ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 312 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 212 262 302 310 311 312 313 314 322 362 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.331 - 9.360 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9331
    Liittynyt
    09/2017
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Maxxis Colossus kokemuksia?
    Alla pyörii. Maastomöyrimiseen kostealla kelillä mainio rengas. Toimii kans kivasti pakkasella ja plussakelillä. Mittasin eilen niin 80 mm vanteella halkaisija oli 750 mm, paineet n. 0.5 bar. Leveys n. 116-118 mm. Tasaisillä siirtymäosuuksilla on melko nihkee rullaamaan, mutta harvoin tulee poljettua alvaltilla. Vasta syksyllä hommasin pyörän, niin en osaa sanoa miten kesäkeleillä pelittää. Uskoisin että ihan hyvin. Pitoa ainakin löytyy.

  2. #9332
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Colossus toimii kesällä ja pitää märälläkin hyvin. Lumeen löytyy paljon parempiakin kumeja. Matalilla paineilla Colossus rouhii lunta kumin rungon rypistyessä keskeltä ja vierintävastus on aivan kauhea. Irtolumessa luiskahtelee sivuille miten sattuu. Ehkä takarenkaana vielä siedettävä.

  3. #9333
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Vaikka kesä on vielä melkolailla kaukainen haave niin ajattelin kysäistä ajatuksia. Eli tuntuma eturenkaana kesällä bud vs jumbo jim 4.8 ss vanhemmalla kumiseoksella? Alustana kuivat kangaspolut ja kivikko, juurrakkoa ajoittain. Mutaa ei juurikaan. Ymmärtääkseni budissa pehmeämpi tuntuma eikä juuri self steering ilmiötä kesälläkään? Mitenkäs jumbo? Syksyn ja talven olen mennyt budilla ja mietin josko sitä säästäis lumiseen aikaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  4. #9334
    JJ keveämpi ja harvemmin siitä loppuu kesällä pito. Bud mukavampi. Mulla on Bud talvikäytössä ja kesällä JJ.

  5. #9335
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti köpä Katso viesti
    No niin punnitsin omani käyttäen kalavaakaa tiedä tarkkuudesta mutta 1360g näytti. 4.8 addix jumbo jim ss.

    Ensilenkki ajettu heti perään tampereen maastoissa ja voi hyvää päivää kun oli pettymys budin jälkeen etusena. Veteli miten sattuu ja todella levoton ajettava. Paineet oli samat mitä budilla.

    Pitääkö tässä nyt vaan totutella ajaan korkeemmilla paineilla jotta ei vetele?
    Nyt tuli JJ4.8 Addix SS Hibike.de:sta ja vaaka näyttää 1385g. Tämä kelpaa mulle vaikka onkin 95g painavampi kuin ilmoitettu 1290g mutta on kuitenkin 120g kevyempi kuin edellinen JJ4.8 Addix SS jonka palautin R2bikeen.

  6. #9336
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Pitäisi laittaa colossus ja flowbeist myyntiin. Kevväämmällä tulossa 4" jumbot dudeen, nyt alla gc:t nastoilla.

    Sellaista mietin, että tarttenkohan muhkumpaa kumia kevään/kesän/syksyn aikana ja mitkähän mahtaisi olla hyvät kumit 4.8 koossa vai myynkö nelosen jumbotkin ja ostan 4.8 tilalle. Maxxikset on nyt nähty ja raskaiksi todettu.



    Get Fat

  7. #9337
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^BUD/JJ Toimii kesälläki. Paras sivupito eteen ja paras rullaus taakse Bud tosin painaa jonkuverran mutta eipähän vetele mihinkää edes löysillä paineilla. Rullaa mielestäni ihan hyvin.

    JJ tosin on aika jäykkää kumia että pompottaa juurakossa aika kovaa. Ainaki käärmeennahka. Addixissa pitäs olla parannettu tuota iskun pehmentämistä

  8. #9338
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Svalpen 4.8" JJ Liteskineillä on parina kesänä tullut ajeltua ja minusta se on hyvä rengas. Rullaa hyvin, on kevyt, kyljet kestää kivikoissa yllättävän hyvin ja suht isohalkaisijaisena esteiden ylityskyky on aika hyvä. Eikä myöskään selfsteeraa, eli itseohjaa. Muta-ja savipaikoissa kantti- ja vetopito ei tietenkään ole erityisen hyvä, niin kuin ei oikein missään pieninappulaisessa kumissa. Aika hyvin myös tubelesoituu.

    Vaikka on saatavilla Snakeskin, niin en ole katsonut sellaisten hankkimista aiheelliseksi, varsinkaan niitä koskevien viimeaikaisten kommenttien jälkeen.

    Kun takana ollut JJ alkaa olla kyljistään riittävän karun näköinen, ostan kesäkäyttöön luultavimmatusti uuden 4.8" Liteskinin.

    Keväälle kiinnostaisi laittaa isoKnard taakse ja nastaton Bud eteen. Ennenkuin kuivuu, on Budin ohjautuvuus märissä paikoissa hyvä.

  9. #9339
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Svalpen 4.8" JJ Liteskineillä on parina kesänä tullut ajeltua ja minusta se on hyvä rengas. Rullaa hyvin, on kevyt, kyljet kestää kivikoissa yllättävän hyvin ja suht isohalkaisijaisena esteiden ylityskyky on aika hyvä. Eikä myöskään selfsteeraa, eli itseohjaa. Muta-ja savipaikoissa kantti- ja vetopito ei tietenkään ole erityisen hyvä, niin kuin ei oikein missään pieninappulaisessa kumissa.

    Vaikka on saatavilla Snakeskin, niin en ole katsonut sellaisten hankkimista aiheelliseksi, varsinkaan niitä koskevien viimeaikaisten kommenttien jälkeen.

    Kun takana ollut JJ alkaa olla kyljistään riittävän karun näköinen, ostan kesäkäyttöön luultavimmatusti uuden 4.8" Liteskinin.
    Samaa mielipuolta, paitsi että mielestäni yllättävän nopeasti meni kyljet kankaille toissa kesän kivikkopoluilla. Hommasin kuitenkin uudet Liteskinit tilalle ja luultavasti teen samoin myös jatkossa. Toivottavasti rengasta on saatavissa edelleen.

  10. #9340
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Pitää kokeilla noilla nelosen liteskin jumboilla alkuun. Vaihtaa sitten isompiin jos siltä tuntuu. Tai sit colossus jää takarenkaaksi ja keksin eteen jonkin muun.

    Get Fat

  11. #9341
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ei 4" jumpojimit suinkaan huonot ole. On niilläkin tullut ajettua. Itse vaan arvostan ajossa 4.8":n isompaa ilmatilaa joka antaa lisää vaimennuskykyä ja suurempaa halkaisijaa joka tekee isommasta vähän paremman esteiden ylityksessä. Mutta ei erot suuria ole, ja nekin riippuvaisia ajopaikoista ja -tavasta sekä mieltymyksistä. Nelituumainen voi myös hiukan parempi olla rullaamaan.

    Vielä tuosta mainitusta JJ:n kylkien kestämisestä, kyllä ne tosiaan kankaille kuluu kivikossa hieroessa. Takarengas varsinkin itsellä, mutta ei silti ala vuotamaan tms vaikka on jo aika pahan näköinen. Luulen että Liteskineissäkin on keskenään eroja, joskus GoExpossa katselin semmoisia joissa kankaat kuulsi läpi jo uutena. Omat Liteskinit oli paksummilla kyljillä. Mietin että onko ihan käsivaralla kun niitä tehdään ja johonkin lorahtaa kumimassaa enemmän, johonkin vähemmän.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 29.03.2018 at 09.58

  12. #9342
    Onko arvon kerholaisilla kokemusta Locktite 480 liiman korvikkeista? 20g tuota maksaa 20-40€. Tuo aine pitäisi olla omiaan renkaan diy nastoitukseen hankalampien kohtien kanssa. Hinta on kutenkin aika kova. Ns. helpot kohdat olen nastoittanut locktiten "60 sekunnin" liimalla.

    Ajattelin kokeilla tuota 480, jos vastaavaa joustavaa huokeampaa liimaa ei löydy. Kyseisessä Minion dhf renkaassa on nappuloita, joissa on "liian" leveä ura nastalle.

  13. #9343
    Morjesta! Mulla on tällä hetkellä Kona Wo -17 pyörässä Bud&Lou alla. Kesällä ois tarkotus polkea polkujen lisäks myös töihin (4km suunta) niin haluaisin vaihtaa vähän kevyempään enkä kuluttaa noita turhaan puhki, koska ovat mielestäni erinomaiset renkaat talvella. Oisko 4,0 JJ paras kompromissi? Vai pitäskö ihan uus pyörä ostaa, kun vähän kuume iskeny taas

  14. #9344
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Laita 4.4 jumbot.
    Ja pyörän osto on aina hyvä vaihtoehto

  15. #9345
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Jimbo on kyllä rullaava.

    Kaveri kokeili -16 Wo:ssa myös 4.0" JJ (vakiona 4.8) mutta kuulemma muuttui oudoksi ohjata. Onhan sillä renkaan korkeuden muutoksella vaikutusta jättöön, mutta että olisiko se jossain pyörämallissa merkittävä muutos, en ole päässyt itse kokemaan.

    Lisäksi tietenkin maavara pienenee.

  16. #9346
    Joo eiköhän se sit tuohon 4,4 kallistu. Kiitos tiedoista!

  17. #9347
    Ajattelin hankkia kesäksi 4.8 jumbot, mikä malli kannattais laittaa lite, snake, addix...? Tulee sisurin kans käyttöön.

  18. #9348
    Moni on ollu huolissaan läskirenkaiden kulumisesta asfaltilla. Tässä lähikuvaa noin 7500km ajetusta takarenkaasta. Kilsat on 99% tietä pitkin, etelärannikon talvella, eli enimmäkseen sepelöityä asfalttia pitkin.

    Keskinappulat on kulunu eniten, mitattuna noin 6mm. Surlyn mukaan uutena 7mm, ei oo tullu mitattua, joku voi korjata, jos sattuu olemaan mitattua tietoa. Kuvassa kuitenkin näkyy tuo nappulan reunan ura, josta voi jonkun vertaa hahmottaa kulumaa.

    Reunat ei oo kulunu oikein mihinkään, karvat näkyy vielä. Mihinkäs ne suoraan ajellessa.

    En sitten tiiä, että koska renkaasta tulee liian kulunut? Onko toi reunan ura kenties joku merkki, että ois parempi ostaa uudet, kun se alkaa hävitä? Vai antaako mennä vaan niin kauan ku ilmat pysyy sisällä?


  19. #9349
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Minkälaisilla paineilla tuo ajo on? Mulla Lou takana, siitä n. 2000 km tms. jälkeen erottaa vasta jonkinlaista kulumista. Ei nämä ajamalla ihan äkkiä tule finaaliin. Mulla ajosta työmatkoja ehkä puolet, ne menee pääosin asfaltilla (pl. talvella).

  20. #9350
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Minkälaisilla paineilla tuo ajo on?
    Laitan 1.5bar, enkä suuremmin seuraile sitä. Kun renkaat alkaa tuntua pehmeältä, niin pumppaan takas tuohon. Yleensä silloin ollaan oltu noin kilon paineissa. Noi lukemat huoneenlämmössä, ajossahan ne taitaa tippua alemmas lämpömittarin mukaan..?

    (mullakin on Lou toisena parina, ne näkee lähinnä lunta ja pehmeää maastoa, eikä tunnu kuluvan mihinkään, mut kilsojakin on niissä vähemmän)

  21. #9351
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Aika kovat paineet, jos 1,5bar. Ajot noin pääosin tiellä, niin jotain muuta taakse itse laittaisin. Vaikka 4.8" jumpojimin Liteskininä niin paremmin rullaisikin.
    Ei läskirenkaissa mitään varsinaista kulumisrajaa ole. Niinkuin ei muissakaan maastopyörän renkaissa. Vaihdetaan sitten kun ei enää pidä. Mutta jos ei juurikaan maastossa ajeta, niin voihan varsinkin takakumin ajaa aika loppuun.

  22. #9352
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    En ole vielä koskaan nähnyt kankaille ajettua Surly Budia. Tuokin on melkeen uuden veroinen. Laskisin kyllä paineita alemmas, mutta kai ne sun reiteillä sitten oikein on jos tuohon on päädytty.

  23. #9353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Aika kovat paineet, jos 1,5bar. Ajot noin pääosin tiellä, niin jotain muuta taakse itse laittaisin. Vaikka 4.8" jumpojimin Liteskininä niin paremmin rullaisikin.
    Saattaa olla niitä juttuja, että kun ei paremmasta tiedä, niin on ihan tyytyväinen siihen mitä on.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    En ole vielä koskaan nähnyt kankaille ajettua Surly Budia. Tuokin on melkeen uuden veroinen. Laskisin kyllä paineita alemmas, mutta kai ne sun reiteillä sitten oikein on jos tuohon on päädytty.
    Nää renkaat tosiaan näkee vaan tasasta asfalttia ja muutamana päivänä ehkä lunta. Perstuntumalla kilon kohilla alkaa rullata selvästi huonommin ja kahella ei saa enää mitään hyötyä, ni noilla on menty.

    Mulla on hupiajeluun Lout toisilla vanteilla maastoiluun sopivilla paineilla.

  24. #9354
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^Tuossa kuva mun Budista: https://photos.app.goo.gl/BvNSNjcTnuQkfwMh1
    Luulin, että tuo joutaa jo roskiin, mutta jätin varakumiksi hyllylle.. Tälle talvelle pistin kuitenkin alle, eikä mitään ongelmaa.

  25. #9355
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Perstuntumalla kilon kohilla alkaa rullata selvästi huonommin ja kahella ei saa enää mitään hyötyä, ni noilla on menty.
    Mä en ole käyttänyt takakumina olevassa Budissa edes asfaltilla yli 0,7bar paineita, koska mun perstuntumalla taas sen yli ei tunnu rullaavan yhtään paremmin, rengas muuttuu vaan epämukavemmaksi ajaa. Tietty kuskin painollakin on merkitystä, ite oon aika kevyt, vähän reilu 70 kilonen vaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  26. #9356
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Tältä näyttää tuo parisen tonnia ajettu Lou. Hätinä sisäänajettu. Bud edessä on kuin pakasta vedetty, vaikka on itse asiassa muutaman sata kilsaa nähnyt enemmän maita ja mantuja. Paineet 0,3 bar - 0,8 ... 0,9 bar, kuskilla painoa n. 80 kg.

  27. #9357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^Tuossa kuva mun Budista: https://photos.app.goo.gl/BvNSNjcTnuQkfwMh1
    Luulin, että tuo joutaa jo roskiin, mutta jätin varakumiksi hyllylle.. Tälle talvelle pistin kuitenkin alle, eikä mitään ongelmaa.
    Asiallista, tolla on jo ajettu. Osaatko heittää minkä verran tolla ois kilsoja takana?


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mä en ole käyttänyt takakumina olevassa Budissa edes asfaltilla yli 0,7bar paineita, koska mun perstuntumalla taas sen yli ei tunnu rullaavan yhtään paremmin, rengas muuttuu vaan epämukavemmaksi ajaa. Tietty kuskin painollakin on merkitystä, ite oon aika kevyt, vähän reilu 70 kilonen vaan.
    Mulla on toistasataa kiloa renkailla. En mäkään sitä rullauseroa suoraan huomaa, lähinnä sen näkee sykkeestä ja keskinopeudesta. Oppinu, että siinä kohtaa ku rengas alkaa tuntua pehmeältä, ni kannattaa laittaa lisää painetta.

    Kova rengas on tietty epämukava, mut ei se asfaltilla niin haittaa. Maastossahan toi on ihan toivoton hyvälläkin polulla.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Tältä näyttää tuo parisen tonnia ajettu Lou. Hätinä sisäänajettu. Bud edessä on kuin pakasta vedetty, vaikka on itse asiassa muutaman sata kilsaa nähnyt enemmän maita ja mantuja. Paineet 0,3 bar - 0,8 ... 0,9 bar, kuskilla painoa n. 80 kg.
    Mullakaan etunen ei tunnu kuluvan mihinkään. Pitänee vaihdella nuo päittäin..

  28. #9358
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Asiallista, tolla on jo ajettu. Osaatko heittää minkä verran tolla ois kilsoja takana?
    Neljä vuotta ja ehkä puolet ajoajasta on kertynyt tällä fillarilla. Toki muitakin kumeja on ollu välillä. En pidä kirjaa kilsoista tai tunneista niin aika paha heittää mitään arviota.

  29. #9359
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Kirjoitin hiukan Bontrager Gnarwhal 27.5x4.5-renkaasta blogissa. Yhteenvetona se rullaa selvästi huonommin kuin Dillinger 5 ja pito on parempi kaikilla alustoilla. Talvipoluilla en oikein huomannut että on isompi halkaisija 27.5-formaatissa.


    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  30. #9360
    Vaihdoin kesärenkaat alle eli Gnarwhalit Barbegazeihin. Hieman paremmin menee kovalla alustalla, mutta tuolla märillä neulaspoluilla ei isoa eroa huomaa Gnarwhaleihin, ehkä kun kuivaa ja kovettuu lisää niin huomaa paremmin. Sitten kun on vielä noita varjoisia lumikohtia, niin eihän nuo Barbit toimi yhtään. Gnarwhaleilla pääsi todella pehmeässä etenemään helposti. En ihmettele, jos joku käy vaikka talvella koittamassa pehmeässä tuollaisilla pikkunappulaisilla, kuten Jumbo Jim ja Barbi, ettei se läskipyöräily iske...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •