GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 2 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 479

Aihe: Ritchey Commando fat 4"

Valistakaa mua miksi tähän speksailuun pitää valita tarjous runko jos kiekkosettiin sitten laitetaan tonni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Valistakaa mua miksi tähän speksailuun pitää valita tarjous runko jos kiekkosettiin sitten laitetaan tonni

Tarvitseeko edes kysyä
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 10.04.2018 at 15.32

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Yksinkertaista matematiikkaa esimerkiksi: 200€ + 1000€ = 1200€ kun taas 1000€ + 1000€ = 2000€. Kokonaisbudjetti ratkaisee eikä jonkin yksittäisen palikan hinta.

Eipä silti, en ole omaa päätöstäni vielä tehnyt. Kunhan speksailen ja laskeskelen asioita Excelissä. Ja odotan, että L-kokoiset myydään loppuun
    Oikeesti en tarvii eikä olis oikeastaan tilaakaan.

Meikäkin vain seuraa vierestä tätä vaarallista ketjua. On nämä nyt sen verran pinnalla, että hyvällä säkällä M-kokoiset myydään äkkiä!
    Itte kasaisin plussakumisen yleiskulkineen/bikepacking-henkisen laitteen.
    Kiekot on tosiaan se hankaluus. Kiekot joutuis kasauttamaan. Hyviä vaan ei saa halvalla!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Novatecin napoja sais 60 € / 90 €. Mahtaako niillä tehdä mitään? Tossa jo 907:n cho sen navat porsii vuoden välein, niin ei kiinnostaisi hankkia lisää ikuisuusprojekteja.
    Mulla on parikin kiekkosettiä (29+) Novatecin navoilla. Kokemusta niistä on sen verran vähän että kestämisestä ei voi antaa arviota. Mutta sen sijaan molemmat vapaarattaat on tullut huollettua, ja vaikka siis samaa merkkiä, on ne ihan erilaisia. Toinen on selvästi isompi, ja vahvarakenteisemman oloinen. Toinen taas pienikokoinen. Isommassa on napa jo ulkoapäinkin erilainen, vapaarattaan puoleinen pää on isompi. Pienemmässä taas napa on jokseenkin lieriömäinen. Joten näköjään Novatec tekee erilaisia napoja. Uskon että ne on lujuudeltaankin erilaisia.

Onhan tuo nätti ja hyvin tehty. Kirkas teräksen sointi, ah. Tähän kun vetää Hopen vapaarattaan vähillä rasvoilla, niin ei tarvi kilikelloa. Säästäähän siinäkin. Livenä paljon tyylikkäämpi kuin kuvissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Mutta sen sijaan molemmat vapaarattaat on tullut huollettua, ja vaikka siis samaa merkkiä, on ne ihan erilaisia..
    Tämä on se toinen ongelma, että jos tarvii varaosia, niin ei löydy ja menee napa vaihtoon.

Tämä on se toinen ongelma, että jos tarvii varaosia, niin ei löydy ja menee napa vaihtoon.
    Novateciin liittyen sen verran kommenttia, että heiltä saa kyllä hyvin varaosia jopa suoraan heidän oman tuen kautta (itse olin Euroopan tukeen yhteydessä, joka oli muistaakseni Puolassa). Itse sain mm. ilmaiseksi parissa päivässä heiltä vapaarattaan Konan Private Jaken mukana tulleeseen takanapaan. Kona koitti vastaavaa varaosaa toimittaa puolisen vuotta täysin tuloksetta.

Novatechit on siis mielestäni ihan jees, mutta olen kuitenkin muodostanut sen mielikuvan, että mm. niiden varaarattaat kestävät paremmin maantiepyörän/cycloross jääntöä, jonka takia maastoisempiin vehkeisiin valitsen jatkossakin vähän jytkympää etenkin takanavaksi.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Hieno runko kyllä, saisi jo ne M-kokoiset loppua . Mulla meni koko vapaarattaan runko halki Novatechin 190mm navasta. Hi5bikesin kautta sai takuuseen teräksisen. Tuon luulisi kestävän paremmin. Ihan hyvän oloinen napa muuten, mutta tuo vapaaratas oli kyllä pehmeää materiaalia.

Jääköhän tässä muita napavaihtoehtoja kuin rungon hintainen Hope tai ehkä DT Swiss, jolta ei löydy etunapaa pariksi tai sitten kolmen rungon hintainen i9 - not?

Jääköhän tässä muita napavaihtoehtoja kuin rungon hintainen Hope tai ehkä DT Swiss, jolta ei löydy etunapaa pariksi tai sitten kolmen rungon hintainen i9 - not?
    Minä oon alustavasti shortlistannut :

DT
    I9
    Hope
    Onyx
    White Industries
    Tune
    Paul?
    Surly?

Etunavalla ei kai niin nuukaa. Voiko niistä hajota muuta kuin laakerit?

Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Novateciin liittyen sen verran kommenttia, että heiltä saa kyllä hyvin varaosia jopa suoraan heidän oman tuen kautta (itse olin Euroopan tukeen yhteydessä, joka oli muistaakseni Puolassa). Itse sain mm. ilmaiseksi parissa päivässä heiltä vapaarattaan Konan Private Jaken mukana tulleeseen takanapaan. Kona koitti vastaavaa varaosaa toimittaa puolisen vuotta täysin tuloksetta.

Novatechit on siis mielestäni ihan jees, mutta olen kuitenkin muodostanut sen mielikuvan, että mm. niiden varaarattaat kestävät paremmin maantiepyörän/cycloross jääntöä, jonka takia maastoisempiin vehkeisiin valitsen jatkossakin vähän jytkympää etenkin takanavaksi.
    Kuvittelin että Novatec olisi enemmän "kertakäyttöinen" mutta kuten toteat, Novatecin Euroopan sivuillahan on aika hyvin varaosia. Jopa noita kuudella tuplakynnellä olevia vapaarattaita. Isohalkaisijaisina ja noin monella kynnellä toteutettuna ovat ainakin vahvan näköisiä. Tietysti materiaalin lujuus on myös merkittävä tekijä kestämiseen, mutta ei tuollaisen 6-kyntisen luulisi kyllä helposti hajoavan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

Mistä noin halvalla saa?
    DT Swissin navat + kehät + pinnat maksavat noin 600e. Kasaus on tehtävä itse.

EDIT: Sori, en huomannut, että etupää onkin 135mm. Siihen ei taida DT:ltä löytyä napaa.
    Tomy muokkasi tätä : 10.04.2018 at 22.18

Laittaisiko joku mimmonen ohjauslaakeri tohon menee, mitään noista tajua vaikka Juha avaukseen laittoi. Vaikka tuolta:

https://www.bike-discount.de/en/shop/headsets-478/l-24

Itsellä löytyy tohon budjettikiekot niin ei tarvinnut niiden takia stressata, muutenhan ei kai mitään ihmeellistä pitäisi olla. Joo, en ole ennen koonnut pyörää niin kattellaan mitä tästäkin tulee. Maanantaina pitäisi tulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Laittaisiko joku mimmonen ohjauslaakeri tohon menee, mitään noista tajua vaikka Juha avaukseen laittoi. Vaikka tuolta:

https://www.bike-discount.de/en/shop/headsets-478/l-24
    Ylös tämä:https://www.bike-discount.de/en/buy/...6-8.3mm-424730
    Alas tämä.https://www.bike-discount.de/en/buy/...is42-30-424774
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Melkein tekisi mieli laittaa dude myyntiin ja rakennella enemmän retkiajeluun sopiva laite tähän runkoon jäis vielä kaljarahaakin

Get Fat

Mitäs rengaskokoa tässä on ajateltu käytettävän. 26, 27.5 vai 29.?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Mitäs rengaskokoa tässä on ajateltu käytettävän. 26, 27.5 vai 29.?
    Sitä kun haluat.

Runko on sen verran vanhaa koulukuntaa, että suunnitteluperuste on ollut 26" vanne ja 3.8" kumi. Mutta kuten JackOja kirjoittaa, nykyisin on saatavilla mitä kokoja tahansa ja kaikilla tulee hyvä omalla tavallaan. Ristin vahvistamat varmasti mahtuvat rengaskoot löytyy tästä topikista ja aloitusviestistä.

Mitäkä ne nämä on, kuitenkin jo parikymppiä rungon hinnan alle:http://www.foxcomp.fi/88-racing-fatb...-32h-170-177mm
    Tai Salsa Conversiot jostahi, sillon tarvii pirrikellon kun omat on ainaki aika hiljaset.

En osannut päättää otanko M vai L kokoisen, niin tilasin molemmat koot 😊. Myyn sitten itselleni huonomman kokoisen rungon joskus halvalla.

Taitaa tuo runko lähteä tilaukseen. Nykynen dude on s-kokoa, joten oletan saman koon pätevän tässä. Ainakin aika lähellä mitat ovat, commando vähän isompi ku dude. Itellä mittaa ~173/~77

Get Fat

Tulipa tilattua L kokoinen runko itselle, vaikka nykyiset pyörät ovat M. Eihän ton M ja L ero reachissa ollut kuin 7mm.
    Eipä ole kyllä vielä mitään suunnitelmaa mitä tosta rakentaisi. Näyttää vähän siltä että "pääsee" rakentamaan kiekotkin itse.

Juu, tilasin mäkin loput osat viimein. Kiekot kasaan ite Hopen navoille ja Race Facen ARC 35 29":n kehillä. Ei tästäkään projektista erityisen halpa lopulta tullut kun navat, kumit, tarakat ja voimansiirtokin piti ostaa uutta. Alunperin idea oli etsiä runko mihin vanhat laatuosat olisi saanut uudelleen arvoiseensa käyttöön.

Kuriiri toi rungon aamulla. Ihan hyvältä näyttää. Ei yllätyksiä.

Laakeripintojen feissaus ja kierteiden rotsaus sitten seuraavaksi paikallisessa kivijalassa.

^Otappa sitten kuvat todisteeksi oliko jotain suoristettavaa.

^Niin no, en tiedä onko ihan turha toimenpide mutta haluan ottaa varman päälle ainakin keskiön kanssa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veskuh Katso viesti
    Laakeripintojen feissaus ja kierteiden rotsaus sitten seuraavaksi paikallisessa kivijalassa.
    Mitä ne rungolle käytännössä tekevät?

Edelliselle: laakeripinnat suoristetaaan ja kierteet avataan. Helopttaa elämää ihan satana.
    Tuo Commando herätti vankasti ostoinnostusta kun näin sen livenä. Sittemmin taloon on tullut muuutama automaattikello joten hankintabudetisssa on vajetta..
    Pugsleyllä mennään ja loput tunkataan.
    Edelleen.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Tuo Commando herätti vankasti ostoinnostusta kun näin sen livenä. Sittemmin taloon on tullut muuutama automaattiikello joten hankintabudetisssa on vajetta..
    Sama, paitsi en livenä ole nähnyt. Ja sama, paitsi on vain yksi automaattikello mutta sinänsä palvelee tarkoitustaan kun ostin sen etten osta jotain muuta
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 13.04.2017, 10.02
  2. Rumin ja huonoin "ajokuntoinen" pyöräsi kuva topic.
    By Irocci in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 06.08.2016, 21.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •