HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 25 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1086

Aihe: 1x11

  1. #721
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Kiitos @Kare_Eskola kattavasta vastauksesta. Sen verran Nöösi vielä tiedustelee että jos päätän vaihtaa tuohon 11 lehtiseen pakkaan niin meinaatko ettei tällöinkään tarvitse takavaihtajaa vaihtaa? Vai viittasitko vaan tuohon sinun mainitsemaan kymppipakkaan kun sanoit että takavaihtajaa ei kannata vaihtaa.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  2. #722
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Kyllä sinä joudut 10 -> 11 -muutoksessa takavaihtajan vaihtamaan, mutta et pidempään.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  3. #723
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Kyllä sinä joudut 10 -> 11 -muutoksessa takavaihtajan vaihtamaan, mutta et pidempään.
    Ei välttämättä, DynaSys 10-vaihteinen takavaihtaja pelaa myös 11-vaihteisen liipasimen kanssa.

    Itse aloitin ZEE:llä jota käskemään tuli M9000-liipasin, 11-40 pakka ja Campagnolo Record 11s ketjut. Mukavan lyhyt häkki mutta liian lyhyt 11-45 pakalle...

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  4. #724
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Kyllä sinä joudut 10 -> 11 -muutoksessa takavaihtajan vaihtamaan, mutta et pidempään.
    Ja tietysti olisi myös suositeltavaa vaihtaa uudempaan kitkakytkimelliseen takavaihtajaan kun 1x-remonttiin lähtee, mutta toimii vanhallakin.

    Halvinta reittiä kun haettiin, 1x10 on varmaan se. Pitää vaan miettiä eturattaan ja pakan välityssuhde hieman pidemmälle, jos ei löydy riittävän laajaa pakkaa kaupasta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  5. #725
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.926
    ^Riittääkö siinä vanhassa kymppivaihtajassa säätövarat 42 hampaiselle takarattaalle? Vai tarvitseeko viritellä jotain GoatLinkkiä paikalleen?

  6. #726
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.333

    1x11

    Oman kokemuksen mukaan Goatlinkin tarve riippuu takahaarukan + korvakkeen muotoilusta.

    Mitä tulee tuohon 11v skaalaan niin Shimanon 46-hampainen takapakka muuten ok mutta mielestäni kahden viimeisen rattaan kokoero on liian iso - 9 hammasta! Tuohon asti vaihteet (ja pyörän vauhti) menee kohtuullisen hyvin klik-klik mutta viimeinen on sitten semmoinen kliiiiik-”emmä-jaksa-enää”-hyytyyy. Saatanpa kokeilla 11-42:sta tai ehkä jopa xd-vapaarattaalla jotain SRAMis kesän aikana.

  7. #727
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Sunrace 11-46 viimeinen väli on vain 6 hammasta. Tai Garbarukin 11-46 4 hammasta. Jälkimmäinen toki jo 200e mutta vastaavasti vain 300g.

  8. #728
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mulla on läskissä juurikin tuosta syystä Sunracen 11-46 pakka. Jäykkäperässä on kaksilla kiekoilla 11-42 Sunrace. Toisin kuin tuolla 1x10 -ketjussa on tullut ilmi, niin mulla nuo Sunracen pakat on toimineet ihan hyvin ainakin tähän asti.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #729
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Mutta paljon paremmin vaihtaa pykäliä 11s systeemi verrattuna 10s 10-42 viriykseen.
    Paremmin ilmeisesti tuo vaihtaja toimii 11 systeemissä
    www.mckramppi.com

  10. #730
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Olen nyt siis tullut siihen lopputulokseen että ostan sakemannilta tuon XT;n 1x11 setin, nyt vain hieman tietämättömänä ihmettelen mitä mahtaa meinaa kun pystyy valitsemaan clamp//I-Spec (B)/ I-Spec II mallien väliltä? Suomeksi sanottuna olen siis epätietoinen mitä nuo kyseiset lyhenteet meinaa, ilmeisesti liittyy tuohon liipasimeen jotenkin?
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  11. #731
    I-spec B ja II on erilaisia Shimanon standardeja kiinnittää vaihtajan vipu jarrukahvan pantaan. Jos sinulla on shimanon jarrukahvat, kannattaa selvittää kumpi kiinnitys niissä on. Jos jarrut ei ole i-spec yhteensopivat niin tarvit pannallisen vivun.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  12. #732
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    I-spec B ja II on erilaisia Shimanon standardeja kiinnittää vaihtajan vipu jarrukahvan pantaan. Jos sinulla on shimanon jarrukahvat, kannattaa selvittää kumpi kiinnitys niissä on. Jos jarrut ei ole i-spec yhteensopivat niin tarvit pannallisen vivun.
    Kiitoksia selventävästä vastauksesta.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  13. #733
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Noniin. Aiemmin mainitsemani projekti on edennyt siihen pisteeseen että kotoonta puuttuu vain 96mm pulttijaolla oleva narrow-wide ratas. Symmetrisellä pulttijaolla varustettuja ei taida löytyä suomesta mistään? Mistä ihmeestä tollaista metsästäis? Saksalaisista nettikaupoista olen noita katsonut mutta niissäkään kun ei lue missään onko pulttijako symmetrinen vai ei. Vaikka monessa lukee että käy SLX M7000 kampiin jotka omistan niin todellisuushan on se että ei käy, koska pulttijako noissa rattaissa ei ole symmetrinen mitä tuolla myydään, toisin kuin itsellä omissa kammissani. Osaiskohan joku jeesata asian kanssa, tai jos sattuis niin hullun tuuri että joku joka vaihtanut kyseisiin kampiin tuon narrow wide rattaan.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  14. #734
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.482

    1x11

    Kuvien mukaan nuo SLX M7000 kammet olisivat epäsymmetrisellä pulttijaolla. Mutta jos on symmetrinen pulttijako niin ainakin Superstarilta saa pyöreää ja ovaalia ratasta. Saksasta saa myös Oneupin ovaalia (30 piilkinen vain 94 jaolla.) Tuo 94/96 on siis taikasana jolla alkaa löytyä sopivia rattaita.

  15. #735
    Kyllähän noita on tarjolla aika hyvin. Onhan Shimanollakin NW-ratas tuohon kampeen. Myös ovaalia löytyy varmaan kaikilta isommilta rataspuljuilta.
    Vaikka tämmösiä https://www.bike-components.de/en/s/...000%20chainrng
    AB-rattaita saa Suomestakin, ja tietty Shimanoa.

  16. #736
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Mites tää XD- homma ny menikään? Uusi (käytetty) Pivot Mach Carbon 2017 tallissa ja kiekot pitäis tilata. Näiksi tulee (tod näk) Mavic XA Trailit (27,5"- boost) ja vapaaratas pitää arpoa. Kammet Rallinaamat, jollain NW rattaalla, vaihtaja Sram GX ptkällä häkillä. Onko jotain syytä miksi vapaarattaaksi pitäisi valita XD vai otanko normaalin?? Menikö se nyt niin että alle 10-piikkinen pikkuratas vaatii xd:n vai mitenkä? Ennen oli asiat paljon helpommin..

  17. #737
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.166
    ^kato onko niissä nykysissä kiekoissa XD vai tavallinen? Jos kaikki muu on 11-spd Sramia niin vaparikin todennäköisesti on XD.


  18. #738
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Eiku siis kiekkoja ei ole vaan pitää hankkia uudet, eli myös pakka pitää laittaa tietty samalla. Eli jos otan XD:n, rajaako se jotenkin radikaalisti pakkavaihtoehtoja?

  19. #739
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.166
    ^jaa mä kun käsitin, että "käytetty Pivot sejase" tarkoittaisi fillaria eikä pelkkä runkoa.

    No mutta laita XD silti ja joku SRAMin 11-pakka (paitsi NX). Miksi muuten pitkähäkkinen vaihtaja jos kerran 1 eturatas?


  20. #740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Miksi muuten pitkähäkkinen vaihtaja jos kerran 1 eturatas?
    Mulle ku tuli GX vaihtaja niin meenas itku päästä kun huomasin että paketin tarrassa luki long. Olin varma etten sellaista tilannut.
    Avasin sitten paketin ja hymy palasi kasvoille, se oli paljon lyhempi kuin Shimanon long, suorastaan max.medium. Oliko se peräti niin ettei noita enään ole eri mittaisia, kerta yksi ratas.

  21. #741
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.166
    ^tjaa-a, GX on näköjääns saatavilla kahtena eri mittaisena 2x -vaihtajana (mediun & pitkä) ja 1x -versio taitaakin olla aina "pitkä" vaikka onkin oikeasti lyhyt. Sekavaa

    Jokatapauksessa Takamisakarille taitaa olla pienimmän riesan tie laittaa sramin pakka ja siksi ostaa kiekot XD-vaparilla.


  22. #742
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Joo, näin se on varmaan tehtävä. Itselle tuo speksaus ei ole mitenkään mieluisaa eli normaalisti standardipaketilla mennään ja loput korvataan voimalla. Nyt on onneksi vielä aikaa ennekuin lumet sulaa (2 muuta konkelia ajossa) eli saa rauhassa opiskella boost/1x11/muita "hienouksia".

  23. #743
    [QUOTE=JackOja;2761803 No mutta laita XD silti ja joku SRAMin 11-pakka (paitsi NX). Miksi muuten pitkähäkkinen vaihtaja jos kerran 1 eturatas? [/QUOTE]

    Tai no voi kai hää vapaasti valita kumpaan leiriin menee, XD vai "Shimano", vaikkei muuta olekkaan kuin SRAMin vaihtaja?
    Itte kun vasta 27.5+ konkelin tein, niin skippasin hintasyin XD:n (budjettiluokka). Tosin kun kammissa on 32t niin oikein vauhissa loppuu kiekat kesken, siinä mielessä XD:n kymppiratas (joku 10-42) olisi ollut parempi, nyt on siinä ja siinä että vaihtaako eturattaan 34t:ksi, jos uskoo myötätuuleen/alamäkiin painavan pitkiä suoria.

  24. #744
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Kun tilanne on se että pyörä löytyy mutta kiekot puuttuu, kannattaa tietysti ottaa yhdeksi arviointikohteeksi kiekkospeksaukseen vapaaratasrungon vaihdettavuus. Sellaisiakin takanapoja on markkinoilla pilvin pimein johon saa Shimano-yhteensopivan vapaarattaan ja SRAM XD -vapaarattaan. Eli ei se XD mikään elinikäinen tatuointi ole.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #745
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Eli ei se XD mikään elinikäinen tatuointi ole.



  26. #746
    ^LoL
    ...ja facepalm:

    edit: Niin joo olishan sen tuohon mun pihistelysettiinkin (actionsports, DT 370 navat) vissiin saanut valittua räikän tilattaessa, mut kun oli jo 10x sarjaa kierrätykseen.

  27. #747
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Eiku siis kiekkoja ei ole vaan pitää hankkia uudet, eli myös pakka pitää laittaa tietty samalla. Eli jos otan XD:n, rajaako se jotenkin radikaalisti pakkavaihtoehtoja?
    XD:lle saa 11- ja 12-vaihteisia pakkoja, Shimanolle saa 9-11 vaihteisia. Tuo kai se radikaalein ero on.
    Toinen on että Shimanolla pienin mahdollinen ratas on 11. XD:lle on kai tehty 9-piikkinenkin.
    Vähemmän radikaali ero on että Shimanon vaparille voi itse kasata pakkansa sopivista rattaista tai ratasspidereistä. XD-pakat on yhtä puuta muuten paitsi isoin ratas on joissain vaihdettava.
    XD on mun mielestä ihan selvä valinta jos ei ole jotain erillistä syytä että Shimano pitää olla.
    Pari vuotta sitten XD-pakat oli tosi kalliita, mutta nyt saa saman painoisen XD-pakan saa aika samaan hintaan kun Shimanon. XD:lle saa sitten extrarahalla vielä kevyempää.

  28. #748
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    XD:lle saa 11- ja 12-vaihteisia pakkoja, Shimanolle saa 9-11 vaihteisia. Tuo kai se radikaalein ero on.
    Toinen on että Shimanolla pienin mahdollinen ratas on 11. XD:lle on kai tehty 9-piikkinenkin.
    Vähemmän radikaali ero on että Shimanon vaparille voi itse kasata pakkansa sopivista rattaista tai ratasspidereistä. XD-pakat on yhtä puuta muuten paitsi isoin ratas on joissain vaihdettava.
    XD on mun mielestä ihan selvä valinta jos ei ole jotain erillistä syytä että Shimano pitää olla.
    Pari vuotta sitten XD-pakat oli tosi kalliita, mutta nyt saa saman painoisen XD-pakan saa aika samaan hintaan kun Shimanon. XD:lle saa sitten extrarahalla vielä kevyempää.
    Kiitos, tämä avasi asiaa hyvin. Kiekothan on jo ”lukittu” ja sram-leiri kutsunee. Vanhassa konkelissa oli vielä 2x vaihteisto ja nyt yhdellä eturieskalla pitänee hakea mahd laajaa pakkaa molemmista päistä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #749
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    XD:lle saa sitten extrarahalla vielä kevyempää.
    Garbarukilta saa sekä XD:lle että shimanolle noin 200e hintaluokassa 300g koneistettua teräspakkaa (suurin ratas alumiinia). Ja on vaihtoehtoja hammastuksissa, esim 10-46 (XD) tai 11-48 (Shimano). Ainakin r2-bike myy. https://garbaruk.com/products/cassettes.html

  30. #750
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Vilkaisin noita hintoja r2:lta ja GX pakka 91€, sitten kun mennään Garbarukkeihin niin hinta tosiaan pompsahtaa aika lailla.. Olen ehkä vanha mutta rontti 250€ pakasta alkaa olemaan jo aika suolainen (saftig toisella kotimaisella) hinta..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •