Tuommoisen homman ainakin https://www.parktool.com/blog/repair...ing-and-facing
Tuommoisen homman ainakin https://www.parktool.com/blog/repair...ing-and-facing
Runko tilattu, nyt pitäs sitte saada nykynen myytyä ja speksailtava osat tulevaan. Shimanoa käyttäneenä tekisi mieli siirtyä sramin tuotteita kokeilemaan. Onko nx-sarja riittävän hyvä vai tarttenko parempaaonko sramin level-sarjan jarrut toimivat? Vai pysynkö suosiolla shimpassa
Lisäksi mietin kammen pituutta, dudessa on 165 mm kampi s-koossa, tilaanko saman vai haitanneeko, että on 170mm?
1x11 vaihteisto 30t ovaalilla suunnitteilla.
Get Fat
Jopo81 muokkasi tätä : 13.04.2018 at 08.30 Syy: Typoja staatana
^Hirmu vaikea sanoa mikä on riittävän hyvää kellekin.
Mä tilasin nuo aiemmin linkittämäni PlanetX:n NX tarjouskammet. Ne näyttäis olevan ihan samat kuin mun maasturissa olevat GX-1000 kammet ja aivan tyytyväinenn olen ollut niihin jo pari vuotta.
^ Samat kammet meinasin tilata
Get Fat
Kyllä NX kelpoa on. NX tason vaihtamassa ei tainnu rissoissa kuulalaakereita olla ja tietty painavampi kampe jne. Tuntuma aavistuksen saattaa parantua mitä ylemmäs kivutaan osasarja.
Sramin leirissä suosittelen gripparia.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Onko sram shifterit lähtökohtaisesti shimanon vastaavia huonompia vai miksi grippari?
Get Fat
Mä lankesin GX Eagleen koska tarvitsen laihaläskiin laajan välitysalan ja toiseksi täysjoustosskin on Eagle, jolloin hätävaraosan voi jatkossa kannibalisoida toisesta pyörästä. R2:sta oli helppo klikata koko sarja läskikampineen koriin.
Kammen pituus on mulla vaihtumassa 170 mm:iin pikkuhiljaa joka pyörässä ja jalan inseam 79 cm. Sopivahan sen pitää olla ja ihan oman tuntuman mukaan. Ite koin aluksi talvella paksujen vaatteiden kangistavan liikaa ja siihen kammen lyhennys toi helpotusta. Nyt vaihto pitkäkampiseen pyörään tuntuu kulmikkaalta polkea.
Kaipa sitäkin vois koittaa, näyttää vaan etten osaa löytää valmista settiä gripparin kanssa, liipasimilla löytyy helposti. Mites noi jarrut. Jos laittas sramia sit nekin kun kerran merkkiä vaihtaa. Onko level T ok jarru?
Vannekehät ja renkaat 29+ settin mulla jo onkin, navat pitää keksiä. Saatan kallistua novatecin tuotteisiin, saa helpolla ja edullisesti. Paikallinen pyöräjeesus saa kasata kiekot.
Tangoksi tullee parvekkeella majaileva OG, stemmi ja tolppa ja satula pitäisi vielä kartottaa. Ohjainlaakeriksi kaipa tota ylempänä olevaa ritcheyn tuotetta. Kammet varmaan yllämainittua sramia ja bb varmaan joku sram sekin sitten.
Tästä tulee varmasti järkevä ja suht edullinen yleiskulkine. Dudesta näyttää pääsevän eroon aika helposti
Get Fat
Mulla on kans tähän projektiin varattuna OG tanko varastossa.
Tulispa jostain vastaan edullinen oliivinvihreä brooks B17
Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla
...ja sitte oot kohta kyselemässä miten saa jarrut hiljaisiksi ja sulle vastataan, että Shimano
Mut joo Novatechin navoille jos kasaa niin melkein ottasin shimpan pakan, sramin takavaihtajan ja gripparin ja kammet saa olla mikkä tahansa.
Eli vetäset nyt täysin retkimodeen luopumalla Dudesta? Aika rohkee muuvi! <3Tästä tulee varmasti järkevä ja suht edullinen yleiskulkine. Dudesta näyttää pääsevän eroon aika helposti![]()
Hyvä pointti!Kieltämättä Duden kans on vähä fiilis, että kehtaako hiljaa ajaakkaa...
Kahdesta isosta ässästä itse tykästynyt vaihteiden osalta Sramiin ja jarrujen Shimanoon. Jotenkin tunnokkaammat noin päin mutta olen kuullut mielipiteitä toiseenkin suuntaan. Niin tai näin, nyt arvotaan 10- vai 11-nopeuksinen. Pistin kanssa noi samat kammet tilaukseen kun osuu aika justiinsa välitykset jos taakse laittaa 42-piikkisen suurimman.
Tilasin kammetkin kun näyttivät vähissä olevan. Kahet jäi vielä.
Get Fat
Crc:ltä saa Hopen 177 napaan 27,5+ tai 29+ kiekon suht edukkaasti kasuutettua.. nabaan tulee tilata qr tulpat erikseen, n. 20€ esim bike-Components
kiekkoi ja esim. Hopen 135 etunapoja 99€ On här: https://www.fatbike24.de/Fahrrad-Tei...ike-Laufraeder
ps. Hopen pro 2 evon 135 etunavan saa konvertoitua 142 ja 150mm (15mm akselille) myös...
Jukahia muokkasi tätä : 13.04.2018 at 22.57
Eikö tämä Commando olekin aika huono ensimmäiseksi läskipyöräksi ja vaikkapa eräretkeilyyn Lapissa?
Muutenkin esim. navat tuntuvat olevan eksoottista kokoa ja varmasti tulee ongelmia tulevaisuudessa, vai mitä? Talvipyöräilyynkin kuulemma pitäisi olla 5 tuumaiset kumit, jotta mihinkään pääsee hangessa.
Kun se Merlinin varastosaldo ei nollaudu millään...
Pyöräily on kivaa!
Ehkä huonoin.
Sinne erityisen huono....vaikkapa eräretkeilyyn Lapissa?
Tulevaisuutta ei tarvitse odottaa, ongelmat alkoivat jo.... varmasti tulee ongelmia tulevaisuudessa, vai mitä?
5.05 on alan standardi.... kuulemma pitäisi olla 5 tuumaiset kumit, jotta mihinkään pääsee hangessa.
Ei niin, paljonko niillä oikein on niitä?se Merlinin varastosaldo ei nollaudu millään...
Tuli tuossa aamukahvia nautiskellessa mieleen, että millanenhan tästä tulis jollain droppitangolla tai vastaavalla. Toi OG kyllä loistava tanko, mutta.... Kun nyt kerran ollaan tekemässä![]()
Millaisia jarruja sit kannattaa harkita ja mitä muuta yllättävää tuo ajatus tuo tullessaan, jos maastopakkaa ja vaihtajaa käyttää.
Get Fat
Jopo81 muokkasi tätä : 14.04.2018 at 08.53 Syy: Typottaa
Eilen yksi Commando näkyi jo Tampereelle liikenteessä, plussakiekoilla. Todella hieno livenäkin. Oma on edelleen ostoskorissa, toivoin minäkin salaa, että ne loppuisivat heti...![]()
Ottaen huomioon että Richey Commando on varsin lyhyt ja matala, niin tällainen ohjaamo voisi sopia:
Täällä voi kattella geotaulukkoja: http://www.bikegeo.net/
(huh onneks xl-koko loppui jo)
^joku tuon tapainen voisi sopia. Täytyy speksailla tarkemmin asiaa ja pohtia tuota jarruhommaa
Get Fat
Törkkäsin toivorikkaana vanhat lähes käyttämättömät pullotelineet paikoilleen jo, mutta eihän tuohon satulaputkitelineeseen pysty runnomaan edes pikkupulloa. Muutenkin tämä kahden 0,75 l pullon standardi on niin kivikautinen tilanhaaskaaja. Eikö ole mitään kestävä ratkaisua kunnon vesimäärän kuljettamiseen? Tietty vesipussi runkolaukussa...
![]()
Viistoputken alla on niin järkyttävän likainen paikka, että ei ole koskaan tullut käytettyä. Tuossa ei ole valmiita reikiäkään putken alla, mutta pantojen kanssa tietty saa.
Tilasin, en voinut enää vastustaa tuota vienoa Savontanvihreää ilmestystä.
Pyöräily on kivaa!
Kirjanmerkit