HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 51 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Kyllä niillä se 30 päivän palautusoikeus pätee myös polkupyöriin. Minä ostin alunperin 2016-mallisen Scoop Fattyn, ajoin n. 200 km kunnes VK julkaisi tulevan vuoden mallit. Olin aikonut päivittää pyörästä etuvaihtajan pois sekä hiilikuituhaarukan eteen, joten tuleva Single kolahti täysin. Ja häirittihän ne 2016 Fattyn pikalinkut, vaikken tiennytkään huomaanko eroa läpiakseleihin (nykyään Loun kanssa tila on niin ahtaalla että varmasti pienikin nitkahdus saisi renkaan osumaan runkoon).

Pesin Fattyn, varmistin että siinä on kaikki kuten pyörän tullessa minulle sekä otin mukaan oheishilppeet ja vein pyörän takaisin kauppaan. Kaveri silmäili fillarin läpi ja totes että kunnossa on, ja tilille tuli joka euro takaisin.

Ainut mikä ei mennyt ihan nappiin, oli että uutta pyörää piti odottaa joulukuun alkuun asti. Odottavan aika oli pitkä, kun maistiaisen oli ehtinyt jo saamaan.
    Tuohan on aika hyvä diili, että voi noin palauttaa.

kaveri tuumasi tuosta koosta, että läski pitäisi olla matalampi kuin esim. kaperenkainen maasturi, koska
    läskissä renkaan koko nostaa korkeutta ja sitä pitäisi verrata 29" kokoon.
    Itsellä on tällä hetkellä tuollainen halpis merida matts jonka ostin käytettynä entisen 27.5"+ silverbackin tilalle josta meni runko poikki.
    Tuo merida on kokoa 18" vaakaputki 58-59cm onhan tuo aika korkean tuntuinen verrattuna edelliseen S kokoiseen plussaan(39cm), 17" voisi olla aika hyväkin.
    No kivasti tuo meridakin on kulkenut laitoin reban dual air keulan entisen suntourin tilalle, muuttui tuntuma aika mukavasti.
    Meridassa satulaputkea ulkona noin 17-18cm minun mitoilla.
    Noissa pienissä rungoissa kuten solisti sanoi, on se ketteryys ja rento ajotuntuma, ja isommat vakaampia.

Onko noissa silverbackin ilmoittamissa standover mittoissa virhe vai suunnittelun kukkanen?
    Standover S kokoisessa singlessa ja fattyssä 779.5 ja M 797.5 tuossahan on melkein vehkeet kiinni vaakaputkessa molemissa 79-80cm mittoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velomax Katso viesti
    Onko noissa silverbackin ilmoittamissa standover mittoissa virhe vai suunnittelun kukkanen?
    Standover S kokoisessa singlessa ja fattyssä 779.5 ja M 797.5 tuossahan on melkein vehkeet kiinni vaakaputkessa molemissa 79-80cm mittoilla.
    Kyllä se oikea on. Vehkeet hieroo putkea mutta väliliha ei koska putki on vino. Mitattu keskeltä

Mites, mulla pituus 172cm ja painoa 130+kg eli melkoinen pullukka.

Kestäisiköhän Silverback Scoop Delight M alla näillä kiloilla?

Useamman vuoden fatbikea himoillut, vuosi sitten oli Kona Wo hetken testissä. Hinta ja säilyttäminen kerrostalossa vaan hirvittävät. Ajelu todennäköisesti olisi hieman enemmän leppoisampaa fiilistelyä ja muutamien kilometrien työmatkaa, kuin kovaa vääntöä vaikeassa maastossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nbzero Katso viesti
    Mites, mulla pituus 172cm ja painoa 130+kg eli melkoinen pullukka.

Kestäisiköhän Silverback Scoop Delight M alla näillä kiloilla?
    Muistelisin että XXL:n Whiteilla olis 120 kg painoraja, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt Silverbackista. Kannattaa ehkä kysyä suoraan heiltä.

Jollei mitään mahdotonta rymistelyä harrasta, luulisin että pieni ylipaino on ok koska kuitenkin se 120 kg kuskille mitoitettu runko pitäis kestää hetkellisesti paljon kovempia voimia maastossa.

Silverbackin rungothan täyttää jonkin standardin vaatimukset, mikä lähtökohtaisesti on luottamusta herättävää. Pitäis vaan tuntea enää mitä se standardi edellyttää.

Olisko noista S koko kuitenkin parempi? koska tuo standover on molemmissa noin korkea.
    Eikö tuo läskirengas vielä nosta tuota standoveria entisestään?
    Kyselin parista liikkeestä tuota runkokoko asiaa ja koot olisi kuulemma 16-17.5" väliltä.
    Trek farley 5 jossa standover 73.2cm 17.5" koossa, miten kummassa voi olla 17" kokoisessa silverbackissä 79.7cm.
    Singlet on mennyt, M koossa pari S kokoista jäljellä, toisaalta fattyissä molempia kokoja jäljellä eikä tuo oranssi ainakaan omaan silmään ole pahan näköinen yhtään ehkä hienompi kun singlen sini/tumma mikä onkaan.

Törmäsin verkkokaupan kautta tähän foorumiin, kun etsiskelin näistä tietoa. Piti ihan rekisteröityä remmiin. En ole vuosiin pyöräillyt, mutta fatbike alkoi kiinnostamaan.

Kysymykseen. Olisko tuo L vai XL parempi, jos tuollaisen Single Scoopin nyt ostaisi noviisi alkuun?

185-186cm on mittaa ja 85kg painoa. Kiitos vastauksista.

Olen samanpituinen, mutta 10kg tuhdimmassa kunnossa.

Pitkän harkinnan jälkeen hommasin L koon Singlen ja olen tyytyväinen valintaan. Aikaisempi fatbike kokemus Fattyn XL:stä. Mun jalan sisämitta about 89-90cm ja arveluttavan vähän väliä jäi Fattyn keskiputkeen. Sinkkuun hommasin vähän pitemmän stemmin. Muutenkin tuolla L kokoisella ketterämpi painella metsäpolkuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LäskiJii Katso viesti
    Olen samanpituinen, mutta 10kg tuhdimmassa kunnossa.

Pitkän harkinnan jälkeen hommasin L koon Singlen ja olen tyytyväinen valintaan. Aikaisempi fatbike kokemus Fattyn XL:stä. Mun jalan sisämitta about 89-90cm ja arveluttavan vähän väliä jäi Fattyn keskiputkeen. Sinkkuun hommasin vähän pitemmän stemmin. Muutenkin tuolla L kokoisella ketterämpi painella metsäpolkuja.
    Kiitos vastauksesta. Voisitko linkkailla stemmin jonka hankit?

Ps. Tuli pyörä tilattua. Kohta pääsee litkuttamaan ja fillaroimaan.

Hankittu stemmi 80mm/17DEG. Olisi ehkä voinut olla 35 asteinen ja silloin myös pitempi.
    Kalkuloin sopivuutta https://www.habcycles.com/stemfit.jpg.

Mulla kanssa litkutus edessä

Tänään tuli S kokoinen scoop fatty oranssina.
    Pitää testata pyörää lähipäivinä miten sopii itselle, pikaisesti tuli pihalla kokeiltua hyvän tuntuinen oli.
    Satulaputki pitää hommata pidempi, noin sentin jäi vajaaksi äkkiseltään mitattuna, min. insert merkki on näkyvissä.
    Kannattaako nuo bulldoserit tehdä tubelekseksi vai ostaako 4.8 jumbo jimit?
    Mikä tuo addix seos on jumboissa?

Ajelisin puskutraktoreilla tubelessina ensin... sitten jos ominaisuudet loppuu/ei kertakaikkiaan pääse eteenpäin niin vaihtaa JJt tai jotku muut soveltuvammat. Riippuu alustastakin. Addix on ilmeisesti pehmeämpi seos, pitoa lisää, mutta rullaavuus ainakin tiellä kärsii verrattuna vanhaan liteskiniin (pitäisi haastatella työkaveria uudestaan aiheesta, viimeksi oli vielä melko vähän kilometrejä).

Tarviiko nuo mulefutit teippausta esim. gorilla ja kuinka leveää teipin pitää olla?
    Paljonko litkua renkaaseen?
    Uskaltaako tuolla satulaputkella ajella, kun se min insert näkyy? voiko runko ottaa siipeensä?

Tarviiko nuo mulefutit teippausta esim. gorilla ja kuinka leveää teipin pitää olla?
    Tehtaan teippaus oli ainakin mulla hyvä eikä olisi tarvinnut poistaa. Se teippi vain on aika liukasta, joten Lou ei siinä tahtonut pysyä matalilla paineilla vaan taittui reunoista ja päästi ilmaa pois. Bud ja Lou eivät tosin edes ole tubeless ready -kumeja.

Mulla siis nykyään Gorilla-teippaukset, ja teippi on sitä leveintä, oliko se nyt 80 mm leveää. Vedin yhden täyden kierroksen, sekä muutaman kymmenen senttiä siitä yli.

Paljonko litkua renkaaseen?
    1-2 dl lienee yleisin. Takana oli ongelmia joten laitoin viimeksi 2,4 dl, eli suosituksen mukaan. Edessä taitaa olla 1 dl.

Uskaltaako tuolla satulaputkella ajella, kun se min insert näkyy? voiko runko ottaa siipeensä?
    En itte ajelis kyllä.

Kiitos mahead

Piti käydä testaamassa lähipoluilla tuota fattyä penkkiä piti tosin laskea useampi sentti turvarajan alle, bulldoserit jätti toivomisen varaa pidon kannalta
    Paineita piti laskea pari kertaa jonka jälkeen pitoa alkoi löytyä jo paremmin. Tubeless tehdään ensi tilassa on vissiin aika ankkuri sisurit tuolla renkaissa.
    Ensi viikolla häätyy hommata se pidempi satulaputki.

Mites tuo satulan korkeus, olen säätänyt kaikkiin pyöriin tuolla 79cm x 0,889=70,2cm ja laskuri antaa 79cm inseamille 86cm polkimesta satulan päälle.
    Onko tuo oikea tapa säätää?
    Huomasin, että satula jää samalle tasolle kuin tanko ja riippuen säätötavasta jopa alle tangosta.
    Tuosta inseam mitasta olen saanut 79-80cm tuloksia vatupassi+mittanauha kombolla kengät ja pyöräilyhousut jalassa.

Itte oon ihan luotilangalla mitannu. Polven etuosa ja akselija linjassa. Kantapää polkimelle ja jalka suoraksi niin persus ei sa nousta penkistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Itte oon ihan luotilangalla mitannu. Polven etuosa ja akselija linjassa. Kantapää polkimelle ja jalka suoraksi niin persus ei sa nousta penkistä
    Pitää tarkistaa noi
    Eikö tuossa ollut joku sellainen, että kantapäillä taaksepäin polkiessa lantio ei saa keinua?

Tämä ketju ja verkkokaupan tarjouskampanja innoitti ostamaan Scoop Single XL:n. Kumit litkutin, mulefutin perusteippaus on hyvä, ja kiristelin kaikki mutterit. Ensimmäinen kahden tunnin testilenkki takana ja tuntuu ainakin vakiopenkki sopevan vastikkeeseensa paremmin kuin entisen Whiten vastaava. Keulaa pitää vielä laskea kun ajoasento oli kovin pysty. Runko on juuri sen verta reilun kokoinen, ettei istuinputken norjahdusta tarvitse pelätä. Vanhat polut tuntuivat pidemmällä ja korkeammalla rungolla aivan tuoreilta, sai pitää kielen keskellä suuta. Väritys miellyttää myös silmää. Vaihteistoon tottuminen vie aikansa, on oikealla kädellä ahtaan tuntoinen fiilis SRAM:iin tottuneelle. Näyttää siltä, että 4.8 Jumbot mahtuvat juuri pyörimään takana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Mulla vaihtui M fatty 2018 S delightiin. S-koon ja isompien välillä on ainakin eroa. Mutta 2016 S-koko vaikutti sekin yhtä jyrkältä, kun sellaisen yksi päivä näin. Toisaalta jyrkkä kulma jotenkin sopii ketterään pieneen pyörään.

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Huomasin tuon viestin, oliko sinulle M-koko liian iso vai miksi vaihdoit?
    Noissa silverbackeissä on vissiin kaikissa aika jyrkät keulakulmat
    Olitko sinä jotain 174cm pitkä?
    eilisen lenkin perusteella S-kokoinen ei tuntunut äkkiseltään pahalta tosin penkki oli liian matalalla, mutta ainakaan vaakaputkeen en laittaisi omalla kohdalla senttejä lisää välttämättä.

Huomasin tuon viestin, oliko sinulle M-koko liian iso vai miksi vaihdoit?
    Noissa silverbackeissä on vissiin kaikissa aika jyrkät keulakulmat
    Olitko sinä jotain 174cm pitkä?
    eilisen lenkin perusteella S-kokoinen ei tuntunut äkkiseltään pahalta tosin penkki oli liian matalalla, mutta ainakaan vaakaputkeen en laittaisi omalla kohdalla senttejä lisää välttämättä.
    Päivitin toisen pyörän vaimolle sopivamman kokoiseksi. Toinen on edelleen kokoa M (tosin sen merkki vaihtui samassa).
    Molemmista saa sopivan 174cm lyhytjalkaiselle, mutta S-koossa se vaatii tolppaan vähän jatkoa. Suurin ero on minusta siinä ajoasennossa, rennompi pienessä ja XC-maisempi M-koossa. Minusta M-koossa ei ole niin jyrkkä keulakulma kuin pikkurungossa ja 2016 se oli Scoopin spekseissäkin 69.5 astetta, vaikka S-koko näytti ihan samalta (en tiedä onko tuota oikeasti käytännössä muutettu, vai onko vain speksiä korjattu).

Päivitin toisen pyörän vaimolle sopivamman kokoiseksi. Toinen on edelleen kokoa M (tosin sen merkki vaihtui samassa).
    Molemmista saa sopivan 174cm lyhytjalkaiselle, mutta S-koossa se vaatii tolppaan vähän jatkoa. Suurin ero on minusta siinä ajoasennossa, rennompi pienessä ja XC-maisempi M-koossa. Minusta M-koossa ei ole niin jyrkkä keulakulma kuin pikkurungossa ja 2016 se oli Scoopin spekseissäkin 69.5 astetta, vaikka S-koko näytti ihan samalta (en tiedä onko tuota oikeasti käytännössä muutettu, vai onko vain speksiä korjattu).
    Ok Riittääkö tuohon S-kokoon 400mm satulaputki?

Mikä kierre on noissa Silverbackin läskien taka-akseleissa? 1,0 1,5 vai 1,75? Pitäisi konsultoida erästä lastenkuljetuskärryn hankkijaa uuden akselin hankinnassa.

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-ml/lisatiedot

Tänään kipasen hakemaan tuon Single Scoopin niin kelpaakos tuo siihen litkuksi? Tarviiko jotkut toiset venttiilit vai passaako nuo mitkä on vakiona? Täysi uuno näiden kanssa kyselemässä.

Ok Riittääkö tuohon S-kokoon 400mm satulaputki?
    Mulla ainakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nigulas Katso viesti
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-ml/lisatiedot
    Tänään kipasen hakemaan tuon Single Scoopin niin kelpaakos tuo siihen litkuksi? Tarviiko jotkut toiset venttiilit vai passaako nuo mitkä on vakiona? Täysi uuno näiden kanssa kyselemässä.
    Kelpaa. Ei tarvi, tubeless venat pitäisi olla paketissa mukana (joskus ovat tosin puuttuneet).

Kelpaa. Ei tarvi, tubeless venat pitäisi olla paketissa mukana (joskus ovat tosin puuttuneet).
    Kiitos erinomaisesta vastauksesta.

Nyt on spessun satulatolppa paikallaan, mutta mitenkä tuo korkeuden säätö pitäisi tehdä?
    Luotilangalla säädin pituussuunnan kohdalleen, mutta tuo korkeus on kysymysmerkki, onko tuo inseam x 0,889 pätevä sääntö?
    jotenkin tuntuisi, että on liian korkealla satula tuolla neuvolla säädettynä.
    Tätä laskuria olen myös käyttänyt:

https://www.ebicycles.com/bicycle-tools/saddle-height

Huomasin, että tanko jää säädöistä riippuen 1-2cm penkin yläpuolelle onko tuosta haittaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjjk Katso viesti
    Mikä kierre on noissa Silverbackin läskien taka-akseleissa? 1,0 1,5 vai 1,75? Pitäisi konsultoida erästä lastenkuljetuskärryn hankkijaa uuden akselin hankinnassa.
    Scoop single 2017:ssa on M12x1,75 -kierre eli ns. normikierre.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kekuliini Katso viesti
    Scoop single 2017:ssa on M12x1,75 -kierre eli ns. normikierre.
    Kiitos. Pitää vielä varmistaa mikä malli hänellä on.

Ja tarkoitin edellisessä viestissäni nimenomaan takapään läpiakselin (thru axle) kierrettä. Kyseisellä M12x1,75 kierteellä olevat läpiakselit ovat aika harvinaisia; yleensä läpiakselit ovat käsittääkseni hienokierteellä.

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27