HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 82 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 72 80 81 82 83 84 92 132 182 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.431 - 2.460 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #2431
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Merida Silex?

    Mallisto on laaja. Tarjolla mm. hydrojarrut, läpiakselit, 650b 2.25 renkaat ja pysty ajoasento.

    https://www.merida-bikes.com/en_int/...ikefinder.html

    Tuossa jotain testiä ja jorinaa malliston kalliimmasta päästä.

    http://off.road.cc/content/review/bi...ke-1318-review
    Tää on spekseiltään kyllä varteenotettava. Ongelma vaan, että tuota Silex 400 mallia mikä sopii spekseihin ja menee budjettiin niin ei tunnu saavan mistään. :O Värikään ei ainakaan mitään välitöntä vau-efektiä emännässä aiheuttanut, mutta sitä asiaa voisi sulatella videoita vahtaamalla. En vain tuota vaihtoehtona pitänyt kun en löytänyt pyörää myytävän kuin jostain epämääräisistä polakkikaupoista. Esim bike-discount saa jotain kokoja vasta viikolla 22.

    E: Vissiin yleisesti saatavilla vasta viikolla 22, sen takia ei löydy. No eniveis, punaista väriä ei kuulemma edes harkita. Pitää tsekata muiden Silex mallien speksejä ja hintoja

  2. #2432
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389






    Plääh. 38 millinen gravelking Grail-kehällä menis muuten ihan kivasti, mutta seat tube tulee todella lähellä. Mielestäni liian lähelle, joten gravelking tai vastaavalla profiililla oleva rengas ei ainakaan mahdu 38mm koossa. Pitää tuota rengasasiaa ja vaihtoehtoja nyt miettiä.

    Vaikeahko miettiä, että piisaako esim 35mm rengas kun vielä ole noista 38 millisistäkään kokemusta. Mutta kyllähän tässä tarkoitus oli Tripsteriä vastaava monikäyttöinen pyörä hankkia mihinkä kävisi tarvittaessa jos jonkinlainen rengas.

    Geometria Divergessä oli toimiva.

  3. #2433
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Rengastila on sellainen asia jota ei saa myöhemmin lisää, joten siitä ei kyllä kannata ostaessa tinkiä. On myös kiva, että saa kiinni isot renkaat lokarien kanssa. Mulla itsellä gravelissa lokarit on kiinni 99% ajasta, se on kuitenkin juuri se pyörä jolla ajetaan valtaosa ajoista, enkä halua säätää edes-takas lokarien kanssa.

    Esim Konan Private Jakeen menee nippa-nappa 42mm WTB:n Resolute renkaat lokarien kanssa enkä kyllä yhtään antaisi rengastilaa pois.

    Yhtenä vaihtoehtona olisi toki hommata runkosetti, jossa olisi katkaisematon keula, jonka saisi siten itse säätää riittävän korkealle. Ei toki kovin elegantti ratkaisu, mutta säätövaraa siis sitten joka suuntaa aika reilusti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #2434
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    On kyllä komea tuo oneonen space chicken puna-harmaana. En ole oikeastaan edes katsonut tuota aiemmin, kun se flame väritys on mielestäni kaamea. Tuossa näyttää lisäksi olevan tarakan paikkakin. Harmi, kun etuhaarukkaan ei ole lisätty telineille paikkoja.

    Geometria näyttää matalalta, mutta vähän harmillisesti tuosta 54 ja 57 koon välistä puuttuu sopiva koko. 54 stacki olisi just passeli, mutta tuo vaatisi ainakin 130mm stemmin kaveriksi. 57 on taas ihan liian korkea stackiltaan.

    Mitähän muita merkkejä olisi vaihtoehtona? Tuollainen 40mm rengas olisi hyvä sopia lokareiden kanssa paikalleen ja tarakan paikat on löydyttävä ainakin takaa. Geometria pitkä ja matala. Mieluusti mahdollisuus 2x voimansiirrolle, tätäkään ei tainnut oneonessa olla.

  5. #2435
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Rengastila on sellainen asia jota ei saa myöhemmin lisää, joten siitä ei kyllä kannata ostaessa tinkiä. On myös kiva, että saa kiinni isot renkaat lokarien kanssa. Mulla itsellä gravelissa lokarit on kiinni 99% ajasta, se on kuitenkin juuri se pyörä jolla ajetaan valtaosa ajoista, enkä halua säätää edes-takas lokarien kanssa.

    Esim Konan Private Jakeen menee nippa-nappa 42mm WTB:n Resolute renkaat lokarien kanssa enkä kyllä yhtään antaisi rengastilaa pois.

    Yhtenä vaihtoehtona olisi toki hommata runkosetti, jossa olisi katkaisematon keula, jonka saisi siten itse säätää riittävän korkealle. Ei toki kovin elegantti ratkaisu, mutta säätövaraa siis sitten joka suuntaa aika reilusti.
    Jep, näinhän se on. Vaihtoehtoja olis kiva olla. Divergeen kun laittaa 35 milliset renkaat niin vaihtoehtoja on vain kapeampiin renkaisiin.

    Toki se ajoasentokin pitäis saada kohdilleen.

  6. #2436
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    On kyllä komea tuo oneonen space chicken puna-harmaana. En ole oikeastaan edes katsonut tuota aiemmin, kun se flame väritys on mielestäni kaamea. Tuossa näyttää lisäksi olevan tarakan paikkakin. Harmi, kun etuhaarukkaan ei ole lisätty telineille paikkoja.

    Geometria näyttää matalalta, mutta vähän harmillisesti tuosta 54 ja 57 koon välistä puuttuu sopiva koko. 54 stacki olisi just passeli, mutta tuo vaatisi ainakin 130mm stemmin kaveriksi. 57 on taas ihan liian korkea stackiltaan.

    Mitähän muita merkkejä olisi vaihtoehtona? Tuollainen 40mm rengas olisi hyvä sopia lokareiden kanssa paikalleen ja tarakan paikat on löydyttävä ainakin takaa. Geometria pitkä ja matala. Mieluusti mahdollisuus 2x voimansiirrolle, tätäkään ei tainnut oneonessa olla.
    Molemmat värivaihtoehtoina olisivat OK, ehkäpä "Flame" jopa enemmän Tuo pitkä/matala geo sopii tällaiselle turkiseläimen
    ja apinan risteytykselle varsinkin hyvin. Työmatkakulkine-ehdotelmaksi varsin kiehtova edelleenkin.

    BTW, joko teillä liskoeläin on jalkeilla?
    Köfte muokkasi tätä : 30.03.2018 at 01.12 Syy: työpseja
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  7. #2437
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti

    Mitähän muita merkkejä olisi vaihtoehtona? Tuollainen 40mm rengas olisi hyvä sopia lokareiden kanssa paikalleen ja tarakan paikat on löydyttävä ainakin takaa. Geometria pitkä ja matala. Mieluusti mahdollisuus 2x voimansiirrolle, tätäkään ei tainnut oneonessa olla.
    Oliko muita vaatimuksia? Jollei materiaalin yms. suhteen ole tarkkaa, Spessun Sequioia koossa 54 saattaisi olla lähellä sopivaa. Renkaatkin pitäisi mahtua. Valmistajan nettisivujen mukaan on saatavilla runkonakin, jos Eliten väri ei kelpaa tai jokin osavalinta on pielessä. Kiekot ilmeisesti on melko raskaat, se kannattaa ottaa valmiin pyörän valinnassa huomioon.

    https://www.specialized.com/fi/en/ne...venturesequoia

    Vielä pitempi runko on Whytellä, Gisburn, Friston ja Glencoe. Stack nousee yli 55 sentin, mutta eikös olennaista ole stacin ja reachin suhde ja niiden sopivuus, ei yksittäinen lukema? Lisäksi vaikuttaahan tosiaan monta seikkaa, mikä lopullinen mitoitus sitten on.

    https://www.whyte.bike/gisburn
    https://www.whyte.bike/friston
    https://www.whyte.bike/glencoe

  8. #2438
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Santei, Salsa Vayaa kannattaa käydä katsomassa. Ellei muuten, ainakin sitten pystyn geometrian vertailemiseksi. Saa vertailupohjaa siihen, onko Rove kuitenkin ok vai onko pystympi parempi.

    http://www.foxcomp.fi/salsa-2016-vaya-x9-bike-49-5cm

    Vaihtoehtona on runko:
    http://www.foxcomp.fi/salsa-vaya-frameset-2017

    Yksi vaatimuksista taisi olla alumiinirunko, mutta teräsrunko hiilikuituhaarukalla ei ainakaan minun kriteereissäni jää yhtään huonommaksi. Toki 900 euron runkoon kasattu pyörä tulee arvokkaammaksi kuin Rove, mutta sopiva kannattaa valita, vaikka se maksaisi jonkun satasen enemmän kuin vähemmän sopiva.

