään hoikka ukkeli).

Jos aivan rehellinen olen: edellinen viesti, sen sisältö ja sen kirjoittaja.

Joskus on hienoa että maailmasa on jotain tai joku joka ei muutu Ei sillä, itse olen aivan samanlainen: muistan sen miten koulun liikuntatunnilla erotuomarina toiminut opettaja hylkäsi tekemäni maalin paitsiona vaikkei se ollut paitsio ja muistan mitä tyhmää eräs tilanteen ja tarkoitukseni väärin ymmärtänyt henkilö sanoi noin kaksikymmentä vuotta sitten.

Mutta muuten olen yrittänyt oppia sen ja elää sen mukaan että itse pääsee helpommalla kun niin sanotusti lähtee leikkiin mukaan ja on suosiolla sen pienen hetken (jonkun tolvanan tai vaikka kaikkien läsnäolevienkin) huvin, hämmästyksen tai naurunkin kohteena ja yrittää olla kuittaamatta tai antamalla samalla mitalla takaisin ja hautoa sitten tapahtunutta jopa vuosikausia.

(Tähänkin sopii kertomus kahdesta munkista jotka saapuvat tulvivan puron rantaan jossa nuori, ilmiselvästi siveetön nainen empii sen ylittämistä ja kastumistaan. Toinen munkeista nostaa naisen syliinsä ja kantaa hänet puron yli. Matkan jatkuttua jo jonkin aikaa toinen siihen saakka vaiennut munkki sitten arvostelee häntä kovin sanoin todeten teon olleen munkille täysin sopimattoman, jolloin toinen vastaa: "Minä kannoin naista vain hetken puron yli, mutta sinä olet kantanut häntä tänne saakka.")

Ei muuten yllättänyt sekään että osa ihmisistä oli pukeutunut ikään kuin olisi yhä ollut lämmin kesäinen sää - ja valitteli sitten kovasti miten oli niin kylmä ilma että oikein palelsi.
    kuovipolku muokkasi tätä : 06.06.2018 at 10.38

tempokisu Guest
    Vääntäkää nyt vielä puukkoa haavassa, tämäkin vielä:

Kotitalouksien nettovarallisuuden mediaani oli 107 200 euroa vuonna 2016, ilmenee Tilastokeskuksen varallisuustutkimuksesta. Mediaani on joukon yleisin luku.

Neljäsosalla kotitalouksista nettovarallisuutta oli yli 260 900 euroa ja neljäsosalla alle 10 700 euroa. Varakkaimpia olivat 65-74 -vuotiaiden kotitaloudet.

Mä kuulun tuohon alimpaan kastiin. ..ai jaa, siitä "omaisuudesta" vähennetään velat, no sitten mulla menee miinukselle varallisuus...

Mediaani ei ole joukon yleisin vaan keskimmäinen luku.
    Mutta yhteistä kaikille varallisuutta omistaville, oli se sitten + tai - -merkkistä, on se, ettei sitä saa mukaansa kun aika jättää. Nauttikaamme siis tästä lohdullisesa seikasta. Orjallahan ei ole muuta menetettävää kuin kahleensa vai miten se nyt menikään ...
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Ehjillä, nitisemättömillä kammilla on alustavasti hauskempi ajaa kuin hajonneilla nitisevillä.

Juhannuksen sääennusteen normalisoituminen; sade & sääski -mallin pippalot tulossa.
    Täytynee varautua "hybridi"mallin eväillä = myös sisätiloissa valmistus mahdollinen.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Että oon niin pska, ettei palstahenkilö tervehdi liikennevaloissa vastaantullessaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Että oon niin pska, ettei palstahenkilö tervehdi liikennevaloissa vastaantullessaan.
    Todennäköisempää olisi erään ympyräsuisen pureman toivotus. Voisihan sitä toki itsekin kokeilla esim. kaupan kassajonossa edessä olevalle mummolle toivottaa oikein mehevää hauen- tai kyynpuremaa perseeseen
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

tempokisu Guest
    ^ mä nostin tänään yhdelle kädenheilauttajalle vaan rannetta tangosta, sori jos ei huomannu sitten ^^. Kyllä mä vastaan tervehdin jos huomaan ajoissa...joskus oon ajatuksissani ..meette niin lujaa että ootte jo menny kun mä vasta honaan että toi tervehti...
    Ympyräsuisen ( meri-sellaisen) pureman toivotus on lyhyemmin: böö

[Vasta asennetun Shimano XT 1x11 koeajoa. Pakko SRAMistina myöntää, että tuohan toimi oikein hyvin.
    Tässä ei liiemmin ollut mitään yllättävää.
    -Usot sie jot myö uitiin?

VR:n hinnat. Spekuloin tässä pohjoiseen pyöräilemään menoa junalla auton sijaan, mutta eipä paljon kannata kun edestakaisen reissun hinnalla lähtis viikoksi Thaimaaseen tjsp. (sinne pitäisi toki haluta lähteä).
    Hyville tuntipalkoille pääsee itse ajamalla. Saatana.

^Olis ehkä ollu halvempi jos kuukautta etukäteen olis ollut varaamassa?

Ei yllättänyt että huoltomies parkkeerasi keskellä väylää blokaten autoilta poistumistien. Oli sillä kolme huoltoajolappua, miten jotenkin arvailisin että osaa myös pyörätielle parkkeerata.

Kun yhden fillarivaivan saa korjattua ilmaantuu seuraava.

Kela-taksit aivan sekaisin:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201...49846_u0.shtml

Kiitos Berner. Vaikka ei itseä suoranaisesti koskekaan niin onhan toi nyt ihan naurettavaa tai lähinnä itkettävää toimintaa. Itse olen kerran tarvinnut kela-taksia pari vuotta sitten. Soitin taksin (vai sairaanhoitajako sen soitti, en muista) niin noin 30 minuuttia soitosta taksi ovella ja toinen mokoma niin potilas kotisohvalla. Se oli ennen se. Tuo systeemi piti siis Bernerin "korjata".

tempokisu Guest
    ^ Soten kanssa käy ihan samoin. Jos siinä käy...tai kun käy, samoin kun hammashoidon valinnanvapauskokeilussa, niin tuloksena on vaan iso joukko vihaisia potilaita jotka ei päässy edes kirjautumaan siihen systeemiin, ja puhelimeen ei vastattu. Pienituloiset ihmiset kuten minä, ei ole varaa käydä useita kertoja vuodessa hammaslääkärissä kun se kertamaksu on noin 200euroa. Ostetaan vaan "tee-se-itse" -paikkamatskua apteekista ja tungetaan sitä suuhun. Jos käy niin että hammastulehdus aiheuttaakin sydäninfarktin, niin sehän on hyvä vaan, päästään kerralla eroon kaikista vaivoista.

Huokaus, yritän tässä myydä jotain nukkeja, alle puolella hintaa siitä mitä ovat olleet. Ihan tajuttoman vaikeeta saada mitään myydyksi, vaikka omaa tarjoustakin saisi ehdottaa. Kova homma oli näitä irroitella tuolta vitriinien takarivistä, kuvata ja laittaa ilmoitukset...olen aamukahdesta asti vääntäny.
    ...mutta se kannatti, käy kyllä työstä tämä ilmoittelu ja kaikille ( jotka sattumoisin ovat kiinnostuneet siitä yhdestä nukesta) vastaaminen.

Postille on hyvin hyvin hyvin vaikeaa antaa palautetta. Jakoivat pakettini sitten noutopisteeseen 30 km päähän, eikä tuohon 500 metrin päähän. Ja kehtaavat vielä väittää sen olevan jaettu Oma Noutopiste-palvelun mukaisesti. Yeah right. Ihan kuin pyytäisin iloa noutaa lähetykseni tuolta 30 km päästä.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

1)
    Shellin autonpesuri oli rikki ja huollossa kun sinne vartavasten ajelin auton pesua varten. About joka toisella kerralla käy sama melkein. Ja sit jos ei oo rikki, on perkeleellinen jono siihen. Nyt ihmettelinkin ettei oo ketään ja tykitin hymy korvissa pesurin ovelle, kunnes näin huoltoauton pesuhallin sisällä ja "Huoltotyö!" merkit ovessa. Perse.

2)
    Eilen ihmettelin että sujuupa puntit aivan tautisen hyvin ja vedin raivolla menemään. NAPS sano vasen olkapää. Joo, kipeehän tuo nyt on mutta katotaan haittaako menoa tänään. Ei yllätä että paikat lahoaa.

tempokisu Guest
    Työpaikan toimiston tytön käytös; soitin heti aamusta että en pysty tuleen migreenin takia ( onneksi meni ohi) mutta tää tytteli ei edes kuunnellu mun puhelua loppuun vaan löi "luurin korvaan". Emme ole ylimpiä ystävyksiämme, mutta voisi nyt sentään kuunnella loppuun asti mitä soittajalla on asiaa.

^ vasen olkapää. No onneksi se on VASEN. Itellä menny supraspinatus-jänne poikki ja leikattu ja parsittu 2005, mutta vihoittelee aika ajoin. Mun ohjeeni on kylmää ja mobilatia, kortisonia mutta en jaksa itekään laittaa kipugeeliä tai kylmäpakettia, pitäisiköhän laittaa kortisoni? No, onneksi on vasen ja en tee punttitreenejä niin eipä ihmeempää...

Leipäpussissa, jonka parasta ennen -päiväys on tänään, oli viipaleita joista löytyi homepilkkuja. Valmiiksi viipaloitu leipä on idiootin ostos tai kiireisen hätäinen valinta leipähyllyn äärellä. Lähes helteinen heinäkuu on homeitiöille otollista aikaa ilman hautovaa kosteuttakin.

(Käytin leipomon palautelomaketta. Ei yllätä jos palautteesta kiitetään, pahoitellaan tapausta jota kuvataan harvinaiseksi ja tarjotaan tuotehyvitystä. Enemmän kiinnostaa mikä on vastaus kysymykseeni olisiko minun pitänyt jättää leipä syömättä)

Jakeluauton kuskin mielestä se että lastauslaiturin viereen on muuten hankala ajaa ja siirrellä lavoja edestakaisin on täysin riittävä ja asiallinen syy jättää auto siten että se tukkii koko kevyen liikenteen väylän siten että ainoa kiertotie kulkee painanteen tai matalan ojan yli ja viheralueen eli epätasaisen nurmikon kautta kiertäen. No, kävihän se kömpelöltä maantiemieheltä eikä ollut märkää eikä kuraistakaan-

Paikalla ei ole ajorataa jolle loikata ja muualta kiertäminen vaatisi paluuta toistasataa metriä. Sitä että jakeluauto tukki kelvin ei tietenkään voinut nähdä kuin viitisentoista metriä ennen tukittua paikkaa.

Eilisen road tripin aikana etupihan kirjosiepot olivat poistuneet pöntöstään.
    Rehvakkaan herran jalkavaimon pesintä takapihalla taisi päättyä murheellisesti?
    Tilanne selviää, kun nuorehko vaahtera kokee myöhemmin syysleikkauksen.

Viime kesänä 1. ja ainoan kerran olen päässyt näkemään moisen näytelmän
    kaikkien näiden vuosien aikana, kirjosieppo tuolloinkin oli kyseessä.
    Sinitiaisten ulostulon tahtoisin joskus nähdä. Väijykamera ei ole vaihtoehto.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

tempokisu Guest
    Luen aamukaffella eilisen päivän Aamulehteä ( lehti tulee senverta myöhään...) niin kas, mä löysin yhdestä jutusta ihan itteeni sopivat "tunnusmerkit", ainoastaan yksi ei pitäny paikkaansa. ( ulkomuistista tulee nämä)
    - haluisi kuolla, ja puhuu siitä. Kyllä, mutta en ole suunnittelemassa asiaa mitenkään, toivon että Luoja hoitaisi asian.
    - tuntee itsensä hyödyttömäksi ja merkityksettömäksi, elämällä ei ole merkitystä. Kyllä, tai siis pitää paikkansa, turhaan sitä kuvittellee olevansa jotain erityistä kun ei ole.
    - alkoholin ja lääkkeitten käyttö lisääntyy. Ei pidä paikkaansa, vähentyny on. Nekin kun maksaa, samoin kun hammaslääkärissä ja neurologilla käynti, en oo raskinu.
    - joko valvominen tai nukkuminen on runsasta. Joo valvominen on erittäin runsasta.

Ja nyt mun sitten pitäisi soittaa johonkin kriisipuhelimeen. Höh. Mitä pirua se auttaa, ei se kriisipuhelimeen vastaaja mulle töitä tai rahaa anna. Päinvastoin, palvelupuhelimeen soitto maksaa paljon.

edit. tai voihan siinä tietysti niinkin käydä että ite pitää hoitaa se(kin) asia. Hoidin katonrajan napsumiset ja 112km/h ajavat fillarinmittaritkin kuntoon.
    tempokisu muokkasi tätä : 14.07.2018 at 12.22

Kansalaisten ajosuoritteet maantiellä.

Itsehän olen huomattavasti keskimääräistä parempi kuski. Monethan sanovat olevansa, mutta minä olen oikeasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kansalaisten ajosuoritteet maantiellä.

Itsehän olen huomattavasti keskimääräistä parempi kuski. Monethan sanovat olevansa, mutta minä olen oikeasti.
    Kuulut kanssani parhaaseen A-ryhmään.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Paarmat ovat kusipäitä.

Se ettei bussiin kadottamaani posaa ollut palutettu kuskille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Paarmat ovat kusipäitä.
    Lapsena syötin puolitaintuneita paarmoja ahnaille muurahaisille. Myös taannoin auton sisustaa pestessä imuroin appiukon ikivanhaan Moulinexiin puremaan tulleen paarman tai pari. Että en sinänsä moiti heitä siitä, että yrittävät kostaa. Mutta asia on näin että Narcos-termein ei "plata o plomo" vaan ihan pelkkä "plomo"
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Flegmaattisia sääskiä saa tappaa vaikka kuinka, kun käyvät iholle, paarmoilla on älykäs viestintä, jo muutaman puremaan käyvän tappamisen jälkeen tietää koko yhteisö ettei tänne kannata tulla, täällä kuolee!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •