Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
Ihan mielenkiinnosta kyselen sellaisten suht tosissaan ajavien, ei siellä kärkikahinoissa +-100 olevien kommenttia. Kun täällä on nuo renkaat nousseet päätekijäksi, niin mites se maasto itsessään? Hävitäänkö tuolla paremmilleen yleensä ylämäissä vai alamäkien uskalluksessa vai tasamaan vauhdissa? Noissa videoissa porukka jonottaa ylämäissä ja alamäissä, mutta onko ne niin jyrkkiä ylös mennessä, että kuivalla kelillä ei pito riitä? Kai ne nyt on sentään ihan ajettavissa olevia nousuja? Itte pärjäisin omasta mielestä suht hyvin just kauheissa louhikoissa ja juurakoissa ja reikä päässä alamäissä, mutta pitkät maantiesiirtymät ja metsätiet tappaa kiinnostuksen osallistua tällaisiin.
Mulla on raudanluja yhden 60 Tahkon kokemus, eli koen olevani foorumin pätevin vastaamaan sun kysymyksiin

Ajoin siis 2015 60 km kisan mutaisilla poluilla. Ajoin muistaakseni johonkin sadan pintaan ja aikaa meni Stravan mukaan vähän reilu 3:20. Teknisesti baana on helppoa jopa tällaiselle maantiesuccikselle. Renkaina mulla oli Contin Race King 2.2 pierunkuoret, eikä edes tubelessina, josta johtuen käärmes puraisi ilmat pihalle jossain Rahasmäen tienoilla. Se ruuhka alkaa jossain 50 sijan korvilla, tai ainakin ensimmäiselle polulle tullessa, siinä 20 km kohdalla, alkoi tukkeutumaan aika keulilta alkaen kun porukka ei jostain syystä vain saanut ajettua sitä lyhyttä kinkamaa. Tosin sit sitä ruuhkaa riitti Kinahmintielle asti, mutta ei mulla ollut mikään kiire. Kinahmintiellä ja sen jälkeen oli sitten tilaa ajaa. Jos jossain vaiheessa pääsen ajamaan uudestaan, niin tiedän olla riittävän keulilla ennen Nilsiäntien alitusta, eli sitä ensimmäistä nyppylää, etten ainakaan muiden takia jää porukasta. Sitä alun kivituhkaa ja pyörätiepätkää ei kannata yksinään yrittää painia, vaan mieluummin polttaa tikku tai pari että pääsee Pölkkypurontielle porukassa. Renkaiksi valkkaisin varmaan ne perinteiset Racing Ralph 2.25" kumit millä ajan 99% maasturoinneista...eikä sisureilla...