Sama vaihdevaijeri käy Shimanon maasto ja maantievehkeisiin. NykyCampan vaijereista en tiedä, joskus muinoin Shimanon vaijerin nipukkaa piti viilata.
Sama vaihdevaijeri käy Shimanon maasto ja maantievehkeisiin. NykyCampan vaijereista en tiedä, joskus muinoin Shimanon vaijerin nipukkaa piti viilata.
I väntan på ännu dåligare tidet
Hyvä tietää etten ostanu turhaan väärää vaijeria
Kylä nyt on jossain muussakin vikaa kun keskiölaakerissa omalla pressfit- ultegralla ajettu ainakin 12000km eikä mitään vikaa, ajettu etelän lämmössä ja sateessa. No koputan puuta ettei tänään ala naksuun. Maastopyörässä kylla Sramin ole saanut naksuun muutamassa tonnissa, siis Sram-laatu ei kyllä ole Shimanon vertainen.
Ketjut KMC X11-1. Toimiiko Shimanon 11S pikaliitin vai pitääkö olla KMC:n oma?
Kyllä sen pitäisi käydä , ei se liitin syrji toisiakaan ketju merkkejä . Vaihdeluvusta ne sit taas välittää . . .
Kaveri vaihtoi vanhaan 9-vaihteiseen maantie Trekkiin uudet eturattaat ja nyt on ilmennyt outo vika. Isolta lehdeltä alas tiputtaessa ketju voi jäädä hassusti siihen välille. Eli se ei putoa alas asti. Tämä tapahtuu helposti jos takana ketjut on siellä pikku rattailla. Mutta jos takana ketjut on valmiiksi isoilla rattailla, niin kaikki pelaa OK.
Mikähän tuollaisen voi aiheuttaa, minulle outo ongelma? Pikkuratas on 9 Ultegra ja isompi Sora-sarjasta.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Vaihtuiko ketju samalla?
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Etuvaihtajan alarajoitinta hitusen auki.
Joskus saattaa tehdä noin mikäli yhdistelee ns listan ulkopuolelta rattaita esim 34-46 tai 36-50 koska nosto/pudotuskohdat eivät mene suunnitellusti ja näin ketju tippuu hampaan päälle.
In a 3 person sprint, he could actually finish 4th
Noinhan se on, vaijerikin voi olla hitusen kireällä.
Siinä isomman rattaan kyljessä voi lukea että 50/34, tämä tarkoittaa jotta isomman rattaan pinnit ja rampit on suunniteltu juuri 34 kokoiselle. Minun ymmärrys on että isolle vaihdettaessa homma menis oikein. Omissa kolmessa on insinöörien toisilleen siunatut rattaat, neljännessä ei. Rahtiruunan 34 on Shimanon ja 46 Fsa joka on tarkoitettu 36piikkiselle. Saattaa toimia tai sitten joskus heittää ketjun isommalle vaihtaessa yli.
Kun kaikissa on Shimanoa ja muissa pelaa niin asentajan erheet on poissuljettu.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tähän väliin on sopiva tiedustella seuraavaa... Edessä Ultegran kammissa 36/46. Yläpää riittää minulle, alas hakisin mielellään 30, 32, tai 34 -piikkistä. Nyt kun 34/50 on tarjolla ja ilmeisesti tälläinen fyysillinen jako on toiminnaltaan tuettu, niin toimiiko noissa kammissa suoraan esim. 30/46 tai 32/48? Näitä käsittääkseni on tarjolla ei-Shimano kampisetteinä, lienee myös rattaina erikseen? Yläpäähän 50 -piikkinen olisi minulle tarpeeton.
Tällaista käytän tarvittaessa pienempänä ja ko. kampiin tämä on pienin mitä sopii, isompana onkin vähän mitä sattuu ja kun jos ei kisaväline, niin saa nuo toimimaan kiitettävästi sopivasti säädettynä.
https://www.bike-discount.de/en/buy/...750-grey-26197
Eipä tuossa hirveästi köyhdy, 34 -piikkistä kokeilemaan mars! Kiitokset.
Onko mekaanisissa levyjarruissa eri välitys(veto) suhteita. Vaihdoin sorarouskuttimeen uudet 160mm levyt ja jarrut. Tuli jo paremmiksi verrattuna vanhaan 140 mm mutta molemmissa on tuntuma että vetopituus suhde saisi olla isompi. Eli samalla kahvan liikkeellä jarrut liikkuisivat pitemmän matkaa.
Tuollaisilla noita ongelmia on aikaisemminkin, jonkinlaisella menestyksellä ratkottu;https://problemsolversbike.com/produ..._agents_-_6416
Käsittääkseni noista joillakin foorumilaisilla on kokemustakin.
Esim. vaikka tuolta ;https://www.bike24.com/p279885.html
SSGT-92 muokkasi tätä : 12.06.2018 at 18.59 Syy: lisäys
Problem solvers nimi ainakin kuulostaa lupaavaltaeipä olisi pahan hintainen kokeilla.
Kuinka monta kierrosta pitäisi etu- ja takakiekon pyöriä kiinni ollessaan vähintään, jotta jarrujen laahausta ei katsota haitalliseksi? Hydr. levyjarrut.
Missä luokassa pelaa Sramin GX-sarja? Ilmeisesti kuitenkin halvemmanpään osasarja. Jos vertaa Shimanoon, niin mikä sarja on suunnattu samoille käyttäjäkunnille tms?
^ZEE? SLX?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Minulla kiekot pyörii sen verran herkästi, että hakee aina raskaimman kohdan (venttiili) alas. Toki toisessa pyörässä takakiekon vapaaratas on selkeästi "kitkaisempi" (mikä olisi oikea termi) että tuossa ei takakiekko hae venttiiliä alas. Niin - eihän niiden hydraulistenkaan levyjarrujen kuulu laahata yhtään - ehkä uusien palojen kanssa hetken.
Vaihtelevaa vastatuulta...
Tietysti riippuu himpun verran myös kiekon alkuvauhdista, mutta sanoisin että jos kiekko pyörähtää vain 2-3 kierrosta kun sen ainoastaan pyöräyttää pyörimään kammilla tai sormin, jarru saattaa vastustaa jonkun mitattavissa olevan 10-20W (per kiekko). Se on maastossakin jo hieman haitallista.
Jos kuuluu kihnuttava ääni mutta kiekko pyörii jonkun epämääräisen 10-20 kierrosta, jarru ei käytännössä tuota tehohäviötä sen enempää kuin laakeritkaan. Se kuulostaa paljon rasittavammalta kuin itse asiassa on. Erityisesti maantiellä kaikki tuollaiset tehohäviöön viittaavat äänet ovat erityisen rasittavia, jos pyörä rullaa muuten kevyesti ja äänettömästi.
Asian "katsominen haitalliseksi" on itsessään kovin subjektiivinen lähtökohta, mutta mielipiteitähän tässä varmaan kysyttiin.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Jos fillarissa on Shimanon pressfit keskiö(kai se bb92 tms) niin voiko runkoon silloin laittaa Sramin keskiötä jos vaikka haluaisi Eagleen tms 1x12 vaihtaa systeemin. En ole netistä selkeyttä löytänyt, tosin onhan shimpallakin 1x11 systeemit ettei sikäli.
Kirjanmerkit