GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 16 / 31 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 903

Aihe: Thulen pyörätelineet

  1. #451
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Thule RideOn. Vähän huterasti läski tuohon asettui. Saako tuohon läskiadapterit vai meneekö diy-hommiksi?

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  2. #452
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Paljonko tuossa on sivuylitystä ? Ettei v-mäinen virkavalta keskeytä matkan tekoa ja anna maksullista koulutusta.
    https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...19921257#L6P45
    Sallittu ylitys 35cm,etuakselin kohdalta mitatusta leveydestä,kertoo tuo pykälä.

  3. #453
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    En ole mitannut mutta tuskin menee yli. Lähinnä sanomista tulee rekisterikilvestä. Pitäis muistaakseni olla valaistu.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  4. #454
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Thule RideOn. Vähän huterasti läski tuohon asettui. Saako tuohon läskiadapterit vai meneekö diy-hommiksi?

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Ei kuulemma saa. Maahantuojalta kysyin.

  5. #455
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Thule RideOn. Vähän huterasti läski tuohon asettui. Saako tuohon läskiadapterit vai meneekö diy-hommiksi?

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Tämä teline mullakin. Maantiepyörä ja vanhat 26 tuumaiset maasturit kulkee tuossa hyvin mutta läskiä kokeilin kerran ja niin huteralta tuntui etten ole toista kertaa kokeillut.
    Tuossa pihassa on muutama metri ylimääräisenä 100 mm harmaata vesiputkea, josta voisi halkaisemalla tehdä vaikka autonlevyisen yhtenäisen kourun ja toiselle pyörälle voisi jättää alkuperäiset kiinnikkeet.
    Yleensä kuljetan sisällä kun pyörä hyvin mahtuu Grand Picassoon siksi jäänyt toistaiseksi ajatuksen asteelle.

    Ps. Mitkä lokarit tossa pyörässä on?

  6. #456
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Lokarit: Mudhuggerin läskimallistoa

  7. #457
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Mites tuo hiilikuituläskien kuljettaminen telineissä? Takakonttiin saan mutta jos sattuu joskus lähteen vähä enemmän tavaraa mukaan. Kattoteline kait se paras olis

  8. #458
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Eikö tätä T2:sta myydä täällä euroopassa vai miksi löydän sen vain jenkkien sivulta. Siihenku menis läskipyörätki nätisti. Kiinnitys mekanismi ei kyllä näytä peräkoukkuun menevältä



    proride 598 tai velospacet vissii ainoat ratkasut? Peräkoukkuteline ei ehkä ole optimaallisin mutta saisin sen käyttöön myös matkailuautossa johon ei löydy läskipyörällä passeleita telineitä

  9. #459
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324

    Thulen pyörätelineet

    Täällä käytetään vetokoukkuja, siellä tämmösiä: https://www.amazon.com/Titan-Trailer.../dp/B01LZNYK7W
    Eri mallit sitten telineissäkin.

  10. #460
    ^Ohhoh aina oppii jotain uutta ettei siellä ameerikassa käytetäkkään vetokoukkuja

    Asiaan,, olen viikonlopun koittanut googlailla tarpeeksi leveää telinettä 29" enskapyörälle 117 cm wheelbasella. Tuntuu että nuo telineiden renkaiden kiinnikkeet eivät yllä/tue tarpeeksi pidempiä pyöriä.
    Onko jollain heittää arviota mikä nuista halvemman pään thulen 2 paikkaisista valollisista telineistä mahtaisi olla passeli?

  11. #461
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    PLKN
    Viestit
    277
    Mulla on Thule euroway 920 G2. Siihen menee kaksi 29" pyörää, tosin aika lähekkäin. Olen laittanut pehmusteita etuhaarukkaan ja taakse tarvittaessa.
    sähkö pyörä läski kuski

  12. #462
    F. Kotlerburg Guest
    Velospacella kulkee hyvin kaksi läskiä ja muutkin pidemmät pyörät kun vaihtaa vielä remmit pidempiin. Pyörien välikin on niin riittävän iso ettei tartte viritellä. Käyttömukavuus on muutenkin paljon parempi kuin halpiksissa, mutta pitäähän siitä maksaa.

  13. #463
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Pitkästä aikaa viesti foorumille, kun tuli hommattua konepyörävuosien jälkeen sähkötäpäri (Spessu Levo). Itsellä on telineenä kahden pyörän EuroRide, joka on kyllä auttamatta liian pieni tuolle pyörälle. Otin heti projektiksi telineen modaamisen ja eilisillan pikatestit vahvistivat, että hyvä siitä tulee. Jos löytyy työkalut, niin osiin ja nippeleihin menee max. 15 e. Osia tarvitsee tällaisen ja nämä ja mahdollisesti pidemmät remmit. Työkaluiksi riittää saha, pora ja perus-lenkkiavaimet, mutta hikeä säästää, jos löytyy pistosaha tai rälläkkä. Jahka valmistuu kokonaan, voin laittaa kuvia.

  14. #464
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    106
    Pitäisi kesällä kuljettaa täyshiilikuiturunkoista (joskin aluvanteista) ja levyjarrullista ja läpipulttauksin varustettua maantiepyörää Thulen Proride 591-telineessä 3000 km ja 3 viikkoa.

    Jonkinlainen suositus on välttää tätä rungosta rutistavaa mallia ja siten esim. Outride 561 olis parempi, mutta sitten pitäisi ostaa itse teline ja kalliit läpipulttiadapterit tai sitten ostaa uusi Thruride 565-teline, joka maksaa varmaankin saman verran tai enemmän kun em. vaihtoehto. 561 ja 565:ssa pitäis vielä etukiekko irroittaa/kiinnittää joka kerta ja saada se auton sisälle mahtumaan lomakassien sekaan.

    Viime kesänä hiilikuiturunkonen 29" jäykkäperä matkusti katolla edellä mainitun ajan ja matkan ongelmitta, joten ei kai maantiepyörä rungostaan sen heikompi ole? Ilmanvastustakin olis vähemmän.

    Onko kukaan menestyksellä kuljettanut tuolla runkoputkea halaavalla mallilla pitempiäkin aikoja ja matkoja hiilaripyöriä? Onko tullut ongelmia?

    Bonuskysymys Shimano Di2-kuskeille: suojaatteko katolla kuljetuksen ajaksi esim. vaihtajia tai "junctionboxia" stemmin alla? Tunkeeko vesi ja pöly ajoviiman mukana osiin?

  15. #465
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    En ole oikein vakuuttunut tuon Thruride 565:n kinnitystavasta. Siinähän klamppi puristaa etukiekon kiristyspulttia.

    Silloin kun kiekko on haarukassa, pultin tärkein tehtävä on puristaa napa holkkeineen haarukan päihin kiinni. Mitä tapahtuu kun napa jätetään välistä pois? Pultti kiristyy vasta kun kierre pohjaa, mikä ei tietenkään ole oikein, mutta ei sitä löysällekään passanne jättää. Haarukkaa ei mikään tue sivusuunnassa. Tokihan se haarukka nojaa pultin kahvanpuoleisellakin päädyllä pulttiin, mutta vain väljästi, ja kierrepäätyyn kohdistuvat voimat ovat erilaiset kuin kiekon kanssa. Toisaalta eipä sen tarvitsekaan sietää pyöräilijän painoa.

    Ehkä käytännössä turha huoli. Sen voisi korjata kiekon kiinnityksen kaltaiseksi laittamalla haarukan väliin "navaksi" sopivan putkenpätkän kuten 561:ssä, mutta silloin menettää kalliin telineen lukitusominaisuuden kun klamppi ei enää estä pultin avaamista.



  16. #466
    F. Kotlerburg Guest
    Jos haluaa runkokontaktia välttää niin UpRide 599 on oikein hyvä vaihtoehto.

  17. #467
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    761
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rusakko Katso viesti
    Pitäisi kesällä kuljettaa täyshiilikuiturunkoista (joskin aluvanteista) ja levyjarrullista ja läpipulttauksin varustettua maantiepyörää Thulen Proride 591-telineessä 3000 km ja 3 viikkoa.

    Jonkinlainen suositus on välttää tätä rungosta rutistavaa mallia ja siten esim. Outride 561 olis parempi, mutta sitten pitäisi ostaa itse teline ja kalliit läpipulttiadapterit tai sitten ostaa uusi Thruride 565-teline, joka maksaa varmaankin saman verran tai enemmän kun em. vaihtoehto. 561 ja 565:ssa pitäis vielä etukiekko irroittaa/kiinnittää joka kerta ja saada se auton sisälle mahtumaan lomakassien sekaan.

    Viime kesänä hiilikuiturunkonen 29" jäykkäperä matkusti katolla edellä mainitun ajan ja matkan ongelmitta, joten ei kai maantiepyörä rungostaan sen heikompi ole? Ilmanvastustakin olis vähemmän.

    Onko kukaan menestyksellä kuljettanut tuolla runkoputkea halaavalla mallilla pitempiäkin aikoja ja matkoja hiilaripyöriä? Onko tullut ongelmia?

    Bonuskysymys Shimano Di2-kuskeille: suojaatteko katolla kuljetuksen ajaksi esim. vaihtajia tai "junctionboxia" stemmin alla? Tunkeeko vesi ja pöly ajoviiman mukana osiin?
    Moro!

    Mulla käytössä Proride 598 (sekä Outride 561), jossa kuljetettu sekä maasto- ja maantiepyöriä (kuiturunkoisia) ilman ongelmia.
    Jos olen ymmärtänyt oikein on tuossa 598 runkoystävällisempi koura (lisäksi parannettu kouran muotoilua varkauden eston osalta), mutta tiedän kavereita jotka ovat kuljettaneet maantiepyöriä myös 591 mallissa.

    Ja mitä tulee Di2-pyörien suojaukseen, en ole nähnyt sille tarvetta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

  18. #468
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    En ole oikein vakuuttunut tuon Thruride 565:n kinnitystavasta. Siinähän klamppi puristaa etukiekon kiristyspulttia.

    Silloin kun kiekko on haarukassa, pultin tärkein tehtävä on puristaa napa holkkeineen haarukan päihin kiinni. Mitä tapahtuu kun napa jätetään välistä pois? Pultti kiristyy vasta kun kierre pohjaa, mikä ei tietenkään ole oikein, mutta ei sitä löysällekään passanne jättää. Haarukkaa ei mikään tue sivusuunnassa. Tokihan se haarukka nojaa pultin kahvanpuoleisellakin päädyllä pulttiin, mutta vain väljästi, ja kierrepäätyyn kohdistuvat voimat ovat erilaiset kuin kiekon kanssa. Toisaalta eipä sen tarvitsekaan sietää pyöräilijän painoa.

    Ehkä käytännössä turha huoli. Sen voisi korjata kiekon kiinnityksen kaltaiseksi laittamalla haarukan väliin "navaksi" sopivan putkenpätkän kuten 561:ssä, mutta silloin menettää kalliin telineen lukitusominaisuuden kun klamppi ei enää estä pultin avaamista.


    Saisikohan siihen akseliin laitettua sovite prikat/holkit telineen kahtapuolen ,että se haarukka on tiukka sivusuunnassa telineeseen.

  19. #469
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Käyttääkös kukaan freeride 532:sta läskipyörän kans? Mainostas tukevan kaikkia rengaskokoja.
    Onko mitään syytä olla ostamatta nyt tarjouksesta? Vai suosiolla ostaa kalliimpi 598?

  20. #470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Käyttääkös kukaan freeride 532:sta läskipyörän kans? Mainostas tukevan kaikkia rengaskokoja.
    Onko mitään syytä olla ostamatta nyt tarjouksesta? Vai suosiolla ostaa kalliimpi 598?
    Erillisillä remmeillä toimii ihan hyvin alumiinirunkoisen läskin kanssa.
    Pientä säätöä vaatii verrattuna 598+läskiadapterit, mutta hinta-laatusuhde lyömätön.

  21. #471


    Hyödynsin XXL:n 40 € tarjouksen ja kävin hakemassa pari Thule Freeride -telinettä. Hintaansa nähden erittäin tukevan tuntuinen, ja kiskon pituus riitti just ja just. Eturengas tulee sentin-pari pidikkeen ääriasennosta eteenpäin, mutta remmin saa silti vielä hyvin kiinni. Mutta paljon tämän pidemmällä pyörällä ei toimisi ainakaan ilman modausta. Kuvan Norco on L-kokoinen, reach n. 445 mm ja keulakulma 67°.

  22. #472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti


    Hyödynsin XXL:n 40 € tarjouksen ja kävin hakemassa pari Thule Freeride -telinettä. Hintaansa nähden erittäin tukevan tuntuinen, ja kiskon pituus riitti just ja just. Eturengas tulee sentin-pari pidikkeen ääriasennosta eteenpäin, mutta remmin saa silti vielä hyvin kiinni. Mutta paljon tämän pidemmällä pyörällä ei toimisi ainakaan ilman modausta. Kuvan Norco on L-kokoinen, reach n. 445 mm ja keulakulma 67°.

    Mulla on noita Freeride telineitä rivi auton katolle ne kun menee aika liki sivusuunnassa, jos laittaa vuoronperään eri suuntiin. Varmaan voisi siirtää tuota etukappaletta DIY menetelmin eri kohdalle, niin saisi ohjaustangoille paremmin tilaa. Omissa pyörissä kun on samalla tavalla tilaa tuolla kiskon takapäässä.

  23. #473
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Proride 598 tai velospacet vissii ainoat ratkasut? Peräkoukkuteline ei ehkä ole optimaallisin mutta saisin sen käyttöön myös matkailuautossa johon ei löydy läskipyörällä passeleita telineitä
    Tälläisellä Thulen 918, https://www.polarautovaruste.com/p14...oralle-fi.html , telineellä tehty kaksi Lapin reissua, pyörät peitettynä Motonetin skootterin tms. suojapeitteellä. Peite ei kestä kuin yhden reissun... Tuo OnOnen normaali Fatty mahtui pituuden puolesta just orkkis remmeillä kiinnitettäväksi, Baby Fatty ei tehnyt tiukkaakaan. Nykyinen Pole Taiga vaatii varmasti irtoremmit millä laittaa renkaista kiinni.


    by Optiflow, on Flickr
    . . . Join the fat side of the force . . .

  24. #474
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    XXL myy Freeride 532:ta vielä 30.5. asti hintaan 39.90€.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  25. #475
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Onko kenelläkään tietoa, että mistä saisi Thule Outride 561 telineeseen haarukalle 15mm boost adapterin?
    Rosella löytyy, mutta toimitusaika yli 2 vko.

  26. #476
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229

    Thulen pyörätelineet

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Jahka valmistuu kokonaan, voin laittaa kuvia.
    No niin, eilen oli tämä viritelmä ensimmäistä kertaa käytössä ja siitähän tuli varsin tukeva. Telineessä sanotaan, että maksimikuorma on 36 kg kokonaisuudessaan ja max. 20 kg pyörä, mutta ei minua arveluttanut lainkaan sähkötäpäriä (olisiko jotain 24 kg) tuohon laittaa. Tuo viemäriputki on sen verran jämäkkää tavaraa, että halkaistunakin kantaa hyvin nitkumatta.

    Eli tällä setillä saa Eurorideenkin kuormatuksi isomman kokoluokan fillarin.

    PS. Kuvakulma valehtelee; ei tuo fillari sentään puolta rengasta tule yli auton leveydestä.




  27. #477
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Helsinki, Mellunkylä
    Viestit
    143
    Onko Thule Proride 598+fatbike adapteri yhdistelmän omistavia foorumilla? Juuri kävin kokeilemassa telinettä pyörän kanssa katolle; Konan Wo 2017 johon tuo telineen runkokiinnike/koura tulee ihan alimpaan kohtaan pyörän runkoa. Ja renkaina Jumbo Jim 4.8" ja onhan nuo aika naftit noihin fatbikelle tarkoitetuille Thulen fatbike adaptereille. Kun vähän pyörää heiluttelin niin suht tukevasti tuntui kuitenkin istuvan paikoillaan, ei ihan luotisuorassa pystyssä kylläkään. Olenkahon nyt unohtanut jonkin seikan vai kuulostaako tuo ihan normaalilta?

  28. #478
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Laajakantilla läheltä kuvatessa tulos on just noin. Telepolttoväliä ja kauempaa niin mittasuhteet paremmin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #479
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EvilOne Katso viesti
    Onko Thule Proride 598+fatbike adapteri yhdistelmän omistavia foorumilla? Juuri kävin kokeilemassa telinettä pyörän kanssa katolle; Konan Wo 2017 johon tuo telineen runkokiinnike/koura tulee ihan alimpaan kohtaan pyörän runkoa. Ja renkaina Jumbo Jim 4.8" ja onhan nuo aika naftit noihin fatbikelle tarkoitetuille Thulen fatbike adaptereille. Kun vähän pyörää heiluttelin niin suht tukevasti tuntui kuitenkin istuvan paikoillaan, ei ihan luotisuorassa pystyssä kylläkään. Olenkahon nyt unohtanut jonkin seikan vai kuulostaako tuo ihan normaalilta?
    Mahtokohan mennä ihan keskelle kouraa?

    Asiasta toiseeen. Onkos joku vilkuillut ajotietokonetta paljonko tommonen pyörä katolla nostaa poltoaineen kulutusta?

    Hyvä teline tuntuu 598 kuiten olevan. Ajelin eilen lapista eteläsuomeen kovassa tuulessa ja pyörä pysy nätisti paikallaan.

  30. #480
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Asiasta toiseeen. Onkos joku vilkuillut ajotietokonetta paljonko tommonen pyörä katolla nostaa poltoaineen kulutusta?
    Jotain 0,8l/100km voi kulutus nousta maantiellä autossa, jossa tavallisesti kulutus liikkuu 4,3-4,8l/100km riippuen nopeudesta. Toki riippuu taakka telineistä ja siitä että saa telineen (ja site pyörän) auton pituus suunnassa suoraan. Periaatteessa t-uralliseen taakkatelineeseen pitäisi mennä aina suoraan tuolla thulen pyörätelineellä. Aiemmin oli neliö profiilillinen taakkateline, niin siinä helpompi saada vinoon.

    Jos pyörä ei ole korkeussuunnassa ihan luotisuora, niin voi olla, että joku renkaan nappuloista painaa sitä vinoon. Pitää vaan pyöritellä renkaita että asettuu oikealle kohtaa. Voihan se itselläkin aina vähän olla vinossa. Kyllä se Jumbo Jimi vielä siihen ihan kivasti mahtuu, mutta Bud ja Lou 90mm vanteella vielä lähempänä ettei remmi enää riitä (just saattaa tulla remmi ulos siitä kiristimestä).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •