FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 143 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 93 133 141 142 143 144 145 153 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.261 - 4.290 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4261
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Jees, mitään kovin ihmeellistä ei noinkaan suuren painonpudotuksen jälkeen siis kannata odottaa. Eroa lienee myös jäykkyydessä, samoin jarrut todennköisesti tehostuivat. Tekron jarrut vaihtuivat tuossa samalla 105-sarjalaisiin Exalilth-jarrupaloilla (Mavic väittää, että tuo Exalith-vanne vaatii omat palansa).

  2. #4262
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Oma kokemukseni on päinvastainen kuin Salosella. Toki pyörä on aina kokonaisuus jossa on monta muuttujaa, mutta väitän havaitsevani aivan selkeän eron 1200g ja 1700g kiekkosetin välillä. 1700 grammainen on jo miellyttävän kevyt ja ketterä ajaa, mutta siellä alle 1300g osastolla ei ole enää havaittavissa juuri minkäänlaista massan hitautta. Pyörä kulkee ja muuttaa suuntaa ajatuksen kevyesti.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  3. #4263
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Maastopuolella viihtyneenä ja kohtuullisen ulkona maantiepyöräpuolesta.

    Mikä on päivän valinta uuden pyörän kiekkopäivitykseksi, kun tarkoitus päivittää fillari 28 mm renkailla ja budjetti on väljä 500-100 eur?

    Tubeless ja levyjarrut, painoa mielummn 1500 grammaa kuin 1700 grammaa.

    DT Swiss ER 1400 spline 21?

  4. #4264
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Huntilla on ainakin kevyitä ja edullisia kiekkoja, tosin kokemusta minulla ei niistä vielä ole. Esim. nämä ovat saaneet hyviä arvosteluja https://www.huntbikewheels.com/colle...tubeless-ready

  5. #4265
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  6. #4266
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Meikäläisellä päivittyy pyörä käytettyyn Specialized Roubaix SL4 Pro Raceen, jonka mukana tulee täysin kurakiekot (en raaski maksaa paikallaan olevista paremmista omaisuutta). Lenkkeilin täysin omaksi ilokseni, mutta kuitenkin suht ahkerasti 2-3 krt/vk, maantievehkeellä (osa ajoista menee maasturilla) pohjoisen kesässä (touko-syyskuu), joka kelillä. Pitäisi tuohon pyörään katsella budjettiluokan päivityskiekot. Edellisestä pyörästä jää kyllä yli Ultegran kiekot, mutta saisiko noin 300-400€ hintoihin jotain parempaa, vaikka käytettynä? Omat keskarit pyörii 25-30 km/h korvilla, eli rauhallista menoa. Kuskilla painoa kuitenkin reilut 80 kg. Millaisia kiekkoja tuohon kannattaisi miettiä? Minkälainen profiili (noille nopeuksille), onko aero-ominaisuuksista mitään hyötyä vielä? Toki välillä tulee vedettyä hieman vetojakin, mutta pääasiassa rauhallista lenkkiä. Kannattaako mitään Kiinan hiilikuitukiekkoja miettiäkään, niitäkin jotkut kehuneet(?). Plussaa kiekoille huoltovapaudesta ja siitä jos saisi asiallisesti 25-28 mm GP 4000:t päälle, eli todellisuudessa siis ~27-32 mm kumit. Mitenkäs muuten suositukset renkaiden leveydestä tämän painoiselle peruslenkkeilijälle. Olen juuri vaihtanut viime kesänä 23 -> 25 mm ja ero mukavuudessa oli huomattava, joskin merkkikin vaihtui samalla. Onko nopeuden puolesta välilä ajelenko 25 vai 28 mm kumeilla? Leveämmät varmaan aina mukavammat. En ole mikään vauhtihirmu ja moni varmaan vastaisi mielellään "ei mitään väliä sinunlaisellesi pyöräilijälle" tai vaihtehtoisesti tarjoaa parin tonnin kiekkoja. Mutta saisiko näille omille spekseille kuitenkin rakentavia vastauksia, kiitos. Rakentavan pidän toki myös "Ultegrat on parasta mitä tuohon rahaan saat" kommentteja... Kiitoksia viitseliäille vastaajille jo etukäteen!

    Edit. Sen verran vielä tarkennusta että ajelen mielelläni sisureilla, tai mahdollisesti myös tubeless OK. Tuumikumeihin ei ole kiinnostusta perehtyä ainakaan ihan vielä.

  7. #4267
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275

    Uudet kiekot maantiepyörään

    ^DT Swissin ERC sarjan kylkiäisinä on heidän mittaamaa ihan mielenkiintoista dataa:

    https://www.roadrevolution18.dtswiss.com/endurance/

    Tuon perusteella 28mm rengas on paremman rullaavuuden takia nopeampi kuin 25mm aina 35km/h nopeuteen asti, jolloin 25mm renkaan aerodynaaminen etu alkaa voittamaan. Ja tietysti vanteen leveys olisi hyvä olla n. renkaan levyinen, jotta kokonaisuus toimisi aerodynaamisesti.

  8. #4268
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Meikäläisellä päivittyy pyörä käytettyyn Specialized Roubaix SL4 Pro Raceen, jonka mukana tulee täysin kurakiekot (en raaski maksaa paikallaan olevista paremmista omaisuutta). Lenkkeilin täysin omaksi ilokseni, mutta kuitenkin suht ahkerasti 2-3 krt/vk, maantievehkeellä (osa ajoista menee maasturilla) pohjoisen kesässä (touko-syyskuu), joka kelillä. Pitäisi tuohon pyörään katsella budjettiluokan päivityskiekot. Edellisestä pyörästä jää kyllä yli Ultegran kiekot, mutta saisiko noin 300-400€ hintoihin jotain parempaa, vaikka käytettynä? Omat keskarit pyörii 25-30 km/h korvilla, eli rauhallista menoa. Kuskilla painoa kuitenkin reilut 80 kg. Millaisia kiekkoja tuohon kannattaisi miettiä? Minkälainen profiili (noille nopeuksille), onko aero-ominaisuuksista mitään hyötyä vielä? Toki välillä tulee vedettyä hieman vetojakin, mutta pääasiassa rauhallista lenkkiä. Kannattaako mitään Kiinan hiilikuitukiekkoja miettiäkään, niitäkin jotkut kehuneet(?). Plussaa kiekoille huoltovapaudesta ja siitä jos saisi asiallisesti 25-28 mm GP 4000:t päälle, eli todellisuudessa siis ~27-32 mm kumit. Mitenkäs muuten suositukset renkaiden leveydestä tämän painoiselle peruslenkkeilijälle. Olen juuri vaihtanut viime kesänä 23 -> 25 mm ja ero mukavuudessa oli huomattava, joskin merkkikin vaihtui samalla. Onko nopeuden puolesta välilä ajelenko 25 vai 28 mm kumeilla? Leveämmät varmaan aina mukavammat. En ole mikään vauhtihirmu ja moni varmaan vastaisi mielellään "ei mitään väliä sinunlaisellesi pyöräilijälle" tai vaihtehtoisesti tarjoaa parin tonnin kiekkoja. Mutta saisiko näille omille spekseille kuitenkin rakentavia vastauksia, kiitos. Rakentavan pidän toki myös "Ultegrat on parasta mitä tuohon rahaan saat" kommentteja... Kiitoksia viitseliäille vastaajille jo etukäteen!

    Edit. Sen verran vielä tarkennusta että ajelen mielelläni sisureilla, tai mahdollisesti myös tubeless OK. Tuumikumeihin ei ole kiinnostusta perehtyä ainakaan ihan vielä.
    Ota C17 - levyiset eli ne uudemmat Zondat tai vastaavat Fulcrumit. Saat leveämmälle kumille hyvin sopivat, erinomaisesti jarruttavat ja lähes pomminvarmat tyylikkäät kiekot. Ei kovin aerot, muttei tartteekaan.

    / P


    Sent from my iPad using Tapatalk

  9. #4269
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
    Ota C17 - levyiset eli ne uudemmat Zondat tai vastaavat Fulcrumit. Saat leveämmälle kumille hyvin sopivat, erinomaisesti jarruttavat ja lähes pomminvarmat tyylikkäät kiekot. Ei kovin aerot, muttei tartteekaan.

    / P


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Kiitos vinkistä. Onkohan selkeä upgrade Ultegrasta? Painohan noissa melkein sama. Mites sitten tuo jo aiemmin nostettu Hunt? Sitä joku mulle myös suositellut. Eihän nuo Zondat vielä hinnan kiroihin kaatuis. Reippaasti alle 400 € saisi kotiin halvimmillaan...

    Edit. Eikös Racing 3 ole Fulcrumilta vastaava malli?

  10. #4270
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
    Ota C17 - levyiset eli ne uudemmat Zondat tai vastaavat Fulcrumit. Saat leveämmälle kumille hyvin sopivat, erinomaisesti jarruttavat ja lähes pomminvarmat tyylikkäät kiekot. Ei kovin aerot, muttei tartteekaan.

    / P


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Näitä (zonda tai fulcrum racing 3) lähtisin itte vakiona suositteleen tuohon budjettiin. Ostajan arvioitavaksi jää se onko tuo ultegran kiekkoihin verrattuna rahan arvoinen parannus. Jos rahalle on yhtään paremmanoloisia kohteita niin en varmaan kysyjän kuvailemassa käytössä viittisi päivittää mutta makuasioita.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  11. #4271
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Onko porukalla Kiinan hiilikuitukiekoista mitään kokemusta? Itseäkin jonkun verran aihe arveluttanut, mutta toisaalta on niistä paljon kehuja netti pullollaan ja mm. brittisivustoilla monet kehuvat että niitä näkyy klubikisoissa paljon jne. Kyllähän tänä päivänä Kiinassa valmistetaan jo paljon korkeamman teknologian tuotteita muutenkin - varmasti myös ihan merkkikiekkoja(?). Aihe on varmasti jo puolittain tabu/pyhä, mutta kysynpä kuitenkin. Itsekin ajattelin että perinteisiin alu-kiekkoihin päivittäessä ei tällä budjetilla paljoa voita...

  12. #4272
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Onko porukalla Kiinan hiilikuitukiekoista mitään kokemusta?
    Mielestäni ei kannata ainakaan sortua ajattelemaan markkinaa niin mustavalkoisesti, että "kaikissa merkkikiekoissa" olisi selvää brändilisää ja "kaikki kiinalaiset" olisi merkkikiekkoihin verrattuna samanlaisia tai edes vertailukelpoisia ominaisuuksiltaan, mutta eri hintalapulla. Satasen setti on satasen setti, kahdensadan on kahdensadan, neljänsadan on neljänsadan jne.

    Kun mennään korkeampaan hintaluokkaan vaikka 1000 tai 1500 euroon, voi olla että kolmanneksella hinnasta saa Kiinasta paperilla (mm. paino ja kehäprofiilin korkeus) ihan samanlaiset kiekot. Todellisuudessa kehän profiili saattaa olla muodoltaan paljon vanhanaikaisempi (eli vähemmän aerodynaaminen) tai vannejarrukehän jarrupinnassa ei ole samaa kitkaa tai kulutuskestävyyttä, tai napoja ei saa huollettua rikkomatta jne.

    Tietysti jokaiseen sääntöön löytyy myös poikkeuksia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  13. #4273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Heräteostoksena tilasin viikko sitten PlanetX:ltä Selcof Delta 40mm kiekot, kun olivat melkei ilmaset, ~450 €.
    Just ajelin näillä tonnin etelänreissulla.

    Gummeiksi laitoin S-Worksin Griptonit, 28 mm, tubeleksenä. Oli ehkä tiukin kombo vääntää vanteelle, mihin ikinä törmänny. Vastaavasti kumi nousi normitornipumpulla paikoilleen ilman ongelmia ja piti paineet heti. Tehdasasennettu tubelessnauhakin toimi, vaikka ennakkoon sitä kovasti epäilin. Litkua lorottelin varmuudeksi ja seuraavana aamuna olikin vanteen reunalla parissa kohdassa muutama tippa kuivunutta litkua.

    Ajossa kiekot toimivat moitteetta, eikä esim. ajoittain oikeasti kova sivutuuli haitannut. Putkelta ajaenkaan kiekko ei notkunut, ainakaan häiritsevästi. Jarruttaessa toimivat niinkuin kuitukiekot yleensäkin. Kylmänä stoppasi riittävästi, mutta tietysti jarruteho parani jarrutuksen jatkuessa. Pientä nykimistä jarruttaessa tuntui, mutta luulen syyn olevan jarrupalojen asemoinista pikkusen uituralleen. Hätäpäissäni en löytänyt kotivarastosta kuin dt-swissin keltaiset palat, jotka ovat jo parhaat päivänsä nähneet. Serpentiinejä alastullessa ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa mieleen että jarrumerkkiä pitäisi aikaistaa kiekoista johtuen. Nopeutta mittari näytti jossain kohti olleen 79 km/h, joten kaipa kiekkojen laakeritkin pelaavat ihan kohtuudella.

    Summa summarum. Ei kaduta yhtään, että tuli nuo kiekot yleishäröilyä varten tilattua. Hinta-laatusuhde vaikuttaa ainakin olevan jees.

  14. #4274
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Harkitsen uusia kiekkoja endurance-tyyppiseen maantiepyörääni (Focus Paralane AL).
    Tällä hetkellä alla pyörii DT Swissin R24 28mm Contin GP 4seasoneilla, pyörässä on levyjarrut ja 12mm läpiakselit.

    Pyörällä ajetaan päivittäisajoa ja pidempiä retkiä.

    Toistaiseksi kaksi vaihtoehtoa on löytynyt,
    Fulcrum Racing 4 DB
    http://www.fulcrumwheels.com/en/whee...ls/racing-4-DB

    DT Swiss ER 1600 Spline 32
    https://www.dtswiss.com/en/products/...600-spline-32/

    Etsin siis korkeamman profiilin kestävää alukiekkoa hyvällä navalla.

    Fulcrumit on monesti yli 100e halvemmat ja 35mm syvät mutta nykytrendiin melko kapeat, ainakin sisäleveyden puolesta, navat lienevät hyvät.
    DT Swiss taas maksaa rahaa, ovat "vain" 32mm syvät, navat on kait hyvät (350) ja vanne on melko leveä.
    Painot on aika samoissa näiden kesken.

    Renkaiksi olin ajatellut jotain 28mm, ehkäpä Contin GP4000 SII, joku tubeless-ratkaisukin voisi ehkä kiinnostaa.

    Kiekoilla olisi myös tarkoitus ajella Canyon Ultimaten alla kun ei kehtaa tuubi-Vittorioilla lähteä.
    28mm GP 4Season paisuu 30 milliseks noilla R24-kiekoilla ja tilaa on Ultimatessa vielä ns. reilusti.

    Mielipiteitä? Saa myös ehdottaa jotain toisiakin kiekkoja!
    Onko rahallinen panostus verrattuna saavutettuun hyötyyn R24:n yli niin suuri ettei kannata?

  15. #4275
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Jos marginaalisia etuja etsit, eikö suoraan kannattaisi säästää joihinkin halvempiin hiilikuitukiekkoihin? R24 eivät ole kevyimmät kiekot mutta eivät kuitenkaan mitkään ankkurit ja ne ovat sentään tubeless readyt. Luulisi myös että nuo korkeat, leveät ja kevyet alumiinikiekot eivät ole erityisen kestäviä.

  16. #4276
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    Jos marginaalisia etuja etsit, eikö suoraan kannattaisi säästää joihinkin halvempiin hiilikuitukiekkoihin? R24 eivät ole kevyimmät kiekot mutta eivät kuitenkaan mitkään ankkurit ja ne ovat sentään tubeless readyt. Luulisi myös että nuo korkeat, leveät ja kevyet alumiinikiekot eivät ole erityisen kestäviä.
    Mainittujen kiekkojen pitäisi kyllä olla varsin kestäviä, kevyitähän tässä ei haettu
    Hiilikuitu ei nyt ekana ollut mielessä kun päivittäiskaupunkiajokkia varustelee, toki ehkä asiaa kannattaa harkita vielä.

  17. #4277
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Onko porukalla Kiinan hiilikuitukiekoista mitään kokemusta? Itseäkin jonkun verran aihe arveluttanut, mutta toisaalta on niistä paljon kehuja netti pullollaan ja mm. brittisivustoilla monet kehuvat että niitä näkyy klubikisoissa paljon jne. Kyllähän tänä päivänä Kiinassa valmistetaan jo paljon korkeamman teknologian tuotteita muutenkin - varmasti myös ihan merkkikiekkoja(?). Aihe on varmasti jo puolittain tabu/pyhä, mutta kysynpä kuitenkin. Itsekin ajattelin että perinteisiin alu-kiekkoihin päivittäessä ei tällä budjetilla paljoa voita...
    Ajelin joku 400km kiinakuitukiekoilla. Ei millään light bicyclen tai yeoleon, vaan jollain "brändittömillä. Tuntuma oli aika kova, sellainen pintakova. Märällä - swisstopin paloilla ei oikeastaan mitään pitoa, kuivalla pysähtyivät kuin seinään. Eivät olleet letkut vaan jäykät. Jos oi oteta huomioon jarrupintaa ja mukavuutta, niin ovat yhdet noipeimmista millä olen ajanut. Tulivat käytetyn pyörän mukana ja lähtivät myytyäni pyörän.

    Oma kyssäri..
    Tuolla torilla olisi myynnissä mavicin cometet, mutta niitä ei taida kannata hankkia, koska oma keskari 25-30km/h. Ja halu laittaa 28mm rengas? Tuosta 60mm profiilista taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä, jos rengas rofiili on kauheasti leveämpi kuin vanne?

  18. #4278
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Kenelläkään tietoa tai kokemuksia, että mahtuuko jarrupinnan kohdalta 28 milliä leveät kiekot pyörimään Ultegra BR-6800 -jarruissa?
    The older I get the faster I was

  19. #4279
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053

    Uudet kiekot maantiepyörään

    (kaksoispostaus)
    The older I get the faster I was

  20. #4280
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Dark side of the moon
    Viestit
    165
    Suositeltu vanteen leveys noihin jarruihin on 19,6-24mm. Jos käytät R55C4-1 paloja niin silloin suositeltu koko kasvaa hiilikuituvanteelle 24-28mm
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

  21. #4281
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Harkitsen käytettyjä FFWD F6R -kiekkoja (tuubi). Ovatko enää yhtä kilpailukykyiset markkinoilla kuin viisi vuotta sitten (profiili, märkäpito)?
    Edit: tulossa Cervelo P2:een jossa maantietanko.
    10k-kerhon jäsen

  22. #4282
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TurboKoo Katso viesti
    Suositeltu vanteen leveys noihin jarruihin on 19,6-24mm. Jos käytät R55C4-1 paloja niin silloin suositeltu koko kasvaa hiilikuituvanteelle 24-28mm
    Kiitos, hyvä tietää. Onko tietoa miten ko. palat vertautuvat esim. Swissstopin hiilikuidulle tarkoitettuihin paloihin mm. jarrutehon ja palan paksuuden puolesta?
    The older I get the faster I was

  23. #4283
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Dark side of the moon
    Viestit
    165
    Tuohon en osaa vastata. Olen ollut erittäin tyytyväinen Shimanon palojen tuntumaan ja kestoon.
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

  24. #4284
    Easton EC90 Aero 55 Clincher. Näistä ei löydy foorumilta ihan tuoretta juttua, eli onkohan nää vielä nykyäänkin hintansa arvoset? Onko noin samaan rahaan tullut tarjolle jotain parempaa?

    Paino ei oo ihan oleellisin asia itelle, vaan enempi aeroa hakusessa. Mut kuitenkin kiekkoa, millä pystyy ajelemaan, vaikka kohdalle osuis reippaampikin sivutuuli. Oma speksailu päätyi näihin, mut oon avoin ehdotuksille.

    Näitten nykyhinta ~1300e, tuo "tarjous" on ollut jo kuukausia:
    http://www.wiggle.co.uk/easton-ec90-...road-wheelset/

  25. #4285
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Ite tilasin Zipp 302:set. En keksinyt parempia tuohon rahaan(Futurumshopista 1068e kuluineen.

  26. #4286
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Tuohon hintaan hankkisin ehdottomasti jos olisi tuollaisille kiekoille tarve. Tosin tuo "pystyy ajamaan myös reippaamassa sivutuulessa" on aika subjektiivinen juttu. Mikään aerokiekko ei kumoa fysiikanlakeja ja ole yhtä rauhallinen ja rento ajettava kuin joku semiaero tai peruskiekko, vaikka joissain testeissä joskus siihen suuntaan viitataankin. Aina se aerokiekko kampeaa enemmän tuulessa, mutta rauhaton ajettavuus syntynee pääasiassa kehän tuulen alapuolisen jättöreunan toimivuudesta. Jos ilmavirtaus irtoaa kehästä tietyissä kohtauskulmissa erityisen turbulenttisesti, syntyy epämiellyttävää haukkaamista ja nykimistä.

    Oman kapean kokemuksen mukaan Zipp 808 (noin 80mm kehä) on yhtä rauhaton ajettava kuin FFWD F5 (noin 50mm kehä). Zippin parempi kehämuoto antaa anteeksi noin kolmasosan kehäkorkeudesta, FFWD:n kehä on vanhanaikainen kapea V-malli. Easton EC90 SL (38mm kehä) on huomattavasti miellyttävämpi ajettava tuulisena päivänä. Siinä kehän muoto on ikäänkuin pullea V, ei varsinainen U-muoto muttei täysin vanhanaikainen V-muotokaan. Ja tietysti profiili on selvästi matalampi kuin 808:ssa ja F5:ssä, vaikka laskisi renkaankin mukaan kokonaiskorkeuteen.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #4287
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    @CamoN onko sulla jakaa enemmänkin kokemusta elämästä Eastonin SL:ien kanssa?
    The older I get the faster I was

  28. #4288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Tosin tuo "pystyy ajamaan myös reippaamassa sivutuulessa" on aika subjektiivinen juttu. Mikään aerokiekko ei kumoa fysiikanlakeja ja ole yhtä rauhallinen ja rento ajettava kuin joku semiaero tai peruskiekko, vaikka joissain testeissä joskus siihen suuntaan viitataankin. Aina se aerokiekko kampeaa enemmän tuulessa, mutta rauhaton ajettavuus syntynee pääasiassa kehän tuulen alapuolisen jättöreunan toimivuudesta. Jos ilmavirtaus irtoaa kehästä tietyissä kohtauskulmissa erityisen turbulenttisesti, syntyy epämiellyttävää haukkaamista ja nykimistä.
    Tää tosiaan on omalta osalta sen vertaa mutua, että FFWD:n F4R oli mun mielestä vielä ihan ajettava. Tuuli kyllä kiusaa, mut sen kanssa pystyy elämään. Kuvittelen, että kun tosta mennään selvästi korkeampaan kehään (saati sit umpikiekkoon), ni tuuli alkaa muuttua isommaks ongelmaks. Hyvä tieto tuo, että kehän muodollakin on noin iso merkitys.

  29. #4289
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    @CamoN onko sulla jakaa enemmänkin kokemusta elämästä Eastonin SL:ien kanssa?
    Onhan noista jo vähän kokemusta. Ostin vähän käytettynä varmaan kesällä 2013. Ajomäärästä on erittäin vaikea sanoa mutta useita takarenkaita on ollut asennettuna, eli varmaan yli 10tkm. Tuubikehät sisäisillä nippeleillä, edessä taitaa olla 18 pinnaa ja takana 24.

    Kerran kolaroitu kunnolla jonka seurauksena etukiekosta meni viisi pinnaa vaihtoon, kehät ei olleet pieniä naarmuja lukuunottamatta millänsäkään. Jarrupinnat vaikuttaa nykymuodin mukaisesti "teksturoidulta" jollain tekniikalla, ovat yhtä miellyttävät jarruttaa kuin tuo Zipp 808 Firecrest ja vastaava Zippin levykiekko. Pari kertaa käyty Mallorcalla jarruttelemassa oikeassa alamäissä eikä ne sielläkään huonot olleet, mutta vaatiihan se hiilikuitujarrupinta vähän enemmän ennakointia silloin kun pitäisi oikeasti himmailla vauhtia pois. En ole vielä huomannut jarrupinnoissa mitään kulumaa, mutta kisakilometrejä, etelän leirikilometrejä ja huonon sään kilometrejä on tullut suhteessa niin vähän, ettei niissä tietysti pitäisikään olla mitään erityisempää kulumaa. Edessä on ollut Swisstopin keltaiset palat ja takana Shimanon palat hiilikuitukehälle, ne Swisstopit oli vähän liian ärhäkkäät minun makuun takajarrulle.

    R4 SL -navat on periaatetasolla hyvät. Edessä ja takana on looginen sivuttaisvälyksen säätö, ovat helpot huoltaa ja kevyet. Takanavassa on tuon rakenteen tyyppiongelma, eli varsinaiset navan laakerit on akselilla niin lähellä toisiaan että ne kestää viistoa kuormaa huonosti ja vanhenevat sen takia nopeasti. Enpä tosin muista vaihtaneeni niitä varsinaisia kuin kerran ja vapaarattaaseen mielestäni myös kertaalleen, eli jaksavat kuitenkin useita tuhansia. DT Swissin 240s:stä on myös kokemusta mm. siitä FFWD:n setistä, ne on mielestäni pykälän tai pari huolettomammat. Easton uudisti navan rakennetta siihen nykyiseen Echo-malliin mm. juuri laakereiden paikkojen osalta ja niiden pitäisi sen takia kestää käyttöä paremmin.

    Kehät kestää oikein hyvin tuubiteipin käyttöä. Ehkä liittyy vaan ulkonäölliseen viimeistelyyn, mutta kehät tuntuu niin jämyiltä että olen joskus uskaltanut hioa kehältä liimajäämiä hienolla hiekkapaperilla.

    Painavat juuri sopivasti. Muistaakseni noin 1250g pikalinkkuineen. En taida myydä noita ennen levyjarrumaantiepyörän ostoa, jos sittenkään.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  30. #4290
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.228
    Minulla on muuten ffwd f4r etukiekossa jo selkeää kulumaa jarrupinnassa, noin vuoden ja 10tkm jälkeen, tosin olen ajanut noilla sateellakin. Niin ja jarrutusteho on moninkertaistunut pinnan kulumisen myötä. Nyt väittäsin etujarrun olevan tehokkaampi, mitä cyclon 160mm bb7 mekaaninen levyjarru. Eli totta se kuitto puhui aiemmin.

    Onko muuten ultegran 6800 länkien kanssa normaalia, että toinen pala kuluu nopeammin? Omasta mielestäni tosiaan tuo toinen länki antaa hivenen periksi ja pala kuluu itsetehostuksen vuoksi noin. Olen ehkä prätkäajoilta oppinut käyttämään etujarrua vähän liikaakin, eli yleensä jarrutan pelkällä etujarrulla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •