GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 132 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 82 122 130 131 132 133 134 142 182 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.931 - 3.960 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3931
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tiivistyivät muuten caffella yhdessä vuorokaudessa täysin, kun makuutin kummallakin kyljellä ämpäreiden päällä. Ajossa näkee sitten aukeaako kylkiin vaan lisää uusia reikiä.
    Eipä toimineet 29er ISP Evot tubelessina edes tuolla Caffelatexilla. Paistosaumat vuotaa ja kyljet elää ajossa jatkuvasti niin paljon, että on jatkuvasti kyljet vaahdossa ja paineet putoo, koska ilmeisesti kylkiin muodostuu kokoajan uusia pieniä reikiä. Kai se on sitten sisurit asennettava.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #3932
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Noinhan ne tekee. Itse kyllä koettaisin vielä stanin racea. Ei se caffelatex oikein toimi gravdalleissakaan, vaikka ensin tuntuukin tiivistävän nopeasti.

    Ispien kanssa veikkaan, että ainoa toimiva kikka on kuitenkin levittää kumimaiseksi kuivuva litku ensin sinne seinille ja kun tuo on kuivunut, niin vasta sen jälkeen kumi paikalleen ja käyttölitkut sisään. En itse aja muuta kuin satunnaisia lenkkejä, joten hitaasti vajuva isp ei minua häiritse.

  3. #3933
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    652
    Tänään oli ensi kertaa tubeless-ongelmia täälläkin:/ Maxxis Icon 2,20 ei meinannut nousta neodisc-halpiskiekon hyllylle, vaikka tähän asti rengas kuin rengas on kompurallani heti noussut. Rengas tuntui epäilyttävän väljältä jo vanteelle laiton yhteydessä. Olin niin varma kompuran tehosta, että lorautin loput Stanit pullonpohjalta jo ennen hyllytystä pesämunaksi renkaan raosta. Eihän se yllättäen noussutkaan ja sitten rupesi litkut tietysti valumaan reunoilta pitkin lattiaa kun rengasta oli pakko ryhtyä muokkaamaan ilmaa pitäväksi. Lopulta oli sisurilla nostettava. Otin sisurin pois ja kerran vielä meinasin tubeleksena yrittää. Kompura huusi mutta...Ei noussut ei. Ehdin jo tehdä päätöksen siirtyä sisuskumikuskiksi (ainakin tämän vaihtokiekon osalta) kun yllättäen tunsin rutinaa kädessäni ja parissa sekunnissa rengas olikin täynnä. Ilmeisesti ne litkun valumat olivat kuivahtaneet sen verran, että juuri sen ratkaisevan verran pitoa tuli lisää. Venttiilin sielun ja lisälitkun (orange seal) laiton jälkeen ei rengas pysynyt napakasti vieläkään hyllyllä, joten lopullinen ilma piti työntää kompuralla tiiviin adapterin avulla (kun sielu oli nyt jo tiellä). En tiedä johtuiko kahden litkun seoksesta vai mistä, mutta ilmapaine ei ole yhtään alentunut ensi täytöstä...ei pisaran pisaraa tullut ulos reunoista, venttiilin juuresta eikä pinnojen reijistä. Teippaus ainakin siis onnistui Lopputulos oli yllättävän hyvä, mutta en uskalla jatkossa ostaa tätä rengas-kiekkoyhdistelmää.

  4. #3934
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    652
    ^Tarkennus: "...ensi kertaa tubeless-ongelmia..." siis kompuran hommaamisen jälkeen. Sitä ennen oli kyllä turaamista jne

  5. #3935
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Varmaan aiheesta löytyy tässäkin ketjussa jo paljon asiaa mutta pakko sen verran avautua että jäykkäkylkistä rengasta ei vaan millään saa nousemaan. Esimerkkinä Contin trail king protection. Reunat haluavat mennä vanteen keskelle ja kun kompuralla painaa ilmaa menemään niin kaikki tulee ulos joka puolelta vannetta. Eli homma ei toimi alkuunkaan. Vanne on Sun Duroc 30. Dhf 3C EXO napsahtaa samalle kiekolle kun hiukan näyttää kompuraa.

  6. #3936
    Keskiura on varmaan liian syvä tuolle renkaalle. Tai toisinpäin rengas on liian väljä tuon vanteen keskiuralle. Tommosen voi saada nousemaan helpommin kasvattamalla keskiuran halkaisijaa vaikka gorillateipillä.

  7. #3937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Varmaan aiheesta löytyy tässäkin ketjussa jo paljon asiaa mutta pakko sen verran avautua että jäykkäkylkistä rengasta ei vaan millään saa nousemaan. Esimerkkinä Contin trail king protection. Reunat haluavat mennä vanteen keskelle ja kun kompuralla painaa ilmaa menemään niin kaikki tulee ulos joka puolelta vannetta. Eli homma ei toimi alkuunkaan. Vanne on Sun Duroc 30. Dhf 3C EXO napsahtaa samalle kiekolle kun hiukan näyttää kompuraa.
    Tuohan on monissa uusissa paketista revityissä renkaissa. Oletko pitänyt rengasta ensin vanteella sisurin kanssa parisen päivää oikeamassa? Ja sitten sisäkumin kanssa nostat sen vanteelle, otat toisen puolen auki ja sitten sisuri ulos. Yrität taputella sen toisenkin puolen mahdollisimman tiukasti takaisin ja sitten vielä saippukuplia väliin, niin nousee. Tai jos ei nouse, niin kuten yllä puhuttiin, niin teippaamisella voi tiivistää. Ei ole tarkoitus epäillä asiantuntemustasi, mutta kun ei voi tietää, miten paljon kukakin näistä tietää. Jos näillä ei nouse, niin sitten varmaan on mahdottoman hankala yhdistelmä kyseessä.

  8. #3938
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Tuohan on monissa uusissa paketista revityissä renkaissa. Oletko pitänyt rengasta ensin vanteella sisurin kanssa parisen päivää oikeamassa? Ja sitten sisäkumin kanssa nostat sen vanteelle, otat toisen puolen auki ja sitten sisuri ulos. Yrität taputella sen toisenkin puolen mahdollisimman tiukasti takaisin ja sitten vielä saippukuplia väliin, niin nousee. Tai jos ei nouse, niin kuten yllä puhuttiin, niin teippaamisella voi tiivistää. Ei ole tarkoitus epäillä asiantuntemustasi, mutta kun ei voi tietää, miten paljon kukakin näistä tietää. Jos näillä ei nouse, niin sitten varmaan on mahdottoman hankala yhdistelmä kyseessä.
    Njoo se oli tosiaan ihan just avattu paketista. Sisurilla muokkaaminen on nyt käynnissä. En ole kovin montaa tubelessia tehnyt mutta selkeästi on ollut helppoja ja mahdottomia. Ja joku vaikeakin mikä on sitten onnistunut kuin vahingossa. Yksi mahdoton oli Magic Mary supergravity. Se oli ollut aika pitkään sisurilla mutta ei edes meinannut nousta tubelessina. Trail kingiä varmaan pitää vielä kokeilla.

  9. #3939
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Tarkoitus oli käydä nostamassa renkaat vanteelle huoltoasemalla. Lisätä litkut venttiilistä kotona ja täyttää renkaat käsipumpulla. Toisin kävi: huoltsikalla nostelemassa 2,6" nobiniccejä bor:in wide+ (25mm sisäleveys) vanteille. Molemmista reunoista kuului lupaavat poks äänet - kumin asettuessa. Renkaan toinen reuna ei pysynyt paikoillaain lukuisista yrityksistä huolimatta. Lopulta sain molemmat reunat pysymään. Kuitenkin kotimatkalla paineet laskivat sen verran, että toinen renkaan reunoista valahti keskiuraan. Ongelma on, ettei reankaan reuna pysy vanteen reunassa, vaan valahtaa keskiuraan.

    Mikä neuvoksi?

  10. #3940
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Mikä neuvoksi?
    Virallinen vastaus olisi standardin mukaiset (tai selvästi lähempänä standardia olevat) kehät ja/tai renkaat. Tuollaisesta yhdistelmästä ei saa ulosmitattua parhaita ominaisuuksia, kun leveää rengasta olisi tarkoitus ajaa matalilla paineilla ja kehän leveys mahdollistaisi sen. Jos rengas ei pysy kehällä ilman reilua painetta, se ei todennäköisesti pysy kehällä ajossa asianmukaisella paineella.

    Purkkavirityksenä lisää teippiä, jotta päästään tilanteeseen jossa rengas pysyy hyllyllä paineetta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  11. #3941
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Joskus mulla on ollut vaikeuksia saada rengas nousemaan edes huoltoasemalla. Niillä kerroilla ollut yhdistelmä ei tubeless-vanne ja ei tubeless-ready yhteensopivaksi ilmoitettu rengas. Sitä ei ole saanut toiselta puoleltakaan valmiiksi hyllylle nostettua, kun kumi tipahti alas toisen puolen avaamisen myötä sitäkumin poiston yhteydessä. Lisäämällä keskelle kierros-pari teippiä ja valuttelemalla litkuja urakalla ulos täyttämisen yhteydessä on nekin lopulta tiivistyneet. Jotta homma olisi onnistunut helpommin, olisi pitänyt siis saada ilmaa vielä nopeammalla virtauksella sisään kuin mitä presta + schrader-adapteri yhdistelmästä huoltoaseman kompuralla sai läpi.
    Samaa ongelmaa on joskus tullut jopa myös silloin, kun vanne ja rengas ovat olleet periaatteessa yhteensopivia ja rengas kyllä pysyisi hyllyllä, kunhan sen sinne saa mutta en jaksanut laittaa edes toista puolta ensin sisurin avulla, vaan lähdin suoraan huoltoasemalle.
    Nyt asiaan: Muistan joskus lukeneeni, että prestan sielu kannattaa poistaa, jotta ilmaa saa virtaamaan nopeammin renkaaseen ja vanteelle nousu käy varmemmin. Mutta muistaakseni ei se mun huoltoasemayhteensopivaksi muuttava adapteri sopinut siihen prestaan ilman, että sielu on kiinni. Adapterin kierteet siis tarttuvat jo siihen prestan sielun yläosassa oleviin kierteisiin eikä adapteria saanut kiinni prestaan, jossa sielua ei ollut. Onko ratkaisu siinä, että pitää löytää vain erilainen adapteri?

  12. #3942
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Nyt asiaan: Muistan joskus lukeneeni, että prestan sielu kannattaa poistaa, jotta ilmaa saa virtaamaan nopeammin renkaaseen ja vanteelle nousu käy varmemmin. Mutta muistaakseni ei se mun huoltoasemayhteensopivaksi muuttava adapteri sopinut siihen prestaan ilman, että sielu on kiinni. Adapterin kierteet siis tarttuvat jo siihen prestan sielun yläosassa oleviin kierteisiin eikä adapteria saanut kiinni prestaan, jossa sielua ei ollut. Onko ratkaisu siinä, että pitää löytää vain erilainen adapteri?
    Jos nyt ymmärsin oikein, haluat ilmaa kompuralla renkaaseen sisään ilman prestan sielua? Siinä tapauksessa et tarvitse adapteria. Se ilmaletkun pään lukitus ei toki toimi silloin vaan joudut pitämään sen kiinni.


  13. #3943
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Oikein ymmärsit. Luulin, että presta on niin ohut kompuran suulakkeeseen verrattuna, että ei toimisi, vaan ilmaa karkaisi siitä välistä iso osa taivaan tuuliin. Mutta pitää testata. Kiitos vinkistä.

    Tänään tuli muuten asennettua Dt:n 1900 spline 30 mm kehälle Maxxis Dhf 2.6 tubelekseksi ja helposti meni. Ihan pumpulla.
    Ilmaa / litkua ei näyttänyt myöskään tulevan mistään sitten vähääkään. Olis tainnut toimia litkuttakin.

  14. #3944
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Oikein ymmärsit. Luulin, että presta on niin ohut kompuran suulakkeeseen verrattuna, että ei toimisi, vaan ilmaa karkaisi siitä välistä iso osa taivaan tuuliin. ....
    No karkaahan siitä, mutta ilmaa tulee niin paljon ettei haittaa. Sit sormi nopeesti tulpaksi ja taiteilet sielun paikoilleen.


  15. #3945
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Se ilmaletkun pään lukitus ei toki toimi silloin vaan joudut pitämään sen kiinni.
    Rohkenisin väittää että niissä suulakkeissa voi olla ratkaisevia eroja. Toisessa tiiviste saattaa osua juuri sopivasti prestan venttiilijuurta vasten ja toisessa taas ei, jos esimerkiksi se schrader-venttiilin avaamisen tarkoitettu mekanismi on vähän erilainen rakenteeltaan. Periaatteessa pitäisi tietysti toimia.

    Olen itse käyttänyt adapteria myös pelkän presta-juuren kanssa, uskoakseni se on ollut mahdollisimman yksinkertainen dunlop-venttiilille tarkoitettu.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #3946
    Olipa ärsyttävää teipata WTB Frequency i23 -vanteet. Vanteet on niitattu (pinned joint), ja vanteen sisällä iiiiihan reunoissa on niittien reiät. Jos teippi ei yletä ihan reunaan asti, niin ilma pääsee karkaamaan näistä rei'istä ja tulee pihalle nippelien ja venttiilin kohdalta. En tietenkään uskonut Kauppiasta, joka sanoi, että 23-milliselle vanteelle voi hyvin laittaa 26-millisen teipin. Ostin 24-millisen. Eihän se riittänyt, vaan piti vetää kaksi kierrosta: ensimmäinen ihan vanteen vasempaan laitaan ja toinen oikeaan. Nyt toimii, mutta tyylipisteitä ei paljoa jaeta. Ehkä käyn jossain vaiheessa ostamassa sen leveämmän teipin ja teen vähän paremman asennuksen.

    Tämä siis tietoiskuna muille, joilla on mahdollisesti tubeless-ongelmia WTB:n vanteiden kanssa. Ostakaa riittävän leveä teippi, sen pitää mennä ihan reunasta reunaan. WTB:lle tosin pisteet siitä, että kun teippi oli asennettu, rengas nousi vanteelle helposti pelkällä jalkapumpulla.

    Edit. Lisäsin painetta vähän alle 3 bariin. Kyseessä on gravel-pyörä, eli maksimissaan tällaiset paineet laittaisin maantiepainotteiselle lenkille. Ja eikö vaan takarengas alkanut vuotaa venttiilin kohdalta. Kävin suosiolla ostamassa sen leveämmän teipin.
    SamiMerilohi muokkasi tätä : 29.03.2018 at 12.50

  17. #3947
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Tänään litkutin molemmat maantiepyörän renkaat odottamaan tulevaa kauden alkua. Teipiksi kokeilin jesaria hieman jopa vitsillä, mutta jopas, sehän piti kertaslaakista. Vanteet ja renkaat eivät ole tubelessiksi soveltuvat(Racing Quattro LG, Grand Sport Race), mutta rengas nousi ja pysyi todella helposti vanteella, saippuavedellä auttaen. Viime kesänä oli nähtävästi tullut reikä renkaaseen, mutta se paikkautui sekunnissa Stanin peruslitkulla.
    Eli ei vielä ”pahoja tubelessongelmia”. Saas nährä, kuinka paljon kuudesta baarista on aamulla jäljellä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #3948
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    ^Hmm! Pitääpä nesteytellä ajatusta, jos kerran Jessekin toimii.
    Pojan (hän sai sen isomman eturieskan) maantiesinkula saa olla
    sijaismarsuna kokeelle; toki kuskin mielipide ratkaisee asian.
    Perhemekatsuna saan joskus vapaita käsiä lievällä höystöllä
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  19. #3949
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Ennustan, että jeesusteippi venyy ja lopulta repeilee pinnanreikien reunoihin.


  20. #3950
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    179
    Jesari toimii ainakin suunnilleen neljän barin paineisiin asti hyvin. Suuremmista paineista ei ole kokemusta, mutta luulisi että pari kerrosta auttaisi niihinkin. Parhaimmillaan oli samat maastorenkaat samoilla jesareilla neljä vuotta ja rapiat tubeleksena, ja hyvin piti edelleen kun oli lopulta renkaanvaihdon aika muista syistä. Teippi ei edes ollut mitenkään erityisen huonossa kuosissa.

  21. #3951
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Aamulla oli renkaat tyhjät. Litkua oli ainakin tullut renkaan kyljistä, oletan ilman tulleen myös yön aikana kyljistä pihalle. Venttiileistä ei kuulunut pihinää illalla ja paineet pysyivät renkaassa ainakin tunnin. Takarengas kuitenkin tarvinnee teipata uudestaan. Uutta raporttia Jessestä myöhemmin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #3952
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Ite kanssa kokeillu litkutella kojakkeja ja muita vastaavan levysiä renkaita, vaihtelevalla menestyksellä.
    Kyljistä tuntuu falskaavan enemmän ja vähemmän nää renkaat joita ei hommaan ole tarkoitettu. Nyt kun kelit paranee olis tarkotus testata ekat renkaat jotka on hommaan suunniteltu https://www.bike-discount.de/en/buy/...folding-499569.

  23. #3953
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Äskön pistin taas ilmaa renkaisiin ja hyvin pysyy noin silmämääräisesti ilmat sisällä. Mutta auta armias, kun näyttää vaahdotettua saippuavettä, niin jopas, renkaat vuotavat joka puolelta kuin seulat. Eli teippaus ja vanteelle nosto onnistuu loistavasti, mutta ei-tubeless rengas, yllätys yllätys, ei pidä ilmaa yksinään sisällä. Edes litkujen kanssa. Vielä.
    Toimisiko GP4000 paremmalla menestyksellä? Varastossa olisi pari hassua vielä odottamassa kovaa ajoa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #3954
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Epäilen noita gp4000 kokeiluja. Noissa maantiekumeissa on niin ohuet seinämät että ajossa kumminkin alkavat falskaamaan.

  25. #3955
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Olen tähän asti teippaillut vanteet Tesan teipillä, mutta nyt kun Trekin maantiekiekot olivat vain 17mm leveät ja teippirulla 25mm teippiä, niin ajattelin kokeilla jotain muuta. Trek myy noihin kiekkoihin valmista tubeless -settiä, vannenauhat ja venat 24€. No ei kun sellaiset sitten kivijalasta ja asennushommiin. Vannenauhat oli sellaista valkoista muovia, mietin että vähän outo ratkaisu mutta ajattelin että kai ne tietää mitä myy.

    No ei kun nauhat kiekoille, venat kiinni ja rengas vanteelle, litkut sisään ja kompuralla poks poks. Ensimmäinen näytti pitävän ilmat hyvin, mutta toisen kanssa ilmat pihisi koko ajan ulos. Renkaat oli yhden kesän ajetut, pohdin että onko tosiaan mennyt noin heikkoon happeen. Täytin sitä uudestaan muutaman kerran, putsasin renkaan reunanauhoja yms. Lopulta litkua alkoi tihkumaan nippelien juuresta, joten tajusin että ne saatanan vannenauhat vuotaa ja kiekot on täynnä litkua... Tällä välin se ekakin oli jo tyhjentynyt. No keväthangella kiekkoja litkusta tyhjentäessäni harmitus oli ihan kohdallaan.

    Loppujen lopuksi se 25mm teippi sopi niihin kiekkoihin ihan mainiosti syvän keskiuran ansiosta. Parin tunnin tuherruksen jälkeen jäi käteen siis 24€ venttiilit...

  26. #3956
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Olen tähän asti teippaillut vanteet Tesan teipillä, mutta nyt kun Trekin maantiekiekot olivat vain 17mm leveät ja teippirulla 25mm teippiä, niin ajattelin kokeilla jotain muuta. Trek myy noihin kiekkoihin valmista tubeless -settiä, vannenauhat ja venat 24€. No ei kun sellaiset sitten kivijalasta ja asennushommiin. Vannenauhat oli sellaista valkoista muovia, mietin että vähän outo ratkaisu mutta ajattelin että kai ne tietää mitä myy.

    No ei kun nauhat kiekoille, venat kiinni ja rengas vanteelle, litkut sisään ja kompuralla poks poks. Ensimmäinen näytti pitävän ilmat hyvin, mutta toisen kanssa ilmat pihisi koko ajan ulos. Renkaat oli yhden kesän ajetut, pohdin että onko tosiaan mennyt noin heikkoon happeen. Täytin sitä uudestaan muutaman kerran, putsasin renkaan reunanauhoja yms. Lopulta litkua alkoi tihkumaan nippelien juuresta, joten tajusin että ne saatanan vannenauhat vuotaa ja kiekot on täynnä litkua... Tällä välin se ekakin oli jo tyhjentynyt. No keväthangella kiekkoja litkusta tyhjentäessäni harmitus oli ihan kohdallaan.

    Loppujen lopuksi se 25mm teippi sopi niihin kiekkoihin ihan mainiosti syvän keskiuran ansiosta. Parin tunnin tuherruksen jälkeen jäi käteen siis 24€ venttiilit...
    Peukku Tämä sopii aiheeseen mainiosti. Voin kuvitella sen ilon tunteen, jonka tuosta äheltämisestä sai. Tietysti kaikki ajokamat olivat jo päällä ja kaverit odottivat lenkille lähtöä.

  27. #3957
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Virallinen vastaus olisi standardin mukaiset (tai selvästi lähempänä standardia olevat) kehät ja/tai renkaat. Tuollaisesta yhdistelmästä ei saa ulosmitattua parhaita ominaisuuksia, kun leveää rengasta olisi tarkoitus ajaa matalilla paineilla ja kehän leveys mahdollistaisi sen. Jos rengas ei pysy kehällä ilman reilua painetta, se ei todennäköisesti pysy kehällä ajossa asianmukaisella paineella.

    Purkkavirityksenä lisää teippiä, jotta päästään tilanteeseen jossa rengas pysyy hyllyllä paineetta.
    Jouduin teippiä lisäämään kierroksen. Nyt nousi käsipumpulla. Tuo 25mm sisälevys 2,6" renkaille vähän epäilytti, mutta testilenkki meni ainkin mukavasti. (Mavicilla crossmaxit sisäleveydeltään 22mm ja suositus 1,4"´-2,5".hämmäsytynyt hymiö tähän) Jännä että nuo uudet 2,6" - rullaavat niin paljon paremmin kuin vanhat 2,35" nobbinicit.

    Sama ongelma toistuu kombossa DT swiss pr 1400, 18mm sisäleveydellä ja maxxixen mudwrestler 33mm. Ei tahdo pysyä rengas hyllyllä, jos paineet laskevat. Eikä nouse kuin huoltoasemalla. Täytynee laittaa tehdasteipin päälle lisää teippiä.

  28. #3958
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti minä ite
    ...Magic Milk on paska litku...tjsp.
    Mun pitää nyt pehmentää lausuntoani

    Ihan kelvollista ja toimivaa tuo on. Kolme rengasparia puuhasteltu tuolla ja 66% litkutuksista onnistuneet ja se puuttuva 33% koskee toivotonta reikäkylkistä loppuun ajettua ISP-paria. Niissäkin ilmat pysyi puoli vuorokautta.

    Pakkasillakin litku pysyi sulana ja oli renkaita vaihtaessa ihan juoksevaa ja helppo huuhdella pois.


  29. #3959
    vanteilla merkitystä tänään roval controll vanteille(sisäleveys 21mm) kumeksia laittaessa hermot meinasi mennä kun ei nouse rengas ylös,onneksi loppujen lopuksi onnistui.viikko takaperin mavic vanteille (26mm sisäleveys) uusien kumien laitto kivutonta samoin nextie vanteille ei ongelmia.(sisäleveys 26mm).mavic ja nextie vanteet jotenkin tasaisempia sisäpinnoiltaan verrattuna rovaliin.voisi auttaa kun teippaisi rovalin keskiuraa "ylöspäin".samat välineet käytössä työtä tehtäessä.myös litkun laittolla merkitystä ainakin roval vanteille piti laittaa litkut samantien kuin rengas.mavic ja nextie vanteet nousivat ylös ilman litkujakin.

  30. #3960
    Liittynyt
    03/2018
    Viestit
    251
    Nyt on ongelma saada tubeless rengas pois vanteelta. Googletuksilla löytyi selloiset ohjeet, että sain vetämällä kiekkoa ja seisomalla kiekon päällä toisen puolen auki, mutta toinen ei lähde mitenkään edes samalla tekniikalla.

    25c vanteet ja ISP Evo 2.6" Magic Milkillä...

    Mites saan toisenkin puolen irti?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •