Itsellä käytössä Alpkitin bomber, ei niin komeassa projektissa
Flarea reippaampi 45 astetta
https://www.alpkit.com/products/love-mud-bomber
Parin kuukauden talvikäytössä tuntunut varsin pätevältä
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
Itsellä käytössä Alpkitin bomber, ei niin komeassa projektissa
Flarea reippaampi 45 astetta
https://www.alpkit.com/products/love-mud-bomber
Parin kuukauden talvikäytössä tuntunut varsin pätevältä
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
JK- muokkasi tätä : 27.02.2018 at 16.53
Tiet kuivuu... projekti valmistuu.
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Ei olisi enää paljosta kiinni plussan saaminen ajokuntoon. Pitää yrittää viikonloppuna päästä ajamaan ensimmäistä kertaa.![]()
Projektin päällä pääsi nyt jo istumaan. Hyvältä tuntui sen 5-10 minuuttia, mitä pyörittelin, mutta asento näyttää kuvassa jotenkin "vaikealta". Satulasta stongaan on tuossa noin 590-595, kun Bianchissa ja Cannondalessa mulla on 605-515 mm. Miltä näyttää teidän silmin, onko ahdas?
![]()
10k-kerhon jäsen
Jokin siinä ei stemmaa, ja toisaalla sain jo palautetta, että oikein mikään ei stemmaa![]()
Pitää mennä uudestaan ja mitata itse - nämä eivät voi olla samoja mittoja joita annoin heille Bianchin perusteella. Siinä asento on aika tavalla erilainen.
10k-kerhon jäsen
Taitaa olla niin että yksi mittaa näin, toinen noin, bike fit gurut kukin omalla tavallaan ja minä - ja kenties jotkut toisetkin - joka kerta hieman erilaiset tulokset saaden.
Toinen vaihtoehto voisikin olla että menet sen Bianchin kanssa ja laitatat sen samaan mittauspukkiin. Mutta teetpä miten tahansa, kannattaa varmasti varata aikaa oikealle dynaamiselle (tai mikä sana lieneekään käytössä) sovitukselle; muistetaanhan prokuskienkin kohdalla aina mainita että vaikka varapyörän mitat ovat millilleen samat, ei pyörä silti tunnu istuvan yhtä hyvin - ja jos mitat eivät tunnu oikeilta, ne eivät myöskään ole oikein vaikka ne kuinka olisivat samat!
PS Mulla on maantiefillarin kanssa sellainen sopimus että minä en aja enkä edes nouse satulaan kuin ajovaatteissa ja se ei puolestaan jätä minua tien päälle. Sopimus on pitänyt kohta yli kymmenen vuotta...
Kokeilen laskea satulaa, nostaa tankoa ja pidemmällä stemmillä.
PS. Sulla on hyvä diili. Jos istuisin selkään vain ajovarusteissa, lopettaisiko fillari sisurien puhkomisen varakumien loppuessa ja pinnojen katkomisen? Pitää neuvotella.
Tuon suuntaisia ajatuksia tuli tuosta kuvasta noiden hienosäätöjen osalta, tankoa vois myös hitusen pyöräyttää kahvojen noston säädöksi.
Hieman etuviistosta otettu kuva liioittelee, tiivistää tunnelmaa, kuten myös kuskin asu.
Kahvat on tuossa liian alhaalla, kun halusin alaotteelle paremman kulman. Jos pidennän ohjaamoa, pitää näitä molempia säätää vastaavasti.
Kuskin asu just hyvä. Välitykset vaan kiinteeksi ja pinnakorttia takakiekkoon
Ei vaan ranteiden asento kielii tosiaan säädön tarpeesta? En osaa enkä edes teeskentele tietäväni mutta tuskin pitkiä pätkiä voi ajaa noin?
Ja naapurilla komia rutsi siinä tulossa!![]()
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Laittelempa vaikka tänne. Ostin 27.2 käyttämättömän Scorpion Euscorpius rungon sekä Shimanon R500 vannesetin reeneihin. Mulla on yhet PZ-racing tuubikiekot kovempaan menoon, mutta ei mennä sinne asti vielä. Tori.fi sivuilta löytyi tuon rungon lisäksi halvat Ultegra 6800 vaihtajat sekä kiinalaiset jarru- ja vaihdevivut tempopyörään.
Eilen tuli 52t eturatas, vaijerit sekä uus momenttiavain, aattelin ottaa kulutustavarat kotimaisista liikkeistä ja keskiö tulikin jo asennettua, emäputken laakeria vielä odottelen ja ketjut hommaan sitten kun saan pakan kotiin. Melko halpaa huvia tällasen pyörän rakentaminen, noin 700 euroo menny ja se käsittää lähes kaikki osat. Toivottavasti ei ihan paskaa oo tullu tilattua, tähän mennessä tulleet tavarat olleet laadukkaan oloisia. Jonkin asteinen tavoite on saada tämä laitos kesäksi ajoon.
rentoratsastaja muokkasi tätä : 15.03.2018 at 18.50
Huomaa myös aerodynaamiseksi ajeltu päälaki. Huomenna vielä parturikeikka, niin sen jälkeen on ilmanvastuskerroin olematon!
Tuo ei ehkä ole paras tanko, se vain sattui olemaan vapaana. En kauheasti pidä alaotteen kulmista, pyöreä olisi parempi. Noinkohan sitä pitäisi vielä vaihtaa sekin...
10k-kerhon jäsen
Onko satula asetettu keskiöön nähden paikalleen? Satulakulma lienee eri kuin bianchissa?
Ei löydy tuollaista tavarahyllyä taustaksi täältä susirajan takaa...
Onko tuo Cervelo vaakasuorassa?. Usein harjoitusvastuksessa etukiekko on alempana kuin takakiekko ja kun satulan laittaa tuossa tilanteessa vaakasuoraan niin ajoasento on heti pielessä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haen Cervelon tänään kotiin ja säädän itse viikonloppuna.
Mulla on riittänyt tässä projektia uuden maasturin kanssa myös. On se hauska, kun valmista pyörää ei voi ottaa heti ajoon, vaan heti haluaa nysvätä yhtä ja toista.
Vaihdan siihen jarrut, takarenkaan, otan sisurit pois ja vaihdan litkut tilalle. Lisäksi siirsin heti kättelyssä spacerit stemmin alta sen päälle, kun emäputki on aika korkea. Lisäksi vahasin jo rungon ja tilasin polkimet jotka ovat vielä saapumatta. Satulan saatan myös vaihtaa. Vakiosatula on melkoisen paksu ja pehmeä sen jälkeen, kun on tottunut pelkkää kuitua olevaan penkkiin.
^ sama tilanne itselläni tuon nysväämisen kanssa. Eilen tuli haettua uusi Cervelo S3 ja siihen pitäisi vaihtaa keskiölaakeri jotta saan Quarqin tehokammet sopimaan. Tuli ostettua joskus Quarq 30mm akselilla kun olisi kannattanut ostaa 24mm akselilla, olisi välttynyt nysväämiseltä tuossa asiassa.
Sent from my iPad using Tapatalk
fiberillä ihan mielenkiintoinen projekti. Eli olet tekemässä aika-ajopyörästä aero-maantiepyörää. Kulmat on varmasti erilaiset kuin Bianchissa.
Meinasin laittaa oman aika-ajopyörän myyntiin, mutta pitäisiköhän ensin kokeilla tuunausta fiberin viittomalla tiellä. Hmmm.![]()
Säkylän triathlonissa näin muutama vuosi sitten maastopyörästä tehdyn triathlonpyörän. Eli kaiken näköisiä luomuksia niitä näkee kun ei ole väliä minkälaista kalustoa on kun pääasia on että pääsee lajia harrastamaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
Joo teen, tai varmaan triathlonpyörä on tällaselle nössölle parempi määritelmä. Hommaan nuo maantiepyörän vivut ja tangon kun sopivalla hinnalla jostain löydän. Ei kai tää nyt niin innovatiivista ole, sitä tehään mihin on varaa.
Kirjanmerkit