Onko näistä kokemuksia? Edulliset eivätkä kovin painavat. Ajattelin työmatkakäyttöä.
http://www.wiggle.co.uk/prime-peloto...011-speed-shi/
Ite tilasin -30% alennnuksella vanteet maantiefillariin samasta puljusta, sillä kiinnosteli.. nopeasti tuli ja hyviltä vaikuttaa, vaikkakin vasta trainerilla polkassu sen satkun. Keväällä vasta tositoimiin, ja jos ongelmia ei ilmene niin cycloon voinee tilata myös.. toinen vaihtoehto olisi Huntilta.
Cube Cros Race SL kaipaa nyt vaihtokiekkoa taakse. Wahoo KICKR SNAP ‐harjoitusvastus tulossa ja jos kerran pari sillä viikkoon vetää niin pakkohan se toinen kiekko ja sliksi olla(työmatkat nastoilla). Mitä siihen kannattais laittaa? Vois olla tubeles ready kiekko jos sen sitten ottais kesäksi maantielle. Painoa 75kg.
Näistä mitään ymmärrä, pihalla ku lumiukko. 142x12mm, Centerlock, 11spd ja levyt.
Tämä on ainakin näitä lukiessa aika suosittu:
https://www.bike-discount.de/en/buy/...arwheel-495589
Tubeless, kohtuullinen paino, hinta ja napaan saa myös adapterit jolla sen saa pikalinkku yhteensopivaksi jos joskus tulee sellaista tarvetta
Edit: tuossa mukana myös nuo adapterit
Hankitko tätä settiä, tai onko muilla siitä (Peloton disc road wheelset) kokemuksia? Toisessa säikeessä vähän offtopiccina noista jo kirjoittelinkin, eli OEM-kiekot painaa 3,5 kg oheishilppeineen ja pinnojen katkeamisen takia rupesin vähän katsomaan vaihtoehtoja. Tuo mainittu setti tuli vastaan ja hinta olisi sen verran kukkaroystävällinen että nuo saa tulla jollei niissä mitään fataalia vikaa ole. Ainakin kuvien mukaan vanteissa on Alexrimsin tarrat, ja kai niiltä ihan ok-tavaraa tulee..?
Ainakin testissä Primen kiekot ovat pärjänneet http://road.cc/content/review/218433...-road-wheelset
http://road.cc/content/review/205301...alloy-wheelset
Näköjään CRC:n talon oma merkki. Ilmeisesti Wiggle ja CRC ovat samassa omistuksessa, kun kummatkin näitä myyvät. CRC:n ei luulisi myyvän paskaa tai maine menee
Tekisi mieli ostaa Giant TCX SLR 2 Cycloon toiset vanteet, jolloin talvella voisi olla nasta- sekä nopeammin rullaavat eri vanteilla. Kesällä Gravel- ja maantierenkaat omilla vanteilla. Pyörässä on 12 mm läpiakselit, joten itse pohdin näitä http://www.wiggle.com/prime-race-disc-road-wheelset-1/
Ilmeisesti näissä ei ole tukea läpiakselille (tosin en ole vanteiden kanssa puuhastellut joten en tiedä) http://www.wiggle.co.uk/prime-peloto...road-wheelset/
Samat havainnot tein että CRC:n oma merkki, ja yllätyin kun samat kiekot löytyi myös Wigglestä. Mutta CRC taitaa nykyään omistaa aika paljon noita fillarikamaverkkokauppoja, ml. saksalaisia kauppoja.
Ihan hyviä arvosteluja nuo on noiden kauppojen sivuilla saaneet, joten kaippa ne uskaltaa antaa tulla. Jos todellinen paino on edes oikean kilonumeron puolella, niin ainakin kilo nykyisiin verrattuna pitäis lähteä pois. Lisäksi saisi tubeless-option. Ja jos nykyisistä oem-kiekoista aika jättää ja tekee mieli parempaa, niin näistä talvirengaskiekot ja sitten jotain muuta kesäksi.
Edit: ovat siis mulla tulossa Cannondale Caadx:ään, vm. 2015: https://www.evanscycles.com/en-fi/ca...-bike-EV214054 . Wigglen chatin mukaan ovat yhteensopivia, itte en oikein tiedä muuta kuin että ovat levyjarruyhteensopivat, koko on oikea ja sramin rataspakka sopii. Pitääkö noissa ottaa jotain muuta huomioon?
Jos tilasit nuo Prime pelotonit 115 €, niin tuon mukaan ovat hyvät hintaansa nähden http://www.cyclingweekly.com/reviews...-road-wheelset
Ainoa negatiivinen arvio on se, että takavanteen laakeri voi löystyä ja sinne voi päästä likaa. Tästä luin jostain muustakin kirjoituksesta. Kannattaa kiristää tuon linkin kirjoituksen perusteella laakeri
Tuolla kokeuksa 4500 km jälkeen. https://youtu.be/GVPjZ6g1HKk
Nuo 115 euron kiekothan minä tilasin, ja samasta jutusta ammensin tietoni että tuo on CRC:n oma merkki. Tuossa jutussa tosin käsitellään ymmärtääkseni vannejarrullista versiota, mutta asiasta mitään tietämättä kuvittelisi että jokseenkin samat asiat pätee myös levyjarrulliseen kiekkoon.
Mitään hajua ei ole miten sitä kiristetään, mutta tähän varmaan löytyy youtubesta apuja.![]()
Kerrohan heti kokemuksia. Itekki täs metsästäny kiekkoja tuol toisessa topicissa. Voiko noin halvalla saaha kelvollisia kiekkoja?
Pitää päivitellä sitten kun ovat tulleet ja on saanut jonkinlaista testiajoa mentyä. Tuon toisen topicin mukaan nämä eivät voi olla kelvolliset, koska painavat yli 1800 g (1870 g), mutta katsotaan jos nämä nyt voisivat olla edes lähes kelvolliset.
Noiden OEM-kiekkojen vastaava todellinen paino olisi jotain 2270 g (2x Conti 4 season = 560 g, 2x sisuskumit = 200 g, rataspakka = 260 g, 2x levyt = 210 g), joten kevennystä olisi tulossa n. 400-500 g. Seuraavat puoli kiloa on sitten vähän kalliimpia.
Siellähän pointti oli keventäminen. Mun mielestä keventelyyn lähtiessä pitää ottaa kunnon askeleet kerralla. Eikä niin, että ensin ostaa pikkusen kevyempää ja hetken päästä enemmän kevyempää. Tulee kalliiksi sillai.
Eihän +1800g kiekot ole sitäpaitsi millään asteikolla kevyet.
Joo no ittellä tässä on pointtina toistaiseksi vähän hakea tuntumaakin että miten hyvin eroa huomaa. Omassa tapauksessa ero pitäisi kuitenkin olla tuntuva, kun puolisen kiloa lähtee pois. Jos en huomaa, niin sitten minun ei kyllä kannata latoa satasia tiskiin muutaman sadan lisägramman vuoksi. Ja jos on hyvä, ajan kännärin alkuperäiskiekot loppuun talvikäytössä, ja laitan nää nyt tilatut talvikäyttöön, ja kesäkäyttöön sitten jotain parempaa. Silloin todennäköisesti ymmärränkin vähän paremmin mitä haluan kun on kokemusta edes parista kiekkosetistä.
Eipä, mutta kukaan ei semmoista tainnut esittääkään.
Itse harkisten Prime Race Disc Road tilaamista http://www.wiggle.com/prime-race-disc-road-wheelset-1/
Linkin mukaan paino on n. 1640 g. Saman verran kuin Maantiepyöräni DT Swiss R23. Primet on tarkoitettu Cyclon toisiksi vanteiksi (kesällä kesä vs Gravel, talvella nasta vs Gravel rengas)
Punnitsin Giant TCX SLR 2:n etukiekon G One 35 mm renkaineen. Paino oli 1690 g. Vastaavasti Maantiepyöräni etukiekko DT Swiss R23 GP4000SII:lla 1085 g (tämä on oletettu Prime Race etukiekon paino). Giantin jarru levy painaa 85 g ja renkaiden G-One vs GP4000SII painoero 130 g
Karkeasti arvioituna Prime Racet tuovat 800 g painonsäästön Giant TCX SLR:n vakiokiekkoihin. Ihan hyvä vaikka tarve on lähinnä vaihtokiekot erilaisille renkaille
^ Helposti tulisi tuosta mieleen kolmiyhteys josta voi valita vain kaksi...
Henk. kohtaisesti hyöty- ja harrastepyöräilijänä en juuri mistään mitään oikeiden ajajien asioista ymmärrä. Joten suodattaa tätä viestiä kukin tahtomallaan tavalla.
Jokapaikan kippurasarvipyörässä kieppuvat Sun Ringlen Black Flack pro- kiekot. Paino keittiövaa-alla tarkistettuna 1780 gr paljaaltaan.
Juu, on liika pinnoja tasamaakäyttöön. Painavat liikaa. Jäykät. Ikävästi väärästä karsinasta.
Hah. Hyvin toimii, sisärenkaattomuus ei voisi olla helpompaa. Kestää tyhmäpyöräilyä Töh Keskuspuiston juurakoissa. Ja nyt on 29- maastohölmöttimen kanssa yksi keskenään vaihdettava kiekkosarja adapterien napsautusten päässä.
Joten: Männävuosien 29- xc- kiekkoja löytää sieltä täältä aivan järkihintoihin. Koska 21-622 on tätä nykyä hengenvaarallinen hoidettujen reittien ulkopuolella. Etenkin alkuperäisen kirjoittaja budjetilla suosittelisin harkitsemaan tätä vaihtoehtoa.
Memento mori
Eilen nuo kiekot vihdoinkin tuli, ei ihan Wigglen lupaama alle viikon toimitusaika toteutunut... En ole vielä ehtinyt muuta kuin ottamaan kiekot paketista ja punnitsemaan: aika tarkkaan 2 kg yhteensä eli n. 100 g enemmän kuin speksissä. Mutta vaikuttavat suorilta ja laatu on mielestäni hyvä. Teippaus myös on hyvä, joten oletuksena en edes laita sisäkumia ens alkuun. Kivijalassa tarjottiin budjettiostajalle Aksiumeja reilusti yli kaksinkertaisella hinnalla, mutta vaikkei hintaeroakaan olisi, niin tuntuman, mukana toimitettujen varapinnojen ja tubeless-yhteensopivuuden takia ottaisin silti nämä ennemmin. Mukana tuli myös tubeless-venttiilit.
Rataspakaksi hankin Shimanon 105 -sarjalaisen. Hintaa 35 e. Kivijalassa alennuksella 65 e sama pakka, ja kun sanoin että aika iso on hintaero isoon nettikauppaan verrattuna niin sujuvasti sitten haukkuivat sen väittäen että myy kielletysti oem-kamaa kun on niin halpa. No nätisti Shimanon tehdaskääreessä se kyllä tuli eikä ole ketjua nähnytkään.
Miten muuten tuon rataspakan kans, mietin että laitanko vaseliinia sen ja vapaarattaan väliin? Jotenkin tuntuis luontevalta laittaa, mutta toisaalta en keksi mitä hyötyä siitä olis. Mutta en keksi kyllä myöskään että mitä haittaakaan. Jos rataspakka haluaa järsiä itsensä vapaarattaaseen kiinni, se tehnee sen rasvoihin katsomatta.
^Oliko pikalinkut paikallaan ku punnitsit?
No niin, pientä päivitystä. Litkuineen (0,6 dl), linkkuineen ym. tilpehööreineen etukiekko painaa n. 1400 g. Eli oheishilppeineen tuli jotakuinkin samoihin oem-kiekon kanssa. Joten jos ja kun paino on tärkeää, kannattanee valita se tuplasti kalliimpi (mutta silti halpa) versio. Tosin jarrulevy ei ollut uuteen kiekkoon sama kuin edellinen, enkä tullut niitä punninneeksi joten en tiedä paljonko siitä tulee eroa ja kumman kiekon eduksi.
Tubeless-asennustakin kokeilin. Tein tosin virheen kun kierrätin vanhat ulkokumit uusille vanteille. Vissiin oli runko vähän päässyt venähtämään, koska kumi asettui suht. helposti vanteelle (edellisten kiekkojen kanssa se oli ihan uskomatonta ähräämistä). Viimeistään tässä vaiheessa olisi pitänyt ymmärtää jättää tubeless-kokeilu kesken, mutta enpä tajunnut vaan jatkoin normaalisti ja lopuksi rupesin nostamaan painetta. 6 bar kompuralla, käsipumpulla loput 2 (8 bar maksimi). Siinä se kumi sitten kahdeksan barin kohdalla räjähti vanteelta pois. Ei erityisen mukava kokemus, joten en suosittele.
white cx pro:n vakio etukiekko kaikkineen painaa 1760g
Rengas on Schwalbe X-One 700X33C performance.
Oisko jollaki heittää jotai vertailu settiä.
mahead:lla vissii maantierenkaat ku tommoset paineet? Eikait nuo cx renkaat kestä ku se 5bar
Näinhän siinä juuri käy.
Missään nimessä ei voi olettaa, että rengas joka ei ole tubeless yhteensopiva toimisi ilman sisuria, etenkään 8bar paineilla (edes uutena). Suosittelisin vahvasti, että maantiekamojen kanssa sekä rengas, että vanne olisi tubeless-yhteensopivat.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Mielestäni Contilla ei ole vielä mitään maantielle tubeless-käyttöön suunniteltuja nakkeja.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Kirjanmerkit