GarminElectrobikeGiant
Sivu 9 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 389

Aihe: GT Grade

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Saako kysyä mikä liike oli kyseessä? Selvittelen omaa caseani biker-boarder.de:n kanssa.
    Toivottavasti et ota tätä ilkeänä tai jälkiviisaana naljailuna, mutta ehkä oppina muille: Saksastakaan ei kannata tehdä kauppoja sellaisten liikkeiden kanssa joihin ei niiden maineen takia Suomessa jalallaan astuisi. Saksalaisten verkkokauppojen tasosta ja toiminnasta silloin kun kaikki ei mene ihan nappiin saa nopeasti melko hyvän käsityksen kun laittaa hakusanoiksi liikkeen nimen ja "Erfahrungen". Tämän kaupan osalta olisi ollut jonkin verran perusteita olla tarttumatta hyvältäkään näyttävään tarjoukseen

https://www.heise.de/preisvergleich/?sb=7409
    https://de.trustpilot.com/review/www.biker-boarder.de
    https://www.mtb-news.de/forum/t/bike...erioes.614936/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Saksastakaan ei kannata tehdä kauppoja sellaisten liikkeiden kanssa joihin ei niiden maineen takia Suomessa jalallaan astuisi.
    Ilman muuta kannattaa jättää huonomaineisen liikkeen kanssa asiointi tekemättä. Hankin biker-boarder.de:stä GT Grade Carbonin varsin edulliseen hintaan ja he hoitivat omaa osaansa pinnojen korjauksessa noin vuosi sitten palauttamalla tililleni rahaa. Nyt vanteen halkeamisen selvittely on ollut nihkeämpää. Katsotaan mihin lopputulokseen tässä päädytään. trustedshops.de:n asiakasarvio on 4.67/5.00 eli ei sitä tämän perusteella ainakaan osannut heittää roskakategoriaan. Näissä hankalammissa tapauksissahan se liikkeen hyvyys tietenkin punnitaan.

Tilasin oman GT Gradeni Saksasta, ja olen sitä päässyt testaamaan parin viikon työmatkapyöräilyjen verran (pääosin hiekkateillä). Ensituntuma: aivan erinomainen peli. Tilasin halpisversion (alu-Tiagra) lähinnä testatakseni pykälää pienempää kokoa, mikä ollut viime aikaisissa cc-pyörissäni. Tarkoitus oli sitten myydä tämä ja ostaa tilalle pykälää kahta parempi versio, kun koon sopivuus testattu. Mutta niin loistava jo tämäkin, että en ole lainkaan varma onko tarvetta vaihtaa parempaan. Positiivisesti yllättynyt esim. uuden Tiagra-vaihteiston tuntumasta. Ei jää yhtään 105:stä. Mikään superkevythän paketti ei ole, eikä mekaaniset levarit ole hydraulisten veroiset, mutta TRP Spyret välttää. Ja mikä hinta! Alle 700 toimituskuluineen Suomeen! Voi vain kuvitella, miten herkältä paremmat versiot GT Gradesta tuntuukaan!

Ja kokokeskustelu on omansa. Historiaa sen verran, että minulle on pyöräilyliikkeissä toistuvasti tyrkytetty isompaa runkoa, mitä itse olen toivonut. Lopputulos: ohjaamo tuntunut karkaavan jäykkäselkäiselle ja vanhalle (44 v.) fillaroitsijalle liian kauas. Olen myös käynyt bike fittingissä, jossa säädettiin silloista pyörää ja em. syystä vaihdettiin mm. stemmiä lyhemmäksi. Siitä huolimatta, että minulla oli toimittaa vanhat bike fitting -tulokset kivijalkaliikkeeseen, ei pienempää runkokokoa suositeltu. Vaihtoehdot olivat 53 ja 55. 53-runkokokoa mainostettiin minulle testiajossa "ihan lasten pyöränä". Really? Asiakasta ei pahemmin kuunneltu. Lopputulos oli, että tilasin kivijalassa testaamani pyörän satasia halvemmalla Saksasta ja olen pienempään kokoon erittäin tyytyväinen. GT Graden endurance-geometria passaa itselleni loistavasti ja koko 53 istuu just eikä melkein. Kyseisestä liikkeestä tullut pelkkää paskaa käteen aiemminkin (yhdet cc-pyöräkaupatkin tehty). En voi asiaa oikein ymmärtää, sillä kyseessä on yksi varmasti Suomen arvostetuimpia pyöräliikkeitä. Ilmeisesti matti meikäläisten asiakaspalveluun ei panosteta lainkaan, vaan pyöräostoksilla pitäisi olla rahaa mukana 3, 5 tai 7+ donaa. Tämä on oma tulkintani.

Oikean kokoinen, se on tärkeintä, alumiinipyörälläkin on sitten hauska ajaa. Samoin myyjä tarjonnut liian isoa, uutta pyörää valitessa täytyy ostajan olla tarkkana. GT on runkosarjaltaan hyvä ja sitä aikanaa voi päivittää vielä paremmaksi, kun osat on ajettu loppuun.
    Kun noin tarkasti olet perehtynyt kokoon, voisitko keroa kokopituutesi ja haaramitan, siitä vois olla jollekin apua. Omat pyörät nyt kylläkin tyydyttävät.

Mihin hintaan alloy 105 on saanu tarjouksista briteistä?

Näyttäs velosportissä olevan 1150 2017 versio

http://velosport.fi/verkkokauppa/fin..._105-p-59502-0

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti quutti Katso viesti
    Mihin hintaan alloy 105 on saanu tarjouksista briteistä?

Näyttäs velosportissä olevan 1150 2017 versio

http://velosport.fi/verkkokauppa/fin..._105-p-59502-0

Sieltä lähti 55 koon gt grade tilaukseen

Lycke till! Hyvä pyörä, itselläkin 55-kokoisessa alloy X:ssä kiinni 105 osasarja. Hieno joka paikan höylä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti quutti Katso viesti
    Sieltä lähti 55 koon gt grade tilaukseen

Täytyypä melkeen kehaista Velosportin nopeutta, sunnuntaina tilasin ja just postipate soitteli että pyörä olis tänää toimituksessa (Vaasa).. eivät edes toimitusilmotusta ehtineet nakkaamaan Velosportilta, oletin että seisois vielä varastosssa

Onkos joku vaihtanut keulaa alu gradeen? Ja jos on niin mikä on tullut tilalle?

Ei tuossa mikään muu häiritse paitsi haarukan tilan puute lokareilla ja nastarenkailla. Yritin täksi vuodeksi ahtaa 35 mm marawinterin curanan kapeimman lokarin kanssa keulalle niin tilaa jää n. 1 mm lokarin kiinnikkeen niitin ja renkaan väliin vaikka niitti on hiottu minimiin. Jos lokari jostain syystä nytkähtää vähänkään alas päin niin se on heti renkaassa kiinni. Lokaria joutui myös hieman kaventamaan haarukan kohdalta. Viime talvena alla oli pykälää kapeampi schwalbe ja se sinne täytyy varmaan nytkin vielä vaihdella.

Ajattelin, että tuo leveämpi olisi hieman vakaampi ajettava, mutta tiedä hänestä sitten vaikuttaako tuo 5 mm mihinkään. Enempi nastoja tuossa toki on..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Ilman muuta kannattaa jättää huonomaineisen liikkeen kanssa asiointi tekemättä. Hankin biker-boarder.de:stä GT Grade Carbonin varsin edulliseen hintaan ja he hoitivat omaa osaansa pinnojen korjauksessa noin vuosi sitten palauttamalla tililleni rahaa. Nyt vanteen halkeamisen selvittely on ollut nihkeämpää. Katsotaan mihin lopputulokseen tässä päädytään. trustedshops.de:n asiakasarvio on 4.67/5.00 eli ei sitä tämän perusteella ainakaan osannut heittää roskakategoriaan. Näissä hankalammissa tapauksissahan se liikkeen hyvyys tietenkin punnitaan.
    Case alkaa olla käsitelty loppuun. Asiakas ei ole tässä kohdassa kovinkaan tyytyväinen.

Eli Biker-Boarder vastasi takakiekon ongelmiin liittyvään yhteydenottooni, että pyörän pinnojen katkeilu ja vanteen halkeaminen useiden pinnojen juuresta on "using fault / wrong using" tutkimatta asiaa sen tarkemmin. Tämän jälkeen Biker-Boarder ei ole vastannut mihinkään yhteydenottooni eikä heiltä saanut vastausta myöskään Euroopan kuluttajakeskuksen (ECC) lakimies. ECC suositteli oikeusjutun nostamista, mutta se tuntuu liian järeältä toimenpiteeltä, kun kyse on kuitenkin harrastepolkupyörän perushintaisesta (muutamia satasia luultavasti) takakiekosta. Mielestäni tämä oli liikkeeltä ala-arvoista asiakaspalvelua, koska yhteydenotot ovat olleet kaikin puolin asiallisia ja perusteltuja.

En voi tämän perusteella suositella liikkeen kanssa asiointia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomima Katso viesti
    .. haarukan tilan puute lokareilla ja nastarenkailla.
    En tiedä onko alumiini-Gradessa sama haarukka kuin kuitu-Gradessa, mutta 35-milliset Marathon Winterit mahtuvat pyörimään edessä ja takana riittävällä marginaalilla haarukkaan nähden. En tosin käytä lokasuojia. 38-millinen Gravdal ei mahdu alkuunkaan kumpaankaan haarukkaan.

https://www.rutlandcycling.com/bikes...ke-grey_378774

Tuolta tilasin viime kesänä oman GT Gradeni (alloy 105) tuhannen euron hintaan kaikkine kuluineen. Tuo linkin fillari on kyllä aika maukkaan hintainen. Muutenkin tuolla Rutlandilla on kovat tarjoukset näin talvisin.

edit. tämä siis nimimerkki guutille (miksei muillekin)

Tulipahan itsekin hankittua Grade AL Tiagra Velosportista mielestäni ihan kelpo hintaan 950€ sisältäen pullotelineet. Tuntui ensivaikutelmaltaan mahtavalta ja koko 56cm vaikutti olevan hyvä kun omaa pituutta löytyy 184cm.

Onko kukaan kokeillut tilata kaupanpäällispaitaa GT:n nettisivuilta, mistä jo aikaisemmin tässä topicissa puhuttiinkin. Kampnajaan kuuluvissa malleissa näyttäisi olevan joku alumiini Grade, mikä ei kyllä vastaa omaani. Tiedä siitä sitten kuinka tarkasti mahtavat katsoa mallin, mutta olisi mukava kuulla ovatko muut kokeilleet.
    Tuume muokkasi tätä : 07.03.2018 at 00.54

Wiggleltä saisi nyt kuiturunkoista vm. 2017 Tiagra-Gradea -50% hieman yli tonnilla. Erikoista sikäli, kun alumiini Tiagra on heillä kalliimpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Wiggleltä saisi nyt kuiturunkoista vm. 2017 Tiagra-Gradea -50% hieman yli tonnilla. Erikoista sikäli, kun alumiini Tiagra on heillä kalliimpi.
    Jeps huomasin tuon alkuviikosta ja eilen tuli painettua "Osta"-nappia. Menee tuo Boardmanin cyclocrossari myyntiin samalla (tuli aikanaan ostettua liian iso koko siitä ja sitä ei sitten saanut millään itselle aivan sopivaksi). Törmäsin tähän ketjuun sitten oston jälkeen, kun välttelin ostokatumusta :-) Hintahan on tuossa Wigglessä tällä hetkellä ihan loistava ja sain itselle käsittääkseni juuri oikea koonkin (56 cm).

Nyt pitäisi sitten päättää, että pidänkö siinä tuon Tiagran vai laitanko laatikossa odottavan käyttämättömän 105 sarjan siihen (ostin talvella kevättä odotellessa, kun meinasin upgradeta nykyistä pyörää). Ero 105:n ja Tiagran välillä ei kovin iso varmaan ole, joten tuskin jaksan alkaa säätämään tuon sarjan kanssa.

Hei!

Olen ostamassa ensimmäistä "kunnon" pyörää. Budjettini on 1000-1500e ja pyörän käyttötarkoitus olisi lähinnä työmatkaajoihin ( 20 km suunta maantiellä) ja sen lisäksi viikonloppuajoja/lenkkejä lähinnä maantiellä mutta lyhyempiä matkoja hiekka- ja sorateillä. Olen tullut siihen päätökseen että cyclocross/gravel olisi sopivin pyörä mun käyttötarkoituksiin. Luettuani tän palstan läpi syntyi kiinnostusta Gt pyöriin ja sen lisäksi olen löytänyt kaksi mun mielestä hyvää tarjousta:

1) GT Grade Carbon 1000e paikkeella (toimitettuna):
    http://www.wiggle.co.uk/gt-grade-carbon-tiagra-2017-adventure-road-bike/

2) GT Grade CX Rival n. 1150e (toimitettuna) https://www.rutlandcycling.com/bikes...ike-red_378753

Kertokaas kokeneemmat cyclo /GT-miehet/naiset mikä olisi parempi vaihtoehto jos ottaa osasarjat, renkaat y.m. huomioon? Olen 187 cm, sisäjalkamitta n. 91cm. Onko 56 mun koko? (Wigglen asiaskaspalvelun mukaan on)

Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja (muita merkkejä) mun budjeetilla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclomate Katso viesti
    Hei!

Olen ostamassa ensimmäistä "kunnon" pyörää. Budjettini on 1000-1500e ja pyörän käyttötarkoitus olisi lähinnä työmatkaajoihin ( 20 km suunta maantiellä) ja sen lisäksi viikonloppuajoja/lenkkejä lähinnä maantiellä mutta lyhyempiä matkoja hiekka- ja sorateillä. Olen tullut siihen päätökseen että cyclocross/gravel olisi sopivin pyörä mun käyttötarkoituksiin. Luettuani tän palstan läpi syntyi kiinnostusta Gt pyöriin ja sen lisäksi olen löytänyt kaksi mun mielestä hyvää tarjousta:

1) GT Grade Carbon 1000e paikkeella (toimitettuna):
    http://www.wiggle.co.uk/gt-grade-carbon-tiagra-2017-adventure-road-bike/

2) GT Grade CX Rival n. 1150e (toimitettuna) https://www.rutlandcycling.com/bikes...ike-red_378753

Kertokaas kokeneemmat cyclo /GT-miehet/naiset mikä olisi parempi vaihtoehto jos ottaa osasarjat, renkaat y.m. huomioon? Olen 187 cm, sisäjalkamitta n. 91cm. Onko 56 mun koko? (Wigglen asiaskaspalvelun mukaan on)

Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja (muita merkkejä) mun budjeetilla?

Maantiepainotteiseen ajoon ottaisin shimanon jos tulisi sorapyöräksi niin sitten sram.
    Vaihdemäärän takia siis.

Tämä jos kyseessä alkaa olla kiire, hyvä valinta olisikin, kokosuosituskin näyttää olevan kunnossa.
    http://www.wiggle.co.uk/gt-grade-al-...ure-road-bike/

Olen 187 cm, sisäjalkamitta n. 91cm. Onko 56 mun koko? (Wigglen asiaskaspalvelun mukaan on)
    Omat mitat 187/90 ja 56 GT Grade Carbon on minulle oikea koko. Ottaisin ehdottomasti noista vaihtoehdoista kuiturunkoisen Carbon-mallin. Tiagra on ok osasarja.

Kiitos mielipiteistäsi! Minustakin tuntuu että se hiilikuiturunko todellakin olisi parempi vaihtoehto. Valitettavasti koko 56 oli loppu kun piti tilata. Katotaan jos tilaan sen muualta.

Tuo minäkin pelkäsin, että koko loppuu

Kiitos mielipiteistäsi! Minustakin tuntuu että se hiilikuiturunko todellakin olisi parempi vaihtoehto. Valitettavasti koko 56 oli loppu kun piti tilata. Katotaan jos tilaan sen muualta.
    Minä ostin tuon saman pyörän muutama päivä sitten just 56 kokoisena. Kun siellä oli vain noita hajakokoja jäljellä, niin pelkäsin juuri sitä että koko loppuu minun pohdinnan aikana. Tarjous oli sen verran kova, että piti silloin tarrata siihen. Noista Idealon uk ja de sivustoilta voi aina hakea hyviä tarjouksia tietyistä pyöristä, tai sitten voi pitää optiot avoinna ja katsella eri paikoista mitä milloinkin on tarjouksessa. Katsoin pikaisesti tuolta idealo.co.uk:sta ja löysin vain 58:ia tällä hetkellä ja se taitaa olla jo todella iso tässä pyöräss: https://www.idealo.co.uk/mscat.html?q=gt+grade+carbon

Minulle kävi juuri näin,että pohdiskelun aikana ostit sen viimeisen viiskytkutosen! Oma vika. Olen kyllä miettinyt 58:ia mutta epäilen että tulee liian isoksi mulle,vaikka onkin pitkät jalat. Olen myös katellut tän vuoden alumallia 105osasarjalla http://www.wiggle.co.uk/gt-grade-al-...lack-60cm-sto/ mutta en ole vielä löytänyt arvosteluja,kokemuksia y.m. siitä.

On jo kypsä tuote, ei enää niin helposti kirjoitella kuin uutuuksista. Hyvä ostos tuosta syntyisi, koko on tärkeämpi kuin runkomateriaali, omissani en kaipaa ollenkaan alumiinia ihmeellisempää materiaalia. Hyvään alurunkoon kasattu pyörä on hyvä pyörä.

GT Grade Carbonissa on sellainen ominaisuus, että runko joustaa takakolmiosta niin, että satula pääsee joustamaan pystysuunnassa ehkä sentin. Tämä tuo mukavuutta ajamiseen ja kuiturunko on myös varsin kevyt. 56-koossa muistaakseni alle kilo ilman keulaa. En tiedä onko alumiinirungossa tällaista joustavuutta, mutta itse pidän kovasti kuiturungon pystyjoustavuudesta epätasaisella alustalla.

Hyvin ovat pärjänneet alupyörät lehtemme testaajien koeajoissa. Ei jousta alumiini ja painaakin enemmän. Näin se on, mutta pidän alumiinista, kaikissa on kuitua keulassa ja kapeinrenkaisen satulatolpassa.🤗

Turhaa tietoa; GT Grade alloy X oli valmistajan mukaan 8,7kg SRAMin Rival osasarjalla ja orkkis kiekoilla. Nyt punnittuna Shimanon 105 osasarjalla ja kompaktikammilla, sekä Cosinen kiekoilla ja Contin GP2000 II kumeilla 9,1kg.

Täytyy sanoa että täällä todellakin saa hyvää ja asiallista apua.😀 Tuntuu siltä että pärjäisin hyvin alurungolla kun enimmäkseen tulee asfallttiajoa. Se mikä vähän mietityttä on pyörien hinnoittelu,ainakin wigglellä esimerkiksi alu tiagran ovh. on sama kuin tän vuoden GT Al expertin (105 osas.) Hiilikuitu tiagran ovh oli yli 2tonnia.

Löysin itseasiassa kaupan, jossa noi 56:ia näyttää vielä olevan kohtuuhintaan.
    https://winstanleysbikes.co.uk/gt-gr...agra-2017-bike

GT Grade perheeseen tekisi mieli liittyä, mutta koko askarruttaa. Talouteen tulisi kaksi pyörää. Tämän aiheen kaikki sivut luettuna läpi, mutta aivan täyttä selvyyttä en saanut oikean koon valintaan, joten vinkkejä ja neuvoja kaivattaisiin.

Mies: Pituus 170cm, Inseam 78cm. Lieneekö oikea koko S=53cm vai olisiko XS=51 cm parempi ?
    Nainen: Pituus 165cm, Inseam 74cm. Oikea koko XS vai jopa XXS ?

Gt Grade Carbon Expert kuuden adventure-pyörän testissä elokuun 2018 Cycling plussassa. Ihan hyvin pärjäsi ottaen huomioon, että testiasetelma oli sama kuin olisi pyöräkuormaajia testattu kaivinkoneiden kanssa. Muut pyörät olivat selkeästi enemmän gravel-painotteisia, siis leveämmillä ja rankemman kuvion omaavilla renkailla. Ja testi ajettiin pääsääntöisesti soralla ja sangen huonolla alustalla. Mutta kuten GTn kuvauksen lopussa todetaan.

For the adventures rider, fitting 35 mm tubeless graver-friendly rubber would maximise the Grade's exploration potential.

Ja ainoa "low point" oli siis toteamus, jonka mukaan kapea rengas ei ole ideaali maastokäyttöön. Onko se niin vaikea sitten vaihtaa rengasta näissä testeissä muutenkin kuin tekstuaalisella tasolla? Ymmärrän toki, että ensiasennusrengas on ensiasennusrengas. Toisaalta sen pitäisi myös vihjata testaajille, mihin pyörä on oikeasti tarkoitettu. GT on koko ajan tietääkseni mainostanut tätä pyörää nimenomaan (huonolle) asfaltille soveltuvaksi, mutta vihjannut sen olevan myös pyörä jolla uskaltaa lähteä vaikkapa soralle. Itselläni on muuten Huntin kiekoilla juuri tuossa testissä olleet WTBn Exposuret tubeleksena. Testistä poiketen minun kyljissäni lukee 30 mm, mutta takarengas on venynyt 34 milliseksi. Olisin pärjännyt vähemmälläkin.

Muuten täytyy myöntää että yli 10 000 km jälkeen pidän edelleen todella paljon tästä pyörästä. Sillä kehtaa lähteä myös perusmaantielenkille, vaikka ajelenkin sillä pääosin työmatkaa ja seka-ajoa, kesäisin myös kevyttä bikepackingiä. Maantiellä kovemmassa menossa alkaa korkea emäputki olla ongelma, kun on muutenkin mittaa keskivertokuskia enemmän. Mutta runko on suitsutuksensa ansainnut. Sopivan jäykkä, mutta joustaa tarvittaessa sopivasti. Ja sorallakin plus kevyemmässä maastoajossa pyörä loistaa myös. Ainoa todellinen miinus tulee seikasta, jota on aikaisemminkin moitittu: jos sinne taakse mahtuisi vähän leveämpi, siis pari milliä leveämpi, rengas, niin pyörä olisi minun käyttööni täydellinen.

Jos jollakulla on nurkissa ylimääräinen 58 alurunko kaupan edullisesti, niin sopii tarjota...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •