LostInLaplandBikeshopGiantElectrobike
Sivu 12 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 767

Aihe: Yt industries pyörät

Onko sulla elasto hissitolpan kanssa mitään ylimääräistä sivuttaisliikettä?

Eilen taas tutkein hieman kun varastossa kävin niin mulla heiluu ihan snadisti se koko sisäputki mutta myös satula siitä putken yläpäästä. Täytyy varmaan joku päivä purkaa koko paska ja katsoa mikä siellä antaa periksi.

Satulan ei pitäisi sisäputkeen nähden heilua yhtään. Muuten pieni klappi on normaalia hissitolpissa. Vertailematta samanlaiseen vaikea arvioida onko normaalin rajoissa. Mutta omassa, halvassa käytetyssä ja kuluneessa Tmars mekaanisessa se oli todella reilua, useampi sentti satulan päässä ja tuntui ajossa. Nykyisessä brandXssä se on käsin havaittavissa muttei ajossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huge004 Katso viesti
    Täytyy tarkistaa onko korvake päässyt vääntymään jossain vaiheessa.
    Tämä vika oli kyllä jo mielestäni silloin kun pyörän sain kasaan ja nopeasti kokeilin tiellä.

Itsellä on kans tuo takaiskari toiminut ihan hyvin ilman spacereitakin. Ei ole ainakaan vielä pohjannut.
    Mutta etuiskarin olen kyllä saanut jo pohjaamaan kun oli vähän isompi droppi.
    spacerit laitoin tilaukseen ihan varmuuden vuoksi vaikka en ollut vielä yhtään lenkkiä ehtinyt ajamaan.

Muutenkin on vielä vähän hakemista säätöjen kanssa.
    Takaiskari tuntuu välillä hieman jäykältä mutta voi johtua siitä että olen reboundin säätänyt todella hitaalle.
    Siis mulla oli valmiina 3 tai 4 spaceria siellä Foxin takakepissä asennettuna.

Onko sulla elasto hissitolpan kanssa mitään ylimääräistä sivuttaisliikettä?

Eilen taas tutkein hieman kun varastossa kävin niin mulla heiluu ihan snadisti se koko sisäputki mutta myös satula siitä putken yläpäästä. Täytyy varmaan joku päivä purkaa koko paska ja katsoa mikä siellä antaa periksi.
    Mulla on se Reverbin uudempi malli. Ihan normaali Reverbin pieni liike siinä on, mutta on kyllä Reverbiksi toiminut todella hyvin verrattuna siihen edelliseen versioon, mikä mulla aikaisemmin oli.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Pitänyt kirjoittaa omista Jeffsy-kokemuksista jo pitkään...

Ostin talvella Jeffsy 29 AL koossa L. Olen 175 pitkä ja vanhastaan olen pitänyt hieman pidemmistä fillareista. Aikaisempaa kokemusta 29-tuumaisista ei juurikaan ollut, muutamia testiajoja kuluvan vuosikymmenen alkuvuosia lukuunottamatta.

Toimitus kesti noin 10 vuorokautta, mutta ninjakuriiri jätti vain lapun postilaatikkoon koskaan soittamatta tai ovella käymättä. Lähipostista piti siis fillari hakea. Laatikko auki ja fillaria kokoamaan.Homa sujui helposti ja kaikki asettui paikalleen herkästi ja toimivasti. Säätöä on vaatinut ainoastaan Shimanon vaihtajan vaijeri, sitä on saanut kiristellä säännöllisesti. Tätä hieman pelkäsin, sillä vanhassa muistissa oli Shimanon herkkyys vaijerin kireyden säädölle (SRAM on tässä suhteessa ollut aika paljon helpompi).

Ensimmäinen ongelma näytti olevan satulan korkeus... Large runko ja 150 mm dropperi oli yhdistelmänä sellainen että satula on niin alhaalla kuin mahdollista. Onneksi satulan korkeus oli juuri sopiva. Olen hieman normijäbää pitkäjalkaisempi (inseam-mittaa en nyt tähän hätään muista...). Tuohon kannattaa kiinnittää huomiota pyörää tilatessa!

Ajo-ominaisuudet ovat loistavat! Fillari on helppo ja kulkee kaikesta yli jos vaan kuski jaksaisi ajaa. Pitoa riittää ja alamäissä fillari tuntuu vakaalta (vertailukohtana on 2000-luvun alun trailtäpärit).

Satulatolpan sivuttaisliike hieman häiritsee, satula käänty varmaan 5-10 asteen välimaastossa. Keulan progressiivisuus on melko huono, sopivalla sagilla pohjaa aika helposti. En ole saanut vielä aikaiseksi katsottua onko keulassa tokeneita. Muuten fillari on toiminut erinomaisesti.

Mulla on Caprassa Ethirteen TRS tolppa joka heiluu sivuttain n.1cm. Takuu "vääntö" on menossa tolpan valmistajan kanssa. YTltä ohjasivat suoraan Ethirteenille. Valitin myös huonosta tolpan noususta. Ei nouse ylimpään lukitukseen asti aina.
    https://photos.google.com/share/AF1Q...RtZ1pQbVRMd1Bn
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Itse en moiseen suostuisi.
    Ei se ole sinun tehtävä vääntää osavalmistajan kanssa. Sinä olet YT:n asiakas ja YT:n tehtävä on hoitaa asia E13:n kanssa niin että sinä olet asian käsittelyyn tyytyväinen.

Minulle se on sama kelle niitä s-posteja lähettelee. Voi saada jopa parempaa palvelua valmistajalta..? Kahtotaan ny rauhassa miten tässä käy
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Kukin tietysti tekee niin kuin haluaa...minulle tämä kyllä kertoo aika paljon YT:n asiakaspalvelusta.

Onko millään valmistajalla joka suoramyy pyöriä hyvällä hinnalla osiin nähden minkäänlaista asiakaspalvelua? Radonin/bike discountin tyypit ei osaa edes englantia niin en osta sieltä enää yhtään pyörää jos ei ole pakko vaikka olisi muuten hyviä. Muutenkin ihmetyttää että myydään jotain enduropyöriä missä lukee "Jumps, riding on one wheel, as well as braking so that the rear wheel loses contact with the ground, are all strictly off-limits. The wheels should remain in constant contact with the ground, or lose contact only very briefly due to surface irregularities such as roots". Mitä hemmettiä ne luulee että enduropyörällä tehdään? No tämä ei liity YT:seen mutta ei nämä tosiaan joka kerta asiakaspalvelulla pääse loistamaan. Tässä koitan arpoa miltä valmistajalta saa rungon helpoiten/halvimmalla jos sen joskus rikkoo ajamalla mutta aika samat ehdot taitaa olla kaikilla.

Itse oon kuullut, että Yt:llä runkotakuut hoituvat nopeasti. Mitä tulee BD:hen, niin AINA ostot paypal:lla.. kolme viikkoa reklamoin huonosti pakattua lähetystä suoraan Bd:lle, ja vastaukset oli täyttä haista paskaa.. laitoin viestiä paypal:lle asiasta ja faktat liitteeksi, niin samana päivän bd maksoi vahingot ja sain vielä lahjakortinki.

Mut joo.. kyllä mä Yt:n laittaisin hoitamaan reklamaatiot, jos liittyy mihin tahansa osaan pyörässä.

Täällä kans samanlaista heiluntaa. Ilmoittele nyt mihin mihin sopimukseen pääsitte e13 kanssa.

Täällä kans samanlaista heiluntaa. Ilmoittele nyt mihin mihin sopimukseen pääsitte e13 kanssa.
    Kaveri kiristeli oman E13 tolppansa (ei YT:n mukana tullut) pohjasta pakka-avaimella ja klappi poistui.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Kaveri kiristeli oman E13 tolppansa (ei YT:n mukana tullut) pohjasta pakka-avaimella ja klappi poistui.

Kiitos tiedosta. Täytyy ottaa auki katsoa jos omankin saisi kiristeltyä.

Kiitos tiedosta. Täytyy ottaa auki katsoa jos omankin saisi kiristeltyä.
    Tuossa vielä ohjeet purkuun: https://service.bythehive.com/Guide/embed/83

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    Onko millään valmistajalla joka suoramyy pyöriä hyvällä hinnalla osiin nähden minkäänlaista asiakaspalvelua? Radonin/bike discountin tyypit ei osaa edes englantia niin en osta sieltä enää yhtään pyörää jos ei ole pakko vaikka olisi muuten hyviä. Muutenkin ihmetyttää että myydään jotain enduropyöriä missä lukee "Jumps, riding on one wheel, as well as braking so that the rear wheel loses contact with the ground, are all strictly off-limits. The wheels should remain in constant contact with the ground, or lose contact only very briefly due to surface irregularities such as roots". Mitä hemmettiä ne luulee että enduropyörällä tehdään? No tämä ei liity YT:seen mutta ei nämä tosiaan joka kerta asiakaspalvelulla pääse loistamaan. Tässä koitan arpoa miltä valmistajalta saa rungon helpoiten/halvimmalla jos sen joskus rikkoo ajamalla mutta aika samat ehdot taitaa olla kaikilla.
    Vastaus viestisi alussa olleeseen kysymykseen: toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen Bird Bikesin palveluun. Ja hinnat ihan kohdillaan. https://www.bird.bike/

Jeffsy 27 versio mietinnässä. Onko kenellekään persjalkaisella näitä?
    Pituutta 170cm ja inseam 79cm. Medium koko vaikuttaa muuten passelilta, mutta dropperin joutuisi slämmäämään lähes pohjaan asti.
    Vertailua olen tehnyt tämänhetkiseen XC fillariin, jossa BB->satulankiskoihin mitta ~675mm vrt. jeffsy slämmätyllä dropperilla 665mm
    Jos jollakulla tässä pääradan varressa/pk-seudulla olisi moinen S tai M, niin tulisin mielelläni ottamaan kylmätyypit

Onko tuossa Jeffsy AL 29 pyörän takaiskarissa minkäänlaisia pika säätöjä jäykkyydelle ja onko siinä lukitus mahdollisuus?

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

Iskarissa on kolmiasentoinen sisäänpäin vaimennuksen säätö, auki-trail (propedal)-lukittu. Lisäksi on paluuvaimennuksen säätö.

Kiitos..löytyskö tietoa, mikä on satulan alin asento hissi ylhäällä, mihin tuon saa laitettua, koossa L?

Mitta siis polkimien keskiöstä satulapäälle...

Mulla oli keskiön keskeltä satulan päälle n. 76 cm, ja tolppa n. 1,8 cm alimmasta asennosta. Satulan päälle pienimmillään siis n. 74 cm. Olen vaihtanut satulan, keskelle satulan kiskoa tolppa pohjassa oli n. 69 cm. Tolppana reverb.

Omaa Jeffsy 29 AL:ää odotellessa olen lueskellut ovaalin muotoisen eturattaan käyttökokemuksia ja mietin, että onko Jeffsyyn sellainen vaihdettavissa? Lähinnä sen kustomoidun takapakan vuoksi ihmettelen. Oisko jollain kokemusta?

Absoluteblackin 30T ovaaliratas 10-42 pakalla ainakin itsellä käytössä, raceface kammissa ja boost versiona. Sopii myös vallan mainiosti E13 paikalle.

Onko kenelläkään kokemuksia kampien vaihdosta 2018 jeffsyyn?

Tällä hetkellä on kiinni RF aeffect kammet mutta korkkasi kierteet vasemmasta kammesta kun poljin osu kiveen. Nyt etsin uusia ja ei oikein ole tietoa mitä pitää ottaa huomioon niitä valitessa.

Pitää ilmeisesti olla boost? Mitä muuta pitäisi katsoa että sopivat paikalleen? Keskiö on bb92.

-Mika

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Onko kenelläkään kokemuksia kampien vaihdosta 2018 jeffsyyn?

Tällä hetkellä on kiinni RF aeffect kammet mutta korkkasi kierteet vasemmasta kammesta kun poljin osu kiveen. Nyt etsin uusia kampia ja ei oikein ole tietoa mitä pitää ottaa huomioon niitä valitessa.

Pitää ilmeisesti olla boost? Mitä muuta pitäisi katsoa että sopivat paikalleen? Keskiö on bb92.

-Mika

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Aeffectit on 24mm akselilla eli suoraan samaan keskiöön käy ainakin Shimanon kammet. Tai Race facen ride tai aeffect. Muuten pitää keskiökin vaihtaa. Shimanolla kammet pitää olla boosti-mallia, Aeffectissa boostin 3mm ero on rattaassa. Mielestäni aeffect on hyvä ja kohtuuhintainen kampisetti, etenkin kun keskiötä ei tarvitse vaihtaa. 30mm akselin kampiin en PF92:lla sotkeutuisi, keskiöiden kestosta en ole hyvää kuullut. Sram väittää 28.99mm Dub-kampien/keskiön olevan kestävää sorttia, mutta pidempiaikaisia kokemuksia ei vielä juuri ole. Vaativat luonnollisesti keskiön vaihdon.

Kiitos tämä selvensi paljon.

En mielellään alkaisi keskiötä vaihtamaan vaan menisin samalla. Osasitko suositella jotain kampia?

Mitäs nämä:

http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod148290
    tai
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod147283

Näihin pitäisi kyllä vielä ostaa ratas lisäksi jos en voi käyttää rallinaaman ratasta.

Tuntuu että paljon enemmän on vaihtoehtoja jos olisi 30mm akseli.

Oliko Aeffecteissa jotain muuta vikaa vai menikö vain luotto kun ei kestänyt kiviosumaa? Olisi nimittäin edullisin vaihtoehto: http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod146212 . Tarjous tosin 170mm kammilla. Omaan makuun rattaan suorakiinnitys 1x käytössä on shimanon spidereitä houkuttelevampi. Ja ainakin SLX:ää vähän kevyempi. Itse olen yli vuoden paukutellut omia Aeffectin kampia eikä valittamista.

Ei nyt mitenkään luotto mennyt ja ihan hyvältä ne on tuntunut.
    Kyselin vain muuten kun yritän opiskella näitä asioita. Huomasin kyllä tuon tarjouksen eikä itseäni haittaa vaikka on 5mm lyhyemmät kuin vanhat kammet.

Täytyy varmaan laittaa tilaukseen ettei ehdi loppumaan.

Kiitos hece avusta.

Onko täällä joku koeajanut molempia 29 jeffsyä ja 29 capraa? Olen tykännyt 29 renkaisista täysjoustoista kaikista mitä olen kokeillut, pienempirenkaiset ei sytytä samalla lailla ainakaan nyt. Luulin että olisi hyvä olla lyhyempi joustomatka mutta mielestäni jeffsy oli yhtä hyvä polkea kuin esim trekin fuel ex pikatestissä. Varmasti fueli on parempi helpolla polulla mutta nopealla kokeilulla ero oli paljon pienempi kuin esim rengaskoon aiheuttama ero.

Vaikka lähes kaikki ajo tapahtuu juuripoluilla tällä hetkellä niin takaraivossa tykyttää ajatus että ensi kesänä tulee kierrettyä hissimäkiä ja silloin ärsyttää jos joutuu himmailemaan pyörän takia. Samalla rahalla saa lyrikkiä ja hyvän takaiskarin vrt. pike trail pyörissä. Painoerossa häviää capralla kilon.

Mutta enitenhän vaikuttaa se millainen ajotuntuma caprassa on. Jeffsy tuntui tarpeeksi napakalle käsitellä että se oli hauska, onko capra sitten ihan liian tankki vai pystyskö silläkin nauttimaan poluista. Paljon näkee enduropyöriäkin perus polkulenkillä että kyllä niillä ajamaan pystyy mutta en ole koittanut isorenkaisia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •