Tein 0.5mm jousiteräksestä tuommoiset insertit.
Ei ole kyllä elegantein ratkaisu ja liekö tuossa ongelmaakaan mitä pitäis ratkaista .
Napoja odottavan aika on pitkä
Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla
^Onpas hieno välyksen poistin.
Eikös ton etukiekon voisi toteuttaa 110-millisellä navalla jos jossain vaiheessa tekee pyhäinhäväistyksen ja pistää pumppukeulan? Vai saako niitä juuri suoralla kaulalla?
^Ei taida olla suspension corrected geometriaa Commandossa. Toinen probleema on tarvittava aika julman paksu jarrulevyn avaruudetin. Ehkä kannattaa katsella jotain muuta runkoa, jos pitää saada joustokeula.
M-kokoa on taas varastossa jos joltain jäi saamatta.
Joo unohdetaan toi pumppukeula, se nyt vaan oli semmonen ajatus. Paljon Suomessa maksaa kiekkojen kasaukset jos hommaisi kehät ja navat muualta ja kokoaja katsoisi pinnat kun niiden löytämiseen ei omalla kohdalla ole paljon luottoa. Siis pelkkä kokoaminen?
Oisko satasen tienoilla kiekkoparin kasaus. Tosin on vastaan tullut sellainenkin pulju joka veloittaa yli 100€ per kiekko.
Kyselin Novatecilta 10mm hattuja etunapaan, mutta heidän EU-varaston saldo näytti nollaa. Entä käviskö tuo Surlyn napa eteen ilman, että tarttee ostella erikseen mitään akseleita? https://www.justpedal.nl/en/front-hu...5mm-front.html
^Surlyn etunavassa on Commandoon sopimaton rear disc offset
Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla
^Luulin että tuo viittaa vain levyjarrujen sijaintiin joka korjaantuu adapterilla: https://surlybikes.com/info_hole/spe..._compatibility
Thp muokkasi tätä : 11.05.2018 at 16.20 Syy: Korjaus
^OK, Kaikkeen löytyy näköjään adapteri.
Commandon runko on sitten liian vetelä kunnon sivulaukkukorman kanssa. Yhden yön kamat oli vielä hallittavissa ja aika pehmeää menoa hiekkateillä, mutta en lähtis mihinkään heavy duty lastaukseen.
Kasailin jo vähän pyörää, satulan, satulaputken, tangon, stemmin ja keskiön+kampien osalta. Suihkin vähän tätä rungon sisään: http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...ne-2000021462/ kaipa se ihan hyväksi on.Kiekot ja renkaat on nyt Hampurissa, ensi viikolla toivottavasti jo suomessa.
Pari lenkkiä nyt tullut ajeltua, vähän hakemista ollut mutta syynä lähinä renkaat kun on tosiaan 4,8+4,4 JJ:t ja paineitakin varmaan liikaa. Kovasti toi etunen tuntuu tarraavan kuivassa maastossa hitaassa vauhdissa, sekin varmaan lähinnä tottumattomuutta kun ei läskillä montaa lenkillä sulan maan aikaan ole tullut ajettua. Muuten kyllä suht tyytyväinen kokonaisuuteen, oli jossain vähän aiemmin. Laskeskelin jotain 900 euron luokkaa hinnaksi uusilla osilla, osa tosin siis siirretty vanhasta läskistä mutta mukana laskuissa. Ei mikään paha hinta kun pelkkä runko maksaa jo tonnin.
https://r2-bike.com/CANE-CREEK-heads...rt-Cover-1-1-8
Olihan tämä oikea ohjainlaakeri ja sisältääkö tuo kaiken tarvittavan kuten kävyn jne.?
Edit: niin ja mites crown-race?
^ näyttää juuri oikealta ja sinisen reunainen crown race näkyy kuvassa alimmaisena.
ealex muokkasi tätä : 17.05.2018 at 14.45
Ei ole integroitu crown race.
Jarrujen PM-kiinnitys on 160mm levylle sekä edessä että takana, jos jarrulevyjä/adaptereita pitää speksata.
Renkaat ja kiekot saapui, mutta pikalinkkuja en ollut tajunnut tilata erikseen.No tietääpä ensi kerralla. Vannenauha ja sisuritkin jäi tilaamatta kun ajattelin alkuun olla tubelesoimatta.
![]()
^ Näytät asuvan naapurikunnassa niin voin laittaa ylimääräiset setit tulemaan R2-bikestä vai onko osilla kova kiire?
Ei nyt varsinaisesti kiire ole, kun ei oo tarkempaa aikataulua tällä projektilla. Eli sinulla olisi ylimääräiset pikalinkut vai oletko tilaamassa? Taakse pitäisi olla tällainen https://best-bike-parts.de/O-lite-Sc...Bike-schwarz_1 ja eteen käy mikä vaan 135mm takapikalinkku, kun tuossa best bike partsin kanssa viestittelin.
^ laitoin viestiä.
Onko jollain muuten ilmeentynyt ongelmia tuon etuhaarukan drop outtien kanssa nyt kun olette ehtineet enemmän polkea? Hopen napoihin olisi tarkoitus rakennuttaa kiekot - nuo halon navat olisi varmaan myös näppärät, mutta kiekon kasaus ei taida multa onnistua.
Kokeilin punnita kiekkoja vaikka kunnon vaakaa siihen tarkoitukseen ei ole. Sain tulokseksi 900g/kiekko. Vanteina siis Sunringle Duroc 40 32h, pinnat Sapim race black ja navat O-Lite KTO 32h.
Millä perusteella Sand päätyi o-liten napoihin? Onko kokemuksia merkistä vai ihan hatustako päädyit kyseiseen merkkiin?
Oman projektin osa hankinnat jatkuivat Ritcheyn satulalla, vanhan mallin Deore jarruilla ja Sramin X01 Eagle gripshift vaihtajalla. Gripshifteistä ei ole mitään kokemusta kun mutta kun halvalla sai niin päädyin kokeilemaan.
Ei oo kyllä aiempaa kokemusta o-litesta, joten siinä on vähän jokerikorttia. Toisaalta jos ne on huonot ja hajoaa niin sitten vaihdetaan toisiin. Kokonaishinta oli ehkä suurin tekijä kuitenkin tällä kertaa. Pitäisi olla aika perustason navat ja kun kuskikin on perustasoa niin uskon ja toivon että omassa ajossa kestäisivät.![]()
Minkä verran nuo O-lite navat painavat? Novatecin navat ovat 210 ja 475g, valmistajan mukaan 196 ja 350g.Takanavassa akseli ja vapaaratas ovat terästä.
En kyllä ite osaa sanoa napojen painoista, en tullut niitä kysyneeksikään best bike partsista. Vastauksen kyllä saisi kun laittaisi sinne viestiä.
Tämmöinen minulla on nyt kasassa:
- SRAM GX Eagle 1x12 voimansiirto. Otin gripparilla piruuttani, sen käyttöä vaatii totuttelua näköjään.
- Sunrace 11-50 pakka (koska tämä sopii Shimano-vapaarattaseen, Eagle vaatii omansa). On muuten valtava lautanen tuo 50.
- Shimano Deore M6000 jarrut
- Kiekot DT Swiss BR710 kehillä, Competition pinnat, Novatec navat. Ensimmäiset kasaamani kiekot, saa nähdä miten kestävät käyttöä.
- Renkaat 4 tuumaiset Jumbo Jimit, tubeless-konversio gorillateipin avulla.
- Putkiosat halvinta Ritcheytä, paitsi hiilikuituinen satulatolppa ja satula varastettu väliaikaisesti crossarista. Vaihtelen noita sitten sopivampiin, kun ajoasento alkaa löytyä.
- Polkimina aika vanhat Shimano XT lukot, mutta ehkä pitää hankkia flatit, en tiedä. Sen verran pelotti ajaa kivikossa ja juurakossa, kun ei ole minkäänlaista maastoajotaitoa jäljellä. Vissiin myös Castellin maantiesuccikset ovat huonot metsässä...
Käytännössä en siis saanut juuri mitään kierrätysosia käytettyä, vaikka aluksi oli tarkoitus
Paino polkimien kanssa (mutta ilman pullotelinettä) 14,09 kg, M-koko.
![]()
Pyöräily on kivaa!
Kirjanmerkit