HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 164

Aihe: 41. Pirkan Pyöräily 10.6.2018

  1. #31
    ^ 2008 ajettiin ekan kerran isompana kanuunaryhmänä. 2009 oli "ulkoministerin ulkoilutus", varsinaiset nopeusrymät seuraavana vuonna. Joten täytyy olla ennen sitä, ehkä n. 2004-7?
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  2. #32
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    95
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Klassikossa ei ole järjestäjän puolesta nopeusryhmiä.
    Kannattaa koota etukäteen kaveriporukka tai sopia lähtöpaikalla/alkumatkasta miten mennään.
    Alkupäässä lähtemällä todennäköisemmin löytää yli 32 keskariin pyrkivää ja pystyvää ajoseuraa.
    Pipyssä kun ei oteta aikaa, niin on aikaa myös jutella ja sopia .
    Joo, kyllä sieltä tulee sitten kovavauhtisempia ohi kun kärjessä lähtee. Niihin sitten mukaan.
    Mutta järjestäjälle voisi joku yhteyksissä oleva vihjata, että selkeämmin saisi ohjeistaa, että reippaammin ajavien toivottaisiin hakeutuvan ensimmäisinä lähtökarsinoihin.

  3. #33
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469
    Keskinopeusryhmiin on tullut odotusten mukaisesti hyvin ilmoittautumisia:
    36+ itseohjautuvaan mahtuu vielä hyvin. Tunne ja tiedä kuntosi, jos ilmoittaudut tähän!
    34 ryhmässä on myös vielä hyvin tilaa. Kaikki osallistuvat vetoon, matka on n 255km, osin poikkeavalla reitillä.
    32 ja 30 ryhmät ovat käytännössä täynnä.
    28 ryhmiin mahtuu vielä liki 20 ilmoittautujaa.
    25 ryhmässä on hyvin tilaa.

    Ajoimme viime sunnuntaina läpi Hiekkatiepirkka-reitin.
    Se on todella hieno ja vaihteleva, mutta melkoisen raskas. Polkua ei ole, metsäautotietä jonkun verran.
    Pinta oli hyvin vaihteleva, valtaosin erinomainen, mutta mukana myös sepeliä tien leveydeltä ja routavaurioita sitomassa.

    Matkaa kertyy noin 175km ja ollaan alle puolet ajasta sorapinnalla.
    Kaikki klassikon huoltopisteet ovat käytettävissämme.
    Huoltoauto ei seuraa soratieosuuksilla. Reittiä ei ole merkitty. Ajo ryhmissä GPS-jäljen avulla.
    Ajoaika tullee olemaan yli 8 tuntia ja kokonaisaika liki 10 tuntia.
    Lähtö jäähallilta klo 08.00, heti omille teille, ei tunnelin kautta.
    Tässä jälki sunnuntain testiajosta: https://connect.garmin.com/modern/activity/2696405757

    Edit: tässä muokattu, tapahtumassa ajettava reitti (kieppi ennen Kurua jätetään pois)
    https://ridewithgps.com/trips/23221609
    Nousumetrejä tuo sovellus liiottelee pahoin. Oikeesti kertyy noin 1800 metriä.
    Hiekkateitä on noin 65km, loput asfalttia, suurelta osin yhteistä Klassikon 134km reitin kanssa.

    Arvioin, että n 20km/h ajoajalle on sopiva ryhmän koossapysymisen kannalta.
    Jos väkeä tulee paljon (yli 30), jaetaan ryhmä kahtia ja mahdollisesti nopeampaan (n 22km/h) ja hitaampaan (n 20km/h).
    Ilmoittaudu normaalisti Klassikolle ja kirjaa tähän taulukkoon, että tulet mukaan Hiekkatiepirkkaan.

    https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
    Talisker muokkasi tätä : 17.05.2018 at 18.01
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  4. #34
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    61
    Voiko GG-reitin ajaa varsinaisten 20/22 ryhmien edellä itse navigoiden jos kuvittelee että nuo mainitut keskinopeudet ovat turhan matalia?

  5. #35
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469
    Kyllä voi ja saa.
    Silloin vaan on "kokonaan omillaan" merkkaamattomilla hiekkatieosuuksilla.
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  6. #36
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Mitkä on 217km 30km/h ryhmän pysähdyspaikat? Viime vuonna olin mukana mutta hyvin on pyyhkiytynyt taukopaikat pois mielestä.

  7. #37
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tammisaari
    Viestit
    70
    36+ ryhmä

    36+ ryhmä mainostetaan "itseohjautuvana kovavauhtisena porukkalenkkinä". Järjestäjän puolesta minä tomin kuitenkin "vahtina" aivan kuten viime vuonna. Aiempien kokemuksien perusteella ehdotan kaksi nopeaa pysähdystä, Komi ja Murole. Omia eväitä (geelejä, patukoita jne.) kannattaa ottaa taskuihin mukaan. Viime vuonna ajoaikainen keskari taisi olla hiukan päälle 37,5 jonka uskon riittävän kaikille koska jos siitä lähdetään kiristämään porukkaa hajoaa mikä ei ole tarkoitus. Etenenmismuoto on telaketju. Ketju "lukitaan" tietyissä ylä- ja alamäissä sekä tietenkin risteyksissä/käännöksissä. Vetovuoroihin osallistuu jokainen omien rajojen sisällä. Tiimityö on tietenkin tärkeä koko lenkin ajan mutta korostuu risteyksissä/käännöksissä ja mäkien jälkeen jolloin kärki saa painaa kaasua vasta silloin kuin peräpää on turvallisesti "mukana".

    Suurin piirtein näin.

    t. J-P Stenvall

  8. #38
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    108
    Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.

    Ilmoittauduin ja maksoin osallistumisen Pirkan Pyöräilyyn huhtikuussa. Tilaus näyttää edelleen olevan "käsittelyssä". Miten tämä prosessi Pirkan osalta menee? Onko ilmoittautumiset tarkoituksella käsittelyssä näin pitkään ja vahvistetaan lähempänä tapahtumaa?

    Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!

  9. #39
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    320
    Mistä näkee että käsittelyssä ? Oon ite kans ilmoittautunut ajat sitten muttei oo tullut mitään infoa sieltä.

  10. #40
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469
    Katsopa tältä sivulta aukeavasta listasta, onko nimesi siellä http://www.pirkankierros.fi/pirkanpy...ilmoittauneet/
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  11. #41
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    320
    Joo asia kunnossa kiitos

  12. #42
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Katsopa tältä sivulta aukeavasta listasta, onko nimesi siellä http://www.pirkankierros.fi/pirkanpy...ilmoittauneet/
    Omaa nimeäni en tuolta löytänyt vaikka puhelimella varmistaen asia on kunnossa. Toisaalta en ole yhtään yllättynyt kun maksu tehtiin super kätevällä Eazybreak sovelluksella.

  13. #43
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Mitkä on 217km 30km/h ryhmän pysähdyspaikat? Viime vuonna olin mukana mutta hyvin on pyyhkiytynyt taukopaikat pois mielestä.
    Entoseen malliin 30B pysähtyy Hämeenkyrössä 5 min ja sitten Komissa 15 min (jotta ehtii sopan syömään) ja vielä Murolessa 10 min.

  14. #44
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopparis Katso viesti
    Entoseen malliin 30B pysähtyy Hämeenkyrössä 5 min ja sitten Komissa 15 min (jotta ehtii sopan syömään) ja vielä Murolessa 10 min.
    Kiitos tästä. Viime vuonna taisi tulla alkumatkasta yksi ylimääräinen stoppi jossain kohtaa. Näin olin matkalla kuulevinani että se ei ollut alunperin tarkoitus.

  15. #45
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Kiitos tästä. Viime vuonna taisi tulla alkumatkasta yksi ylimääräinen stoppi jossain kohtaa. Näin olin matkalla kuulevinani että se ei ollut alunperin tarkoitus.
    Taisi olla 30A ryhmä!

  16. #46
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Kiitos tästä. Viime vuonna taisi tulla alkumatkasta yksi ylimääräinen stoppi jossain kohtaa.
    Miharintiellä taidettiin tosiaan ottaa nopea biotekninen tauko viime vuonna.

  17. #47
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Aikailin siis onneni ohi ja 30 sekä 32 ryhmät meni täyteen.

    Minkälainen mahtaa olla 34 ryhmän pysähtelysuunnitelma? "Kaikki osallistuvat vetorinkiin", mennäänkö telaketjua koko letkalla vai vaihdellaanko kärkiringin ja aurinkokannen väliä? Saako keskivartalolihava toimistoinsinööri tulla mukaan vai onko vain sportti-urhoille? Tässä kuussa tullut reilu tonni poljettua, mutta melkeinpä kaikki lenkit yksin ja pisin lenkki vain 150 km niin en oikein osaa suhteuttaa kuntoa.

    Noukkiiko raatokiito myös Parkanon perämetsistä?

    Lähetetty minun SM-T555 laitteesta Tapatalkilla

  18. #48
    ^ Vaihdellaan vetoringin ja aurinkokannen välillä, niinkuin ennenkin. Tai no muutamana viime vuonna ei ole paljon vaihdeltu, kun ei ole ollut halukkaita.
    Parkanon lisälenkillä tulee raatoauto perässä, ketään ei jätetä siellä porukasta. Rengasrikon sattuessa auton kyydissä pääsee taas porukkaan mukaan.
    Pidetään oma tauko Parkano-Kuru välillä.

    Nämä siis koskee 34 km/h ryhmää. Matka on n. 237 km, eli vähän vähemmän kuin joissain ennakkotiedoissa on mainittu.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  19. #49
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Kiitos nopeasta vastauksesta. Laitan lapun sisään ja aloitan hiilaritankkauksen...

  20. #50
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    228
    Ajettiin lauantaina läpi tuo 34-ryhmän reitti aina Kuruun saakka ja tässä muutama poiminta asiasta.

    Ensimmäinen soratiepätkä (Ilveskalliontie 2504) on 1,8 km ja hyvässä kunnossa, muutama isompi kuoppa ja hieman irtosepeliä, mutta pystyy pitämään ongelmitta 30 km/h vauhtia.

    Jumesniementie on mäkinen eikä mikään peesaajan tai vetomiehen unelma eli nopeus tulee vaihtelemaan ja kaikilta vaaditaan jalkoja. Muutenkin reitti Parkanoon saakka on mäkistä ja minulle kertyi ensimmäisellä 120 km nousua yli 1300 m, jota voidaan pitää Tampereen seudulla paljona.

    Häeenkyrön tauon ja Lintuharjun nousun jälkeen on tietöitä melkein koko matka Viljakkalaan saakka, ei mikään nautinto ajaa, mutta ihan ajettavissa.

    Väli Leppäsjärventie - Poltinkoskentie (sora) - Yliskyläntie (ensimmäiset 6 km) on heikossa kunnossa. Alussa 3 km huonoa kestopäällystettä sitten 1 km soraa, jossa on nimismiehenkiharaa ja irtosoraa ja loppuun 6 km reikästä kestopäällystettä. Soratie oli mielestäni siinä kunnossa, että sinne ei kannata mennä tai varmasti saadaan rengasrikkoja. Joskin katsotaan mitä tienhoito saa aikaan. Meillä (kolmella kuskilla) oli keskinopeus 4 km jälkeen noin 22 km/h. Loput kuusi kilometriä pystyi ajamaan noin 30 km/h vauhtia, mutta isossa jonossa ei välttämättä onnistu samaa vauhtia. Jos soratie on samassa kunnossa, niin suosittelen ehdottomasti ajamaan 3-tietä pitkin Parkanoon, koska sitä tarvitsee ajaa vain 11 km.

    Tie Parkanosta Kuruun (332) on suorastaan loistavassa kunnossa ja maastollisesti täydellinen ryhmäajoon. Mäet eivät ole jyrkkiä, ei tiukkoja mutkia, ei monttuja ja en tiedä millä vielä kehuisin, mutta reitin paras väli vetomiehen kannalta. Täytyy vaan toivoa, ettei ole itätuuli.

    Emme ajaneet koko Pirkan reittiä vaan Kurusta suuntasimme Ruovedelle, mutta kokonaismatkaksi tulee 235 km. Tauot ilmeisimmin Hämeenkyrö - oma tauko Länsi-Aureen tienoilla - Murole. Vetorinkiin odotetaan osallistumista, koska vetohommissa tehon käyttö ei jakaudu oman ajamisen kannalta optimaalisesti. Nimettyjä vetäjiä on kahdeksan, mutta toivomus olisi että vetorinkiä voisi pyörittää 10 tai 12 vetäjällä. Ajatutus on siis, että jokainen osallistuu vetoon kykyjensä mukaan.

    Ja kuten mainitsin, niin Jumesniementie vaatii mäkisyyden takia jalkaa myös peesissä. 20 km lisälenkki ei pituutensa puolesta vaikuta mitenkään matkan raskauteen ja reitti voittaa kyllä Kuruntien mennen tullen. Tässä vielä hahmotelma reitistä, joka on nyt piirretty 3-tien kautta. https://ridewithgps.com/routes/27642111

  21. #51
    Ilveskalliontien soratie muuten hyvin ajettavissa mutta montturyppäitä saa varoa. Sellaisia jalkapallon kokoisia kraatereita että pomppaa juomapullo telineestään. Puidenoksien varjojen silhuetit savenharmaassa pinnassa voi vaikeuttaa niiden havaitsemista.

    Jumesniementiellä kolme kovempaa nousua joista viimeisen loppu niin jyrkkä että en ole muualla tarvinnut niin pientä vaihdetta. Asfaltti hyvässä kunnossa.

    Kyröskoskentiellä kelvityö jatkuu valo-ohjauksineen ja asfaltti tuntuu vähenevän. Eilen oli pätkä jossa liikenne kulki murskepinnalla. Nauhan takana oli vielä asfalttia jonka ali puikahdin ja pääsin ajamalla eteenpäin.

  22. #52
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    354
    30A ja 32A -ryhmä ajavat tämän vuoden Pirkan Pitkässä hiukan erikoisreittiä. Kävimme tänään nuotittamassa plr:n (30A:n kipparin) kanssa reitin alkuosaa ja katsomassa tien pintoja sillä silmällä. Minä toimin 32A:n kipparina.
    Näiden kahden ryhmän reitti on alusta sama kuin edellisinä vuosina, mutta Siurosta jatkamme eteenpäin ja seuraamme 34-ryhmän perässä Ilveskalliontietä n 1,8 km hyvällä hiekkatiellä ja Jumesniemen ahteiden kimppuun ja Hämeenkyröön.
    Ensimmäinen tauko on n. 5 min Hämeenkyrön Kehäkukassa. Siitä jatkamme Kyröskosken keskustan kautta Lintuharjua pitkin Komiin n. 15 min soppatauolle.
    Sitten ajamme taas uutta reittiä pitkin Karhen kautta Ylöjärven suuntaan, josta yhdymme uudelle Kuruntielle seuraamaan Klassikon ja Pitkän Pirkan perinteistä reittiä.
    Muroleessa pidämme taas tauon. Paluumatkalla ajamme vielä uutena pätkänä Viitapohjan kautta takaisin Hakametsän hallille.

    Kilometreissä matka on parin kilometrin tarkkuudella (n. 215 km) sama kuin perinteinen Pitkä Pirkka.
    Vetoringissä on alkumatkasta kanuunoita, mutta otamme kyllä halukkaita mukaan vetorinkiin ajon aikana. Taukosuunnitelma on alustava edellisten vuosien varrella hyväksi havaittu. Kelien mukaan otetaan lisää juomapullojen täyttö- tai bioteknisiä taukoja tms. Plr voi vielä tarkentaa 30A-ryhmän taukosuunnitelmaa jos se eroaa 32A:n suunnitellusta tauotuksesta.
    Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890

  23. #53
    Hiekatietä? Onmko se hyväuntoinen jos vaika sataa 3vrk ennen tapahtumaa?

  24. #54
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Hiekatietä? Onmko se hyväuntoinen jos vaika sataa 3vrk ennen tapahtumaa?
    Ilveskalliontie (2504) on tällä hetkellä todella hyvässä kunnossa kapeallakin renkaalla ajettavaksi. Tien pintana on kantava savimainen kova kerros ja siinä on melko vähän irtoainesta. Muutamia reikiä ja painanteita toki on. Sanoisin, että tie on jopa paremmassa kunnossa kuin huonoimmat asfalttitiet. Maastoltaan tuossa kivutaan hiukan ylöspäin, joten vauhtia on maltillisesti. Eilisen perusteella tuo pätkä on hyvin ajettavissa myös ryhmässä.

    Pidempi sadejakso ennen tapahtumaa muuttaa tietysti tilannetta. Tämän hetken pitkän ajan ennusteissa (yr, foreca, ilmatieteen laitos) ei kuitenkaan näy isoja sateita ennen tapahtumaa.
    Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890

  25. #55
    Moi, löytyisikö täältä Klassikon 4h alitukseen ryhmää? Olen starttaamassa klo 8 ja ajatuksena pysähtyä Muroleessa.

  26. #56
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti onnimanni Katso viesti
    Jaa- vai niin... Olen 30 A ryhmässä enkä kyllä lähde hiekkateille ajelemaan . Rengasrikkoja tuli toissa vuonna 3 klp jo pelkällä perinteisellä pirkkareitillä joten.. ei missään nimessä jatkoon.
    Ihan vaan lyhyesti rengaskeskustelua... Tuon n. 1,8 km hiekkatiepätkän johdosta ei kannata kyllä jättää Pirkan pyöräilyn 30A, 32A tai 34 -ryhmässä ajoa väliin! Kyllä normaali (varsinkin kevyesti pistosuojattu, esim Conti GP4000) maantierengas kestää hyvällä hiekkatiellä ajelua todella hyvin. Huonoa tuuria voi tietysti aina olla jos teräviä kivensiruja tai lasinsiruja kertyy ja jää jyskyttämään renkaan pintaan.

    Minun puolestani voidaan pitää ainakin 32A-ryhmällä renkaiden putsaustauko heti hiekkatieosuuden (= Porin tien ylityksen) jälkeen jos se tuntuu yhdenkään mielestä tarpeelliselta! Uskon, että 30A:llakin onnistuu samoin?
    Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890

  27. #57
    Niin no tuuria onkin kolmenlaista - on hyvää ja huonoa ja sitten vielä meikäläisen tuuria. Toivotaan kuitenkin etteä rengasrikoilta vältytään . . Olen ajellut autolla 2622 tietä (päällystettyä) Hämeenkyröön... On kieltämättä komeat maisemat .
    Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on

  28. #58
    Tuo lyhyt hiekkatieosuus on kaikille 217 km ajaville, ei pelkästään näille erikoisreittiryhmille. Syynä tähän poikkeusreittiin on Mahnalan tietyöt, siellä olisi tietyösepeliä ajettavana.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  29. #59
    se selittää asian..
    Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on

  30. #60
    Tämän näköistä baanaa:

    http://www.kaupinkanuunat.fi

Samanlaisia aiheita

  1. 40. Pirkan Pyöräily 11.6.2017
    By Talisker in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 149
    Viimeinen viesti: 18.06.2017, 11.05
  2. 39. Pirkan Pyöräily 12.6.2016
    By Talisker in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 177
    Viimeinen viesti: 25.06.2016, 16.46

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •