ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 110 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 60 100 108 109 110 111 112 120 160 210 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.271 - 3.300 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

Hakekaa hyvän sään aikana.

Muista en puhu mitään, mutta minä protestoin jaloillani rastikuvan rajausta - siis sitä korjaamatonta jonka tarkoitus oli vain ja ainoastaan harhauttaa katsojaa. Taisit itsekin paremmin harkittuasi pitää sitä melko turhana temppuna?

Kyllä minäkovastikin tykkään yllättävistä kuvakulmista jotka saavat tutunkin paikan näyttämään hieman toisenlaiselta tai saavat katsojan kiinnittämään huomiota johonkin jota hän ei ole oikeastaan tullut katselleeksi, mutta rajansa kaikella

PS Ehkä juuri se että rastin valinta ja sen kuvaus olivat jälkimmäisen osalta mielestäni erinomaisen onnistunut esimerkki tuotti minussa tavallistakin voimakkaampaa ärtymystä. Mutta enköhän minä tästä piakkoin lepy - vaikka uskoisin jonkun hakevan rastin ennen kuin olen päässyt pyörän satulaan?!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Muista en puhu mitään, mutta minä protestoin jaloillani rastikuvan rajausta - siis sitä korjaamatonta jonka tarkoitus oli vain ja ainoastaan harhauttaa katsojaa. Taisit itsekin paremmin harkittuasi pitää sitä melko turhana temppuna?

Kyllä minäkovastikin tykkään yllättävistä kuvakulmista jotka saavat tutunkin paikan näyttämään hieman toisenlaiselta tai saavat katsojan kiinnittämään huomiota johonkin jota hän ei ole oikeastaan tullut katselleeksi, mutta rajansa kaikella

PS Ehkä juuri se että rastin valinta ja sen kuvaus olivat jälkimmäisen osalta mielestäni erinomaisen onnistunut esimerkki tuotti minussa tavallistakin voimakkaampaa ärtymystä. Mutta enköhän minä tästä piakkoin lepy - vaikka uskoisin jonkun hakevan rastin ennen kuin olen päässyt pyörän satulaan?!
    Nyt en ihan varmuudella osaa sanoa, mihin kuvaan missäkin viittaat, mutta jo pelkästään siitä syystä, että rastia ei näillä keleillä ole vieläkään haettu, on kritiikki ansaittua.

Otin pienessä kiireessä aika monta kuvaa seinästä, joka viime näkemällä oli töhritty. Laitoin vahingossa kaikkein tiukimman rajauksen esille. Sen virheen korjasin samana päivänä asian huomattuani. Uskoin, että tuosta kuvasta paikka tunnistetaan, mutta sehän meissä uskovaisissa on vikana, että emme ymmärrä muiden näkevän maailman toisin.

Vihjekuva on kieltämättä parempi, ja nyt arvioiden sen olisi voinut laittaa heti julki. Tulkitsit oikein, että myös saate on vihje.

Korjaamaton kuva oli tietenkin se ensimmäinen ja alkuperäinen jota ehdin tiirailla ennen kuin editoit viestiä. Käytin ilmausta siksi etten tiennyt muutitko kuvan rajausta vai vaihdoitko kokonaan toiseen kuvaan - ja korjaamistahan se editointi joka tapauksessa yleensä on.

Tämä kokonaan uudessa viestissä annettu kuva on sitten kokonaan toinen juttu enkä sitä kommentoinut. Enkä välttämättä olisi pitänyt sitä tarpeellisena, sillä kikkailematon kuva olisi jo riittänyt eli antanut mahdollisuuden sellaisellekin joka ei paikkaa ennestään tunne löytää rasti päättelemällä, oivaltamalla ja hakemalla.

Mutta lienee niinkin että se mikä on toiselle pelkkää kikkailua tai kuva-.arvolitusta rastikuvan sijaan on toiselle vain mukava lisämauste. Kyllä minä senkin hyväksyn - sikäli kuin tässä minun hyväksyntääni tarvitaan - kunhan saan nurista ääneen!

PS Varsin usein nurinallani on ollut se toivottou vaikutus että joku on päättänyt käydä hakemassa rastin osoittaakseen että kuovi nurisee taas ihan turhasta ja yrittää selittää ihan vaoin sen takia että sitä kismittää ettei sillä ole hajuakaan rastista.

Tältä vuodelta en tietoja löytänyt, mutta uskallan väittää veden olevan nyt lämpimämpää kuin 2.6.2017 mitattu 12,4 °C.

Toinen puoli.

Ehkäpä kuva numero 3 innostaa niitä jotka ovat jo pitempään tiennet mutteivat hakeneet tai auttaa niitä jotka olisivat hakeneet jos olisivat tienneet tai sallittuja apukeinoja käyttäen löytäneet?

Se taitaa aina olla pieni mysteerio miksi joku rasti haetaan alta aikayksikön ja milloin jokonkun hakeminen tuntuu kestävän iäisyyden? Pelkkä rastin vaikeus tai helppous ei riitä selittämään eikä sekään sijaitseeko rasti paljon ajetun väylän vieressä vai loitommalla jossain syrjässä. Eikä säällä ja ajokeleilläkään tai niiden puuteellakaan näytä olevan tässä suhteessa merkitystä...

Mun leppymiseni kesti pitempään kuin itse osasin odottaakaan. Tai jos unohdan hetkeksi sen että erehdyn kovin usein pitämään itseäni lyömättömän huumorin mestarina - vai onko se huumorin lyömätön mestari? - niin vasta tänään pääsen muunaisilta lenkeiltä ja muilta asioilta Helsingin kuvarastin hakuun. Joten jos joku haluaa tehdäsen kuvarasteihin aivan olennaisena osana kuuluvan tempun että vie rastin toisen hakijan nokan edestä, se on tehtävä tänään ennen iltapäivää

...se on tehtävä tänään ennen iltapäivää
    Ei pysty kykenemään, pitää olla töissä

Et voi puolustukseksi väittää ettei tässä olisi ollut aamua tai iltaa ennen tätä päivää

Et voi puolustukseksi väittää ettei tässä olisi ollut aamua tai iltaa ennen tätä päivää
    Voinpa. Kuva tuli 9:13 ja siiloinkin olin jo töissä.

Ruokiksella voisin hakea, mutta en ole fillarilla töissä koska aamulla jouduin palauttamaan äskettäisellä työreissulla käytössäni olleen talon auton ja tulin sillä töihin.

Oletan, että selitykseni hyväksytään.

Lisävinkki: lähin kaupunkipyöräteline on noin kilometrin päässä. Pyörien saatavuutta en uskalla luvata (Edit: klo 10:10 nyt näyttäisi olevan 10 vapaana).

Rastikuva numero 1, versio (a) julkaistiin 14.05.2018, 09.06 ja rastikuva numero 2 16.05.2018, 09.24 - what were you waiting for?

Mistä lähtien selitykseksi rastikuvatappiolle - ja tappiostahan tässä on kyse aina kun ei voita - on riittänyt ettei tunnistanut rastia?

Muutama lapsiperhe oli ymmärtänyt miten ilman nopeasti lämpenisi ja miten suojaisella hiekkarannalla voisi viihtyä ilta-auringon valossa. Ilman heitä Munkkiniemen uimarannalla olisi ollut hiljaisempaa kun kävien siellä viimeksi - talvisella cyclocrosslenkillä.

Rasti 1320 oli uimarannan luullakseni joskus 2010-11 rakennettu pukuhuone. Talvella se toi likaisinen seinineen mieleen lähinnä jonkun mineriittilevyistä tms kokoonkyhätyn tilapäisrakennuksen, mutta casanovan kuvan nähdessään saattoi jo ajatella että kyseessä oli arkkitehdin suunnittelema rakennus (joka ei tosin ehkä aivan kestänyt yhteentörmäystä todellisuuden kanssa). (Saattoipa kuva tuottaa katsojassa myös hassun assosiaation Finlandia-talon marmorilaattoihin...)

Paikkana Lankiniemi on todella hieno. Kalliorannat monennäköisine muotoineen ja kivilajeineen, rannalle viettävä ja aaltoen huuhtoma mäntyrinne ja keskiosan koivikko ovat upeita. Kannattaa käydä!

Helsingissä on muuten suunnilleen 28 uimarantaa, joista neljä saarissa joihin ei voi ja yksi Seurasaaressa jonne ei saa aja fillarilla. Jos kävisi kaikilla muilla, siitä taitaisi tulla oikea Gran Fondo!

Uudessa rastikuvassa ei kuitenkaan enää olla uimarannalla:

Edellisessä kuvassa ei oltu enää uimarannalla, mutta kuka nyt rantaa tarvitsee uidakseen. Rasti 1321 löytyi Uimastadikan läheltä, Stadikan viereisestä pienestä metsiköstä.

Uuden rastin maisemaa voi ihailla ulkona ilta-auringossa, mutta halutessaan myös sisätiloissa kohdevalojen alla - tosin silloin ilman kaikkia puita.

-mk muokkasi tätä : 21.05.2018 at 12.24

Mäntymäentien pohjoispuolisella kalliomäellä ei tosiaan taida olla nimeä. En ainakaan löytänyt sellaista vanhoista kartoistakaan.

PS Lievä häpeä tunnustaa mutta olen varmemmin uuden rastin kuin rastivihjeen jäljillä (vaikka luullakseni tunnistin senkin, tosin vasta pienen tuumaustauon jälkeen).

Tältä se näyttää aamuvalossa. Linnunlauluntie, ylhäältä tullessa Töölönlahdelle lähtevän kävelytien alku tuossa taustalla. Rasti 1322.

Tästä uusi peliin

Historic muokkasi tätä : 21.05.2018 at 08.37 Syy: Linkitykset
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Vanhan rastin kulttuurihistoriallinen vihje liittyi tähän: http://esoteerinenmaantiede.blogspot...voittunut.html

Uuden rastin risteys taitaakin näkyä avaruuteen asti. Mulle se aiheuttaa sen tutun mutta tässä yhteydessä kiusallisen muistuman siitä että tuostahan minä ajoin ihan vähän aikaa sitten...

Kyllähän tuo uusi on päivänselvä tapaus. Illalla hoituu (vaikka pitikin pitää lepopäivä runsaan pyöräilyviikon jälkeen).

Uuden rastin risteys taitaakin näkyä avaruuteen asti...
    Toki. Tapani mukaan kuukkeli ei tiedä tästä paljon mitään. Olen kuvannut paikan jo ainakin kolmesti, mutta eri syiden vuoksi se ei ole vielä esiintynyt täällä.
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Vanha Pohjoisbaanan varrelta. Näkymä Sariolantien suuntaan, rasti 1323.

Uusi (jokohan ollut, rastit ei nyt näy mulle?)
    JackOja muokkasi tätä : 21.05.2018 at 20.12

No minne mä nyt lähden ajamaan, kun JackOja ei laittanut uutta rastia eikä mulla ole edes epävarmaa mutta lenkkisuunnan näyttäjäksi kelpaavaa tietoa Vantaan rastista ja sinne penteleen Haukkalammelle tai missä se Espoon rasti nyt onkaan on tällä kertaa ja täksi illaksi liian pitkä matka?!

Tervetullut edit. No tietenkin tonne!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Uusi (jokohan ollut, rastit ei nyt näy mulle?)
    Taisi olla naapuripoterossa silloin joskus viimeksi, eli tuo ei ole ollut.

On mulla varakuviakin, pannaanko joku niistä?

On mulla varakuviakin, pannaanko joku niistä?
    Mitä suotta. Hakijahan ilmoittautui jo.

Mutta miksi näitä minulle helppoja rasteja tulee suorastaan sarjana silloin kun minä olen mökillä tai muutoin jumissa jossain?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Mitä suotta. Hakijahan ilmoittautui jo.

Mutta miksi näitä minulle helppoja rasteja tulee suorastaan sarjana silloin kun minä olen mökillä tai muutoin jumissa jossain?
    Joo hieno rasti.

Samaa tässä ihmettelen

Okei, varakuvat on hyvä jäädä jemmaan.

1323 lisätty rastikarttaan. Rasti 1181 on muuten käytännössä samassa kohdassa. Näköjään.

Onneksi kesäillat ovat valoisia, joten arjen askareiden jälkeenkin voi vielä lähteä rastia hakemaan (eikä tarvitse harhailla pimeässä). Olin joskus ajatellut tätä rastiksi, mutta koska viereinen lammikko on jo vuosia sitten käytetty, on tämä jäänyt tekemättä. Olipa kuitenkin hauska käydä täällä vuosien jälkeen.

Rasti 1324. Plotti Veräjämäessä. Veden täyttämä tuliasema, joka on rakennettu ensimmäisen maailmansodan aikaan osaksi Helsingin maa- ja merilinnoitusta. Muistan lapsena kuulleeni, että näissä lätäköissä elää ruutanoita. Väitteen todenperäisyydestä en osaa sanoa.

Uusi sivuaa joitakin viime aikojen aiheita: Taiteita tässä ainakin on harrastettu eikä voi väittää, ettei lähellä olisi ollut jo aiemmin rastia.
    casanova muokkasi tätä : 21.05.2018 at 22.59 Syy: karttalinkki, tiedot, 89

1323 lisätty rastikarttaan. Rasti 1181 on muuten käytännössä samassa kohdassa. Näköjään.
    Jos olisin kyennyt livistämään töistä aikaisin, olisin ajanut taas kaupunkipyörän samaan paikkaan ja kuvannut rastia 1181 vastaavan kuvan rastin haun merkiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Uusi sivuaa joitakin viime aikojen aiheita: Taiteita tässä ainakin on harrastettu eikä voi väittää, ettei lähellä olisi ollut jo aiemmin rastia.
    Taidan yhden lähirastin tietääkin. Iltalenkille menee huomenna, joten hyvin ehtii napata edestä. Onneksi valoisaa tosiaan riittää että voi viedä jonnekin kauas jos ei siirry ennen.

Kaupunkipyöräkuvarastithan tästä vielä puuttuvatkin. Sama kaupunkipyörä pitää näkyä molemmissa kuvissa..

Aikainen hakija rastin nappaa.

Myrskyläntie/Myrskylänkuja Rasti 1325. Näköjään pitää olla jollain tavalla kieroutunut mieli... Kävelin tuosta ohi kolmisen vuotta sitten ja mietin että olisi nätti rastipaikka. Onkohan se liian vaikea?

Uusi jatkaa ehkä perinteisemmällä taideteemalla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •