Istuin tänään auringossa, hengittelin ksyleeniä ja asensin kiekkoihin uudet punaiset decalsit. Ei nyt mitään iglun paja -laatua mutta ihan jees
![]()
Istuin tänään auringossa, hengittelin ksyleeniä ja asensin kiekkoihin uudet punaiset decalsit. Ei nyt mitään iglun paja -laatua mutta ihan jees
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Olisitpa laittanut epäortodoksisesti vain pari koristetarraa per puoli niin olisit päässyt tuosta Mavicin ääliömäisyydestä. Kun kerran tuunaamaan läksit. Noilla ei saa koskaan kumia ja kehää rimmaamaan.
Itseäni ärsytti omat Mavicit joskus ihan simona.
No juu, totta på totta. Nyt ne on miten sattuu kun laitoin ensin suvikumit ja sitten vasta uudet tarrat. Olisi ehkä voinut laittaa Caniksen suunnilleen venttiilille ja yrittää saada placeerattua Onzan tohon väliin... Nooh, kun lumien sulamisen jälkeiset kosteikot suvaitsevat skuivahtaa, isken Sveltit alle ja placeeraan tekstejä niin että otsasuoni räjähtää
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Mutta onpas kevyen ja tyylikkään näköiset kevennysjarrulevyt.
Sain Trekin tänään valmiiksi, tulisipa jo kunnolla kevät! Ajoasennon säätö vielä tekemättä, eli sitten vasta sahailen kaulaputken oikean mittaiseksi.
![]()
Ihan nättihän siitä tuli, mutta onko tällä tarkoitus ajaa vain maantiellä? Tanko ainakin erikoinen vaihtoehto rungon omaan ympäristöön ja jos oikein arvioin niin eturattaatkin 53/39. Resoluutio sen verran pieni et vaike nähdä yksityiskohtia tarkemmin.
^Joo, pääsääntöisesti maantielle, mutta myös kuivan kelin sorakruisailuun eikä siinä tuo tanko nyt haitaksi ole kun kahvoilta ajelee. Toinen kiekkosetti löytyy, johon sitten laitan jotkut 35mm nappulakumit kesäksi, nyt niissä on Spessun 32mm Roubaixit jolla aloitellaan kausi. Halusin siis fillarin, johon mahtuu vähän muhkummatkin kumit ja levyjarruilla varustettu teräksinen grainderi jo löytyy, joten jotain siitä riittävästi eroavaa piti nyt saada. Siksi siis vannejarrut, ja Stenu noita Paulin jarruja on kehunut joten niitä nyt sitten kokeillaan.
Kammet on 50/36, ja kasetit 11-28, eli noilla pitäisi oikeat välitykset löytyä molempiin ympäristöihin. Mutta cyclocrossia tällä ei siis tulla ajamaan.
Uudet gripit ja sävysävyyn teipit kiekoissa. Näillä eväillä uuteen maastokauteen
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Jarrujen vedot ja tankonauha säätämisen ohella enää jäljellä. Niin ja renkaiden litkuttaminen. Osaiskohan joku fiksumpi sanoa miksi nuo etukiekon pinnat näyttää niin epäsymmetrisiltä.28h two cross.
![]()
Hyvä huomio, en ole osannut tuota ajatella. Navoissa tosiaan on huomattavan eri kokoiset laipat. Novatecin D791/2SB:t Toisaalta takakiekko kuitenkin on symmetrisen näköinen..
![]()
Suoraan sivusta kuvattuna hahmottaisi paremmin.
Hitaasti etenee...
![]()
Nam, nam, nam.....
Kun ei tuon painon optimoinnin (tai muun ultra-HiFistelyn kanssa) puuhannut, niin paljonkos yksi pinna painaa? Eli mikä pianon säästö tuollaisilla 28 (tai alle) pinnaisilla tulee?
Vaihtelevaa vastatuulta...
^Ei siinä painoa säästy, koska kehän pitää olla vastaavasti tukevampi. Nopeampi ja yksinkertaisempi koneellinen kasaus lienee tärkein syy markkinointituuban lisäksi.
^ Time is €. Markkinointi hoitaa loput.
Asiaan; "Kana" ja Sarto erittäin maukkaita;
"Miha":lle lisäpinnoja kampisetistä ja väristä.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Olettaen että mietitään maantiekäyttöön tarkoitettuja pinnoja (jolloin sillä gramman viilauksella voisi olla merkitystä), voit käyttää laskuperusteena viittä grammaa per pinna, ei ole kaukana.
Olen ymmärtänyt että hiilikuitukehiä ei tehdä jokaiselle pinnareikämäärälle erilaista, vaan niitä tehdään muutama ja sitten vaan tylysti porataan tarvittava määrä reikiä. Muutama erilainen malli tarvitaan sen takia että saadaan säilytettyä se tukevuus. Hiilikuitukehä on lähtökohtaisesti niin jäykkä, etten oikein keksi syytä miksi vähemmällä pinnamäärällä sitä pitäisi erityisesti jäykistää. Tai kääntäen, miksi suuremmalla pinnamäärällä kannattaisi yrittää keventää rakennetta jos kehä on jo lähtökohtaisesti kevyt.Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
^Voihan se olla noinkin, vaikka ainakin pinnanreikään kohdistuva veto kasvaa pinnamäärän vähetessä.
Muistelen, että taanoin joku valmistaja mainosti heidän tekevän reiät kehään kuitujen laittovaiheessa yksittäisiä kuituja katkaisematta... ja heidän mielestään tietysti tämä oli oleellinen parannus.
Kirjoitin blogiin Cervélo P2:n vaiheet. Nyt se lakkasi olemasta projekti![]()
10k-kerhon jäsen
^ Vivve:n kuva tuuttaa kiellettyä näkösuuntaa?
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Prkl näitä kuvia...
Oiskohan yksityisyysasetukset sillä mallilla, että postaaminen kolmannen osapuolen sivuistoille ei toimi.. Joku muu linkannut saman palvelun kautta, ja toiminut.
Googlen kuvista ei saa kuvan URL-osoitetta. Sinne pitää linkata käyttäen tuota Linkki-painiketta (maapallo ja ketju). Sen sijaan esim. Imgur.comista saa otettua kuvan suoran osoitteen (päättyy esim. ".jpg") lataamalla kuvan sinne ja sitten kopioimalla osoitteen hiiren kakkosella. Se sitten tuolla Lisää kuva -painikkeella (taulu). Imgurista saa myös suoraan foorumisoftan ymmärtämän koodin.
10k-kerhon jäsen
^Kiitos. Ajajalle tottuminen on helppoa, kun ei sitä itse näe kuin stemmin pään![]()
10k-kerhon jäsen
Kirjanmerkit