GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 15 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

Voisin harkita Verkkokaupan 530€ taittuvaa sähköpyörää jos siihen saa tuon avustuksen

Löytyykö mistään pohjapanssaria Shimanon moottoriin? Onko kukaan itse värkännyt sellaista?

Sähkömaasturia/ fatbikea haaveissa, ympäri vuotiseen ajoon, eli ei ihan kapeimmilla renkailla... Täysjousitettu? Keula vaan joustolla? Hintaa sais olla 2000-3000€... Onko realistista?

Tunturilta tulossa syksyksi 3000€ kieppeillä jäykällä keulalla ja blutolla e-fatbike. Shimanon koneella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Äyrämöinen Katso viesti
    Löytyykö mistään pohjapanssaria Shimanon moottoriin? Onko kukaan itse värkännyt sellaista?
    Voisin kuvitella, että koska monessa Shimano-pyörässä pohjapanssari on, sellaisen voisi saada varaosana. Kiinnitys on todennäköisesti moottoriin suoraan, joten ehkä joutuu sopivia ruuveja sitten etsimään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa73 Katso viesti
    Sähkömaasturia/ fatbikea haaveissa, ympäri vuotiseen ajoon, eli ei ihan kapeimmilla renkailla... Täysjousitettu? Keula vaan joustolla? Hintaa sais olla 2000-3000€... Onko realistista?
    Täysin realistista, ainakin jos jaksaa odottaa alennusmyyntejä. Kannattaa myös seurailla fillaritoria käytettyjen varalta. Läskinä jäykkäperä riittää hyvin. Tai riittäähän se aina hyvin, riippuu siitä miten haluaa ajaa

Katsonut aiheeseen liittyviä videoita pari ja innostunut tuosta maastoajo puolesta,toki vauhtia ei minulla vielä ihan niin runsaasti olisi... Onko tietoa koska nuo alennus myynnit alkavat? Käypä heti katsomassa tuota fillari toria... Se vain hankaluus kun uuttakin katsoo, niin myyjät kehuvat omiaan maasta taivaaseen, enkä minä maallikkona ymmärrä mikä on hyvä osiltaan mikä taas huonompi... Pitää kysellä sitten täältä, toki täälläkin mielipiteet jakaantuu jonkun verran...

Onko tietoa koska nuo alennus myynnit alkavat?
    Taitaa olla tyypillisesti lokakuuta kun alet alkaa, mutta käytetyistä voi näin keväällä löytyä hyviä pelejä. Ihan oikeasti kannattaa käydä koejamassa liikkeissä vähän erilaisia pyöriä niin saat käsitystä. Lue myös kommentit liikkeistä täältä foorumilta.

Ylivuotisia uusia (2017 malleja) löytyy aleessa keväälläkin ja monesti malli ei ole edes edellisvuodesta muuttunut. Itse olen sitä mieltä, että listahintaa ei maksa kuin liiasta rahasta kärsivä

Jos ympärivuotiseksi yhtä pyörää miettisin niin itse katselisin vain jotain 2,8” ja leveämpirenkaisia, sopii useampaan keliin poluilla, kapeammilla pehmeät polut on hankalampia. Läskipyörä ainakin oman kokemuksen perusteella vaikuttaa helpommalta ja anteeksiantavammalta kuin kapeampirenkainen, sellaisella tässä itse aloittelin viime syksynä oikeastaan nollasta.

Mielipiteitä on muilla muitakin, ja kannattaa ottaa huomioon vähäinen kokemukseni noin mielipiteen painoarvon kannalta. Laita tänne kommentoitavaksi pyöräehdokkaita niin eiköhän analysoijia piisaa

Jaahas vastaukseni hävisi kun yritin muokata...
    Juu pitää yrittää käydä koe ajamassa mahdollisuuksien mukaan eri pyöriä.Mutta täällä Vaasassa on sähköpyörä kovin huonosti koe ajettavaksi...
    Rebel 29 lite katselin mut on kapealla renkailla,pari tonnia kalliimpaa Rebel 27.5 PLUS PW-X olen ajanut ja tykkäsin, mutta vertailu pohjaan minulle ei ole vs. muihin... Mielipiteitä varsinkin jälkimmäisestä?

Stevens Bikes E-Juke Plus mites tämmönen? Bikeshopista alta kolmen tonnin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Äyrämöinen Katso viesti
    Tämä! Omassa bafang että sinänsä en vastaa kysymykseesi, mutta alusta asti miettiny olisko aiheellista suojata moottoria? Nyt talvella on toki vähemmän ollu riskipaikkoja, ja pyörän raskauden takia en oo juuri ajamalla noita vähiä tukkejakaan ylitelly. Kesällä tulee teräväreunaset kivet esiin, ja pito riittänee esteiden ylityksiinkin erilailla.. tosiaalta kaikki se on "maavarasta" pois jos sinne alle mitään suunnittelee.

Rebel 29 lite katselin mut on kapealla renkailla,pari tonnia kalliimpaa Rebel 27.5 PLUS PW-X olen ajanut ja tykkäsin, mutta vertailu pohjaan minulle ei ole vs. muihin... Mielipiteitä varsinkin jälkimmäisestä?
    Keula vaikuttaa jämäkältä kun on 34, toki jonkun mielestä ”vain” 100mm joustoa jos katsoin oikein (https://www.bhbikes.com/en_GB/bikes/...27-5-plus-pw-x). En usko että 100mm loppuu heti kesken ellet jotain alamäkipyöräilyä mieti (mun läskissä
    on vain 80mm).

Yamahan PW-X:ää en ole kokeillut, PW:tä kylläkin ja varsin hyvältä se tuntui, joskin luonnollisempiakin avustuksia on.

Jarrut ja vaihtajat SLX:ää, käsittääkseni hyvät ovat, lähellä XT:tä. Muista osista en osaa sanoa.

Kiitos "analyysistä" itse kun en noiden päälle tosiaan oikein mitään ymmärrä... Switzz E-Fat 3.0 mikähän tämä ois? Toki on jäykkäkeulainen, ja olen joustoa keulalle ainakin ajatellut... Ja kauppakamari ei tainut olla niitä "suositeltuimpia"....

Switzz E-Fat 3.0 mikähän tämä ois?
    Jotenkin mieluummin menisin GZR Raw:lla kuin Switzzillä, vaikuttaa kovin saman oloiselta, mutta paljon kalliimmalta. GZR Raw on ovh 1900€ ja verkkokauppa.com taisi äsken poistaa pari kappaletta 1200€ hintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Jotenkin mieluummin menisin GZR Raw:lla kuin Switzzillä, vaikuttaa kovin saman oloiselta, mutta paljon kalliimmalta. GZR Raw on ovh 1900€ ja verkkokauppa.com taisi äsken poistaa pari kappaletta 1200€ hintaan.
    Niin se et on jäykkä keulan , vähä tökkii... Kun haluisin sen jouston keulaan ainakin...

Mites tämmönen: Serious 4.6 Bear Peak 650B+

Stevens Bikes E-Juke Plus mites tämmönen? Bikeshopista alta kolmen tonnin...
    Ilmeisesti tästä ei kellään kokemusta, tai edes mielipidettä... Toki tuo netistä ja vielä ulkomailta vähän hirvittää... Mitä jos onkin vikaa tms.?

Ilmeisesti tästä ei kellään kokemusta, tai edes mielipidettä... Toki tuo netistä ja vielä ulkomailta vähän hirvittää... Mitä jos onkin vikaa tms.?
    Ulkomailta? Suomen Turusta tulee ja samoin hoituu takuuasiat ja korjaukset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vispe Katso viesti
    Ulkomailta? Suomen Turusta tulee ja samoin hoituu takuuasiat ja korjaukset
    Ilmaisin itseäni epäselvästi, yleensäkin netistä ja ulkomailta tilaaminen hirvittää...

Kyl se mitä etsin on fatbike joustohaarukalla, jousto et voi vähän rymytäkkin metsässä ja fatbike koska menee lumessa uppoomatta paremmin... Mulla oli jo yksi käytetty uuden veroinen pyörä " kättelyä" vaille, mut myyjän 🤬 menikin puihin... Tai sitten pyörä ei ollut oma tms. Ja toinen pyörä meni sivu suun kun ilmoitin et ostan tuon edellä mainitun... Elämä on... 😆 mut vinkkejä varteen otettavista s- fatbike jousto keulalla otetaan vastaan...

Pitkällisten tutkimuksien jälkeen päätin ostaa KTM Macina Kapoho 274:sen 2018 vuosimallia. Laitetaan kuvia ja kokemuksia jahka pääsen pyörällä ajelemaan, jos ketä kiinnostaa.

Eli tämmöisiä pyöriä olen katsellut:Rock machine blizz int E50 ja KTM Macina Freeze 261 CX5 11-V XT toinen on "täysfäti" toinen taas 27+... Muita eroja mitä kannattaa huomioida?Talvi ajoakin lumessa haluaisi harrastaa... Taitaa mennä kanto hommiksi vs. Fätiin...?Kokemuksia/ mielipiteitä Rockista? Kuinkahan leveän renkaan tuohon rockiin saa?

Miten tärkeä tuo joustolla on fatissä? Ilman hinta putosi vähän... Jossain oli keskustelua aiheesta mutten äkkiseltään löytänyt?

Eli tämmöisiä pyöriä olen katsellut:Rock machine blizz int E50 ja KTM Macina Freeze 261 CX5 11-V XT toinen on "täysfäti" toinen taas 27+... Muita eroja mitä kannattaa huomioida?Talvi ajoakin lumessa haluaisi harrastaa... Taitaa mennä kanto hommiksi vs. Fätiin...?Kokemuksia/ mielipiteitä Rockista? Kuinkahan leveän renkaan tuohon rockiin saa?
    Jos umpilumessa meinaa ajaa niin kyllä fätti voiton vie. Itse ajoin Levolla ja 3" FF talven hyvin tuolla kombolla pärjäsi jos oli polut edes jotenkin. 10-15cm pehmeässä lumessa ei ollut ongelmia jos oli polku alla.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Ok, kiitos... Levolla tarkoittaa mitä?

Specialized Turbo Levo FSR jne...

Mitä mieltä olette näistä sähköpyöristä:
    https://www.mountainbikeshop.fi/shkp...-6fattie-5wgxr

https://www.canyon.com/en-fi/mtb/spe...al-on-8-0.html

Molemmat kiinnostaisi, Levon saisi paikallisesta liikkeestä. Canyonissa vaikuttaisi olevan paremmat osat? Mitä mieltä olette canyonin vaihtoehdoista? Eivät ole täällä oikein aiheuttaneet keskustelua. Canyonia pitäisi jaksaa odottaa elokuulle.. Levoissa ollut jonkin verran vikoja ainakin ulkomaisien foorumeiden perusteella..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anttipaa Katso viesti
    Mitä Canyonia pitäisi jaksaa odottaa elokuulle.. Levoissa ollut jonkin verran vikoja ainakin ulkomaisien foorumeiden perusteella..
    Molemmat oikein hyviä. Suosisin sitä mitä saa heti. Elokuussa ollaan jo lähellä syksyn alennusmyyntejä joka pitäisi huomioida hintaa vertaillessa, ja toimitus voi myöhästyäkin.

Myös takuut levoissa hoituu suoraan kivijalan kanssa. Omalla levolla on ajettu 3tkm. Parit ongelmat on ollut mutta takuu on hoitunut mahtavasti. Eiköhän kaikissa sähköpyörissä ole lastentauteja.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Omalla Spectral:ONilla nyt reilu 150km takana. Ensikokemukset ovat erinomaiset, nyt vielä paremmin poluille kun lumet ovat lähteneet.

Samanlaisia aiheita

1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin