Kyll sen avustuksen saa kalliimpaankin pyörään...![]()
Vai tarkoitatteko, ett varakkaampien pitäis saada enempi avustuksia tyyriimpien pyöriensä hankintaan kuin niiden, jotka joutuvat tyytymään halvempiin...?
Eihän avustus muuta nykytilannetta mitenkään. Toiset ajaa vanhalla Pyrkijällä, kun toiset ajelee hiilikuiturunkoisilla Canondayleillä, tms... varallisuutensa mukaan
Köyhille ja matuille ilmaiset sähköpyörät Kelasta
Ja yli 3000 pyörille ökyilyvero.![]()
epäasiallinen maastopyöräilijä
Ei tuo oikein mitenkään voi rajoittua vain Suomesta ostettuihin pyöriin. Jos näin olisi, niin kyllä EU:n näkövinkkelistä tuo katsottaisiin vapaan kilpailun vääristämiseksi. Vähän kyllä outo ratkaisu tuollainen könttäsumma. Prosenttiosuus, jossa vaikka sitten tuo 400€ max korvaus kuulostaisi omaan korvaan järkevämmältä (jos sekään).
Kyllä se voidaan käytännössä niin järjestää. Ja järkevää olisikin. Ainakin itse näkisin mielelläni, että valtion subventointi kohdistuu kotimaan markkinoihin.
Entä sitten? Mitä EU tekee? Rankaisee Suomea miten? On niillä isompiakin ongelmia.Jos näin olisi, niin kyllä EU:n näkövinkkelistä tuo katsottaisiin vapaan kilpailun vääristämiseksi....
Specialized ja Trek vaikka esimerkkeinä fillarimaailmasta kun fillarifoorumilla ollaan ja muuten vaikkapa käytettyjen autojen tuonti tai alkoholin osto verkkokaupasta.
Parastahan tässä kaikessa kirjoittelussa ja väittelyissä eri medioissa koskien sähköpyöriä on tietysti se että jokainen kirjoitettu rivi, negatiivinenkin, vain lisää tietoisuutta ja sitä kautta kiinnostusta sähköfillareita kohtaan.
Hyi verkkokauppaa!
https://dawn.fi/artikkeli.cfm/2018/0...antien-hintoja
Täysin typerä idea. Kaikkia tukia pitää pienentää tai poistaa. Jos/kun halutaan promota pyöräilyä niin rakentakaa lisää pyöräteitä ja pitäkää nykyiset kunnossa. Esiintullut ehdotus vain täyttää jo täydet kerrostalojen pyöräkellarit pölyttyvällä "kiva omistaa" roinalla
Kahvupaussi muokkasi tätä : 20.03.2018 at 16.17 Syy: typo
On kyllä ihan turha sitten kauppiaiden porata täälä kun ei pyörät mee kaupaks jos joka pulju alkaa nostaan hintoja. Sehän tekee vaan sen että sillon on vieläkin kannattavampaa tilata ulkomailta jos niihin tuen myös tulee saamaan.
Työmuurahaisia yritetään saada pois auton ratista, että herrojen ei tarvitse odotella aamuruuhkissa. Pitkällä aikavälillä pienempi palkkakin riittää, kun autokulut jää pois.
Noissa ihan halvimmissa postikulut tekee suhteessa ison lisän ulkomailta hankittaessa, joten niissä voi tämä tuki vähän lisätä hintaa, ainakin aluksi.
Nyt kun kauppias tilaa lastin pyöriä kiinasta, niin ei ne ehdi heti aprillipäivän aloitukseen tänne, joten kysyntää on varmaan enemmän kuin tarjontaa -> hintaa voi nostaa.
http://www.kaupinkanuunat.fi
Melkoinen aivopieru koko idea. Suomi on jo valmiiksi kaikkien tukien ja vääristyneiden markkinoiden luvattu maa : https://www.talouselama.fi/uutiset/4...5-a86bf7a114ac
Lisäksi Berner voi tietty myös yllättää: koska sähköpyörän 400 €:n hankintatuen edellytys lienee henkilökohtaisen avustuksen hakeminen, voidaan
jatkossa kyseisille henkilöille lätkäistä vuotuinen 100 - 200 €:n sähköpyörän käyttövoimavero maailman tappiin asti. Ja jos kepulaiset pää-vatuloijan johdolla saavat asiasta päättää, niin tämä vero on tietenkin porrastettu siten, että kaupungeissa se on 2 x suurempi kuin haja-asutusalueella...
Asiasta myös lisää : http://cheatingu.com/uutissirkus/?p=2801
IHD muokkasi tätä : 20.03.2018 at 17.11 Syy: Linkki lisätty
Tolkuton pyöräily lisää myös ylipainoa.
http://paivanbyrokraatti.com/2018/03/20/sahkopyorat/
Yleensäkin ottaen en ymmärrä miksi verotettua kohdetta pitää tukea. Muusta syystä kuin että tuki työllistää paremmin byrokratiaa kuin veron kevennys.
Ps mahtaa sähköpyöräkauppa hyytyä hyvin nyt toistaiseksi tukea odotellessa![]()
Oisko Sipilällä joku tuttu tai sukulainen sähköpyörä bisneksessä mukana.
Ei nyt vaan jaksa ymmärtää, joko kaikkiin pyöriin tai ei ollenkaan.
Nyt tämä tulisi tuollaisenaan kohdentumaan nuihin halvimpiin paskoihin ongelmajätteisiin.
^Toi muuten on ihan asiaa. Kaiken maailman "hinnat alkaen" akkujen lataaminen ei alkuunkaan ole palovaaratonta hommaa. Joten akkujen syttymiseen tai räjähtämiseen varautuminen on ihan järkevää.
^ ^^
Samaa ajattelin, etenkin kun muistelee mitä nuiden tasapainohärpättimien kanssa käyny...jokunen talokin tosiaan menny.
Jos jengi ostaa sähköfillareita hulluna niin sehän tarkoitaa että luomukonkelit myytävä halvemmalla pois viemästä myymälätilaa ja kapitaalia.
Jostain 4 k€ kippurasarvesta vain 10% pois on 400€ eikä tartte odotella tai täytellä kaavakkeita Trafin suuntaan.Tää sähköpyöräkauppa sataa suoraan myös luomufillareiden ostajien laariin jos vaan vitsitte funtsia hieman, tosin saataahan uusi alkoholilaki aiheuttaa Suomeen sekasortoisen tilan jo ennen -400€ Trafisähköpyöriä.Varautukaa pahimpaan tai vähintään kaaokseen.
Btw.Poliiseilla kuulemma resussipula mutta mitä tossa juttelin Sipilän kanssa niin ovatten halukkaita värväämään f-foorumilta erittäin motivoituneita lisävoimia pitämään mahdolliset sähköpyörä lainrikkojat kurissa.Jokainen tuleva SähköSheriffi saa minikokoisen jauhesammutimen ja pinnamagneetin/softa deaktivointilaiteen jolla voi näppärästi pudottaa outlawsähköpyörästä avustustehot nolliin.
Hyviä ajokelejä kaikille.
Edit:Lähetin eduskuntaan viestiä luontopolkujen kulumista vähentävän idean.Pokupyörät varustetaan ABSjarruilla.Nykysiin fillareihin ABSpäivitys tehdään silikoniöljyllä.
Eipän näy jarrutusjälkiä kuin ehkä ajohuosujen sisäpuolella.No worries ,Ne lähtee pesussa pois,
Tofi aurinkoifta kefää kaikille.
Huh helvetti fentään miten tätä pafkaa tulekaan fuellettua näppikfellä.
Äääh 2 viikkoa pikä odototusaika?Sehän on ikuisuus,eiku,eihän Pole valmista sähköfillareita.My bad.
Aborttiakin joku kuulemma harkitsee epätoivoisena.
kyll sen tuen saa kalliimpiinkin pyöriin... ja tää mahdollistaa siis sähköavusteisen pyörän hankinnan niillekin, joilla budjetti on rajallinen... siis niille, joilla ei oo laittaa kahta-kolmea tonnia pyörän ostoon... Minusta tää on erinomainen osoitus ja huomio myös esim pienpalkkaisia kohtaan.
Enkä ymmärrä teidän kateellista suhtautumistanne, kun ei kaikille suotu... Eihän maataloustukeakaan tai sähköAUTOtukeakaan KAIKKI saa...
En minäkään, kun ostin suht kalliin pyöräni vuosi sitten, enkä silti harmittele, ettku muille mutt ei mulle...
Tekin voitte hankkia pyöränne ns talvihintaan, niinkuin minäkin ja saada saman tai isommankin alennuksen. Mutt moni muu ei osaa, uskalla, hoksaa, tms ostaa pyöräänsä tammikuun pakkasilla tai vieläpä netistä. ...en minäkään netistä ostanut, mutt kauppias ymmärsi puhettani ja halusi tehdä kauppaa myös hiljaisena, sesongin ulkopuolisena aikana...
"Eivätkö kauppiaat vain lisää 400€ pyörien hintaan?
Olemme osa Euroopan laajuisia avoimia sisämarkkinoita. Suomen tukipolitiikka ei vaikuta pyörien hintoihin Euroopassa. Jos suomalaiset kauppiaat nostaisivat hintojaan merkittävästi, sähköpyöriä tilattaisiin ulkomailta lisää."
Näin täällä:
https://pyoraliitto.fi/blogi/kysymyk...pyorien-tuesta
Kannataa lukea muutenkin.
Niin, oli siellä tämäkin
"Saako tukea pyörän tilaamiseen ulkomailta?
Kyllä. Lakiehdotus ei rajaa pyörän ostopaikkaa, ja EU:n alueella rajaaminen olisi myös sisämarkkinasääntöjen vastaista. Pyörästä pitää kuitenkin olla riittävä kuitti, joka osoittaa että kyse on sähköpyörästä."
http://www.kaupinkanuunat.fi
Niin paitsi että kyseessä on vasta esitys sähköpyörätueksi. Esityksen mukaanhan tuki astuisi voimaan heinäkuun alussa, mutta huhtikuun ekan päivän jälkeen tehdyt sähköpyöräkaupat huomioitaisiin takautuvasti. Voi olla, ettei homma toteudu ihan esityksen mukaan. Ostaja voi miettiä, onko uskallusta riskinottoon.
Sen verran voimakas autoilijoiden masinoima mediamyllytys alkanut, että ei varmasti tule toteutumaan esitetyn kaltaisena.
^missä myllytetään? Olisko jotain linkkiä?
Kyllä tässä aika hyvät mahdollisuudet on sähköpyöräkaupan sakkaamiseen, kunnes tukiasia selviää. Epävarmuus on puhdasta myrkkyä kaupanteolle, kuten on autokaupan puolella nähty. Aina kun ryhdytään spekuloimaan jonkin veron poistolla tai laskulla, kauppa hiljenee.
Turhaa jäätte odottamaan. Tuon verran alennusta saa vähänkään kalliimmasta pyörästä, kun vain kysyy tarjouksen, vaikka ilmoitettu hinta, olisi mukamas tiukka. Ihme uudistuksia, millä saadaan vain kaikki sekaisin. Senkin päivän vielä näette, että jonkunlaisen käyttöveron ne vielä keksivät. Berneri ja kumppanit osaa rahastuksen. Ensin ostatetaan ja sitten maksatetaan.
Tiedän ainakin pari tuttavaa, jotka hankkivat sähköpyörän heti, jos tuki toteutuu. Päätös pitäisi vaan saada aikaan pian, jotta kauppa alkaisi käymään.
^Alennukset ei liity tukeen mitenkään, koska tukea ei ole sidottu hintaan. Fiksu kauppias tekee tiliä, kun pitää hinnat kurissa. Lopullinen hinta tulee olemaan ovh - alennus - tuki
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Kirjanmerkit