^ 2008 ajettiin ekan kerran isompana kanuunaryhmänä. 2009 oli "ulkoministerin ulkoilutus", varsinaiset nopeusrymät seuraavana vuonna. Joten täytyy olla ennen sitä, ehkä n. 2004-7?
^ 2008 ajettiin ekan kerran isompana kanuunaryhmänä. 2009 oli "ulkoministerin ulkoilutus", varsinaiset nopeusrymät seuraavana vuonna. Joten täytyy olla ennen sitä, ehkä n. 2004-7?
http://www.kaupinkanuunat.fi
Keskinopeusryhmiin on tullut odotusten mukaisesti hyvin ilmoittautumisia:
36+ itseohjautuvaan mahtuu vielä hyvin. Tunne ja tiedä kuntosi, jos ilmoittaudut tähän!
34 ryhmässä on myös vielä hyvin tilaa. Kaikki osallistuvat vetoon, matka on n 255km, osin poikkeavalla reitillä.
32 ja 30 ryhmät ovat käytännössä täynnä.
28 ryhmiin mahtuu vielä liki 20 ilmoittautujaa.
25 ryhmässä on hyvin tilaa.
Ajoimme viime sunnuntaina läpi Hiekkatiepirkka-reitin.
Se on todella hieno ja vaihteleva, mutta melkoisen raskas. Polkua ei ole, metsäautotietä jonkun verran.
Pinta oli hyvin vaihteleva, valtaosin erinomainen, mutta mukana myös sepeliä tien leveydeltä ja routavaurioita sitomassa.
Matkaa kertyy noin 175km ja ollaan alle puolet ajasta sorapinnalla.
Kaikki klassikon huoltopisteet ovat käytettävissämme.
Huoltoauto ei seuraa soratieosuuksilla. Reittiä ei ole merkitty. Ajo ryhmissä GPS-jäljen avulla.
Ajoaika tullee olemaan yli 8 tuntia ja kokonaisaika liki 10 tuntia.
Lähtö jäähallilta klo 08.00, heti omille teille, ei tunnelin kautta.
Tässä jälki sunnuntain testiajosta: https://connect.garmin.com/modern/activity/2696405757
Edit: tässä muokattu, tapahtumassa ajettava reitti (kieppi ennen Kurua jätetään pois)
https://ridewithgps.com/trips/23221609
Nousumetrejä tuo sovellus liiottelee pahoin. Oikeesti kertyy noin 1800 metriä.
Hiekkateitä on noin 65km, loput asfalttia, suurelta osin yhteistä Klassikon 134km reitin kanssa.
Arvioin, että n 20km/h ajoajalle on sopiva ryhmän koossapysymisen kannalta.
Jos väkeä tulee paljon (yli 30), jaetaan ryhmä kahtia ja mahdollisesti nopeampaan (n 22km/h) ja hitaampaan (n 20km/h).
Ilmoittaudu normaalisti Klassikolle ja kirjaa tähän taulukkoon, että tulet mukaan Hiekkatiepirkkaan.
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
Talisker muokkasi tätä : 17.05.2018 at 18.01
Voiko GG-reitin ajaa varsinaisten 20/22 ryhmien edellä itse navigoiden jos kuvittelee että nuo mainitut keskinopeudet ovat turhan matalia?
Mitkä on 217km 30km/h ryhmän pysähdyspaikat? Viime vuonna olin mukana mutta hyvin on pyyhkiytynyt taukopaikat pois mielestä.
36+ ryhmä
36+ ryhmä mainostetaan "itseohjautuvana kovavauhtisena porukkalenkkinä". Järjestäjän puolesta minä tomin kuitenkin "vahtina" aivan kuten viime vuonna. Aiempien kokemuksien perusteella ehdotan kaksi nopeaa pysähdystä, Komi ja Murole. Omia eväitä (geelejä, patukoita jne.) kannattaa ottaa taskuihin mukaan. Viime vuonna ajoaikainen keskari taisi olla hiukan päälle 37,5 jonka uskon riittävän kaikille koska jos siitä lähdetään kiristämään porukkaa hajoaa mikä ei ole tarkoitus. Etenenmismuoto on telaketju. Ketju "lukitaan" tietyissä ylä- ja alamäissä sekä tietenkin risteyksissä/käännöksissä. Vetovuoroihin osallistuu jokainen omien rajojen sisällä. Tiimityö on tietenkin tärkeä koko lenkin ajan mutta korostuu risteyksissä/käännöksissä ja mäkien jälkeen jolloin kärki saa painaa kaasua vasta silloin kuin peräpää on turvallisesti "mukana".
Suurin piirtein näin.
t. J-P Stenvall
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.
Ilmoittauduin ja maksoin osallistumisen Pirkan Pyöräilyyn huhtikuussa. Tilaus näyttää edelleen olevan "käsittelyssä". Miten tämä prosessi Pirkan osalta menee? Onko ilmoittautumiset tarkoituksella käsittelyssä näin pitkään ja vahvistetaan lähempänä tapahtumaa?
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!
Mistä näkee että käsittelyssä ? Oon ite kans ilmoittautunut ajat sitten muttei oo tullut mitään infoa sieltä.
Katsopa tältä sivulta aukeavasta listasta, onko nimesi siellä http://www.pirkankierros.fi/pirkanpy...ilmoittauneet/
Joo asia kunnossa kiitos
Aikailin siis onneni ohi ja 30 sekä 32 ryhmät meni täyteen.
Minkälainen mahtaa olla 34 ryhmän pysähtelysuunnitelma? "Kaikki osallistuvat vetorinkiin", mennäänkö telaketjua koko letkalla vai vaihdellaanko kärkiringin ja aurinkokannen väliä? Saako keskivartalolihava toimistoinsinööri tulla mukaan vai onko vain sportti-urhoille? Tässä kuussa tullut reilu tonni poljettua, mutta melkeinpä kaikki lenkit yksin ja pisin lenkki vain 150 km niin en oikein osaa suhteuttaa kuntoa.
Noukkiiko raatokiito myös Parkanon perämetsistä?![]()
Lähetetty minun SM-T555 laitteesta Tapatalkilla
^ Vaihdellaan vetoringin ja aurinkokannen välillä, niinkuin ennenkin. Tai no muutamana viime vuonna ei ole paljon vaihdeltu, kun ei ole ollut halukkaita.
Parkanon lisälenkillä tulee raatoauto perässä, ketään ei jätetä siellä porukasta. Rengasrikon sattuessa auton kyydissä pääsee taas porukkaan mukaan.
Pidetään oma tauko Parkano-Kuru välillä.
Nämä siis koskee 34 km/h ryhmää. Matka on n. 237 km, eli vähän vähemmän kuin joissain ennakkotiedoissa on mainittu.
http://www.kaupinkanuunat.fi
Kiitos nopeasta vastauksesta. Laitan lapun sisään ja aloitan hiilaritankkauksen...
Ajettiin lauantaina läpi tuo 34-ryhmän reitti aina Kuruun saakka ja tässä muutama poiminta asiasta.
Ensimmäinen soratiepätkä (Ilveskalliontie 2504) on 1,8 km ja hyvässä kunnossa, muutama isompi kuoppa ja hieman irtosepeliä, mutta pystyy pitämään ongelmitta 30 km/h vauhtia.
Jumesniementie on mäkinen eikä mikään peesaajan tai vetomiehen unelma eli nopeus tulee vaihtelemaan ja kaikilta vaaditaan jalkoja. Muutenkin reitti Parkanoon saakka on mäkistä ja minulle kertyi ensimmäisellä 120 km nousua yli 1300 m, jota voidaan pitää Tampereen seudulla paljona.
Häeenkyrön tauon ja Lintuharjun nousun jälkeen on tietöitä melkein koko matka Viljakkalaan saakka, ei mikään nautinto ajaa, mutta ihan ajettavissa.
Väli Leppäsjärventie - Poltinkoskentie (sora) - Yliskyläntie (ensimmäiset 6 km) on heikossa kunnossa. Alussa 3 km huonoa kestopäällystettä sitten 1 km soraa, jossa on nimismiehenkiharaa ja irtosoraa ja loppuun 6 km reikästä kestopäällystettä. Soratie oli mielestäni siinä kunnossa, että sinne ei kannata mennä tai varmasti saadaan rengasrikkoja. Joskin katsotaan mitä tienhoito saa aikaan. Meillä (kolmella kuskilla) oli keskinopeus 4 km jälkeen noin 22 km/h. Loput kuusi kilometriä pystyi ajamaan noin 30 km/h vauhtia, mutta isossa jonossa ei välttämättä onnistu samaa vauhtia. Jos soratie on samassa kunnossa, niin suosittelen ehdottomasti ajamaan 3-tietä pitkin Parkanoon, koska sitä tarvitsee ajaa vain 11 km.
Tie Parkanosta Kuruun (332) on suorastaan loistavassa kunnossa ja maastollisesti täydellinen ryhmäajoon. Mäet eivät ole jyrkkiä, ei tiukkoja mutkia, ei monttuja ja en tiedä millä vielä kehuisin, mutta reitin paras väli vetomiehen kannalta. Täytyy vaan toivoa, ettei ole itätuuli.
Emme ajaneet koko Pirkan reittiä vaan Kurusta suuntasimme Ruovedelle, mutta kokonaismatkaksi tulee 235 km. Tauot ilmeisimmin Hämeenkyrö - oma tauko Länsi-Aureen tienoilla - Murole. Vetorinkiin odotetaan osallistumista, koska vetohommissa tehon käyttö ei jakaudu oman ajamisen kannalta optimaalisesti. Nimettyjä vetäjiä on kahdeksan, mutta toivomus olisi että vetorinkiä voisi pyörittää 10 tai 12 vetäjällä. Ajatutus on siis, että jokainen osallistuu vetoon kykyjensä mukaan.
Ja kuten mainitsin, niin Jumesniementie vaatii mäkisyyden takia jalkaa myös peesissä. 20 km lisälenkki ei pituutensa puolesta vaikuta mitenkään matkan raskauteen ja reitti voittaa kyllä Kuruntien mennen tullen. Tässä vielä hahmotelma reitistä, joka on nyt piirretty 3-tien kautta. https://ridewithgps.com/routes/27642111
Ilveskalliontien soratie muuten hyvin ajettavissa mutta montturyppäitä saa varoa. Sellaisia jalkapallon kokoisia kraatereita että pomppaa juomapullo telineestään. Puidenoksien varjojen silhuetit savenharmaassa pinnassa voi vaikeuttaa niiden havaitsemista.
Jumesniementiellä kolme kovempaa nousua joista viimeisen loppu niin jyrkkä että en ole muualla tarvinnut niin pientä vaihdetta. Asfaltti hyvässä kunnossa.
Kyröskoskentiellä kelvityö jatkuu valo-ohjauksineen ja asfaltti tuntuu vähenevän. Eilen oli pätkä jossa liikenne kulki murskepinnalla. Nauhan takana oli vielä asfalttia jonka ali puikahdin ja pääsin ajamalla eteenpäin.
30A ja 32A -ryhmä ajavat tämän vuoden Pirkan Pitkässä hiukan erikoisreittiä. Kävimme tänään nuotittamassa plr:n (30A:n kipparin) kanssa reitin alkuosaa ja katsomassa tien pintoja sillä silmällä. Minä toimin 32A:n kipparina.
Näiden kahden ryhmän reitti on alusta sama kuin edellisinä vuosina, mutta Siurosta jatkamme eteenpäin ja seuraamme 34-ryhmän perässä Ilveskalliontietä n 1,8 km hyvällä hiekkatiellä ja Jumesniemen ahteiden kimppuun ja Hämeenkyröön.
Ensimmäinen tauko on n. 5 min Hämeenkyrön Kehäkukassa. Siitä jatkamme Kyröskosken keskustan kautta Lintuharjua pitkin Komiin n. 15 min soppatauolle.
Sitten ajamme taas uutta reittiä pitkin Karhen kautta Ylöjärven suuntaan, josta yhdymme uudelle Kuruntielle seuraamaan Klassikon ja Pitkän Pirkan perinteistä reittiä.
Muroleessa pidämme taas tauon. Paluumatkalla ajamme vielä uutena pätkänä Viitapohjan kautta takaisin Hakametsän hallille.
Kilometreissä matka on parin kilometrin tarkkuudella (n. 215 km) sama kuin perinteinen Pitkä Pirkka.
Vetoringissä on alkumatkasta kanuunoita, mutta otamme kyllä halukkaita mukaan vetorinkiin ajon aikana. Taukosuunnitelma on alustava edellisten vuosien varrella hyväksi havaittu. Kelien mukaan otetaan lisää juomapullojen täyttö- tai bioteknisiä taukoja tms. Plr voi vielä tarkentaa 30A-ryhmän taukosuunnitelmaa jos se eroaa 32A:n suunnitellusta tauotuksesta.
Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890
Hiekatietä? Onmko se hyväuntoinen jos vaika sataa 3vrk ennen tapahtumaa?
Ilveskalliontie (2504) on tällä hetkellä todella hyvässä kunnossa kapeallakin renkaalla ajettavaksi. Tien pintana on kantava savimainen kova kerros ja siinä on melko vähän irtoainesta. Muutamia reikiä ja painanteita toki on. Sanoisin, että tie on jopa paremmassa kunnossa kuin huonoimmat asfalttitiet. Maastoltaan tuossa kivutaan hiukan ylöspäin, joten vauhtia on maltillisesti. Eilisen perusteella tuo pätkä on hyvin ajettavissa myös ryhmässä.
Pidempi sadejakso ennen tapahtumaa muuttaa tietysti tilannetta. Tämän hetken pitkän ajan ennusteissa (yr, foreca, ilmatieteen laitos) ei kuitenkaan näy isoja sateita ennen tapahtumaa.
Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890
Moi, löytyisikö täältä Klassikon 4h alitukseen ryhmää? Olen starttaamassa klo 8 ja ajatuksena pysähtyä Muroleessa.
Ihan vaan lyhyesti rengaskeskustelua... Tuon n. 1,8 km hiekkatiepätkän johdosta ei kannata kyllä jättää Pirkan pyöräilyn 30A, 32A tai 34 -ryhmässä ajoa väliin! Kyllä normaali (varsinkin kevyesti pistosuojattu, esim Conti GP4000) maantierengas kestää hyvällä hiekkatiellä ajelua todella hyvin. Huonoa tuuria voi tietysti aina olla jos teräviä kivensiruja tai lasinsiruja kertyy ja jää jyskyttämään renkaan pintaan.
Minun puolestani voidaan pitää ainakin 32A-ryhmällä renkaiden putsaustauko heti hiekkatieosuuden (= Porin tien ylityksen) jälkeen jos se tuntuu yhdenkään mielestä tarpeelliselta! Uskon, että 30A:llakin onnistuu samoin?
Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890
Niin no tuuria onkin kolmenlaista - on hyvää ja huonoa ja sitten vielä meikäläisen tuuria. Toivotaan kuitenkin etteä rengasrikoilta vältytään . . Olen ajellut autolla 2622 tietä (päällystettyä) Hämeenkyröön... On kieltämättä komeat maisemat .
Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on
Tuo lyhyt hiekkatieosuus on kaikille 217 km ajaville, ei pelkästään näille erikoisreittiryhmille. Syynä tähän poikkeusreittiin on Mahnalan tietyöt, siellä olisi tietyösepeliä ajettavana.
http://www.kaupinkanuunat.fi
se selittää asian..![]()
Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on
Tämän näköistä baanaa:
![]()
http://www.kaupinkanuunat.fi
Kirjanmerkit