Alkujaan tämän lähetti
Isä nitro
MUTTA. Aina silloin tällöin käyn antamassa suolakylvyn pyörälleni pohjoisella baanalla ihan tarkkaillakseni menoa. Olen havainnut, että hyvilläkin ajokeleillä eipä siellä ainakaan töihin menevää tai tulevaa liikennettä näy. Itse asiassa siellä on todella hiljaista ja tuhmia saisi huudella vapaasti ilman että kukaan tulisi sanomaan, että pidäpä pienempää ääntä. Tilanne toki muuttuu kun kevät tulee, mutta nyt puhutaankin talvipyöräilystä.
Olen kiinnittänyt huomiota ihan samaan asiaan yleisemminkin ja mun näppituntuma onkin se, että sitä mukaa kun suolattavien kelvien määrä Hesassa on lisääntynyt, on talvipyöräiljöiden määrä vähentynyt.
Rantaradan varttakin alettiin alkutalvesta hoitaa suolaamalla, mutta siis ilman harjausta. Laitoin instagramin (!) kautta Staralle palautetta ja yllättäen pian sen jälkeen suolaaminen lopetettiin ja suurimman osan talvea radanvarsikelviä on vain aurattu ja onkin aurattu poikkeuksellisen huolella. Kaikkein yllättävintä on se, että sitä ei myöskään ole sepelöity ja se onkin ollut todella hyvässä kunnossa lähes koko talven siitä eteenpäin, kun suolaaminen lopetettiin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit