GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 24 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 850

Aihe: Kuka törttöili silloin siellä?

  1. #691
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.434
    Ilmeisesti paikalla liikenne vaihtelee kellonajasta riippuen paljonkin, kun eilen oli jo klo 17 jälkeen hyvin rauhallista. Yhden letkan mentyä ohi ei kummastakaan suunnasta ollut tulossa ketään. En katsonut tarpeelliseksi ajaa valoihin painonappia painamaan ja odottamaan, vaan ajoin yli viistosti Helsingin rajan jälkeen. Takaisin päin tullessa ei näkynyt lainkaan liikennettä koko suoralla.

    Yhtä lailla autoilijoissa ja jalankulkijoissa ym. liikenteen käyttäjissä löytyy tilanteeseen sopimattomia höntyilyjä kun eteenpäin pääsemisen vietti määräilee.

  2. #692
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Tuossa kohdassahan on sata metriä näkyvyyttä molempiin suuntiin. Jos ei autoja kummassakaan suunnassa näy, niin en kovin pahana rikoksena pidä että ylittää ajoradan ajamalla viistosti. Autojen eteen tai väliin kiilaaminen on tietenkin väärin ja tyhmää.

    Noissa valoissa on ollut itsellä ainakin monta kertaa lähellä piti tilanne kun on lähtenyt liikkeelle valon vaihduttua, mutta sieltä tulee vielä autoja "pitkillä keltaisilla".

  3. #693
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mik@ Katso viesti
    Kiitos viestistä.

    On selvää ettei tähän ketjuun kannata kirjoittaa yhtään mitään ellei ole esittää kaikkien paikallaolleiden autoilijoiden todistalausuntoja ja valvontakameratallenteita ilmiselvästä mokasta. Minä kun luulin, että tämä on keskustelufoorumi eikä tuomioistuin.

    Et kai muuten satu olemaan juuri tämä törttöilijä? Kovasti otat kantaa tapahtumaan ilman että olit paikalla.
    Koska kommentti sisälsi suoran kysymyksen allekirjoittaneelle, vastaan siihen, että en. Se oli luettavissa alkuperäisestä kommentistani ainakin rivien välistä. Tapahtuman aikaan lienen ollut jossain Maunulan kohdilla kulkemassa kohti Tammistoa. Epäilen, ettet vaadi kyseisen matkan julkaisemista Stravassa?

    Otin käsittääkseni aika yleisellä tasolla kantaa tapahtuneeseen ja lisäksi kerroin että ylitän itsekin ko. tietä samoilla hoodeilla samalla menetelmällä. En nyt näkisi tuota kovasti kantaa ottavaksi.

    Olen yhä sitä mieltä, että semminkin kuin toiminta ei riko lakia ja saattaa olla vallan hyvin kontrolloitu turvallinen tilanne huolimatta siitä miltä se sinusta näyttää, että ainakin minun mielestäni se on ok.
    Lisäksi jos vahingossakaan sattuisi niin, että ylittäjä näyttää esim. käsimerkein ajoradalla matkaaville, että täältä olisi tulossa yksi kulkija, tilanteessa olisi vielä vähemmän kyseenalaista.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  4. #694
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    espo
    Viestit
    153
    Ihan ihme [sensuroitu]lätinää täälä taas, tuossa kai Mik@ kuvaili ihan riittävän selkeästi tilanteen joten joko ilmassa on lukemisen ymmärtämättömyyttä tai sitten vaan asenteellista lukemista, jos tuota pitää jotenkin innostua puolustelemaan. Esim takertua jotenkin sanaan suojatie, näköjään heti nousee raivo päälle ja osaa ajatella muuta kuin, että pyöräilijänhän ei tarvitse käyttää suojatietä.

    Kohta on tuttu ja itekin sujahdan siitä samalla tavalla yli, silloin kun liikennettä ei näy ja näkyvyyttä kun on hyvin siinä kohden. Mutta helposti siinä menee autoa nauhana arkipäivänä kl16:15. Valot on ihan varmasti laitettu siihen aiheesta, jotta tien voi tiettyinä aikoina ylittää ilman, että joutuu ottamaan jäniksen roolin tienylityspelissä. Jos kohdan "tiesin" oikein, niin edessä on kyllä alikulkukin tien toiselle puolelle, mutta siinähän menee keskinopeus pilalle tiukoissa kurveissa ja jos vielä on niin hölmö, että vähän ennakoi ja varoo muita hölmöjä pimeissä kohdissa.

  5. #695
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Tunnustan törttöilleeni tänään urakalla.

    1) Itäväylän kelvillä itäänpäin. Länsimäen risteyksen kohdalla kuorma-auto blokkasi koko kelvin, joten se piti kiertää jostain. Kun en tunne paikkoja, niin en viitsinyt lähteä arpomaan sivuteitä, vaan ajoin sitten Itäväylää pitkin 300m seuraavaan risteykseen. Pari autoilijaa ilmoitti mielipiteensä torvella, sori siitä.

    2) Söderkullan keskustassa(?) Uutta Porvoontietä itäänpäin. Siirryin liikenneympyrän kohdalla ajoradalle noin kilsa ennen kelvin loppumista, koska työmaan kohdalla on sen vertaa isoa kiveä kelvillä, että yhden renkaan kyljen puhkaisin jo siinä, kun aurinkoisena päivänä ei ehdi huomata kaikkia varjokohdista. Lisäksi sieltä Ingman-areenalta tulee jatkuvasti mopoautoja, henkilöautoja ja jopa linja-autoja kolmion takaa katsomatta lainkaan oikealle kevyttä liikennettä. Sama usein kahdessa seuraavassakin risteyksessä sieltä uudehkolta asuinalueelta, vaikka tuo areena pahin onkin. Tänään ei kyllä osunut autoja kohdalle, mut sori siitäkin.

    3) Kulloon koulun jälkeen, edelleen samaa tietä, samaan suuntaan. Siirryin siinä heti uudelle kelville, kun se alkoi. Vain huomatakseni, että siinä ylämäessä on traktori koko kelvin leveydeltä lanaamassa asfaltin ulkopuolisia reunoja. Ei auttanut kun kääntyä takaisin ja siirtyä edellisestä risteyksestä ajoradalle. Johan siinä ehti joku huudella "eiks ***** uus pyörätie kelpaa". Sori nyt siitäkin.

    Pyörätiellä ois kyllä kiva ajella, mut maantiepyörällä paikoin aika haastavaa. Läskillä toki pääsis työmaiden läpi ja ojien kautta, että oma moka. Sori vaan siitäkin.
    Taisi olla ironiaa, ei tiellä ajoa ole laissa kielletty kuin moottoritiellä.

  6. #696
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mik@ Katso viesti
    Mikähän tässä on epäselvää? Autoja menee ruuhka-aikaan kyseisellä tieosuudella nauhana molempiin suuntiin ja joku kamikaze-mies päättää vetäistä autojen välistä ilman mitään varoitusta, aiheuttaen itselleen hengenvaaran sekä mahdollisesti ketjukolarin tai hengenvaarallisen paniikkiväistön kelville, jossa on jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.

    Ei tulisi ruuka-aikana mieleenkään ylittää tietä kyseisessä kohtaa mitään muuta reittiä kuin valo-ohjatun suojatien kautta. Lisäksi noin 200 metrin päässä on lisäksi alikulkutunneli, josta pääsee myös kätevästi kulkemaan.

    Olen aidosti yllättynyt, että näin selvästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta kukaan alkaa vääntämään, mutta näköjään se on mahdollista. Pyöräilijöiden joukossa tuntuu olevan lisäksi niitä, joiden mielestä ”tyhmiä” liikennesääntöjä ja -järjestelyitä ei tarvitse noudattaa. Tällainen ajattelumalli on täysin kestämätön ja vastuuton varsinkin jos pyöräilijöiden määrää Pääkaupunkiseudulla kasvaa.

    Ovatkohan kovimmat individualistit ja aatepyöräilijät miettineet ollenkaan sitä, että kun kaikki tai melkein kaikki alkavat ajaa pyörillä niin sitten sitä vasta pitääkin pysähtyä liikennevaloissa ja odottaa omaa vuoroa.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Niin, ei mulle ainakaan ole mitään epäselvää. Mitään suojatienkäyttövelvoitetta ei ole pyöräilijälle olemassa. Saa se pyöräilijä tietysti taluttaa pyörää suojatiellä mutta ajaa ei saa.

  7. #697
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Ihan ihme [sensuroitu]lätinää täälä taas, tuossa kai Mik@ kuvaili ihan riittävän selkeästi tilanteen joten joko ilmassa on lukemisen ymmärtämättömyyttä tai sitten vaan asenteellista lukemista, jos tuota pitää jotenkin innostua puolustelemaan. Esim takertua jotenkin sanaan suojatie, näköjään heti nousee raivo päälle ja osaa ajatella muuta kuin, että pyöräilijänhän ei tarvitse käyttää suojatietä.

    Kohta on tuttu ja itekin sujahdan siitä samalla tavalla yli, silloin kun liikennettä ei näy ja näkyvyyttä kun on hyvin siinä kohden. Mutta helposti siinä menee autoa nauhana arkipäivänä kl16:15. Valot on ihan varmasti laitettu siihen aiheesta, jotta tien voi tiettyinä aikoina ylittää ilman, että joutuu ottamaan jäniksen roolin tienylityspelissä. Jos kohdan "tiesin" oikein, niin edessä on kyllä alikulkukin tien toiselle puolelle, mutta siinähän menee keskinopeus pilalle tiukoissa kurveissa ja jos vielä on niin hölmö, että vähän ennakoi ja varoo muita hölmöjä pimeissä kohdissa.
    Kyllä sen nyt pitäisi olla selvää, etenkin jos vaatii pyöräilijältä oikeaoppista käytöstä liikenteessä, että pyöräilijä ei saa käyttää suojatietä. Jos tuossa paikassa on pyörätienjatke niin siitä voi ajella mutta kun puhe on vain paikalla olevasta suojatiestä.

    Kerran kohta on Sinulle tuttu niin kertoisitko nyt onko siitä tosiaan pelkkä suojatie?

  8. #698
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    espo
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Kyllä sen nyt pitäisi olla selvää, etenkin jos vaatii pyöräilijältä oikeaoppista käytöstä liikenteessä, että pyöräilijä ei saa käyttää suojatietä. Jos tuossa paikassa on pyörätienjatke niin siitä voi ajella mutta kun puhe on vain paikalla olevasta suojatiestä.

    Kerran kohta on Sinulle tuttu niin kertoisitko nyt onko siitä tosiaan pelkkä suojatie?
    Huh, suojatie. Eiköhän tämä nyt riittänyt, ainakin minulle. Point proven vai miten se meni.

  9. #699
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Taisi olla ironiaa, ei tiellä ajoa ole laissa kielletty kuin moottoritiellä.
    Meinaat, että moottoriliikennetiellä saisi pyöräillä?
    Lisäksi se voidaan millä tahansa tiellä kieltää liikennemerkein.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  10. #700
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Taisi olla ironiaa, ei tiellä ajoa ole laissa kielletty kuin moottoritiellä.
    Jos se on törttöilyä, että joku ajoi Lehtisaaressa ajoradalla sunnuntaiaamuna, eikä mitään tapahtunut, niin kyllä kait minunkin ajoradalla ajot on törttöilyä.

    Vaikka aihe olikin väärä.

  11. #701
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Ihan ihme [sensuroitu]lätinää täälä taas, tuossa kai Mik@ kuvaili ihan riittävän selkeästi tilanteen joten joko ilmassa on lukemisen ymmärtämättömyyttä tai sitten vaan asenteellista lukemista, jos tuota pitää jotenkin innostua puolustelemaan. Esim takertua jotenkin sanaan suojatie, näköjään heti nousee raivo päälle ja osaa ajatella muuta kuin, että pyöräilijänhän ei tarvitse käyttää suojatietä.

    Kohta on tuttu ja itekin sujahdan siitä samalla tavalla yli, silloin kun liikennettä ei näy ja näkyvyyttä kun on hyvin siinä kohden. Mutta helposti siinä menee autoa nauhana arkipäivänä kl16:15. Valot on ihan varmasti laitettu siihen aiheesta, jotta tien voi tiettyinä aikoina ylittää ilman, että joutuu ottamaan jäniksen roolin tienylityspelissä. Jos kohdan "tiesin" oikein, niin edessä on kyllä alikulkukin tien toiselle puolelle, mutta siinähän menee keskinopeus pilalle tiukoissa kurveissa ja jos vielä on niin hölmö, että vähän ennakoi ja varoo muita hölmöjä pimeissä kohdissa.
    Kuljen työmatkaa tästä samaa reittiä. Minusta ruuhka-aikaan pitää mennä liikennettä mukaellen eikä maksimivauhtia. Eli pitää jarrutella ja vaikka taluttaa fillari tien yli jos haluaa käyttää suojatietä. Mainittu alikulku on turvallinen keino vaihtaa puolta. Leppävaarasta Pitäjänmäkeen pääsee myös Vermon ja Pajamäen kautta. Ja kaupungissa maantiepyörä ei mielestäni ole hyvä vaihtoehto työmatkapyöräilyyn. Tai yleensäkään kaupungissa. Ymmärsin, että tällaisesta oli kysymys.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  12. #702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti joolnu Katso viesti
    . Ja kaupungissa maantiepyörä ei mielestäni ole hyvä vaihtoehto työmatkapyöräilyyn. Tai yleensäkään kaupungissa. Ymmärsin, että tällaisesta oli kysymys.
    Yritätkö trollata vai näetkö todella että tässä tapauksessa se että törttöilijäksi kutsutulla oli maantiepyörä vaikutti hänen liikennekäyttäytymiseensä tai oletko siinä käsityksessä että vain maantiepyörällä liikkuvat ajavat tässä tai vastaavissa paikoissa samalla lailla?

    Sillä että sinusta maantiepyörä ei ole mukava tai sopiva fillari jossakin käytössä tai jossakin paikassa ei ole yhtään mitään merkitystä sen suhteen miten sellaisella ajavat liikenteessä käyttäytyvät. Ja jos yrität sanoa että maantiepyörällä ajavat törttöilevät kaupunkiliikenteessä enemmän kuin muunlaisilla pyörillä ajavat en voi omien havaintojeni perusteella olla mitenkään samaa mieltä. Vai oliko käsityksesi se että he törttöilevät sellaisissa paikoissa joissa muut eivät törttöile ja että he törttöilevät tavoilla joilla muut eivät törttöile? Jos, niin en voi siihenkään käsitykseen yhtyä.


    No, läskipyörillä ei ehkä ajeta ajoradalla silloinkin "kun vieressä kulkee pyörätie", mutta muuten näkee aivan kaikkea käytännössä aivan kaikenlaisilla pyörillä ajavilta - vieläpä suunnilleen siinä suhteessa kuin niitä kaupunkiliikenteessä käytetään ja niitä tällaisena vaatimattoman subjektiivisena havainnoitsijana ja kokijana näkee.


    PS Kuskin iällä ja sukupuolella lienee jonkin verran merkitystä eli miehet törttöilevät ehkä hiukan eri tavoin ja eri paikoissa, mutta kyllä niin nuoret kuin keski-ikäisetkin naiset voivat törttöillä aivan samaan tyyliin kuin miehetkin - tai keski-ikäiset miehet voivat törttöillä kelveillä kuin jopotytöt.


    PPS En voi esittää otsikon kysymystä koska aika ja paikka eivät ole tarkasti mielessä vaikka mole,mmat tapaukset sattuivatkin viime viikolla:

    (1) Liikennevaloissa ensimmäisten taakse pysähtynyt naispuoleinen työmatkatempoilija (pyörä: kaupunkimaastopyörä) tunkee valojen vaihduttua edellään lähteneiden välistä jo suojatien jatkeella niin röykeästi että toinen joutuu väistämään ja on ohjautua päin vastaantulijoita.

    (2) Liikennevaloissa naispuolelnen työmatkatempoilija (pyörä:työmatkacyclocrossari) joka tulee ajovauhtiaan liikennevaloihin juuri niiden vaihtuessa vihreiksi kiilaa paikaltaan lähteneen naishybridipyöräilijän eteen niin että tämä horjahtaa pahasti ja ehtii hädin tuskin saada jalkansa irti polkimesta ja välttää kaatumisen.

  13. #703
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti joolnu Katso viesti
    Ja kaupungissa maantiepyörä ei mielestäni ole hyvä vaihtoehto työmatkapyöräilyyn. Tai yleensäkään kaupungissa. Ymmärsin, että tällaisesta oli kysymys.
    Jos katsot Suomen karttaa, johon on merkitty kaikki kaupungit, niin huomattavassa osaa maatamme ei voi ajaa maantiepyörällä.
    Esimerkiksi Etelä-Suomen läänissä on maapinta-alaa 35 804 km2 ja kaupungit yhteensä 13 964 km2 Eli vaivaiset 39% läänistä ei sovi maantiepyörällä ajamiseen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  14. #704
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Miksi maantiepyörä ei ole hyvä vaihtoehto työmatkapyöräilyyn kaupungissa?

  15. #705
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Itse ajan työmatkat maantiepyörällä, myös kaupungissa. Mutta, ero maastureihin on melkoinen, kun pitää katsoa taakseen. Vaikka jälkimmäisissäkään mikään pysty ajoasento ole. Eli oma mielipide, maantiepyörän päältä on vaikeampi seurailla liikennettä itsensä takana. Jos nostaa yläotteelle, pään pyörittely helpottuu, mutta jarruttelu vaikeutuu.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  16. #706
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Miksi maantiepyörä ei ole hyvä vaihtoehto työmatkapyöräilyyn kaupungissa?
    Varmaan riippuu työmatkojen reiteistä. Jos matkaan kuuluu paljon rotvallien yli rytyyttämistä, niin kyllä itellä ainakin vauhti tai ainakin ajotyyli on aika erilainen maantiepyörällä vs. cyclolla - puhumattakaan rospuuttoaikana monesti alla olevalla 29":llä.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  17. #707
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    720
    jos ei olisi ikinä pyöräillyt ja lukisi yleisistä jorinoista pari kuumottavinta triidiä pohjiksi, niin voisi kuvitella että pyöräily on jotain käsittämättömän monimutkaista ja vaikeaa. Itse olen päätynyt johtopäätökseen, että osa pyöräilijöistä on hlvtin monimutkaisia ja vaikeita #kaikkimahtuu #relatkaavähän

  18. #708
    Asfalttiahan ei löydy mistään muualta, kun kaupungeista. Maasturilla kuljen työmatkat mutta, saatan kotimatkalla eksyä toisinaan pois pinnoitetulta tieltä. Maalla asun ja 100m saan työmatkalla soratietä ajaa.
    KotooTöihin muokkasi tätä : 05.06.2018 at 18.56 Syy: Damn autocorrect

  19. #709
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti justus6969 Katso viesti
    jos ei olisi ikinä pyöräillyt ja lukisi yleisistä jorinoista pari kuumottavinta triidiä pohjiksi, niin voisi kuvitella että pyöräily on jotain käsittämättömän monimutkaista ja vaikeaa. Itse olen päätynyt johtopäätökseen, että osa pyöräilijöistä on hlvtin monimutkaisia ja vaikeita #kaikkimahtuu #relatkaavähän
    Mitenkäs tää eroaa mistä hyvänsä "harrastuksesta"? Mitä enemmän asiaa "harrastetaan" määrällisesti, laadullisesti, niin sen pienemmät asiat nousevat keskusteluun. Ja tuo "kaikki mahtuu" - joo mahtuu tiety mutta syöhän se ukkoa jos tuolla /C'eillään miten sattuu.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  20. #710
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Miksi maantiepyörä ei ole hyvä vaihtoehto työmatkapyöräilyyn kaupungissa?
    20 vuotta ajoin maantiepyörällä Järvenpäästä Helsinkiin työmatkoja ja ainoa kolari tuli Hyrylässä (Tuusula ei ole kaupunki) Tuusulan Taiteiden Yön iltana, kun kaksi mopoa tuli pensaikon läpi klv:lle ja toisen ohjaustanko osui minun jarrukahvaan, joten kokemusen syvällä rintaäänellä voin vakuuttaa, että maantiepyörät kaupungeissa ovat erittäin vaarallisia.
    Toki nuorena asuessani Krunikassa, niin maantiepyörällä piti ajaa myös sieltä ja sinne, kun julkisiin ei pyöriä saanut ottaa mukaan. mutta nuoruuden kuolemattomuuteen kuuluu uhmata etenkin turhia vaaroja.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  21. #711
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Maantiepyöräkammosta voisi perustaa oman topicin ja palata täällä vähitellen asiaan.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  22. #712
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Maantiepyöräkammosta voisi perustaa oman topicin ja palata täällä vähitellen asiaan.
    Kammosta? )
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  23. #713
    Keskiviikkona 06.06.18 Tikkurilantien ja Riipiläntien liikenneympyrä. Olihan se "komeaa", kun tulit Riipiläntieltä hurjaa vauhtia liikenneympyrään ajaen väärään suuntaan ympyrässä ja jatkaen kohti Tikkurilaa väärää kaistaa. Kiitos sinunlaistesi supersankarien, fillaristien maine liikenteessä on vähintäänkin kyseenalainen. Tsemppiä loppu elämään, joka voi olla melkoisen lyhyt tuolla tyylillä.

  24. #714
    Paikka tosin on sellainen että jos haluaa moiseen tyyliin ajaa, sen voi kiitos hyvän näkyvyyden (joka suuntaan ilman katvealueita) tehdä turvallisesti ja kenellekään ylimääräisiä sydämentykytyksiä aiheuttamatta. Siis jos sattuu osumaan sopivaan väliin liikenteessä ja on riittävästi järkeä, tilannetajua ja arviointikykyä päässä.

    On tietysti eri asia kannattaako niin ajaa kun kiertoliittymän voi ajaa oikeaan suuntaankin kiertäen suhteellisen vaivattomasti ja nopeuttaan kauheasti menettämättä - ja mahdollinen kiihdytyshän on hyvää treeniä!

    Sen sijaan ymmärrän täysin miksi tuosta suunnasta tuleva ja tuohon suuntaan menevä fillaristi valitsee kelvin sijaan ajoradan Ei tarvitse sujahtaa alikulkuun ja pelätä esimerkiksi väärää puolta ajavaa mopopoikaa eikä tarvitse varoa väistämisvelvollisuutensa laiminlyövää tai pyöräilijää havaitsematonta autoilijaa...

  25. #715
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Sen sijaan ymmärrän täysin miksi tuosta suunnasta tuleva ja tuohon suuntaan menevä fillaristi valitsee kelvin sijaan ajoradan Ei tarvitse sujahtaa alikulkuun ja pelätä esimerkiksi väärää puolta ajavaa mopopoikaa eikä tarvitse varoa väistämisvelvollisuutensa laiminlyövää tai pyöräilijää havaitsematonta autoilijaa...
    Puhumattakaan alikulun jälkeisen odottamattoman sorapatjan aiheuttamasta kaatumisesta.

    Edit. Ei, jälleen kerran, se en ollut minä . Ei ole tarvetta jatkaa Tikkurilaan tuosta
    Fuuga muokkasi tätä : 06.06.2018 at 12.37 Syy: kielto
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  26. #716
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.834
    Tänään hieman klo 16 jälkeen tummalla cyclolla, neonvihreässä takissa ja kengissä ajanut kuski, tuliko mieleen kupittaankadun ja betaniankadun risteyksessä väistämisvelvollisuus, entä ne ihmiset suojatiellä kun vedit reipasta vauhtia yhtään hidastamatta. Samoin askaistentien risteyksessä unohtui väistämisvelvollisuus.

    Harrastajat törttöilee ihan yhtä lailla, mitä tavan polkijat, tosin kaksinkertaisella nopeudella.

  27. #717
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Sipoon FB-ryhmästä copypastea. Ilmeisesti jollain ollut tosi tiukka Strava-segmentti meneillään.

    Sinä saa*@nan mulkku kilpapyöräilijä joka huutelit 9v pojalle Nikkilän apteekin/ ekan liikenneympyrän suojatiellä "mee nyt jonnekin ja mee nyt siitä saatana ja vitun idiootti".... SINÄ ääliö väistät lapsia!!!! Varsinkin suojatiellä! Jos sul jotain ongelmii ni otappa suoraan muhun yhteyttä ja tuu mulle huutelee suoraan päin naamaa!!! Jos sulla on edes niin paljon pokkaa!!!

  28. #718
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Veikkolan suunnalla on nostettu oikein urakalla taas fillaristien mainetta.

  29. #719
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    167
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Veikkolan suunnalla on nostettu oikein urakalla taas fillaristien mainetta.
    Melkoinen häröpallo kieltämättä. Mielenkiintoista että ryhmässä on myös mukana (aivan kuvan oikeassa laidassa) joku suoratankoisella pyörällä. Myös vasemman laidan kulkijat ovat aikalailla selät suorina verrattuna pelottoman keskilinjalla pyörittäviin. Kaksi eri ryhmää ja ohitustilanne?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #720
    ^^ Ei taida kilpapyöräilijöiden segmenttejä juuri olla Nikkilän kiertoliittymien vaiheilla. Eivät edes tavismaantiepyöräiljät aja Nikkilän keskustan tai kirkonkylän alueella kuin puhtaasti siirtymänä,

    Mulkusta varmaankin on ollut kysymys, mutta taas täytyy esittää se ornitologinen kysymys: millä perusteilla lajimääritys on tehty ja kuinka luotettavana sitä voi tässä/kään) tapauksessa pitää?


    ^ Mahtaako "tänä iltana" tarkoittaa tätä torstai-iltaa? Kuvan olisi varmasti saanut foorumille parempilaatuisenakin, mutta tuossa näyttäisi olevan menossa jonkinlainen ohitustilanne eli oikessa laidassa lienee polkemassa jokin reppuselkäinen hybridimaastosuoratankopyöräiljä.

    Muutenhan tuo näyttää niin sanotulta tyypilliseltä HePo-häröpallolta eli tarpeettoman leveältä parijonolta jossa kukin lisäksi ajaa vähän omaa linjaansa (kun ei luota edelläoleviin) eikä edes pyri ajamaan "parijonotoverinsa" tasalla. Lisäksi menossa lienee vetovuoron vaihto eli kaksi etummaista on juuri palaamassa jonon hännille, vaikka voisihan senkin tehdä toisinkin.

    Kommentissa mainittu "kaunis jono" viittasi varmaan siihen vanhakantaisten raamatunlukijoiden suosimaan laintulkintaan jonka mukaan parijonossa ajaminen olisi laissa nimenomaan kielletty eikä sen vuoksi millään asiallisillakaan perusteilla sen paremmuudesta niin turvallisuuden kuin liikenteen sujuvuudenkin suhteen voi olla mitään merkitystä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •