GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 253 / 380 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 153 203 243 251 252 253 254 255 263 303 353 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.561 - 7.590 / 11400

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

  1. #7561
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Ja vielä lisäkommenttina toi törmäys oli sen tasonen, että siitä todnäk lähtee kuskilta kortti aika pitkäksi aikaa ja kohtuu kovat päiväsakot. Oli nimittäin sen tasoista törkeää piittaamattomuutta, ettei voi mennä normaalilla liikenneturvallisuuden vaarantamisella.
    Kuski sanoo, ettei nähnyt pyöräilijää ja saa 20-30 PS. Kortti mihinkään lähde.

  2. #7562
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani73 Katso viesti
    Pyöräilijä törmää vasemmalle kääntyvään autoon.
    Autokoulussa opetettiin, että vaikka jollain ajokerralla ei tekisikään itse virhettä, niin joku muu todennäköisesti tekee. Siksi on tärkeää katsella ympärilleen, varautua muiden virheisiin ja yllättävään käytökseen ja sovittaa tilannenopeus sen mukaiseksi.

    Vastuullinen pyöräilijä olisi löytänyt ratkaisun turvallisuuden lisäämiseen vasemmalta.

    https://www.google.fi/maps/@60.28218...7i13312!8i6656

  3. #7563
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.542
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Näyttää auto tulevan yli kolmeakymppiä.
    Ei näy vilkkuu mut ehkä se on valkee eikä oranssi

  4. #7564
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Aih. Tuskallisia muistoja vastaavasta tapahtumasta 30 vuoden takaa.
    Taisin vielä saada sakot liikenteen vaarantamisesta. Lienee normikäytäntö?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  5. #7565
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ei näy vilkkuu mut ehkä se on valkee eikä oranssi
    Kyllä autossa mielestäni vilkku vilkkuu. Nykyinen muoti vain suosii vilkkujen upottamista ajovalon viereen ja saman lasin alle, josta se ei aina kovin hyvin erotu.

    Oli syy kenen tahansa, noissa tilanteissa en ikinä(?) aja tuolla tavoin pyörällä. Sen verran olen oppinut varomaan autoilijan käytöstä, että pidän nopeuden sellaisena, että voin pysäyttää, kunnes näen autoilijan noudattavan väistämisvelvollisuuttaan. Eli vaikka vain autoilija syylliseksi todettaisiin, mielestäni pyöräilijän käytös oli muuten vain tyhmää. Ja jälleen kerran, pyöräilijäkin olisi välttänyt onnettomuuden noudattamalla omalta osaltaan sääntöjä, niin tyhmältä kuin se monien mielestä tuntuukin. Kyseiseltä pyöräilijältä tosin kannattaa tuon ilmalennon jälkeen kysyä, että miltä sääntöjen noudattamatta jättäminen sitten tuntuu.

    Itse olen ollut pyöräilijän tilanteessa autolla. Ylinopeutta oli n. 10 km/h ja rajoitusta noudattamalla olisin todennäköisesti saanut autoni pysähtymään ennen osumaa. Kannattiko ajaa taajamassa n. 60 km/h, vaikka eteen kääntynyt vastaantulija syylliseksi todettiinkin. Silloin tosin pääsin kätevästi eroon autostani, jota oli jo hetken tuloksetta yrittänyt myydä. Se kuitenkin on eri juttu.

  6. #7566
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ei näy vilkkuu mut ehkä se on valkee eikä oranssi
    Onhan tuossa selvästi vilkku päällä. Se on tuollaisessa Mazdassa umpiossa ja näkyy isolla näytöllä oikein selvästi.

    On vaan yksinkertaisen tyhmää ajella taajamassa tuollaisia vaihteita kykenemättä kunnolla jarruttamaan tai ohjaamaan.

  7. #7567
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tossa on lisäksi 30km/h rajoitus ja taitaa spandexilla olla vähän enemmän vauhtia.
    Sit ko saat laskutoimitukset tehtyä, joiden perusteella saat osoitettua fillarin nopeuden ni tänne postaamaan. Siihen asti sä revit noita arvioita värisilmästäs (mikä ei teikäläisen kommenttihistorian tuntien ole kovin yllättävää)
    Ja vaikka se yli 30km/h meniskin, niin miten se vaikuttaa tilanteeseen? Autoilija on joka tapauksessa 100% syyllinen tilanteessa jättäessään noudattamatta absoluuttista väistämisvelvollisuuttaan. Mut pitäähän vanhan audikuskin saada kunnon victim blamingit päälle, koska ainahan se on heikomman vika.



    Olipas taas järkevä kommentti. Autossa on jarrut joilla jarruttaa hyvinkin nopeasti ja ratti josta pidetään kiinni jolla voi tehdä väistöliikkeitä. Pyörällä aika-ajoasennosta ei jarruteta kovinkaan lyhyillä reaktioilla eikä myöskään tehdä kovin merkittäviä ohjausliikkeitä. Typerää taajamassa ja vielä matalan rajoituksen alueella, jossa voi olettaa olevan paljon risteyksiä. Sä oot vissiin yksi niistä fanaatikoista, jotka ei voi nähdä yhdenkään pyöräilijän toiminnassa mitään moitittavaa.
    Susta kyl sinänsä huomaa että olet ajanut fillarilla viimeksi lapsena. Sun kaltaisiä änkee tänne säännöllisesti suomi24:stä. Ei tossa tilanteessa olis nimittäin jarrukahvoiltakaan ollut paljoa tehtävissä. Tilanteen yllättävyys oli sen tasoista, että autonkin kanssa kyseessä olisi ollut vähintään peltikolari. Mitä väliä sillä on, että tiellä on risteyksiä? Luottamusperiaatteen pohjalta väistämisvelvollisuuden noudattamiseen pitäisi pystyä luottamaan erityisesti jos osapuolet muuten noudattavat liikennesääntöjä. Tässä tilanteessa ei ole indikaatiota ylinopeudesta (paitsi jos saat laskut aikaiseksi. En aio pistää paljoa uskoa tämän tapahtumiseen) tai muusta sääntöjen rikkomisesta pyöräilijän puolelta. Mun näkövinkkelistä ei ole paljoa, mitä fillaristi olisi tuossa voinut tehdä toisin, sillä laki, liikennesäännöt ja tulkintaperiaatteet ovat kaikki fillaristin puolella.
    Eli, jos sun mielestä fillaristin olisi pitänyt ajaa huomattavasti hiljempaa, niin toivon että myös itse ajat sillä audillasi (vai olisiko peräti skoda) aina 20km/h alle nopeusrajoituksen ja pysähdyt ennen jokaista risteystä väistämisvelvollisuuksista huolimatta. Koska aina voi joku tulla eteen yllättäen ja sun logiikan mukaan, jos kolahtaa se on silloin sun vika.

  8. #7568
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Kyllä autossa mielestäni vilkku vilkkuu. Nykyinen muoti vain suosii vilkkujen upottamista ajovalon viereen ja saman lasin alle, josta se ei aina kovin hyvin erotu.

    Oli syy kenen tahansa, noissa tilanteissa en ikinä(?) aja tuolla tavoin pyörällä. Sen verran olen oppinut varomaan autoilijan käytöstä, että pidän nopeuden sellaisena, että voin pysäyttää, kunnes näen autoilijan noudattavan väistämisvelvollisuuttaan. Eli vaikka vain autoilija syylliseksi todettaisiin, mielestäni pyöräilijän käytös oli muuten vain tyhmää. Ja jälleen kerran, pyöräilijäkin olisi välttänyt onnettomuuden noudattamalla omalta osaltaan sääntöjä, niin tyhmältä kuin se monien mielestä tuntuukin. Kyseiseltä pyöräilijältä tosin kannattaa tuon ilmalennon jälkeen kysyä, että miltä sääntöjen noudattamatta jättäminen sitten tuntuu. Itse olen ollut pyöräilijän tilanteessa autolla. Ylinopeutta oli n. 10 km/h ja rajoitusta noudattamalla olisin todennäköisesti saanut autoni pysähtymään ennen osumaa. Kannattiko ajaa taajamassa n. 60 km/h, vaikka vastaantulija syylliseksi todettiinkin.
    HEP! sit haeppa se sääntö tieliikennelaista, mitä tuo fillaristi rikkoi.

  9. #7569
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    TLA merkki 423.

  10. #7570
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    HEP! sit haeppa se sääntö tieliikennelaista, mitä tuo fillaristi rikkoi.
    Laista en tiedä, mutta vastuullinen pyöräilijä olisi ajanut kevyen liikenteen väylällä rauhallista nopeutta. Jo pelkästään paikan valinta harjoitteluun osoittaa piittaamattomuutta. Kovaa vauhtia autojen joukossa maahan tuijottaen alueella, jolla on risteyksiä.

    Samanlaisia välinpitämättömiä sankareita on kaikissa käyttäjäryhmissä kuten autoilijoissa.

    Liikenteessä kulkee ihmisiä, jotka yrittävät aktiivisesti huomioida muut ja varautuvat muiden virheisiin. Näiden lisäksi on mulkkuja, jotka näkevät oikeutensa mutta eivät koe velvollisuudekseen huomioida muita ja yleistä turvallisuutta.

    Tilannenopeus on valtavan hyvä väline välttää onnettomuudet.

  11. #7571
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Ja vaikka se yli 30km/h meniskin, niin miten se vaikuttaa tilanteeseen? Autoilija on joka tapauksessa 100% syyllinen tilanteessa jättäessään noudattamatta absoluuttista väistämisvelvollisuuttaan.
    Niin, nopeusrajoituksen rikkominen vaikuttaa väistämisvelvollisuuteen lähinnä silloin, kun nopeutta on niin paljon, että se vaikuttaa väistämisvelvollisen mahdollisuuksiin havaita väistettävä. Mistä ko. autoilija edes voi tietää, mikä on pyöräilijän nopeusrajoitus? Minun mielestäni ylinopeudesta voi siis saada sakot, mutta väistämisvelvollisuus on eri asia, kun puhutaan pienistä ylinopeuksista, joista tässäkin tapauksessa korkeintaan on kyse.

    Mitä väliä sillä on, että tiellä on risteyksiä? Luottamusperiaatteen pohjalta väistämisvelvollisuuden noudattamiseen pitäisi pystyä luottamaan erityisesti jos osapuolet muuten noudattavat liikennesääntöjä.
    Jos unohdetaan se, että tärkeintä on välttää nuo osumat ja keskitytään syyllisyyteen, asia ei aina ole ihan noin yksinkertainen. Tässä tapauksessa ei väistämisvelvollisuudesta ole epäselvyyttä, mutta esim. sivutien risteyksessä päätietä ajava ei näe kolmiota. Sekään ei riitä, että tulin eilen sivutieltä ja silloin siellä oli kolmio. Laissa puhutaan vain väistämisvelvollisuudesta (pl. etuajo-oikeutettu tie) ja silloin ajojärjestys määräytyy sen mukaan, että väistäisvelvollinen osoittaa noudattavansa väistämisvelvollisuuttaan.

    Itse sovellan tuota videonkin kaltaisiin tilanteisiin, jossa ajojärjestys on selvä, mutta vastapuolen halu/kyky noudatta sitä ei.

  12. #7572
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Eikös törmäyskohdassa rajoitus ole 50 km/h? 30 km/h rajoitus päättyy pyöräilijän tulosuunnasta ennen risteystä.

  13. #7573
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Mites muuten keskustelun sävy olisi toisenlainen, jos fillaristin sijaan auton kylkeen olisi pamahtanut moottoripyörä?

  14. #7574
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Susta kyl sinänsä huomaa että olet ajanut fillarilla viimeksi lapsena. Sun kaltaisiä änkee tänne säännöllisesti suomi24:stä. Ei tossa tilanteessa olis nimittäin jarrukahvoiltakaan ollut paljoa tehtävissä. Tilanteen yllättävyys oli sen tasoista, että autonkin kanssa kyseessä olisi ollut vähintään peltikolari. Mitä väliä sillä on, että tiellä on risteyksiä? Luottamusperiaatteen pohjalta väistämisvelvollisuuden noudattamiseen pitäisi pystyä luottamaan erityisesti jos osapuolet muuten noudattavat liikennesääntöjä. Tässä tilanteessa ei ole indikaatiota ylinopeudesta (paitsi jos saat laskut aikaiseksi. En aio pistää paljoa uskoa tämän tapahtumiseen) tai muusta sääntöjen rikkomisesta pyöräilijän puolelta. Mun näkövinkkelistä ei ole paljoa, mitä fillaristi olisi tuossa voinut tehdä toisin, sillä laki, liikennesäännöt ja tulkintaperiaatteet ovat kaikki fillaristin puolella.
    Eli, jos sun mielestä fillaristin olisi pitänyt ajaa huomattavasti hiljempaa, niin toivon että myös itse ajat sillä audillasi (vai olisiko peräti skoda) aina 20km/h alle nopeusrajoituksen ja pysähdyt ennen jokaista risteystä väistämisvelvollisuuksista huolimatta. Koska aina voi joku tulla eteen yllättäen ja sun logiikan mukaan, jos kolahtaa se on silloin sun vika.
    Kun kuolan roiskumiseltasi ehdit niin voisitko säätää mukavan asiallista keskustelutyyliäsi vähemmän henkilöön hyökkääväksi ja käyttää jotain argumentteja, joissa olisi edes pieni järjenhiven mukana.

  15. #7575
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Onpa epäempaattista kommentointia ja oman mielipiteen esittämistä faktana. Ihan kuin pyöräilijä ja autoilija eivät olisi ihmisiä vaan esineitä.

    Vaikea tuosta on tietää mitä he havainnoivat ja miten tilanteen tulkitsivat. Itse törmäsin autoon, joka kääntyi kevyen liikenteen väylän yli pihaan. Koska autoilijan katsesuunta oli minuun ja ajoi hiljaa, tulkitsin hänen havainneen minut ja jarruttavan siksi. Molemmat olisivat siinä tapauksessa voineet olla varovaisempia ja molempien mieltä tapaus kaihersi jonkun aikaa. Minut lanssi katsoi tarpeelliseksi viedä Jorviin tsekkaukseen.

    Videon kohdassa 0:07 vaikuttaa kyllä siltä, että fillaristi ajaa yläotteella eikä Kotlerburgin mainitsemassa aika-ajoasennossa.
    10k-kerhon jäsen

  16. #7576
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    TLA merkki 423.
    Niin siis olisko sen sun mielestä pitäny mennä siellä niinko vasemmalla puolella? Missä ei oo kulkuvelvoitetta? Ei mun mielestä sääntörikkomus. Vastaavasti jos katsot tuon risteyksen oikeaa puolta tarkemmin, niin huomaat että siellä ei ole kevyen liikenteen väylää vaan jalkakäytävä, jossa pyöräilijä ei saa ajaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti
    Laista en tiedä, mutta vastuullinen pyöräilijä olisi ajanut kevyen liikenteen väylällä rauhallista nopeutta. Jo pelkästään paikan valinta harjoitteluun osoittaa piittaamattomuutta. Kovaa vauhtia autojen joukossa maahan tuijottaen alueella, jolla on risteyksiä.

    Samanlaisia välinpitämättömiä sankareita on kaikissa käyttäjäryhmissä kuten autoilijoissa.

    Liikenteessä kulkee ihmisiä, jotka yrittävät aktiivisesti huomioida muut ja varautuvat muiden virheisiin. Näiden lisäksi on mulkkuja, jotka näkevät oikeutensa mutta eivät koe velvollisuudekseen huomioida muita ja yleistä turvallisuutta.

    Tilannenopeus on valtavan hyvä väline välttää onnettomuudet.
    "Vastuullinen pyöräilijä"
    Toi on jännä käsite. Tuntuu vähän siltä, että sitä käytetään, jos ei löydetä laista kohtaa, jolla syyllistää uhria. "Ei tässä laki päde, vaan vastuulllisuus".
    Mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin toi vastuullisuushöpöhöpö on ihan paskapuhetta. Todellisuudessa vastuullisuutta on liikennesääntöjen noudattaminen ja sen edellyttäminen muilta liikenteen jäseniltä. Vastuullisuuden vaatimisessa on myös se ongelma, että sen nojalla voidaan vaatia vaikka mitä typeryyksiä. Esim. vastuullinen autoilija ei pysähdy suojatien eteen monikaistaisella tiellä, ettei aiheuta giljotiinia. Tai että vastuullinen fillaristi ajaa maks. 20km/h kaikissa tilanteissa ja väistää kaikkea joka paikassa. Laki on kirjattu ja objektiivinen, mutta vastuullisuus on aina se, miten sen kukakin itse näkee.

    Sun mielestä fillaristi teki tyhmästi? Se on sun mielipide ja se on ihan ok. Mun mielestä se on typerä mielipide, mutta sellaisia mielipiteet on. Asioista voi olla eri mieltä. Mutta älä ala hakea jotain korkeampaa oikeutusta omalle mielipiteelles hienoilla sanoilla, kuten "vastuullisuus" jne. Tämä keissi viime kädessä tulkitaan tieliikennelain mukaan, joka määrää kaikille tienkäyttäjille näiden vastuun rajat ja velvollisuudet ja mun hyvin vahva ennuste on, että autoilijalta lähtee kortti ja tulee tuntuvat sakot + vahingonkorvaukset ja vastaavasti fillaristin ei katsota tehneen mitään väärää.

    Mun mielestä toi ei oo huono paikka ajaa treeniä. Mukava hiljainen tie kivoissa maisemissa, ei kovin paljon risteyksiä vaikka vakiorölli yritti toisin väittääkin ja 30km/h rajoitus tarkoittaa, että jopa meikäläinen pysyy mukana jos on alamäkeä. Mä olen tuota tietä ajellutkin joitain kertoja, koska olen tuolla lähellä asunut. Jos fillaristi tuossa on pysynyt nopeusrajoituksen rajoissa, niin se on mun mielestä rauhallinen nopeus, koska se on sääntöjen mukainen nopeus ja videolta ei käy ilmi sääilmiöitä, joiden puolesta tilannenopeutta tulisi laskea. Ja kerrataanpa taas, ettei fillarilla tuossa tilanteessa ollut kevyen liikenteen käyttövelvoitetta, joten miksi sen käyttöä niin ihmeellisesti vaaditaan? Mieluummin mä vauhdikkaasti ajan ajoradalla kuin kevyen liikenteen väylällä.

    Sit tuosta maahan tuijottamisesta. Mä en pikaisella tarkastelulla tuosta videosta pystynyt arvioimaan mihin ko. fillaristin silmät osoittivat. Sillä oli nimittäin aurinkolasit päässä. Pään asennonkin arviointi noin huonolaatuiselta videolta on vähän niin ja näin. Mutta taas aerotankokemuksesta voin kertoa, että pää voi olla aika reilusti alavinkkelissä, ja silti täysi havainnointikyky eteen säilyy. Ihmiselle on nimittäin muodostunut evoluution myötä ja pöllöistä poiketen silmät, joita voi tarvittaessa liikuttaa sivulta sivulle ja ylhäältä alas. Uskomatonta, tiedän, mutta näin se vaan menee.

    Lopuksi voitais ottaa ajatusleikki. Jos tuon fillaristin tilalle vaihtaisi auton tai peräti moottoripyörän, niin kuinka monen mielestä olisi edelleen tämän suoraan ajaneen syy?

  17. #7577
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kun kuolan roiskumiseltasi ehdit niin voisitko säätää mukavan asiallista keskustelutyyliäsi vähemmän henkilöön hyökkääväksi ja käyttää jotain argumentteja, joissa olisi edes pieni järjenhiven mukana.
    Mä alotan heti sun jälkeen

  18. #7578
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Komppaan fiberiä. Ei näytä ajavan aika-ajoasennossa. Vaikka syyllisyys on selvä, ei autoilijakaan sitä tahalleen tehnyt. Varomaton oli. Näyttäisi autoilija soittavan heti hätäkeskukseen. Uskomatonta kyllä, lanssi on paikalla vähän reilu minuutti tästä puhelusta.

    Toivottavasti ei fillaristille käynyt pahemmin.

  19. #7579
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Videon kohdassa 0:07 vaikuttaa kyllä siltä, että fillaristi ajaa yläotteella eikä Kotlerburgin mainitsemassa aika-ajoasennossa.
    Kannattaa katsoa uudestaan. Pysäyttää vaikka kohtaan 0:09.

  20. #7580
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Miksei pyöräilijä käyttänyt kevyen liikenteen väylää tai jos haluaa ajaa ajoradalla niin käyttänyt valoja? Vaikeaa tuollainen on huomata

  21. #7581
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Eikös törmäyskohdassa rajoitus ole 50 km/h? 30 km/h rajoitus päättyy pyöräilijän tulosuunnasta ennen risteystä.
    Itse itselleni vastaten: https://www.google.fi/maps/@60.28168...7i13312!8i6656

  22. #7582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Eikös törmäyskohdassa rajoitus ole 50 km/h? 30 km/h rajoitus päättyy pyöräilijän tulosuunnasta ennen risteystä.



    Minä kun en noita liikennesääntöjänä tällaisena spandexhomona tunne, niin näen tuossa nopeyusrajoituksen päättymistä osoittavan merkin. Risteyksen toisella puolella onkin sitten 50 km/h rajoitusta osoittava merkki. Ehkä niiden välillä vallitsee jokin välitila?

  23. #7583
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.059
    Tossahan taitaa olla Strava-segmentin alkukohta (McSprint). Lentävällä lähdöllä saa pari sekkaa pois ja KOMin.. Ellei tule auto eteen.

  24. #7584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Mites muuten keskustelun sävy olisi toisenlainen, jos fillaristin sijaan auton kylkeen olisi pamahtanut moottoripyörä?
    Osalle autoilijoista moottoripyöräilijät ovat pelkkiä elinluovuttajia. Tai niin voisi erinäisiä kommenttiosastoja lukiessa päätellä. Mutta toinen autoilija...ja pyhä pelti...

  25. #7585
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Näyttää auto tulevan yli kolmeakymppiä.
    Pyöräiljänä joka ajaa 30 km/h rajoituksen puitteissa - useimmiten - pysyen kokemus siitä että takana olevalle autoilijalle riittäää rajoituksen mukainen nopeus on sangen harvinainen.

    Mutta autoilijahan ei ole liikennesäännöistä piittamaton vaan paikan ja olosuhteet tunteva ja tienpitäjän typeryydet korjaava vastuullinen liikenteessä toimija.

  26. #7586
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    Miksei pyöräilijä käyttänyt kevyen liikenteen väylää tai jos haluaa ajaa ajoradalla niin käyttänyt valoja? Vaikeaa tuollainen on huomata
    Jos on vaikeuksia huomata muita liikennesääntöjen mukaan liikkuvia osapuolia liikenteessä niin ehkä se liikenne ei sitten ole se oikea paikka.

  27. #7587
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti



    Minä kun en noita liikennesääntöjänä tällaisena spandexhomona tunne, niin näen tuossa nopeyusrajoituksen päättymistä osoittavan merkin. Risteyksen toisella puolella onkin sitten 50 km/h rajoitusta osoittava merkki. Ehkä niiden välillä vallitsee jokin välitila?
    Nopeusrajoitusalueen päättymismerkin jälkeen siirrytään yleisen (80 km/h) tai alueellisen (50 km/h) nopeusrajoituksen piiriin.

  28. #7588
    F. Kotlerburg Guest


    Tämä ei ole aika-ajoasento?

  29. #7589
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti

    Tämä ei ole aika-ajoasento?
    Mikä sun pointti on? Fillaristilla ei tuossa tilanteessa ole ketään väistettävää. Saman tyyppinen tilanne et autoilija ajais tuossa vakionopeuden säädin päällä eikä jalka leijuisi jarrupolkimen päällä

  30. #7590
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Niin siis olisko sen sun mielestä pitäny mennä siellä niinko vasemmalla puolella? Missä ei oo kulkuvelvoitetta? Ei mun mielestä sääntörikkomus. Vastaavasti jos katsot tuon risteyksen oikeaa puolta tarkemmin, niin huomaat että siellä ei ole kevyen liikenteen väylää vaan jalkakäytävä, jossa pyöräilijä ei saa ajaa.
    Pyöräilijän tulosuunnassa on merkki ainakin streetwievissä. Lain mahdollisuus olla käyttämättä vasemmalla puolella olevaa pyörätietä sisältää tiettyjä ehtoja. Tuomari päättää, milloin nuo ehdot täyttyy. Arjessa voidaan kuitenkin itsekin arvioida niitä. Videolta ei käy ilmi, ajoiko pyöräilijä ajoradalla lyhyen matkan vai pidempään. Veikkaan, ettei ajanut lyhyttä matkaa. Turvallisuusperusteena tuskin voi käyttää ajonopeutta, vaikka pyöräilijä mielummin ajoradalla vauhdikkaasti ajaisikin pyörätien sijaan. Sekään ehto siis tuskin täyttyy.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •