GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 76 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 126 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #2251
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    154
    Canyonin nykyiset aerocockpitit H31/H36 maksavat varaosina sopivat: 399,95€

    https://www.canyon.com/en-fi/accesso...open=&id=61696

    Mikähän mahtaa olla tuon uuden hinta jos tarvitsisi uusia?

  2. #2252
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti carp Katso viesti
    Canyonin nykyiset aerocockpitit H31/H36 maksavat varaosina sopivat: 399,95€
    Piristävästi samassa sydänkohtausvaaraa aiheuttavassa hintaluokassa kuin Ritcheyn WCS-cuitustonga/stemmi-yhdistelmät. Tosin ei niitä taida saada Canyonin "rakastettavalle" kaulaputkikoolle 1-1/4"
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #2253
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Mun mielestä uusi Canyon on hyvän näköinen laitos, ja kelpaisi omaan kalustoon hyvin.

  4. #2254
    Samaa mieltä. Ihme ruikutusta, että keksitään ongelma johon muka ratkaisu. Ainakin tässä vaiheessa, myyntiluvut sitten myöhemmin kertovat onko toi hyvä idea.

  5. #2255
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #2256
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Nämä vaan paranee

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #2257
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Täsmälleen samaan lopputulokseen pääsisi vähän pidemmällä emäputkella ja/tai stemmillä, jossa on nousua...
    Myös melkein yhtä rumaan.. Jos siis pitää välttämättä saada se tanko satulan korkeudelle stemmi slämmättynä. Toi on vissiin tänään esitelty Salsan uusi Journeyman.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #2258
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    ^ Joissain kuvissa tuo Journeyman näyttää ihan normaalilta (tai siis niin normaalilta kuin droppitangollinen maastopyörän runko voi näyttää). Onko tuo joku XL koko?

  9. #2259
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260

  10. #2260
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Cyclingtipsin toimittaja vertaa Grailin tangon yläosan tärinänsuodatusta tuplatankonauhaan, jota varsin yleisesti käytetään esim. Roubaixin mukuloilla ajettaessa. Äkikseltään arvioituna nauha saattaa olla aavistuksen halvempi, nätimpi ja toimivampi ratkaisu.

    https://cyclingtips.com/2018/03/cany...t-ride-review/

  11. #2261
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Redshiftin joustostem lisää painoa saman verran (hieman yli 100 g) kuin Canyonin Hoover tanko. Näyttää paremmalta ja suodattaa tärinää myös alaotteella.
    http://www.gravelcyclist.com/bicycle...inimize-bumps/

  12. #2262
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Siirretään tämä tänne, kun kuuluu aiheeseen. Fairlightilta tulossa uutta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #2263
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    ^Maastogrinder! Hopen kiekot lienee 650b? 2,4" leveällä renkaalla ajetaan jo todella heikkokuntoista soratietä ja polullakin reippaasti. Jos hankkisi 700c kiekot 40mm gravelmunkeilla ja 650b kiekot 2,4" maastokumeilla ja samoille vanteille talveksi ISP LiteSkin Evot, voisi Secan hoitaa sekä grinderin että maasturin tehtävät. Samaan kauppaan vielä Fairlight Strael 2.0, niin allekirjoittaneen ajotarpeet tulisi pitkälle katetuksi kahdella maukkaalla teräshepalla! Vaikuttaa erittäin kiinnostavalta!

  14. #2264
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Ai niin, välityspolitiikka saattaa nousta esteeksi maasto- ja sorapyörän yhdistämiselle. Maastossa toimii 34+10-42, soratiellä joku 42+10-42. Eturatasta ei kyllä jaksa vaihtaa yhtenään.

  15. #2265
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463


    Koska tää näköjään menee monsteriketjuksi, niin pääsee spämmään kuvan omasta kihnuttimesta, jonka väkersin viime syksynä piruuttaan. Maastossa meno on syvältä, kun röllipolulla ei kyllä viitsi keulaa alaotteelta repiä ylös.

    Kesällä saatan litkuttaa tuohon 43 mm panaracerit alle.

    Ja sitten muuttaa takaisin orkkikseksi.
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  16. #2266
    NS RAG+ on nyt lähinnä omaa ajatus tän genren pyörästä
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod160389
    142x12 perä niin siihen löytyis omasta takaa ne 27.5 kiekotkin että vois tota puolta koittaa. Harmi ettei noita maantiekahvoja taida saada 12-vaihteisena.
    Tollanen tohon hintaan siroilla teräsputkilla niin ostonappi olis jo pohjassa.

  17. #2267
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Ai niin, välityspolitiikka saattaa nousta esteeksi maasto- ja sorapyörän yhdistämiselle. Maastossa toimii 34+10-42, soratiellä joku 42+10-42. Eturatasta ei kyllä jaksa vaihtaa yhtenään.
    Jos tällaisia tarpeita nousee pyöräilijöiden keskuudessa enemmänkin, niin ennustan että joku vielä keksii tähän ratkaisun. Esimerkiksi sellaisen jossa kammissa on kiinni kaksi eturatasta joiden välillä ketjua voi vaihtaa vaikka painamalla jotain vipua joka on kiinnitetty ohjaustankoon

  18. #2268
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Jos tällaisia tarpeita nousee pyöräilijöiden keskuudessa enemmänkin, niin ennustan että joku vielä keksii tähän ratkaisun. Esimerkiksi sellaisen jossa kammissa on kiinni kaksi eturatasta joiden välillä ketjua voi vaihtaa vaikka painamalla jotain vipua joka on kiinnitetty ohjaustankoon
    Heh, olen tainnut tuollaisen jossain nähdäkin. Maastoisemmassa menossa nykyiset 2x11-maantiesysteemit antavat ketjun elää turhan paljon. Ainakin Ultegra 2x11 kolisee ja hakkaa takahaarukkaa urakalla, kun ajaa polkua tai laskettelee vapaalla röykkyistä mäkeä. Miksi nykyisistä kahden eturattaan maantiesarjoista ei ole "maastoversiota" jäykemmällä takavaihtajan jousella?

  19. #2269
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Just päivitin 1x11-systeemiini uuden Ultegran R8000-sarjan takavaihtajan ja se on mun mielestä mukavan napakka noin maantievaihtajaksi. Toista maata kuin löysä ja myös lopulta ystävällisesti kyrvähtänyt 6800-sarjalainen, jonka voi tavattaessa heittää esim. mereen
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #2270
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^ Just päivitin 1x11-systeemiini uuden Ultegran R8000-sarjan takavaihtajan ja se on mun mielestä mukavan napakka noin maantievaihtajaksi. Toista maata kuin löysä ja myös lopulta ystävällisesti kyrvähtänyt 6800-sarjalainen, jonka voi tavattaessa heittää esim. mereen
    Ai noissa on eroa. Tuohan voisi auttaa tumpeloa pitämään ketjun poissa pikkurattaan ja rungon välistä kahden rattaaan systeemissä.

  21. #2271
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ai noissa on eroa. Tuohan voisi auttaa tumpeloa pitämään ketjun poissa pikkurattaan ja rungon välistä kahden rattaaan systeemissä.
    Kyllä. Ei tosin mitään tieteellistä faktaa aiheesta.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #2272
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Ööh tota 6800-sarjalaisen takavaihtajan jousta voi kiristää. Laittaa vaan jousen toiseen reikään niin ei ole enää yhtä löysä. Netissä ohjevideot ja kaikki. Eihän se siitä kytkinvaihtajaa tee, mutta kannattaisi perehtyä ennen kuin haukkuu.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  23. #2273
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Ööh tota 6800-sarjalaisen takavaihtajan jousta voi kiristää. Laittaa vaan jousen toiseen reikään niin ei ole enää yhtä löysä. Netissä ohjevideot ja kaikki. Eihän se siitä kytkinvaihtajaa tee, mutta kannattaisi perehtyä ennen kuin haukkuu.
    Tuleekohan tuo sitten pelkästä jousesta? Kai noissa voi muuttua vipusuhteetkin.

    Mietin, että mitenhän tuo 6800 toimii iso/iso setillä jos jousta kiristää? Alkaako syödä rattaita ja kasvaako vastus? Sen vuoksi noissa varmaankin on se säätä, että maantiellä vaihtajan rajoilla mennessä pitää käyttää sitä löysempää asentoa.

  24. #2274
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Ööh tota 6800-sarjalaisen takavaihtajan jousta voi kiristää. Laittaa vaan jousen toiseen reikään niin ei ole enää yhtä löysä. Netissä ohjevideot ja kaikki. Eihän se siitä kytkinvaihtajaa tee, mutta kannattaisi perehtyä ennen kuin haukkuu.
    Tämän kun olisin tiennyt niin olisin rikas (?)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #2275
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Yksi tapa on laittaa maastovaihtaja, maantiekahvat ja väliin shiftmate joka muuttaa vetosuhteen oikeaksi

    http://www.jtekengineering.com/shiftmate/shiftmate-8a/

    Itsellä käytössä 10-vaihteisen XT:n ja ultegran välissä tuo 6 versio, tuntuu toimivan hyvin

    Sama palikka toisinpäin mahdollistaa maantievaihtajan käytön maastoliipasimilla jos suoraa tankoa haluaa käyttää


    Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

  26. #2276
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^ Myös wolftoothilla on tuote samaan käyttöön: https://www.wolftoothcomponents.com/...roducts/tanpan . Eli aika pienellä panostuksella saa kytkimellisen vaihtajan kiinni.

  27. #2277
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Sramillahan tämä on ollut arkipäivää jo vuosia, eli maantiekahvojen kanssa voi käyttää mitä tahansa EXACT ACTUATION -takavaihtajaa, toisaalta toi Clutch löytyy myös road puolelta, eli ainakin Apex1, Rival 1 ja Force 1 vaihtajista löytyy tuo Clutch joka pitää ketjun kireällä. Toki siihen voi lyödä kiinni myös sopivan maastovaihtajan, esim. GX 1x11 -vaihtaja saattaisi olla ihan passeli.

    En ole siis itse käyttänyt tuollaista clutch vaihtajaa koskaan etuvaihtajan kanssa, mutta olettaisin että se toimii sinäkin ok - vai voiko olla, että tuo kiristää ketjua liikaa jolloin etuvaihtaja ei enää toimi oikein?
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  28. #2278
    2014-2015 Kona Rovessa oli 2x ja kytkimellinen Sram X9 takavaihtaja (muut osat Apexia). Ainakin omassani oli jatkuvasti kremppaa etuvaihtajan kanssa mutta en uskalla sitä tällä kokemuksella laittaa vielä kytkimen piikkiin. Varmaan muitakin ko. pyörän omistaneita löytyy kommentoimaan?

  29. #2279
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    2014-2015 Kona Rovessa oli 2x ja kytkimellinen Sram X9 takavaihtaja (muut osat Apexia). Ainakin omassani oli jatkuvasti kremppaa etuvaihtajan kanssa mutta en uskalla sitä tällä kokemuksella laittaa vielä kytkimen piikkiin. Varmaan muitakin ko. pyörän omistaneita löytyy kommentoimaan?
    Se etuvaihtajan kremppaaminen johtuu itse apex sarjasta ja etenkin siitä etuvaihtajasta ja etuvaihtajan toimintatavasta.
    Uusilla vaijereilla ja puhtaana toimii hyvin.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  30. #2280
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Siirretään tämä tänne, kun kuuluu aiheeseen. Fairlightilta tulossa uutta.
    Täähän vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Oli alunperin tarkoitus hommata Longituden rinnalle jotain nopeampaan etenemiseen soveltuvaa, mutta tällä voisi hoitaa osan Longituden ajoistakin. Fairlightin Instagrammin vastauksien mukaan geometria aika lähellä Straelia, 68 mm keskiö, rengastila 650b 2.4'' / 700 50mm. Ensi viikolla tulossa lisätietoa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •