GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 24 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1266

Aihe: Puhelimen vaihtoa?

Mun Moto4th ollut nyt tasan viikon korjausreissullaan, ekasta se samana päivänä palautui yhtä toimimattomana kuin lähtiessään. Tiijä häntä ollakko nyt huolissaan vai iloissaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Jopotuinen Guest
    Väkipakollisen *kirosanoja tähän* työsuhdevirkapuhelimeni Samsung S4 vaihdoin firman puhelin-officessa uuteen Honor 8 puhelimeen.

Joku meni ja möläytti mulle mun S4 luurista (josta täydet verot säntillisesti vuosittain olen pulittanut), että sehän kuuluu jo roskikseen.
    En koskaan huomannut siinä mitään moitittavaa, mutta silti asia alkoi vaivaamaan. Olen kuitenkin maksanut täydet verot luurista, jonka kuitenkin jätän aina hommista lähtiessä officen pöydälle. Olen muinoin tehnyt 8h työsopparin ja siitä pidän kiinni.

Putiikkimme puhelin-officessa sitten vahvistivat asian siten, halusivat puhelimestani takaisin ainoastaan laturin, niitä kun aina katoaa ja on kysyntää.
    Vanha luuri happanee nyt sitten pöytälaatikossa. Ehkä annan sen Rouvalle, jos hänen älytön Ericson lakkaa toimimasta, tosin Alipappa toimitti juuri uuden 5 € akun.

Itseasiassa toi Rouvan jeesuksen aikainen luuri on kokonsa ja käytettävyytensä puolesta, jopa himoittava.

Kummallista.
    Uudella luurilla voi edelleen tehdä puheluita molempiin suuntiin, sekä iltapäivälehdet ynnä FF kelata kuolettavan tylsissä palavereissa.
    Ei mitään uutta, melkeinpä epäonnistunut hankinta, saman veron perivät edelleen.

Tämä on hyvä. Sillä voi soittaa ja vastata, myös tekstarit liikkuu, ei mitään muuta. Ja yhdellä latauksella, viikko?

Miniä himoittaisi palattava vanhaan luuritekniikkaan, mutta sitä ennen pitäisi hankkia kunnollinen ja kätevä läppäri. Eli haaveeksi on jäänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Eilen olin poitsun kanssa metsässsä retkellä ja otin noin 20 valokuvaa. Kotona yritin niitä katsoa, niin kaikkissa oli vain iso huutomerkki harmaan ruudun keskellä.
    Muistikortti sekosi, uudella toimii hienosti.

Miniä himoittaisi palattava vanhaan luuritekniikkaan, mutta sitä ennen pitäisi hankkia kunnollinen ja kätevä läppäri. Eli haaveeksi on jäänyt.
    Minä pystyin pokkarin ja läppärin avulla vastustamaan älykästä puhelinta melkeimpä kolmen vuoden taakse

Miniä himoittaisi palattava vanhaan luuritekniikkaan
    Uusio-Noksun bansku?

- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Uusio-Noksun bansku?
    Jotenkin vähän meh noi Nokian uudelleenlämmitetyt banaani ja 3310. Jotenkin.. Munatonta. Jos olisi tehty paremmalla maulla ja särmikkäämmin niin tuollaisenhan voisi oikeasti halutakin
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Ui hitto, mulla oli aikoinaan nokian bansku, muistot heräsi mieleen

Banaanipuhelin toimisi pyörälenkillä aika hyvin, jos tulee puheluita. Vastaaminen onnistuu helposti, toisin kuin kosketusnäytöllisillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jotenkin vähän meh noi Nokian uudelleenlämmitetyt banaani ja 3310. Jotenkin.. Munatonta. Jos olisi tehty paremmalla maulla ja särmikkäämmin niin tuollaisenhan voisi oikeasti halutakin
    Jopotuisen Rouvan jeesuksen aikaisessa himottavassa luurissa enempi banaania?

Tollanen iskunkestävä niin on särmiä

Muistaakos väki vielä oman luurihistoriansa? Mulla taitaa olla tällainen kavalkaadi tällä hetkellä:

Ericsson NH97 (NMT)
    Nokia 101 (eka GSM)
    Nokia 2110i
    Nokia 3110
    Nokia 8110 (bansku)
    Nokia 6110

Sitten tuli aika, jolloin oli useampi luuri limittäin käytössä:

Nokia 8110 (zippo)
    Nokia 8210
    Ericsson T39
    Ericsson T380 (näitä mulla oli 4kpl 3kk sisään ja sitten riitti...)
    Ericsson R30(?) (se vedenkestävä hain evä)

Nokia 7650 (eka kameraluuri)
    Nokia 6630

Sitten oli samaan aikaan oli Nokia 9300 ja 8810 (se aika kun Nokia venytti käsitystä miltä luurin piti näyttää...)

2007 menin uuteen firmaan töihin, jossa tehtiin WinMobile/WinPhone - softaa, joten luuritkin vaihtuivat: Useita Mio/HTC/Asus/HP/Motorola - WinMobile-luureja, joista ei ihan kauhean paljoa ollut hyvää sanottavaa :-D

Seuraavaksi alkoi Windows Phone- aika ja luureina olivat mm.

HTC 7
    HTC Touch Pro 2
    Ehkä joku muukin HTC (esim 7500-möhkö) hetkittäin.
    Nokia Lumia 900 (yks parhaista luureista evö)

Taas vaihtui firma ja softat tehtiin/tehdään Android/Omppu - linjastoon, joten:

Sony Xperia Z
    Sony Xperia Z3 (nykyinen luuri)

Ja vaihtoaika olis käsillä. Ehkä Sampan S8 tai tässä kuussa esiteltävä uusi Sony. Ans kattoo.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Vuonna -94 Motorola Micro Tac NMT, siitä saakka sama numero pl. suunta 949. En _todellakaan_ muista kaikkia matkan varrelta.
    Kaar ittelles vaa

MicroTac oli cool... kai vedit ajan mukaisesti sen antennin hampailla ulos, koska olit niin "kiireinen" toisellä kädellä? jotenkin muistan, että väki harrasti tuollaista. Liekö jostain leffasta?

nokia 2110i, 9110, 9250, n900, 6110, 6150, e90,
    erikson jokuperusluuri,
    sony experia,
    samsung s4mini, s6edge
    lg k4 2017 nykyään ja tietysti ollut Mitsubishi mt30 (jota aina luultiin eriksoniksi)
    En todellakaan muista missä järjestyksessä. Ei kovin järkevää sijoittaa rahoja tuohon listaan, mutta siinäpä ne meni.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Onnistuin rikkomaan Moto G:n näytön meneeköhän takuuseen

Jopotuinen Guest
    Banaani on påp? LJL sellaisen myös kuluu saaneen...

Vaan, mullahan onkin banskun HF autolaite jemmassa (tiesin, että vielä jonain päivänä!), sekä asennussetti autossa edelleen paikoillaan: Nysäantenni katolla, telineen ruuvinreiät hanskalokeron aukon kupeessa, sekä muu kaapelointi keskikonsolin uumenissa liittimineen kytkentää vailla. Mikrofonin peilinjuureen joutuu toki uudelleen vetämään lasitiivisteen välissä.

Autoni arvo taisi tuplaantua juuri

Jopotuinen Guest
    Eihän nuita joka vuosi vaihtamaan. Siviilissä taitaa olla kolmas luuri menossa, Lumia 920.
    Rouvalla on edelleen menossa se eka, taitaakin olla jo pitkälti toistakymmentä vuotta jo sekin Eikä se Rouvan luuri ole ihan toi kuvan mukane, sillä kun ei ole kameraa. Mutta jokin saman näköne Z5xxi malli jostain 2000 alkupuolelta.

On vaan ollu tapa käyttää kaikki vanha loppuun ennen uutta, jos se kerta toimii ja tehtävänsä hoitaa.

tempokisu Guest
    ^ sama juttu, ja puhelimen suhteen sun vaimosi kanssa, joku 15 vuotta vanha Nokian pieni puhelin, hyvin toimii ja on kätevä. Toimii myös kovilla pakkasilla ja pysyy siellä ajotakin taskussa.
    Ei kyllä ymmärrä kun tulee noita "osta uusi luuri nyt vain 649euroa". Piruvie semmoista hintaa nyt puhelimesta maksa.
    Kamerat on sitten erikseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Olen kuitenkin maksanut täydet verot luurista, jonka kuitenkin jätän aina hommista lähtiessä officen pöydälle. Olen muinoin tehnyt 8h työsopparin ja siitä pidän kiinni.
    Eihän työnantajan puhelinkojeesta mitään veroja maksella, vaan vapaa-ajan puheluista, jos ta ne maksaa? En kyllä vastaisi enää niihin vähäisiinkään työpuheluihin, jos vähentäisivät jotain palkasta . Itse työpuhelinlaitekin on sellainen käsittämätön viritys, jonka vähäinen äly on pöytäkoneen uumenissa, silloin kun pelaavat yhteen. Onneks asiat hoituu yleensä s-postin tai sisäverkon kautta tai jopa face-to-face.

Omassa käytössä olisin pitänyt vieläkin kiinni vanhasta Lumia 900:sta, ellei siitä olis loppunut WhatsApp-tuki vuodenvaihteessa. Pikku säröt näytössä jne nyt ei niin haitannu. Pari kuukautta nyt koittanu Samppa S8 kans elellä.

Ainoat puhelimet jotka oon särkenyt tai hukannut ovat olleet itse ostettuja ja toisaalta kaikki työnantajan luurit on palautettu ehjinä käyttökauden päätteeksi wtf

Viimeisin puhelinvalinta oli helppo, laajasta valikoimasta se mihin oli kotona eniten valmiiksi latureita...

Laitoin valokuvaketjuun .. joku timanttilasi tilalle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mun Moto4th ollut nyt tasan viikon korjausreissullaan, ekasta se samana päivänä palautui yhtä toimimattomana kuin lähtiessään. Tiijä häntä ollakko nyt huolissaan vai iloissaan.
    Edelleenkin ootan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Koitan muistella luurihistoriaani..

Nokia
    5110
    3210
    6210
    7110
    5210
    5100
    5140
    8910
    8800
    8800 Sirocco

iPhone
    4S
    5S
    6S
    7 (nykyinen)
    -L.

Blackborow Guest
    Mitähän sitä on ollu
    Nokia 5110
    Nokia 6210
    Nokia 5140 tämänkin ostin vaan koska tuo 6210 hajosi viiden? yhteisen vuoden jälkeen
    Nokia E51
    Nokia 5230. Tämä oli ihan kamala mutta halpa.
    HTC Desire Z

Sen jälkeen onkin ammatillisista syistä luurit välillä vaihtuneet 3-4 kertaa vuodessa joten ei voi enää muistaa. Tällä hetkellä taskussa OnePlus 3 joka onkin ollu jo yli vuoden eli ylivoimaisesti pisin jakso samalla luurimella viimeisen 5 vuoden aikana.
    Blackborow muokkasi tätä : 04.03.2018 at 22.09

Ensimmäinen oli Mobira Cityman vuonna -90.
    Siitä asti menty lähestulkoon ainoastaan Nokialaisilla, kunnes puolitoista vuotta sitten hommasin omenan. On muuten ensimmäinen puhelin jota ei ole vielä tehnyt mieli vaihtaa tuoreempaan.

Onko jossain sivustoa jossa vanhat Noksut olisi ikäjärjestyksessä kuvan kanssa? Jos siitä vaikka tunnistaisi omat vanhat puhelimensa, kovin montaa niitä ei ole ollut.

Mutta tämän kosketusnäyttö-historian sai kyllä selville vanhojen valokuvien perusteella:
    - Heinäkuu 2012, ZTE Blade (ihan surkea kamera, eli vaihtoon)
    - Elokuu 2012, Lumia 710 (tykkäsin kovasti)
    - Kesäkuu 2014, Samsung Trend Plus (paluu Androidiin, mutta kamera oli pettymys)
    - Joulukuu 2014, Samsung S5 mini (ehkä paras puhelin mitä olen omistanut, tykkäsin kovasti)
    - Elokuu 2016 iPhone 5S, (en tykännyt yhtään, mutta tulipa kokeiltua)
    - Maaliskuu 2017 Samsung A5 16 (ihan hyvä, mutta ulkomitoiltaan liian iso...)

Olihan noitakin jo kertynyt aika monta. Kokemuksia on kertynyt noiden lisäksi sitten vaimon, lasten ja työpaikan puhelimista.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ sama juttu, ja puhelimen suhteen sun vaimosi kanssa, joku 15 vuotta vanha Nokian pieni puhelin, hyvin toimii ja on kätevä. Toimii myös kovilla pakkasilla ja pysyy siellä ajotakin taskussa.
    Ei kyllä ymmärrä kun tulee noita "osta uusi luuri nyt vain 649euroa". Piruvie semmoista hintaa nyt puhelimesta maksa.
    Kamerat on sitten erikseen.
    oot missannu pointin. Pointti on se, että kyseessä on puhelin jolla voi hoitaa tuhat plus yksi funktiota puheen lisäksi. Hinnat alkaen jostain satasesta ylöspäin, ja about neljälläsadalla saa jo ihan pätevän tehopakkauksen.

Meikän ensimmäinen älypuhelin 2018 Elokuussa kaksi vuotta vanha OnePlus 3. 400€ korottomalla osasopimuksella ja tekisi mieli käyttää vielä vuosi-pari tuon jälkeen, koska on sen verran paukkuja kuorien sisällä ja ominaisuudet kohdallaan. Aika pitkään vitkuttelin älypuhelimen hankintaa, mutta elämä helpottui kovasti kun sähköiseksi niin moni asia on mennyt.

Onko jossain sivustoa jossa vanhat Noksut olisi ikäjärjestyksessä kuvan kanssa? .

https://m.gsmarena.com/nokia-phones-1.php

https://muropaketti.com/mobiili/mobi...sossa-kuvassa/

Samsung S7 meni banaanin muotoiseksi selkätaskussa hiihtolomalla kun kaaduin liukkaalla. Mäsäksi meni myös teräksinen juomapullo ja yksi kylkiluu. Kävin hakemassa OnePlus 5t luurin ja hyvältä vaikuttaa.

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti thunder Katso viesti
    Samsung S7 meni banaanin muotoiseksi selkätaskussa hiihtolomalla kun kaaduin liukkaalla. Mäsäksi meni myös teräksinen juomapullo ja yksi kylkiluu.
    Hyi saamari. Aika pahalta kuulostava lentöminen
    -L.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •