Thule RideOn. Vähän huterasti läski tuohon asettui. Saako tuohon läskiadapterit vai meneekö diy-hommiksi?
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Thule RideOn. Vähän huterasti läski tuohon asettui. Saako tuohon läskiadapterit vai meneekö diy-hommiksi?
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Paljonko tuossa on sivuylitystä ? Ettei v-mäinen virkavalta keskeytä matkan tekoa ja anna maksullista koulutusta.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...19921257#L6P45
Sallittu ylitys 35cm,etuakselin kohdalta mitatusta leveydestä,kertoo tuo pykälä.
En ole mitannut mutta tuskin menee yli. Lähinnä sanomista tulee rekisterikilvestä. Pitäis muistaakseni olla valaistu.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Tämä teline mullakin. Maantiepyörä ja vanhat 26 tuumaiset maasturit kulkee tuossa hyvin mutta läskiä kokeilin kerran ja niin huteralta tuntui etten ole toista kertaa kokeillut.
Tuossa pihassa on muutama metri ylimääräisenä 100 mm harmaata vesiputkea, josta voisi halkaisemalla tehdä vaikka autonlevyisen yhtenäisen kourun ja toiselle pyörälle voisi jättää alkuperäiset kiinnikkeet.
Yleensä kuljetan sisällä kun pyörä hyvin mahtuu Grand Picassoon siksi jäänyt toistaiseksi ajatuksen asteelle.
Ps. Mitkä lokarit tossa pyörässä on?
=== Koiviston isku ===
Lokarit: Mudhuggerin läskimallistoa
Mites tuo hiilikuituläskien kuljettaminen telineissä? Takakonttiin saan mutta jos sattuu joskus lähteen vähä enemmän tavaraa mukaan. Kattoteline kait se paras olis
Eikö tätä T2:sta myydä täällä euroopassa vai miksi löydän sen vain jenkkien sivulta. Siihenku menis läskipyörätki nätisti. Kiinnitys mekanismi ei kyllä näytä peräkoukkuun menevältä
proride 598 tai velospacet vissii ainoat ratkasut? Peräkoukkuteline ei ehkä ole optimaallisin mutta saisin sen käyttöön myös matkailuautossa johon ei löydy läskipyörällä passeleita telineitä
Täällä käytetään vetokoukkuja, siellä tämmösiä: https://www.amazon.com/Titan-Trailer.../dp/B01LZNYK7W
Eri mallit sitten telineissäkin.
^Ohhoh aina oppii jotain uutta ettei siellä ameerikassa käytetäkkään vetokoukkuja
Asiaan,, olen viikonlopun koittanut googlailla tarpeeksi leveää telinettä 29" enskapyörälle 117 cm wheelbasella. Tuntuu että nuo telineiden renkaiden kiinnikkeet eivät yllä/tue tarpeeksi pidempiä pyöriä.
Onko jollain heittää arviota mikä nuista halvemman pään thulen 2 paikkaisista valollisista telineistä mahtaisi olla passeli?
Mulla on Thule euroway 920 G2. Siihen menee kaksi 29" pyörää, tosin aika lähekkäin. Olen laittanut pehmusteita etuhaarukkaan ja taakse tarvittaessa.
sähkö pyörä läski kuski
Velospacella kulkee hyvin kaksi läskiä ja muutkin pidemmät pyörät kun vaihtaa vielä remmit pidempiin. Pyörien välikin on niin riittävän iso ettei tartte viritellä. Käyttömukavuus on muutenkin paljon parempi kuin halpiksissa, mutta pitäähän siitä maksaa.
Pitkästä aikaa viesti foorumille, kun tuli hommattua konepyörävuosien jälkeen sähkötäpäri (Spessu Levo). Itsellä on telineenä kahden pyörän EuroRide, joka on kyllä auttamatta liian pieni tuolle pyörälle. Otin heti projektiksi telineen modaamisen ja eilisillan pikatestit vahvistivat, että hyvä siitä tulee. Jos löytyy työkalut, niin osiin ja nippeleihin menee max. 15 e. Osia tarvitsee tällaisen ja nämä ja mahdollisesti pidemmät remmit. Työkaluiksi riittää saha, pora ja perus-lenkkiavaimet, mutta hikeä säästää, jos löytyy pistosaha tai rälläkkä. Jahka valmistuu kokonaan, voin laittaa kuvia.
Pitäisi kesällä kuljettaa täyshiilikuiturunkoista (joskin aluvanteista) ja levyjarrullista ja läpipulttauksin varustettua maantiepyörää Thulen Proride 591-telineessä 3000 km ja 3 viikkoa.
Jonkinlainen suositus on välttää tätä rungosta rutistavaa mallia ja siten esim. Outride 561 olis parempi, mutta sitten pitäisi ostaa itse teline ja kalliit läpipulttiadapterit tai sitten ostaa uusi Thruride 565-teline, joka maksaa varmaankin saman verran tai enemmän kun em. vaihtoehto. 561 ja 565:ssa pitäis vielä etukiekko irroittaa/kiinnittää joka kerta ja saada se auton sisälle mahtumaan lomakassien sekaan.
Viime kesänä hiilikuiturunkonen 29" jäykkäperä matkusti katolla edellä mainitun ajan ja matkan ongelmitta, joten ei kai maantiepyörä rungostaan sen heikompi ole? Ilmanvastustakin olis vähemmän.
Onko kukaan menestyksellä kuljettanut tuolla runkoputkea halaavalla mallilla pitempiäkin aikoja ja matkoja hiilaripyöriä? Onko tullut ongelmia?
Bonuskysymys Shimano Di2-kuskeille: suojaatteko katolla kuljetuksen ajaksi esim. vaihtajia tai "junctionboxia" stemmin alla? Tunkeeko vesi ja pöly ajoviiman mukana osiin?
En ole oikein vakuuttunut tuon Thruride 565:n kinnitystavasta. Siinähän klamppi puristaa etukiekon kiristyspulttia.
Silloin kun kiekko on haarukassa, pultin tärkein tehtävä on puristaa napa holkkeineen haarukan päihin kiinni. Mitä tapahtuu kun napa jätetään välistä pois? Pultti kiristyy vasta kun kierre pohjaa, mikä ei tietenkään ole oikein, mutta ei sitä löysällekään passanne jättää. Haarukkaa ei mikään tue sivusuunnassa. Tokihan se haarukka nojaa pultin kahvanpuoleisellakin päädyllä pulttiin, mutta vain väljästi, ja kierrepäätyyn kohdistuvat voimat ovat erilaiset kuin kiekon kanssa. Toisaalta eipä sen tarvitsekaan sietää pyöräilijän painoa.
Ehkä käytännössä turha huoli. Sen voisi korjata kiekon kiinnityksen kaltaiseksi laittamalla haarukan väliin "navaksi" sopivan putkenpätkän kuten 561:ssä, mutta silloin menettää kalliin telineen lukitusominaisuuden kun klamppi ei enää estä pultin avaamista.
![]()
Jos haluaa runkokontaktia välttää niin UpRide 599 on oikein hyvä vaihtoehto.
Moro!
Mulla käytössä Proride 598 (sekä Outride 561), jossa kuljetettu sekä maasto- ja maantiepyöriä (kuiturunkoisia) ilman ongelmia.
Jos olen ymmärtänyt oikein on tuossa 598 runkoystävällisempi koura (lisäksi parannettu kouran muotoilua varkauden eston osalta), mutta tiedän kavereita jotka ovat kuljettaneet maantiepyöriä myös 591 mallissa.
Ja mitä tulee Di2-pyörien suojaukseen, en ole nähnyt sille tarvetta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Käyttääkös kukaan freeride 532:sta läskipyörän kans? Mainostas tukevan kaikkia rengaskokoja.
Onko mitään syytä olla ostamatta nyt tarjouksesta? Vai suosiolla ostaa kalliimpi 598?
Hyödynsin XXL:n 40 € tarjouksen ja kävin hakemassa pari Thule Freeride -telinettä. Hintaansa nähden erittäin tukevan tuntuinen, ja kiskon pituus riitti just ja just. Eturengas tulee sentin-pari pidikkeen ääriasennosta eteenpäin, mutta remmin saa silti vielä hyvin kiinni. Mutta paljon tämän pidemmällä pyörällä ei toimisi ainakaan ilman modausta. Kuvan Norco on L-kokoinen, reach n. 445 mm ja keulakulma 67°.
Mulla on noita Freeride telineitä rivi auton katolle ne kun menee aika liki sivusuunnassa, jos laittaa vuoronperään eri suuntiin. Varmaan voisi siirtää tuota etukappaletta DIY menetelmin eri kohdalle, niin saisi ohjaustangoille paremmin tilaa. Omissa pyörissä kun on samalla tavalla tilaa tuolla kiskon takapäässä.
Tälläisellä Thulen 918, https://www.polarautovaruste.com/p14...oralle-fi.html , telineellä tehty kaksi Lapin reissua, pyörät peitettynä Motonetin skootterin tms. suojapeitteellä. Peite ei kestä kuin yhden reissun... Tuo OnOnen normaali Fatty mahtui pituuden puolesta just orkkis remmeillä kiinnitettäväksi, Baby Fatty ei tehnyt tiukkaakaan. Nykyinen Pole Taiga vaatii varmasti irtoremmit millä laittaa renkaista kiinni.
by Optiflow, on Flickr
. . . Join the fat side of the force . . .
XXL myy Freeride 532:ta vielä 30.5. asti hintaan 39.90€.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Onko kenelläkään tietoa, että mistä saisi Thule Outride 561 telineeseen haarukalle 15mm boost adapterin?
Rosella löytyy, mutta toimitusaika yli 2 vko.
No niin, eilen oli tämä viritelmä ensimmäistä kertaa käytössä ja siitähän tuli varsin tukeva. Telineessä sanotaan, että maksimikuorma on 36 kg kokonaisuudessaan ja max. 20 kg pyörä, mutta ei minua arveluttanut lainkaan sähkötäpäriä (olisiko jotain 24 kg) tuohon laittaa. Tuo viemäriputki on sen verran jämäkkää tavaraa, että halkaistunakin kantaa hyvin nitkumatta.
Eli tällä setillä saa Eurorideenkin kuormatuksi isomman kokoluokan fillarin.
PS. Kuvakulma valehtelee; ei tuo fillari sentään puolta rengasta tule yli auton leveydestä.
![]()
Onko Thule Proride 598+fatbike adapteri yhdistelmän omistavia foorumilla? Juuri kävin kokeilemassa telinettä pyörän kanssa katolle; Konan Wo 2017 johon tuo telineen runkokiinnike/koura tulee ihan alimpaan kohtaan pyörän runkoa. Ja renkaina Jumbo Jim 4.8" ja onhan nuo aika naftit noihin fatbikelle tarkoitetuille Thulen fatbike adaptereille. Kun vähän pyörää heiluttelin niin suht tukevasti tuntui kuitenkin istuvan paikoillaan, ei ihan luotisuorassa pystyssä kylläkään. Olenkahon nyt unohtanut jonkin seikan vai kuulostaako tuo ihan normaalilta?
Laajakantilla läheltä kuvatessa tulos on just noin. Telepolttoväliä ja kauempaa niin mittasuhteet paremmin.
I väntan på ännu dåligare tidet
Mahtokohan mennä ihan keskelle kouraa?
Asiasta toiseeen. Onkos joku vilkuillut ajotietokonetta paljonko tommonen pyörä katolla nostaa poltoaineen kulutusta?
Hyvä teline tuntuu 598 kuiten olevan. Ajelin eilen lapista eteläsuomeen kovassa tuulessa ja pyörä pysy nätisti paikallaan.
Jotain 0,8l/100km voi kulutus nousta maantiellä autossa, jossa tavallisesti kulutus liikkuu 4,3-4,8l/100km riippuen nopeudesta. Toki riippuu taakka telineistä ja siitä että saa telineen (ja site pyörän) auton pituus suunnassa suoraan. Periaatteessa t-uralliseen taakkatelineeseen pitäisi mennä aina suoraan tuolla thulen pyörätelineellä. Aiemmin oli neliö profiilillinen taakkateline, niin siinä helpompi saada vinoon.
Jos pyörä ei ole korkeussuunnassa ihan luotisuora, niin voi olla, että joku renkaan nappuloista painaa sitä vinoon. Pitää vaan pyöritellä renkaita että asettuu oikealle kohtaa. Voihan se itselläkin aina vähän olla vinossa. Kyllä se Jumbo Jimi vielä siihen ihan kivasti mahtuu, mutta Bud ja Lou 90mm vanteella vielä lähempänä ettei remmi enää riitä (just saattaa tulla remmi ulos siitä kiristimestä).
Kirjanmerkit