    Jos Roven vihreä miellyttää silmää, olisiko 2018 mallin minttu myös kelpaava?
    https://salsacycles.com/bikes/vaya/2018_vaya_tiagra

    Color: red or mint

  9. #2439
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Santei, Salsa Vayaa kannattaa käydä katsomassa. Ellei muuten, ainakin sitten pystyn geometrian vertailemiseksi. Saa vertailupohjaa siihen, onko Rove kuitenkin ok vai onko pystympi parempi...
    Kiitti ehdotuksesta. En osaa kommentoida oikeastaan mitään tuohon ennenkuin perehdyn asiaan tarkemmin. Salsan pyöriin en ole ikinä perehtynyt sitä vähääkään. Teräsrungossa ainut huono puoli on ohuemmat putket. Siis ulkonäöllisesti. Emännällä joku fiksaatio paksumpiin putkiin. Ei mikään ehdoton asia kuitenkaan.

    Käytiin tosiaan sitä 54cm Divergeä kokeilemassa ja se oli 90mm +7 stemmillä hyvä. Tajusin, että olen aiemmin vertaillut kokoa pienempiä pyöriä joten kokeilin nyt verrata 54cm Divergeä ja 54cm Tripsteriä. Ja kappas, nehän on hyvin lähellä toisiaan jos en nyt jotain väärinymmärtänyt. Saa korjata jos näin on.
    Diverge hieman korkeampi Futureshockin tuoman lisäkorkeuden vuoksi. Se on mitattuna noin 45mm spacerpinoa vastaava. Tripsteriin oli valmistajan suositus muistaakseni max 30mm spacereita jos oikein muistan. Mutta jos tangoksi speksaa spessun 15mm riser tangon niin tuokin ero kaventuu.

    Eli allaolevissa kuvissa vertailussa 54cm kokoinen Diverge (sininen) ja Tripster (punainen). Divergessä 90mm +7 stemmi, Tripsteriin heitin 70mm +7 stemmin ja spacer mitaksi 45mm kuten Divergessä (josta 15mm siis riser tangolla).





    Mitä mieltä ootte? Eikö tuo olisi hyvin samankaltainen ajoasento kuin koeistumisella hyväksi todetussa Divergessä?

  10. #2440
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    70mm stemmi on todella lyhyt droppitankoiseen. Vieläpä jos kuski on suht kokematon pyöräilijä, niin aikas kiikkerää kyytiä on luvassa. Mä oon itse 178cm ja 86cm jalka. Ajan 54cm Divergellä jossa 90mm stemmi.

  11. #2441
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Jos kuski oli 170cm ja 83cm jalka, niin itse alkaisin tekee Divergeä ehkäpä 52cm mallista.

  12. #2442
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Oliko muita vaatimuksia? Jollei materiaalin yms. suhteen ole tarkkaa, Spessun Sequioia koossa 54 saattaisi olla lähellä sopivaa. Renkaatkin pitäisi mahtua. Valmistajan nettisivujen mukaan on saatavilla runkonakin, jos Eliten väri ei kelpaa tai jokin osavalinta on pielessä. Kiekot ilmeisesti on melko raskaat, se kannattaa ottaa valmiin pyörän valinnassa huomioon.

    https://www.specialized.com/fi/en/ne...venturesequoia

    Vielä pitempi runko on Whytellä, Gisburn, Friston ja Glencoe. Stack nousee yli 55 sentin, mutta eikös olennaista ole stacin ja reachin suhde ja niiden sopivuus, ei yksittäinen lukema? Lisäksi vaikuttaahan tosiaan monta seikkaa, mikä lopullinen mitoitus sitten on.

    https://www.whyte.bike/gisburn
    https://www.whyte.bike/friston
    https://www.whyte.bike/glencoe
    Tuossa spessussa taitaisi geo olla ok, koska 54 koko on noin pitkä. 388 reach ja 566 stack. 10ast stemmi niin se olisi siinä.
    Mutta tuohon teräsmatkalehmän painoon ei vaan nyt pysty taipumaan. Juomapullojen ja talvirenkaiden ja lokareiden kanssa tuo painaisi varmaankin +15kg, koska alu cyclokin on nyt liki 13kg. Ehkä se 130mm stemmi näyttäisi vaan hyvältä space chickenissä. Whyten stackit ovat aivan liian korkeita.

  13. #2443
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Stemmin kulmaakin voi säätää Spessun versiolla:

    https://www.bike24.com/1.php?content...mid%5B155%5D=1

  14. #2444
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    70mm stemmi on todella lyhyt droppitankoiseen. Vieläpä jos kuski on suht kokematon pyöräilijä, niin aikas kiikkerää kyytiä on luvassa. Mä oon itse 178cm ja 86cm jalka. Ajan 54cm Divergellä jossa 90mm stemmi.
    https://grit.cx/news/2017/08/reviewe...is-tripster-at
    Tuossa arvostelussa on 75mm stemmi käytössä, Rovessa on vakiona 70mm stemmi ja omassa Tripsterissä 80mm stemmi. Jossain foorumilla jollain oli muistaakseni jopa 60mm stemmi. Toki mulla ei siis asiasta vielä kokemusta ole, googlella hankittua "tietoa" tää mun tietämys vain on joten voin olla väärässäkin.

    Entä jos satulatolpan laittaa ilman offsettiä, eikös se mahdollistaisi vähän pitemmän stemmin käytön?

    Voisin vaikka ottaa ton mun Tripsterin ajoasennosta kuvan niin näkis ehkä siitäkin jotain.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Jos kuski oli 170cm ja 83cm jalka, niin itse alkaisin tekee Divergeä ehkäpä 52cm mallista.
    Liikkeessä sattui olla 54cm varastossa ja muistaakseni muutenkin sitä kokoa sanoivat oikeammaksi. Pitänee kattoa ja kysyö myös tuo 52cm koko.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Stemmin kulmaakin voi säätää Spessun versiolla:

    https://www.bike24.com/1.php?content...mid%5B155%5D=1
    Tuollahan voisi kätevästi hakea oikeaa kulmaa niin ei tarvisi montaa stemmiä ainakaan kulman takia ostaa. Vaikuttaa asialliselta.

  15. #2445
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Satulan sijäinnilla ei korjata väärän kokoista runkoa. Satula aina ensin oikeaan paikkaan ja sen jälkeen säädetään ohjaamo sopivaks.

  16. #2446
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Tulihan punnattua Konan Private Jake talvivarustuksessa (tosin ilman valoja tai napadynamoa). Runkolaukun, lokarien, pullotelineen ja nastojen kanssa tuo painaa nyt 10,2kg. Taitaa mennä jo alle 9kg lukemiin "nakuna" kesärenkaiden kanssa. Mielestä ihan ok, kun kyseessä on kuitenkin tuollainen perus alumiinikanki.

    "Kevyttä" osaa tässä on kiinni Rosen halpis "flex" carbon tolppa sekä Selle Italian kuituinen SLR flow satula. Kiekojen virkaa toimittaa superstaran halpis Grail setti. Nastoina toimii litkutetut Gravdalit. Muuten mennään vakiosetillä, joskin tankoteippi on tuplattu eli vakio nauhan päälle on lisätty (painava) nahkainen Brooks.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  17. #2447
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niner rlt9 taitaisi olla juuri sitä mitä etsin, mutta eikö tuostakaan nyt ole järkevää kokoa saatavilla. 53 ja 56 väli on iso, ainakin stack ja reach mittoja tuijottamalla.

    http://bikepacker.com/niner-rlt-9-a-new-breakthrough/

  18. #2448
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Tulihan punnattua Konan Private Jake talvivarustuksessa...
    Jep, todennäköisesti tuollainen perinteinen cyclo sopivilla mounteilla on se mihin päädyn. Täytyy vielä väännellä tuota ninerin geometriaa lenkin jälkeen.

  19. #2449
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Itse en taas pidä Private Jakea kovin "perinteisenä" cyclona. Kun tässä on kuitenkin matalahko keskiö, lokaripaikat, ~40mm rengastila ja säädettävä taka-akseli... Ostaessa vertailin myös geota pariin "oikeaan" graveliin (mm. Niner) eikä tuossa geossa kyllä juuri eroa ollut.

    Mutta ihan suoraansanoen en myöskään osaa oikein määrittää, että koska cyclo vaihtuu graveliksi. Enemmän taitaa vaikuttaa se, että mihin suuntaan pyöränsä omistaja pyöränsä "optimoi" ja mitä ajoa sillä ajelee.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  20. #2450
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Satulan sijäinnilla ei korjata väärän kokoista runkoa. Satula aina ensin oikeaan paikkaan ja sen jälkeen säädetään ohjaamo sopivaks.
    En nyt meinannut, että satula väärään paikkaan. Mutta ok, jos oikea asento vaatii offset tolpan nii sellainen toki sitten.

    Mutta miltä tuo muuten kuulostaa? Ei tuo bikegeon käppyrä pahalta näytä 80mm tai 90mm stemmilläkään. Hyvin Divergen kaltaiselta edelleen.

  21. #2451
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Itse en taas pidä Private Jakea kovin "perinteisenä" cyclona. Kun tässä on kuitenkin matalahko keskiö, lokaripaikat, ~40mm rengastila ja säädettävä taka-akseli... Ostaessa vertailin myös geota pariin "oikeaan" graveliin (mm. Niner) eikä tuossa geossa kyllä juuri eroa ollut.

    Mutta ihan suoraansanoen en myöskään osaa oikein määrittää, että koska cyclo vaihtuu graveliksi. Enemmän taitaa vaikuttaa se, että mihin suuntaan pyöränsä omistaja pyöränsä "optimoi" ja mitä ajoa sillä ajelee.
    Tuossa ninerissa tosiaan kiinnostaisi nuo loistavat laukkukiinnikkeet edessä ja takana.



    Edit: Mutta tuo ninerin geo on kyllä lyhyt ja korkea, pyörittelee sitä miten päin tahaansa. 56 koossa olisi sama reach mitä nykyisessä trekin crocketissa, mutta stacki kasvaa tolkuttomaksi. 53 koossakin on korkeampi stacki mitä trekissä, ja se vaatisi jo luokkaa 140mm stemmin. Ei kyllä voi kokeilematta ainakaan tilata runkoa.

  22. #2452
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    En nyt meinannut, että satula väärään paikkaan. Mutta ok, jos oikea asento vaatii offset tolpan nii sellainen toki sitten.

    Mutta miltä tuo muuten kuulostaa? Ei tuo bikegeon käppyrä pahalta näytä 80mm tai 90mm stemmilläkään. Hyvin Divergen kaltaiselta edelleen.
    Kun pitkät jalat vaatisivat satulaa ylemmäs ja taemmas, lyhyt ylävartalo lyhyttä kokonaisajoasentoa, siinä se ristiriita, sovittelu pohdittavana. Kolmio satulan tangon ja hartioiden muodostamana tulisi olla hyvän, rennon ajoasennon antava, lyhytselkäisellä satula voi olla hitusen suosituksia alempana ja lähempänäkin, mielestäni, jotta tuo kolminaisuus muodostuu miellyttäväksi. Melkoisen pieniä erot näiden runkojen välillä ovat, mutta sentit ja lopulta ajoasentoa säätäessä jopa millit ovat tärkeitä.
    Oma kokemus on että ohjaustankoa on laskettava alemmas kun matkaa alkaa kertyä, kaukana tanko ei saa olla aluksikaan.
    Spessun pyörään ei ole okein mitään lisättävää, kun se on itse saatu koeistua ja hyvin huolellisesti omin silmin katseltua.

  23. #2453
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Kun pitkät jalat vaatisivat satulaa ylemmäs ja taemmas, lyhyt ylävartalo lyhyttä kokonaisajoasentoa, siinä se ristiriita, sovittelu pohdittavana. Kolmio satulan tangon ja hartioiden muodostamana tulisi olla hyvän, rennon ajoasennon antava, lyhytselkäisellä satula voi olla hitusen suosituksia alempana ja lähempänäkin, mielestäni, jotta tuo kolminaisuus muodostuu miellyttäväksi. Melkoisen pieniä erot näiden runkojen välillä ovat, mutta sentit ja lopulta ajoasentoa säätäessä jopa millit ovat tärkeitä.
    Oma kokemus on että ohjaustankoa on laskettava alemmas kun matkaa alkaa kertyä, kaukana tanko ei saa olla aluksikaan.
    Spessun pyörään ei ole okein mitään lisättävää, kun se on itse saatu koeistua ja hyvin huolellisesti omin silmin katseltua.
    Kiitti. Kyllä mä alan uskoa, että tuohon Tripsteriin saisi hyvin samankaltaisen ajoasennon kuin Divergessä on.

    Laitoin Epic-Cycles nimiseen firmaan viestiä kun näyttivät myyvän Tripsteriä myös kompliittina. Saa nähdä mitä ajoasento/mitoitus asiaan he vastaavat. Jos sieltäkin tulee vihreää valoa niin ongelmaksi jää enää oikean värisen rungon saatavuus. Parista kaupasta näytti tällä hetkellä olevan loppu oikea koko.

    Merida Silexissä oli myös samankaltainen geometria ja jostain hollantilaisesta kaupasta sitä ilmeisesti saisi tilattuakin, joten tuo on tällä hetkellä jokerikorttina. Diverge on nyt vähän taka-alalla rengastilan vähyyden vuoksi, mutta ei nyt lopullisesti unohdettunakaan.

  24. #2454
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Kiitti. Kyllä mä alan uskoa, että tuohon Tripsteriin saisi hyvin samankaltaisen ajoasennon kuin Divergessä on.

    Laitoin Epic-Cycles nimiseen firmaan viestiä kun näyttivät myyvän Tripsteriä myös kompliittina. Saa nähdä mitä ajoasento/mitoitus asiaan he vastaavat. Jos sieltäkin tulee vihreää valoa niin ongelmaksi jää enää oikean värisen rungon saatavuus. Parista kaupasta näytti tällä hetkellä olevan loppu oikea koko.

    Merida Silexissä oli myös samankaltainen geometria ja jostain hollantilaisesta kaupasta sitä ilmeisesti saisi tilattuakin, joten tuo on tällä hetkellä jokerikorttina. Diverge on nyt vähän taka-alalla rengastilan vähyyden vuoksi, mutta ei nyt lopullisesti unohdettunakaan.


    Tuossa vielä kuva ajoasennosta mistä olis ajatus lähteä säätämäään. Kuvan pyörässä siis 80mm 0° stemmi. Joku 7-10 asteinen stemmi, 75-90mm pituisena ja mahdollisesti 15mm riser tanko. Näyttääkö mahdottomalta?

  25. #2455
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei ollenkaan huonolta, eikös tuossa ole vielä kahvat hitusen mahdollista asentaa ylemmäs tankoon ja eikös tanko voisi olla compactimpikin? Tangon korkeudessa ei ole mitään huomautettavaa.

  26. #2456
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Kahvat on melkoisen edessä, itse siirtäisin reilusti taemmas. Kädet hiukan tiellä mutta 2-3 cm taemmas kahvan päältä.

  27. #2457
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Ei ollenkaan huonolta, eikös tuossa ole vielä kahvat hitusen mahdollista asentaa ylemmäs tankoon ja eikös tanko voisi olla compactimpikin? Tangon korkeudessa ei ole mitään huomautettavaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Kahvat on melkoisen edessä, itse siirtäisin reilusti taemmas. Kädet hiukan tiellä mutta 2-3 cm taemmas kahvan päältä.
    Niin tarkoitatte ilmeisesti kahvojen paikkaa tangossa? Tuota pystyy ilmeisesti jonkinverran siirtämään? En oo tuohon asiaan ollenkaan perehtynyt. Lbs vaan laittoi kahvat tuohon kohtaan.

    Mitä tarkoitat kompaktimmalla tangolla? Noissa näytti olevan leveyden lisäksi pieniä eroja tangon reachissa ja droppien muodossa.

    Alkaa jo kuulostaa lupaavalta jos tangon korkeudessa ei tuolla 0° stemmilläkään ole huomautettavaa.

  28. #2458
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Vasen käsi vetää kuvassa jarrukahvaa sisään, ei noita kahvoja niin kovin paljon olisi syytä nostaa. Melkoisen hyvältä oikeastaan näyttää tuollaisenaan.

    Compact tangon mitat on jotain 70/125 mm tai silleen.

    Tarkistin omani ja se on 80/125, kun on tuota ylävartaloa vähänlaisesti ja sekin vielä kaukana atleettisesta.

  29. #2459
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    niinpä taitaakin olla, kun katsoo isommalta ruutulta.

  30. #2460
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Isoilla pojolla tangon mitat 90/145 ja leveys noin hartianleveys, usein 420 tai 440 mm, naiskuskilla tässä vois olla joko 400 tai 420, vähä on makukysymys tuokin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •