HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 102 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 52 92 100 101 102 103 104 112 152 202 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.031 - 3.060 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

Taas on ollut liikaa kiireitä. Tämän rastin sentään kerkesin hakemaan. Marjatta-koulu. Rasti 1271.

Uudessa kokeilin arkkitehtuurivalokuvausta.
    casanova muokkasi tätä : 04.03.2018 at 22.26 Syy: karttalinkki, tiedot, 75

Uudelle rastille ja casanovan kierolle huumorintajulle

Mitä mä en nyt ymmärrä?

Aiempaan kommentointiin viitaten, mua ei ainakaan yhtään häiritse pieni höpöttely rastien välissä. Kunhan rasteja edelleen haetaan, eikä pelkästään turista foorumilla. Niin ja se Pohjoisbaanan betoniseinän rastikin löytyi omia hämäriä muistikuvia miettien, ei minkään puolittaisen vihjeen perusteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Mitä mä en nyt ymmärrä?
    Mitä ilmeisimmin sitä että minua todella nauratti ääneen tekemäsi rastivalinta. Pidin siis ihan oikeasti huumorintajuasi hyvällä tavalla kierona. Mutta ehkä erehdyin ja uudella rastilla ei ollut kerrassaan mitään ajatuksellista yhteyttä edelliseen vaan rastiksi yksinkertaisesti sattui tällä kertaa tulemaan tuommoinen rakennus?

Juurta jaksain selitettynä: edellinen rasti oli siis Marjatta-koulu joka on erityiskoulu jossa seurataan Steiner-pedagogiikan periaatteita. Myös koulurakennuksessa on pyritty noudattamaan Steinerin oppeja. Tällaisesta "antroposofisesta arkkitehtuurista" on joskus ei niin vähänkään karrikoiden sanottu että sen tärkein sääntö kuuluu "Ei ainuttakaan suoraa kulmaa!". Se ei ehkä ihan pidä paikkansa mutta siihen kieltämättä kuuluu keskeisesti se että rakennuksessa tulee olla monenlaisia, eläviä ja luonnollisia muotoja ja että tiukkaa säännöllisyyttä ja yksi-ilmeisyyttä tulee välttää. Joten kun seurava rasti on melko tyylipuhdas "modernistinen" toimistotalo joka on korostuneesti pelkkää suoraa kulmaa, niin onhan se verrattoman hauskasti keksitty!

Aiempaan kommentointiin viitaten, mua ei ainakaan yhtään häiritse pieni höpöttely rastien välissä. Kunhan rasteja edelleen haetaan, eikä pelkästään turista foorumilla. Niin ja se Pohjoisbaanan betoniseinän rastikin löytyi omia hämäriä muistikuvia miettien, ei minkään puolittaisen vihjeen perusteella.
    En epäillytkään että olisit tarvinnut (tai että kukaan muukaan olisi tarvinnut) minun puolittaista vihjettäni. Ajattelin vain ääneen että (minun itseni) pitää olla tarkkana etten vastaisuudessa edes vahingossa möläytä jotain joka paljastaa rastin sijainnin.

Ei ole varmasti jäänyt keneltäkään huomaamatta että tykkään sekä etukäteis- kuin jälkikäteishöpöttelyistä, niin omistani kuin muiden. Olen sitä mieltä että vaikka ne eivät ymmärrettävästi aina kaikkia kiinnosta, niiden ei pitäisi heikentää ketjun seurattavuutta tai vähentää kenenkään innostusta rastien hakemiseen. Jos kuitenkin joku kokee asian toisin, voin vallan hyvin pitää (ainakin etukäteen) turpani kiinni (kuten lupasin).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Mitä ilmeisimmin sitä että minua todella nauratti ääneen tekemäsi rastivalinta. Pidin siis ihan oikeasti huumorintajuasi hyvällä tavalla kierona. Mutta ehkä erehdyin ja uudella rastilla ei ollut kerrassaan mitään ajatuksellista yhteyttä edelliseen vaan rastiksi yksinkertaisesti sattui tällä kertaa tulemaan tuommoinen rakennus?

Juurta jaksain selitettynä: edellinen rasti oli siis Marjatta-koulu joka on erityiskoulu jossa seurataan Steiner-pedagogiikan periaatteita. Myös koulurakennuksessa on pyritty noudattamaan Steinerin oppeja. Tällaisesta "antroposofisesta arkkitehtuurista" on joskus ei niin vähänkään karrikoiden sanottu että sen tärkein sääntö kuuluu "Ei ainuttakaan suoraa kulmaa!". Se ei ehkä ihan pidä paikkansa mutta siihen kieltämättä kuuluu keskeisesti se että rakennuksessa tulee olla monenlaisia, eläviä ja luonnollisia muotoja ja että tiukkaa säännöllisyyttä ja yksi-ilmeisyyttä tulee välttää. Joten kun seurava rasti on melko tyylipuhdas "modernistinen" toimistotalo joka on korostuneesti pelkkää suoraa kulmaa, niin onhan se verrattoman hauskasti keksitty!
    Olen usein yrittänyt löytää rastiksi jotain, mikä joko jatkaa edellisen rastin teemaa tai ottaa muutoin siihen kantaa. Marjatta-kouluun liittyen ei mielessä ollut mitään erityistä. Rastiksi oli harkinnassa eräs toinen kohde, jota on ollut tarkoitus käyttää jo pitkän aikaa. Se ei nyt vain yllättäen ollutkaan mahdollista - näin salaperäisesti ilmaistuna. Tämä uusi valikoitui paluumatkalla sillä ajatuksella, että otetaanpa sitten joku valokuvauksellinen arkkitehtuurikohde kuvaan. Kieltämättä kontrasti edelliseen rakennukseen on huomattava.

Eilisiltaisen pettymyksen - jäin Vantaan kuvarasteissa toiseksi - pikaiseen poispyyhkimiseen tarjoutui mainio tilaisuus, kun pääsin ajamaan jo päiväsaikaan. Tuollaisen ajalleen tyypillistä arkkitehtuuria edustavan anonyymin pienteollisuustalon voi kuvitella löytävänsä miltei miltä tahansa vanhalta teollisuusalueelta, Pitäjänmäeltä, Konalasta, Lauttasaaresta, Herttoniemestä, miksei Vallilastakin.

Talon kuvasta ilmenevä kulmikas muoto antoi uskoa siihen että se olisi varsin helppo löytää satelliittikuvasta ja miltei heti tärppäsikin: rasti 1272 löytyi Höyläämötien päästä, kalliolta aivan Vihdintien vieressä. Kuva Karvaamopolulta:

Ilmakuvassa vuodelta 1964 kallio on vielä rakentamaton:

Simo Ristan vuonna 1970 ottamassa Helsingin kaupunginmuseon kokoelmista löytyvässä kuvassa se jo näkyy Höyläämötien päässä:

Seuraava rasti on joko vaikea tai helppo tai jotain siltä väliltä. (Vain kaksi on varmaa: joku sen hakee ja kuva ei ole näin onnettoman huono.)

Rasti 1273. Siniset ikkunanpokat ja pesubetonipinta paljastuivat SPR:n Veripalveluksi. Sijainti Kivihaassa, tuossa Haagan kummajaisessa. Olen tainnut kerran aikaisemmin eksyä Kivihakaan fillarilla ja siltä lenkiltä lienee jäänyt hämärä muistikuva Veripalvelusta. Muita palveluita alueella ei taida juuri olla.

Uudessakin on betonia ja sinisiä ikkunanpokia ynnä vahvempia aineita.
    casanova muokkasi tätä : 07.03.2018 at 23.59 Syy: karttalinkki, tiedot, 76

Tekninen tila Ogelin tekojääradalta Rasti 1274

Uusi

Rasti 1275 oli Suutarilantie kiertoliittymä Riimusauvantien kohdalla.

Vantaanjoen ja pääradan välinen osa Helsinkiä on mulle jäänyt hahmottumatta, kaikkialla on vähän samannäköistä ja enimmäkseen tasaista. Sen eri kaupunginosien luonnetta en ole onnistunut hahmottamaan sen paremmin kuin että Siltamäessä, Suutarilassa ja Tapulikaupungissa on kerrostaloja. Alueen päätietkään eivät mulla ole oikein hallussa, vaikkei niitä taida olla oikeastaan kuin Suutarilantie ja Tapaninkyläntie. Jos mä vähänkin poikkean niiltä ja palaan sitten takaisin, voi käydä niin että ajan väärään suuntaan tai luulen olevani toisella vaikka olenkin toisella. Sen takia kuvarastin kiertoliittymä (jonka tunnistin kivistä ja puista) olikin tuttu: viime viikolla huomasin juuri siinä ajaneeni täyden ympyrän...

Muuten: jos aihe kiinnostaa, tämä kiertoliittymä ja sen rakenteelliset ratkaisut ovat tarkastelun kohteena insinööri (AMK) Sauli Sarjamon Metropolia Ammattikorkeakoululle tekemässä maanmittaustekniikan koulutusohjelman insinöörityössä "Kiertoliittymien suunnittelu pyöräliikennettä painottaen".

"Rakenteellisen ratkaisun ansiosta kiertotilasta poistuvat henkilöautot ovat ajolinjoiltaan selvästi kääntyviä. Ratkaisun tavoitteena on rakenteiden avulla viestittää kiertotilasta poistuvalle ajoneuvon kuljettajalle, että tämä on kääntyvä ja väistämisvelvollinen pyörätien jatkeelle saapuvaan pyöräilijään nähden. Tämän lisäksi jyrkemmän poistumisgeometrian tavoitteena on hillitä kiertotilasta poistuvien ajoneuvojen nopeuksia ennen pyöräilijöiden ylityspaikkaa. Pyöräilijän ja autoilijan välisen vuorovaikutuksen kannalta on tärkeää, että autoilijan nopeus sovitetaan samalle tasolle pyöräilijän kanssa kohtaamistilanteessa. Näin rakenteellisen ratkaisun antama informaatio tukee väistämissääntöjä, jolloin kuljettaja saa yhdenmukaista taktista informaatiota liikenneympäristöstä. Informaation yhdenmukaisuus pienentää riskiä väärinymmärrykselle, ja sovitettu ajonopeus antaa mahdollisuuden kommunikoida pyöräilijän kanssa, jolloin kuljettajalla on parempi valmius väistää ajorataa ylittävää pyöräilijää."

Uudessa rastissa haetaan hyvinkin mielenkiintoista rakenteellista ratkaisua:

...Vantaanjoen ja pääradan välinen osa Helsinkiä on mulle jäänyt hahmottumatta, kaikkialla on vähän samannäköistä ja enimmäkseen tasaista. Sen eri kaupunginosien luonnetta en ole onnistunut hahmottamaan...
    Tuttu tunne. Muistan skidinä fillaroineeni Ogelista Tiksiin isovanhempien luo aina joko joen vartta tai rataa seuraten. Iän karttuessa tuo välimaasto ei ole hahmottunut yhtään sen paremmin.

Täytyy myöntää, että arvasin häviäväni pelin, kun en heti eilen hakenut rastia. Tänään kolmatta tuntia työmatkafillarointia vei mehut, joten enää ei huvittanut lähteä tuolle suunnalle haahuilemaan. Tunnistin kyllä paikan, koska sattumalta olen muutama vuosi sitten hakenut pojalle potkupyörän kuvassa näkyvän aidan takaa.

Uudesta ei sitten olekaan mitään käsitystä. Välillä hyvä niin.

En vaihda rastikuvaa (sillä siitä pitäisi käydä sangen hyvin ilmi että kuva on otettu nimenomaan eiliselllä lenkillä) mutta koska huomaan että kuvasta tuli juuri sellainen josta en itse aina oikein tykkää laitan vielä toisen jossa näkyy taustaakin sen verran laajemmin että voi edes jotenkin yrittää paikallistaa rastia josta ei muuten ole hajuakaan:

(Jonkun aikaa sitten otettu kuva jäi käyttämättä, kun lenkiltä palattuani huomasi jääneeni jälleen kerran toiseksi.)

StreetView'n avulla ei rastia hevin löydä koska (1) vaikka se näkyy lähimmän kadultakin (kunhan kääntää katsettaan oikeaan aikaan oikeaan suuntaan) ei Googlen kamera-auto jostain syystä ole poikennut sille, ja (2) koska se on ilmestynyt paikalle vasta muutama vuosi kuvausten jälkeen.

Satelliittikuvassa se erottuu hyvinkin selvästi.

Mukavaa, välillä turhauttavalta tuntuvaa ja välillä onnekasta rastinhakua! Ja tietenkin pikkaisen kurjahkosta kelistä huolimatta mukavaa talvipyöräilyä!

Taidetta Vesalan peruskoulun ala-asteen ja yläasteen välissä. Rasti 1276. Kuvavihje teki löytämisestä niin helppoa, että pakkohan tämä oli hakea. Huomasin muuten käyneeni alle sadan metrin päässä tästä hakiessani rastia 1197, mutta silloin huomio kiinnittyi parkkipaikalla ympyrää juosseen ketun touhuihin ja taideteos jäi huomaamatta.

Kaari / Arch / Kulkijan utopia. Taneli Rautiainen & Anssi Pulkkinen 2014. Taidekriitikko minussa on sitä mieltä, että vaikutelma olisi tehokkaampi, jos veistos olisi hieman suurempi. Toteutus on nimittäin mitoiltaan hitusen oikeaa autoliikenteen siltaa pienempi.

Noh, uusi on tällä kertaa tällainen.
    casanova muokkasi tätä : 11.03.2018 at 10.20 Syy: karttalinkki, tiedot, 77

Tarkoittanet tuota jälkimmäistä vihjekuvaa etkä taideteoksen käytännön toteutuksesta vastanneen Betonipallaksen sivuilta nyysimääni pystytyskuvaa? No, vaikka minusta pikkaisen liiankin helppo rasti on parempi kuin itsetarkoituksellisen vaikea - enkä nyt osoita sormella ketään - niin en toki halunnut tehdä tehtävästä liian yksioikoista ja simppeliä. (Vaikka onkin myönnettävä että tehtävä helpottui merkittävästi jos ja kun oivalsi että kyse on taideteoksesta.)

Taideteos on siis nimeltään "Kaari" ja Helsingin kaupungin taidemuseon tilaama: https://www.hamhelsinki.fi/sculpture...li-rautiainen/ - joskin marraskuussa 2014 Vesalan koulun oppilaiden hämmästellessä mikä ihmeellinen sillanpätkä olikaan ilmestynyt heidän koulunsa takana olevalle kalliolle, se kulki vielä nimellä "Kulkijan utopia". Selitys jonka he saivat tekijöiltä kuului muuten: ”Teos on Vesalan yläasteen kalliolle rakennettu sillanpala, fragmentti. Sen voi nähdä keskeneräisenä rakenteena, potentiaalisena uuden syntymisenä tai jäänteenä menneestä. Fragmentti viittaa sillan kokonaisuuteen, mutta jättää arvoitukseksi, mistä silta tulee ja mihin se johtaa. Teoksen kohtaava voi täydentää näkemäänsä omilla toiveillaan ja haaveillaan; määränpään voi jokainen itse päättää. Keskeneräinen silta on metafora jatkuvalle uuden oppimiselle. Opin tie voi johtaa sitä kulkevan kauas, eikä sen kannattelemalla matkalla ole rajoja näkyvissä. Silta sijoittuu Vesalan ala- ja yläasteen välisille kallioille muodostaen yhteyden rakennusten välille. Opin tie johdattaa oppilaat kouluvuosien läpi ja rakentaa pohjan elinikäiselle oppimiselle.”

Uusi rasti ei ole ainakaan edellistä huonompi. Mulla on tänäänkin maastohiihtopäivä, joten osallistun kuvarasteihin tänään vain historiallisella kuvalla:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Tuttu tunne. Muistan skidinä fillaroineeni Ogelista Tiksiin isovanhempien luo aina joko joen vartta tai rataa seuraten. Iän karttuessa tuo välimaasto ei ole hahmottunut yhtään sen paremmin.

Täytyy myöntää, että arvasin häviäväni pelin, kun en heti eilen hakenut rastia. Tänään kolmatta tuntia työmatkafillarointia vei mehut, joten enää ei huvittanut lähteä tuolle suunnalle haahuilemaan. Tunnistin kyllä paikan, koska sattumalta olen muutama vuosi sitten hakenut pojalle potkupyörän kuvassa näkyvän aidan takaa.

Uudesta ei sitten olekaan mitään käsitystä. Välillä hyvä niin.
    Kerrankin oli rasti eli maisema, jonka tunnistin alle sekunnissa!

Vaikka itse olen asunut näillä kulmin sekä skidinä että nyt parikymmentä vuotta aikuisena, hahmottui tämä alue oikeastaan vasta silloin, kun noin v. 2005 HePo tai Stadi tai järjesti kaupunginosapyöräilyn näillä kulmin. Kaipa niitä oli muillakin kulmilla, mutta tähän osallistuin ja kepeästi poljettiin ristiin rastiin aluetta puolen päivän verran.

Jatkakaa vaan, kisakatsomo seuraa.
    10k-kerhon jäsen

Tarkoittanet tuota jälkimmäistä vihjekuvaa etkä taideteoksen käytännön toteutuksesta vastanneen Betonipallaksen sivuilta nyysimääni pystytyskuvaa? --- (Vaikka onkin myönnettävä että tehtävä helpottui merkittävästi jos ja kun oivalsi että kyse on taideteoksesta.)
    Kyllä tuon heti taideteokseksi oivalsi. Uusista kuvista oikeastaan kumpi tahansa riitti paikan hakemiseen.

Taideteos on siis nimeltään "Kaari" ja Helsingin kaupungin taidemuseon tilaama: https://www.hamhelsinki.fi/sculpture...li-rautiainen/ - joskin marraskuussa 2014 Vesalan koulun oppilaiden hämmästellessä mikä ihmeellinen sillanpätkä olikaan ilmestynyt heidän koulunsa takana olevalle kalliolle, se kulki vielä nimellä "Kulkijan utopia". Selitys jonka he saivat tekijöiltä kuului muuten: ”Teos on...."
    Hyvä kun tarkensit. Päivitin tietoihin. Googlailin kyllä yömyöhään tekijöiden nimillä, mutta jostain syystä löysin melko vähän. Ja mitä työn selitykseen tulee, olen yhä vahvemmin sitä mieltä, että ns. nykytaiteilijoiden ei pitäisi yrittää selittää töitään millään tapaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Kerrankin oli rasti eli maisema, jonka tunnistin alle sekunnissa!

Vaikka itse olen asunut näillä kulmin sekä skidinä että nyt parikymmentä vuotta aikuisena, hahmottui tämä alue oikeastaan vasta silloin, kun noin v. 2005 HePo tai Stadi tai järjesti kaupunginosapyöräilyn näillä kulmin. Kaipa niitä oli muillakin kulmilla, mutta tähän osallistuin ja kepeästi poljettiin ristiin rastiin aluetta puolen päivän verran.

Jatkakaa vaan, kisakatsomo seuraa.
    Ehtihän se tuhansia sekunteja olla sinunkin haettavissasi. Niin on tämä uusikin. Äläkä siitä rastikartasta huoli, kyllä sinne täppä saadaan. Minähän taisin luvata ohjeenkin tehdä joku päivä...
    casanova muokkasi tätä : 11.03.2018 at 12.51

Harvoin tänne enää osuu sellaisia, jotka tunnistaisin. Sitten pitäisi vielä olla sopivasti tähdet kohdallaan. Jos tuo olisi juuri nyt avoin rasti, niin menisinkin hakemaan sen. Uusin torni ei kyllä sytytä lamppua omassa majakassani.
    10k-kerhon jäsen

Eihän rastia tarvitse oitis tunnistaa! Kuvarastejahan voi niin halutessaan ja kiinnostuksen puitteissa lähestyä lajina johon kuuluu myös hoksottimien, hakukoneiden ja lähteiden käyttö oman yleistiedon ja paikallistuntemuksen tukemiseksi. Eikä siihen tarvitse uhrata aikaa yhtään enempää kuin haluaa.

Jos osasi päätellä tai arvata tornin vesitorniksi, oli varsin nopea temppu kirjoittaa Duck Duck Gohon (tai muuhun hakukoneeseen jota on tottunut käyttämään) "vanha vesitorni" ja jo ensimmäisten osumien joukosta löysi useitakin kuvia Malmin hautausmaan pohjoispäässä kohoavasta, Selim A. Lindqvistin suunnittelemasta ja vuonna 1939 valmistuneesta vesitornista. Tämä käytöstä poistettu mutta Museoviraston suojeluksessa oleva rakennus oli siis rasti 1277.

Seuraavaan rastiin voitaisiin siirtyä parinkin aasinsillan kautta, mutta mennäänkin sillä selityksellä että "pimeä yllätti". Ottamistani kuvista ei oikein ollut rastikuviksi, eihän tämän pitäisi olla kilpailu siitä kuka onnistuu parhaiten tihrustamaan kuvasta jotain, joten laitan hieman poikkeuksellisesti ns. arkistokuvan:

Tässä vaiheessa lienee paikallaan vihje, että tässä vaiheessa lienee paikallaan vihje.

Mä arvelin syyksi hakemattomuuteen maanantaista lepopäivää, tiistaista vesisadetta ja eilistä jäätyvää sohjokeliä...

Toinen aasinsilloista olisi liittynyt keskusteluun kaupunginosien luonteesta tai niiden puutteesta ja vihjeenä sanoisin että kannattaa miettiä kaupunginosien ja niiden alueiden hyvinkin suurta erilaisuutta eli kysyä itseltään mistä tuollaisia taloja tuollaisilla tonteilla voisi Helsingissä löytyä ja jatkaa siitä itselleen sopivalla tavalla, kuitenkin siten että pääsee ajamaankin

(Toisen aasinsilloista säästän mahdollisesti tarvittavaksi toiseksi vihjeeksi.)

PS Voin minä sen myöntää en ehkä olisi osannut itsekään kuvan perusteella ihan heti ja ensinäkemältä sijoittaa rastia juuri sinne mistä se todellisuudessa löytyy. Eli ehkä olen, ehkä en, tässä yrittänyt hakea pientä vastapainoa parille edelliselle helpohkolle rastille...

SPOILER ALERT!!!

Jos on kyse vain siitä että muilta riennoiltaan tai muualle suuntauneilta lenkeiltään ei ole päässyt hakemaan rastia ja haluaa pitää riman korkealla ja hakea rastin ilman liian selvää ja helppoa lisävihjettä, on ehkä syytä olla lukematta tämän pidemmälle.

SPOILER ALERT!!!

Edellisessa rastissa oltiin eräässä Museoviraston suorittaman inventoinnin mukaan valtakunnallisesti merkittävässä rakennetussa kulttuuriympäristössä, minkä olisin voinut aasinsiltana todeta, sillä niin ollaan tässäkin. Toinen rastikuvan rakennuksista on niin ikään suojeltu aivan kuten Malmin hautausmaan vesitornikin.

Ihan kuin olisin nähnyt tuon (tai vastaavan) jossain... Pakilan - Patolan suunnalla. Pitäisköhän iltalenkillä tarkistaa? Tosin oli tarkoitus lähteä vastatuuleen länteen.

Sanon suoraan ettei kannata - paitsi ihan puhtaasti ajamisen ilosta - ja samalla ihmettelen miten saat Pakilan - Patolan mahtumaan etenkään antamaani lisävihjeeseen.

...ihmettelen miten saat Pakilan - Patolan mahtumaan etenkään antamaani lisävihjeeseen.
    Ai joku vihjekin oli, (katoppa joo) no sitten ei. Pitääpä miettiä uudestaan.

Pakilan - Patolan suunnalta ei varmaan olisi mahdotonta löytää tuontapaisia taloja, mutta sen kuvan mukaan mikä minulla alueesta on, eivät ne siellä noin isoilla tai ainakaan isoina säilyneillä tonteilla ole. Tontit on lohkottu tai on rakennettu rivitalo tai paritalo tai kaksikin.

Mutta jos satut ajamaan siellä päin ja onnistut näkemään rastikuvaa vastaavat vierekkäiset talot (jotka saavat toki olla ihan erinäköisiä) ja nappaat kuvan, myönnän olevani ihan väärässä ja korjaan käsitykseni.

PS Kiva joka tapauksessa että harkitsit aktivoitumista! Olen muuten ainakin kerran yrittänyt houkutella sinua liikkeelle sopivalla rastilla

Mjoo, lueskelin kuvatopicit puolihuolimattomasti läpi samalla kun toisella kädellä kokkailin perheelle päivällistä. Siks meni toi vinkki ensin ohi.

Noh lenkille läksin Hesalaan ja Vantaalaan eikä löytynyt vielä.

Foorumi on täynnä topiceja jotka sopivat puolihuolimattomasti läpi luettaviksi verrattomasti paremmin kuin kuvatopicit eikä perheelle pidä kokkailla päivällistä toisella kädellä!

Mutta pisteet lenkille lähdöstä.

Vihjeenä tai ehkä pikemmin asiaankuuluvana rastikuvauksena voin lisätä että ollaan tavallisen kadun varressa, kelviä ei tuossa ole, mutta ei kuitenkaan olla menty umpikujalle tai kenenkään pihapiiriin.

Onko se niin, että perheelle ei sovi kokkailla toisella kädellä vai niin, että odotelkoot ruokaa sillä aikaa kun isä/äiti käy hakemassa rastin?

Meinasin muuten eilen käydä piruuttani kuvaamassa tämän rastin auton ratin takaa, kun tuolle suunnalle sattui asiaa. Lupaan jossain välissä tällä viikolla ehtiä myös pyörällä, jos kukaan muu ei tunnu tätä löytävän.

...oltiin eräässä Museoviraston suorittaman inventoinnin mukaan valtakunnallisesti merkittävässä rakennetussa kulttuuriympäristössä, minkä olisin voinut aasinsiltana todeta, sillä niin ollaan tässäkin. Toinen rastikuvan rakennuksista on niin ikään suojeltu...
    Minä nyt kävin nuo kaikki läpi enkä siltikään saanut asiaa selville. Johan nyt on

http://www.rky.fi/
    "valitse kunta"
    "kohteeseen sisältyy"
    "ympäristön nykyluonne"

Siitä sen pitäisi lähteä! (Siis jos ei ota tätä lajina jossa kaikkinaisten apuvälineiden ja tietolähteiden käyttö on fuskaamista...)

Kyllä kyllä, tuo ja Museoviraston karttapalvelu sekä StreetView käytössä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •