GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 98 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Olisko kenelläkään, tässä pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä, sellaista E13 kampien työkalua, jolla saisi spiderin irti kammista ja direct mount rataan sen tilalle?
    Jos löytyy, niin voisin vaikka tulla työkalun luo ja suorittaa vaihto operaation paikanpäällä ja suorittaa työkalun lainasta minimaalisen korvauksen.
    Tai jos joku tietää jonkun pyörähuollon samalla aluella jossa olisi tuo työkalu, niin olisin vinkistä kiitollinen.
    Voi lähestyä YV:llä tai tässä palstalla aluksi.
    - XC-tyylinen kuntoilija -

Blackborow Guest
    Onko kukaan laittanut 28t ovaalia Duden E13 kampiin? Millainen ratas se pitää olla? Vai onko helpoin ratkaisu heivata nuo kuikkaan ja laittaa jotain helpompaa tilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Onko kukaan laittanut 28t ovaalia Duden E13 kampiin? Millainen ratas se pitää olla? Vai onko helpoin ratkaisu heivata nuo kuikkaan ja laittaa jotain helpompaa tilalle.
    Mulla kapeempi akselisessa (ei Unlimited) 64BCD.ssä tuollainen sopii spideriin, kuin nenäpäähän toisin kuin AB.n vastaava https://www.wolftoothcomponents.com/...bcd-chainrings
    4.8"/80mm ei ongelmia ketjulunjan suhteen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Blackborow Guest
    Unlimitedissä ei taida olla spideria?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Unlimitedissä ei taida olla spideria?
    No ei ole. 28 directmout ovaaleja ei e13 ihan äkkikattomalla löytynyt. Tosin tuossa koossa ovalin hyödyt aika kyseen alaisia. Mulla Stachessa 28 pyöreä ja en ainakaan osaa eroa huomata.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    No ei ole. 28 directmout ovaaleja ei e13 ihan äkkikattomalla löytynyt. Tosin tuossa koossa ovalin hyödyt aika kyseen alaisia. Mulla Stachessa 28 pyöreä ja en ainakaan osaa eroa huomata.
    Garbarukilla. Aikoinaan laitoin 28t ovaalin ekaksi ovaaliksi. Aluksi selkeän eron pyöreeseen huomasi, mutta sillä kun muutaman kuukauden ajoi niin mitään eroja pyöreisiin rattaisiin ei enää huomaa eli ei ne hyödyt kyllä kyseenalaisia ole vaan tuo opettaa pyörittämään.

Onkos kukaan yrittäny tilata canyonilta hieman customoitua pyörää?
    dude cf 9.0 kiinnostas mutta nuo e-thirteen vermeet haluaisin toiseksi kerta niistä on ollu harmia. Ainaki se laakeri
    Voihan ne tietty itekki vaihtaa ja toivoa ettei oo jo jumissa tehtaalta tullessa mutta säästys vaivalta

Olen ymmärtänyt että Canyonilla ei ole "custompalvelua. Mallit on sellaisia kuin on, ja ostaja voi sitten itse customoida tai päivittää jos siltä tuntuu.

Dude 8.0 2015 konfiguraatio XYZ. Toistaiseksi paras versio (ainakin näin lumiajeluihin).

muutokset aiempaan: kapeampi stonga (720mm Santa Cruz vs 747mm OnOne), leveämmät vanteet (90mm whitet vs 65mm McCarbon), isommat renkaat (4.8" JJ vs 4" etu+4.4" taka JJ), isompi pakka (11spd 11-46 vs 10spd 11-34), isompi eturatas (30t ovaali AB e13 directmount vs 26t oval), lisää vaihteita (11spd XT vs. 10spd zee). painoa noin 1kg lisää ja nyt noin 13.5kg

tämän piti olla suht nopea ja helppo plug and play osien vaihtelu...

eturatas ei mennyt flipattuna paikalleen eli rälläkällä hieman kammesta tilaa (e13 kammet muuten irtoaa edelleen moitteetta)
    tangon otin toisesta pyörästä mutta kiitos ESIn grippien halusin tehdä vaihdon grippejä irroittamatta. samalla vaihdoin 10spd ja 11spd osat päittäin. erinäisten standardi epäyhteensopivuuksien vuoksi lopputulema oli jarrukahvojen ja satuloiden ristisiitos (paikalla nyt M615 kahva XT letkulla ja XT satulalla).
    seuraavaksi selvisi, että 11-46t takapakkaa ei voi käyttää kymmenellä rattaalla (42t 11spd pakan kanssa vielä juuri ja juuri toimi mutta 46t kanssa takavaihtaja ottaa kiinni rattaisiin). tämä nyt ei sinänsä haitannut ja lisäsin 11t rattaan paikalleen.
    taka-akselia kiristäessä jarrulevy alkoi vääntymään. Whiten läskivanteiden takakiekko onkin 190x12mm navalla eikä 197x12mm. onneksi oli yksi ylimääräinen 12mm akselin mutteri josta rautasahalla ja käsivaralta täydellisen suoralla sahauksella irtosi tarvittavat spacerit takanapaan.
    Lopuksi vielä etujarrukin napattiin toisesta pyörästä kun huomasin, että formulan palat oli täysin loppu eikä varastossa ollut varapaloja.

^Miksi Whiten vanteet eikä Duden alkuperäiset? Ainakin mulla jäi sellainen mielikuva, kun kesällä vaihdoin pyörää, että Dude eteni kesällä kivikossa paremmin vaikka oli kapeampi vanne (kapeempi rengas) kuin noissa Whiten vanteissa. Molemmat oli samalla JJ 4.8". Nuo ajot tein aika lyhyen ajan sisään. Täällä yksi paha kivikko, josta luulisi leveämmän menevän paremmin, mutta ilmeisesti painolla oli noin paljon vaikutusta.

Keulahuolto alkais olemaan ajankohtainen. Onko kellään tietoa mikä on oikea huoltosarja? Pyörä v.2016 Canyon Dude CF 9.0 ja keula RockShox Bluto RL.

Löyty : https://www.alltricks.com/F-46289-pi...e_kit_bluto_a1

Lisäksi tässä on linkki käyttöohjeeseen jossa mainitaan mm. tarvittavat työkalut jne: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....reba_bluto.pdf

Löytyi, kiitos.

Terve

Olen täysi aloittelija maastopyöräilyn suhteen ja ensimmäinen kunnon pyörä olisi hankinnan alla. Dude cf 8.0 mahdollisesti jopa 9.0 kiinnostaisi, mutta haluaisin tietää miten nämä pyörät sopivat isommalle henkilölle. Pituutta löytyy 188cm ja painoa 115-120kg. Haaveissa tietysti maastopyöräilyn avulla laihduttaa lähemmäs sinne sadan kilon kieppeille.

Pahoittelen jos tämä asia on jo täällä sivuttu mutta saako Rude keulaa Canyonilta erikseen? Ei tietysti missään webshopissa ole mutta onko joku kysynyt asiakaspalvelusta? Jos saa niin mikä sille on hinta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Pahoittelen jos tämä asia on jo täällä sivuttu mutta saako Rude keulaa Canyonilta erikseen? Ei tietysti missään webshopissa ole mutta onko joku kysynyt asiakaspalvelusta? Jos saa niin mikä sille on hinta?
    Viime vuonna ei saanut, kun kysyin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Crocilta Seinäjoelta saa mustaa aika vastaavaa kuitukeulaa 260€ posteineen. Itse ostin cf 9.0 sellaisen bluton tilalle ja tyytyväinen olen ollut. Kiinasta saa vielä halvemmalla, mutta itse suosin Seinäjokea tässä tapauksessa, jos tulee jotain takuuhommia, niin hoituu varmaan paremmin kuin kiinalaisten kanssa.

Canyon Läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Crocilta Seinäjoelta saa mustaa aika vastaavaa kuitukeulaa 260€ posteineen. Itse ostin cf 9.0 sellaisen bluton tilalle ja tyytyväinen olen ollut. Kiinasta saa vielä halvemmalla, mutta itse suosin Seinäjokea tässä tapauksessa, jos tulee jotain takuuhommia, niin hoituu varmaan paremmin kuin kiinalaisten kanssa.
    Kiitos! Se Crocin keula ainakin näyttää sellaiselta slimmimmältä ja ”huonekaluputkimaiselta” kuvissa ni siksi tuo Rude kiinnostelis enemmän...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Moi, liikaa luettavaa ja perehtymistä mulle...eli 2015 vuoden unlimitediin e13 direct mountti NW 28(ovaali) etuhammasratasta vailla, akseli 155mm pitkää mallia. Mistä kerralla oikea? Käytetytkin kelpaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rescue73 Katso viesti
    Moi, liikaa luettavaa ja perehtymistä mulle...eli 2015 vuoden unlimitediin e13 direct mountti NW 28(ovaali) etuhammasratasta vailla, akseli 155mm pitkää mallia. Mistä kerralla oikea? Käytetytkin kelpaa
    https://absoluteblack.cc/e13-oval-gu...tion-chainring

Tai nämä: (tosin pienin taitaa olla 30T)

https://www.wolftoothcomponents.com/...spider-for-e13
    https://www.wolftoothcomponents.com/...ical-chainring

Takajarruosat kontaminoituivat syksyllä litkuttaessa/putsatessa tms. ja ovat ulisseet talven läpi niin että hanurissa tärisee vaippahousuista huolimatta. Levykin löystyi kertaalleen ajossa. Elvyttäminen lienee turhaa, joten uudet palat ja levy tarpeena.

Mutta kannattaisiko osat päivittää samalla 203/180 -kokoon? Jarrut ovat BR-M447. En ole nykyistä 180/160-settiäkään osannut moittia, mutta onhan upgreidaaminen hauskaa itsessään. Tosin kokoja muutellessa pitäisi tutustua adapterien maailmaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Takajarruosat kontaminoituivat syksyllä litkuttaessa/putsatessa tms. ja ovat ulisseet talven läpi niin että hanurissa tärisee vaippahousuista huolimatta. Levykin löystyi kertaalleen ajossa. Elvyttäminen lienee turhaa, joten uudet palat ja levy tarpeena.

Mutta kannattaisiko osat päivittää samalla 203/180 -kokoon? Jarrut ovat BR-M447. En ole nykyistä 180/160-settiäkään osannut moittia, mutta onhan upgreidaaminen hauskaa itsessään. Tosin kokoja muutellessa pitäisi tutustua adapterien maailmaan.
    Monissa hiilikuiturungoissa 160mm takalevy on maksimi mitä saa laittaa. Ja mitä palojen likaisuuteen tulee niin polttamalla, vaikka kaasukolvilla puhdistuvat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti

Eiköhän se ole sinun jarrusatula(männät) mikä vuotaa.
    Itsellä dudessa 180 levy takana

Reilu puoli vuotta vanhan Duden ohjainlaakerista tulee rasvaa/öljyä ulos. Varmaan vettä päässyt sisään. Eikö noissa ollut jotai probleemaa laakereitten kanssa? Ei vissiin normaalia erikoisempi käyttää irti koko haarukkaa..

Muutaman noita Dudejen lakruja kurkkinut ja kyllä tosiaan on jotain outoa noissa kun hirveessä kunnossa ovat lyhyenkin ajan jälkeen. Liekö tuo blockblokki(tai mikä se onkaan) joka tekee sen, että siihen jää pikkunen rako tjms. vaikka klappi kiristyykin pois.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Birchforestgump Katso viesti
    Terve

Olen täysi aloittelija maastopyöräilyn suhteen ja ensimmäinen kunnon pyörä olisi hankinnan alla. Dude cf 8.0 mahdollisesti jopa 9.0 kiinnostaisi, mutta haluaisin tietää miten nämä pyörät sopivat isommalle henkilölle. Pituutta löytyy 188cm ja painoa 115-120kg. Haaveissa tietysti maastopyöräilyn avulla laihduttaa lähemmäs sinne sadan kilon kieppeille.
    Itsellä pituutta saman verran ja Dude cf 8.0 toista vuotta käytössä. Paksupyörä sopii mainiosti hieman isommallekin kuskille kun renkaissa on ilmatilaa ja joustoa. Suosittelen dudea lämpimästi ja tsemppiä painonpudotukseen!

Kiitos tiedosta. 5.5 menossa Fiskarsiin Bike Expoon, jossa toivottavasti pääsee koejamaan Dudea.

Itsekin pituuden puolesta samaa luokkaa ja L-koon Dude on ollut oikein hyvä. Ja varmasti sopii vähän riskimmällekin kuskille. Runkoja ei tiettävästi ole saatu missään hajalle ajamalla eikä kiekotkaan ole heikot. Tietty millään tussukumipaineilla ei ison kuskin kannata ajella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Itsekin pituuden puolesta samaa luokkaa ja L-koon Dude on ollut oikein hyvä. Ja varmasti sopii vähän riskimmällekin kuskille. Runkoja ei tiettävästi ole saatu missään hajalle ajamalla eikä kiekotkaan ole heikot. Tietty millään tussukumipaineilla ei ison kuskin kannata ajella.
    Tarkoittanet lussukumipaineita? Mun tulee tussukumista mieleen ehkäisyväline.

^Joo. Vähän epätäsmällinen sanavalinta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •