ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 86 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #2551
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Löysäkulmainen Kuitu-Kona korkealla emäputkella JA speiseripinkalla (https://www.cxmagazine.com/kona-libr...2018-sea-otter)

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #2552
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Näyttäisipä kona taas speksien valossa hyvältä, mutta ilman geometri taulukkoakin laite näyttää taas selkävikaiselle suunnitellulta. Lyhyt ja korkea geo.

  3. #2553
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Evoluution tämänhetkinen tila. (Tulin näköjään valinneeksi Cycloon 2018-muotivärin jo 2016 )

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #2554
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Näyttäisipä kona taas speksien valossa hyvältä, mutta ilman geometri taulukkoakin laite näyttää taas selkävikaiselle suunnitellulta. Lyhyt ja korkea geo.
    Tuostahan voi noita avaruudettimia poistella jos haluaa aeroilla?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #2555
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Oma GG-projekti valmistui tänään. On-One Bish! Bash! Bosh! (huom. oikeinkirjoitus huutomerkein) runkosetti, Sram Apex 1 hydro osarja, Hunt 4Season Gravel Disc kiekot ja Hutsun Overide 35 kumit. Alla huono kuva - täytyy laittaa parempaa perästä kun löytyy vähän idyllisempää pyöräilymaisemaa.

    https://drive.google.com/open?id=0B4...9ITW50R0doUTMw

  6. #2556
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Oma GG-projekti valmistui tänään. On-One Bish! Bash! Bosh! (huom. oikeinkirjoitus huutomerkein) runkosetti, Sram Apex 1 hydro osarja, Hunt 4Season Gravel Disc kiekot ja Hutsun Overide 35 kumit.
    Miten korkea tuo 35-millinen Hutsu on?
    “I'm a little bit whoor, a little bit whaeey, a little bit swish-swish-swish! I'm a little bit dodgy, I'm a geezer."

  7. #2557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Näyttäisipä kona taas speksien valossa hyvältä, mutta ilman geometri taulukkoakin laite näyttää taas selkävikaiselle suunnitellulta. Lyhyt ja korkea geo.
    Onks toi ees? Varmaan isommasta päästä tuo runko. Kyllä munkin Endurace näyttää lyhyeltä ja korkealta kun siinä on 206 mm emäputki. Tai noh korkea se onkin (stack 624+pari senttiä avaruudettimia), mut ei erityisen lyhyt (reach 406).

  8. #2558
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    No lukee, että sutran geometria, eli onhan se. 600mm stack jo 54 koon rungossa.

  9. #2559
    Jaa...no ei kuitekaan mitään mitä esim. -17 -asteisella slämmätyllä stemmillä ei vois korjata

  10. #2560
    tupla........

  11. #2561
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Moi,

    Onko kellään Genesis Fugioa ? Kiinnostaa kokomukset, polttelis vaihtaa oma Croix de fer siihen...

  12. #2562
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Nyt kuulkaa speksaaminen tauolle vähäksi aikaa - tai ainakin ens lauantain ajaksi - ajokuntoiset pyörät esiin ja Brakeaway Spring Grindiin polkemaan. Käykääpä ihan vaan huviksenne facen tapahtumasivulla katsomassa Kahvelon kuvat siitä, millaiset tarjoilut siellä on "maalissa"!
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #2563
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    K.i.s.s. (Keep it simple stupid...or keep it single stupid )



    Laitoin Gravelkingit Rosthairsin vähän kapeammille vanteille, oliskohan noi DT R440:set 18 mm sisältä ja tykkään enemmän noin. Profiili pysyy pyöreämpänä ja "jouston" alkuherkkyys on parempi. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että noi on näennäisesti hyvin rullaavat. Kuvio on nopea joo, mutta todellisuudessa jäykähkö runko syö voimia. Tekisi mieli kokeilla LJL:n tapaan 36-millistä non tubeless -versiota(?) tubeleksena. Tolla setupilla ehkäpä Breakawayhin joka tapauksessa. Full singlespeed gravelgrinding bliss.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #2564
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    "Onko rungon joustolla vielä merkitystä?"

    https://cyclingtips.com/2018/04/jra-...-still-matter/

  15. #2565
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    "Onko rungon joustolla vielä merkitystä?"
    Olipas pirun pitkä juttu.

  16. #2566
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.708
    19 mm sisäleveille kiekuroisille pitäisi kumit laittaa ja mietin että hakisko huomenna Velobiasta parin Gravelkingejä.. vai onko jonku muu hyvä vaihtoehto? G-Onet 35mm leveinä on jo hallussa mutta HALUAISIN tanwallit

  17. #2567
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    19 mm sisäleveille kiekuroisille pitäisi kumit laittaa ja mietin että hakisko huomenna Velobiasta parin Gravelkingejä.. vai onko jonku muu hyvä vaihtoehto? G-Onet 35mm leveinä on jo hallussa mutta HALUAISIN tanwallit
    Hyvä valinta. Itsekin molemmilla ajaneena sanoisin, että gravelkingit ovat astetta mukavammat ja ei kulu keskeltä ihan niin nopeasti kaljuksi kuin g-one. Tuo ruskea raita on aika tumman ruskea, eli ei ihan perinteinen tanwall, mutta istuu todella hyvin ainakin tummiin mattapintaisiin runkoihin ja tuohon stenun pyörään sopii todella hyvin. Hyvä rengas ja pyörii tälläkin hetkellä mustana omassa pyörässä alla. Jos laitat litkuilla, niin kannattaa huomioida renkaan venyminen mahdollisesti jopa lähelle 40mm mittaa.

  18. #2568
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    "Onko rungon joustolla vielä merkitystä?"

    https://cyclingtips.com/2018/04/jra-...-still-matter/
    Olennainen tiivistyi lyhyesti viimeiseen kappaleeseen

    “The short answer here is that while frame stiffness is far less important than tire stiffness, you obviously want to optimize both if you can. At the same time, the industry is very good at overselling the benefits of frame comfort as well as overselling the benefit of lateral stiffness.”


    Vaikka se tuon jutun rengaspainekaaviosta käykin ilmi, yksi merkitsevä asia oli jätetty huomioimatta ja se on se, että kun yleinen harhaluulo on se, että paksummat renkaat ovat mukavammat kuin ohuemmat, niin sehän ei varsinaisesti pidä paikkansa. Vaan se menee nimenomaisesti niin, että pienemmät paineet on mukavammat kuin isommat ja ollakseen yhtä mukavat kuin ohuemmat renkaat, paksummat renkaat vaativat ohuempia renkaita pienemmät paineet.

    Sisuriaikaan, kun pienimmät järkevät käyttöpaineet ratkaisi käytännössä snakebite-herkkyys, paksummat renkaat miellettiin yleisesti ohuempia mukavemmiksi, koska ilman tarpeettoman suurta puhkeamisvaaraa paksumpien renkaiden kanssa saattoi käyttää niin paljon matalampia paineita, että paksummat olivat tosiaan mukavampia.

    Mutta tubelesten kanssa tilanne voikin muuttua toisenlaiseksi. Tubelekset eivät ole yhtä snakebite-herkkiä, jolloin käykin niin, että pienimmät järkevät käyttöpaineet ratkaisee se piste, missä rengas alkaa muljua tai taittua alle kurveissa. Muljumisherkkys puolestaan ei ole sidoksissa renkaan leveyteen tai jos on, se menee melkeinpä niin päin, että samanlevyisellä vanteella paksumpi rengas alkaa muljua herkemmin kuin ohuempi. Eli jos on 35-milliset renkaat ja 40-milliset renkaat, joissa molemmissa liiallisen muljumisen raja on jossain 2 barin paikkeilla ja myös siinä 35-millisessä renkaassa uskaltaa käyttää 2 barin paineita ilman pelkoa turhista puhkeamisista, on se 35-millinen rengas 40-millistä mukavampi ajaa niillä 2 barin paineilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #2569
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Quirk Cycles



  20. #2570
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Rengaspainejutusta vielä lisäys stenun kommenttiin, että leveyskin vaikuttaa. Kapea rengas löytää enemmän kuoppia kuin leveä.

  21. #2571
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Minäkin sain oman gravel-projektin valmiiksi ja koeajolle. Viime vuotinen L kokoinen Canyon Inflite AL SLX, johon ruuvasin Sram Apexit ja DT Swissin R24 kiekot. 9.2 kg tuli painoksi.

    Ja Challenge 38 mm kumit on parhaat gravel renkaat joilla olen ajanut. Ja ainoat.

  22. #2572
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Quirk Cycles
    Ennemmin Squirt Cycles
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  23. #2573
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Hyvin kyllä istuukin Gravelking SK:t Surlyyn, tämä valinta oli täysin nappiin! Työntömitta sanoo painehoidon jälkeen leveydeksi 33,3mm, jää juuri muutama milli etuvaihtajan pantaan


    (zoomailijoille https://1drv.ms/u/s!AqKIWXpNjgPmk_d0QRxFibCLYv_UTw )

  24. #2574
    Arvoisat asiantuntijat. Nykyinen jokapaikan höyläni on All-City Space Horse https://allcitycycles.com/bikes/arch...ce_horse_canti koko 58. Hankin sen korvaamaan vuosia palvelleen Cross Checkin siitä syystä, että tarvitsin leppoisamman ajoasennon. Ajatuksissa oli Ritcheyn Ascent -runkosetti korvaamaan ko. valmistajan maastopyörästä luopumista. Kuitenkin, kallis hinta ja näkemättä ostaminen vei voiton - ja näin päätin ostaa Salsan Vayan! Siitä ei ollut kokoa ja hetken mielijohteesta ostin Space Horsen. Rungossa ei ole mitään vikaa, mutta joka kerta kun poljen sitä, ajattelen Ritcheyn Ascenttia...
    https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/bi...scent-frameset

    Olen vertaillut geometrioita (olen 184,5cm ja lahje on 87cm.) ja vaikka sitä miten katsoo niin L koon Ascent tuntuu askeleelta agressiivisempaan suuntaan - ja sitä en haluaisi. Kuvissa se vaikuttaa rennommalta, mutta taitaa olla tuo slouppaava vaakaputki joka sen tekee. Eli onko nyt näin, että pitää unohtaa tuo haave ja jatkaa elämää?

  25. #2575
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    ^^ Miten toimii 33mm kumi soratierallissa? Pystytkö vertaamaan 35-40mm kumiin?

  26. #2576
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    ^^ Miten toimii 33mm kumi soratierallissa? Pystytkö vertaamaan 35-40mm kumiin?
    Ei varsinaisesti vertauskohtaa, kun soratieajelut on lähinnä itsenäistä lähialueiden reittien etsimistä. Viime kesän lenkeistä ehkä neljäsosa (~1000km) meni hiekkapuolelle 30mm G-one speedeillä, ja lähinnä oikein pehmeässä ja märässä ympäristössä joutui hiisailemaan, muuten sai mennä melko mukavasti. Jyrsitty, väliaikaisesti karkealla kivitavaralla paikattu asfaltti jäi mieleen ainoana miltei ajokelvottomana pätkänä. Näillä on heti parin maantielenkin jälkeen vakaampi fiilis ainakin irtosepelin suhteen ja asfaltillakin rullaavat melkolailla yhtä hyvin, varsinaiset soratiekokemukset vasta edessä.

  27. #2577
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Varsin kiinnostavalta vaikuttaa on tuo Ritchey, mutta muutama asia tökkii. Painoa ei kerrota, joten tuon tyyppiseen käyttöön tarkoitettuna teräsrunkoisena ihan kevyestä pyörästä tuskin on kyse. Materiaalistakin sanotaan vain CrMo. Vaihtajan korvake on kiinteä, eikä keskiöratkaisua ei ole kerrottu. Joillekin voi uudessa pyörässä olla ongelmana myös akselit, minulle ei olisi. Geometriassa on kiinnostavaa pitkä akseliväli eli retkeilykäyttöön sopivasta gg:stä on kyse. Mutta kun kaikkia tietoja ei ainakaan tuolta sivustolta löydy, kova hinta ohjaa kiinnostusta muualle.

  28. #2578
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    On tää Äxä vaan mainio laite. Paselat vaihtui Gravelkingeiksi. SK 35mm ja litkutettuna.
    Kyllä kyyti muuttui soralla mukavammaksi.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  29. #2579
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Varsin kiinnostavalta vaikuttaa on tuo Ritchey, mutta muutama asia tökkii. Painoa ei kerrota, joten tuon tyyppiseen käyttöön tarkoitettuna teräsrunkoisena ihan kevyestä pyörästä tuskin on kyse. Materiaalistakin sanotaan vain CrMo. Vaihtajan korvake on kiinteä, eikä keskiöratkaisua ei ole kerrottu. Joillekin voi uudessa pyörässä olla ongelmana myös akselit, minulle ei olisi. Geometriassa on kiinnostavaa pitkä akseliväli eli retkeilykäyttöön sopivasta gg:stä on kyse. Mutta kun kaikkia tietoja ei ainakaan tuolta sivustolta löydy, kova hinta ohjaa kiinnostusta muualle.
    Tuolla on Ritchey Ascentista paremmin tietoja: https://www.bike24.com/1.php?content...1;mid%5B7%5D=1

    Saman puljun läskirunko Commando on ainakin laadultaan ja ajo-ominaisuuksiltaan aivan huippu luokkaa. Uskoisin, että Ascent on samaa tasoa. Hinta tuntuu tosiaan kovahkolle ja väri näyttää kuvissa ankealle, niin Ascentissa kuin Commandossa. Luonnossa sopivilla osavalinnoilla tilanne on toinen ja ainakin omaan Commandoon olen erittäin tyytyväinen. Ja täältä gravel-topikistahan tuo hiekalle sopivan vanneleveyden speksaaminen lähti viime syksynä käyntiin ja i35 mm oli lopputulos. Ja käyrä tanko korvattiin innerbarendseillä.

  30. #2580
    ^^TheMiklu

    Siisti Civikki! Taittuu kyllä moneen ja rungon saa parilla satalappusella. Suositus.



Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •