Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti

Minulle tosiasia on, että pyöräilijät näkyvät huonosti autoilijoille. Olen huomannut sen itsekin monta kertaa autolla ajaessani. Huomioni kiinnittyy esimerkiksi risteystilanteissa liikkuviin autoihin ja niiden kulun ennustamiseen eikä risteyksen etualalla kulkevaan kevyen liikenteen väylään.

Kun tunnistan tämän puutteen autoilijana, niin pyrin huomioimaan sen myös pyöräilijänä. En oleta, että muut autoilijat olisivat sen parempia kuin minäkään, vaan hyväksyn, että aina autoilijoiden havainto ei nappaa pyöräilijää kiinni. Minulle tässä asiassa ei ole kysymys siitä, kuka on oikeassa. Kysymys on siitä, kuinka voin omalta osaltani parantaa yleistä turvallisuutta ja samalla huolehtia omasta turvallisuudestani.
Tää on tosi jännä. Mulla näin ei vaan yksinkertaisesti käy. Enkä mä suoraan sanottuna ymmärrä miten se voi käydä toistuvasti jollekin, jos kerran on jo ongelman tiedostanut. Mut mä ihan oikeasti fillaroin myös, niin mulle tulee se kevyen liikenteen huomiointi ihan selkärangasta. Harrastan myös auton ratissa jumppaamista eli heiluttelen ylävartaloani hankaloissa paikoissa niin, ettei pilarien taakse tai kuolleisiin kulmiin jäisi ajoneuvoja tai jalankulkijoita