HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 191 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91 141 181 189 190 191 192 193 201 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.701 - 5.730 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

  1. #5701
    Lahden Pyöräilijät kasaa Tahkon joukkuekisaan treeniryhmää. Jos Asut Lahden seudulla tai miksei kauempanakin, kannattaa lukaista https://www.facebook.com/Lahdenpyora...27091640749436

  2. #5702
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    244
    Oma kisapyörä on jäykkäperäinen 29 Cannondale. Toinen maastofillari on 150 mm/14 kg plussatäpäri. Jäykkäperällä olen liene tahkolla nopeampi, mutta kysymys on,että kuinka paljon hitaampi olisin 120 km matkalla tuolla täpärillä? Pääsisi ruoto vähän helpommalla.

  3. #5703
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    14-17 minuuttia.


  4. #5704
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    135
    Tahkon kunniaksi laihdutin 8 kg painosta. Helpompi se tosta vyötäröltä on ottaa kuin hifistellä pyörän kanssa. Vieläkin on ylimääräistä.

    Mitäs mieltä olette seuraavanlaisista renkaista kuivan kelin Tahkolle? Linkistä poiketen 27.5" koossa ja 2.1" leveydeltä (Tubeless compatible)

    http://www.chainreactioncycles.com/u.../rp-prod143167

  5. #5705
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Noista tahkon rengasspekuloinneistahan oli oma lankansakin takavuosina .. en nyt äkkiä haulla löytänyt joten olisikohan ylläpito innostuksissaan poistanut (vanhat).
    oma mielipide: Nopeahkoa natalanappulaista rengasta alle vaan, koska ulkoilutiehen verrattavaa baanaa on paljon. Tärkeämpää on laittaa sen verran painetta ettei käärme pure kovalla alamäkivauhdilla kivikkoon ajaessa. Loppu on kuskista kiinni.
    Vanha mutta lihava.

  6. #5706
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Radonx Katso viesti
    Kiitoksia vastauksista.

    Mitä mieltä olette miten Rocket Ron 2.6 koossa olisi sopiva Tahkolle? Nopeampi kuin 2.25 koossa? 165g lisää painoa per rengas, joten aika paljon saa poluilla olla nopeampi kun pyörivä massa lisääntyy.

    Tubeleksena tietysti. Vanteen leveys 25.
    Ajoin ko renkailla täysjoustolla (vanha anthem 29er) viimeksi. Olen 50 vee setämies ja satsasin mukavuuteen ja aikaa meni 60km/3.42, joten mulla toi nopeusfactori ei ole ensisijaisena aina mielessä.

    Edit...eikun ajoin tietysti nobby nic 29x2,6 ankkureilla / 29 sisäleveys kiekoilla.
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  7. #5707
    noniinno Guest
    Itse en Tahkolle laittaisi edes 2.35 Racing Ralphia, saatikka isompaa. Varsinkaan taysjoustoon 29" koossa.

  8. #5708
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Itse en Tahkolle laittaisi edes 2.35 Racing Ralphia, saatikka isompaa. Varsinkaan taysjoustoon 29" koossa.
    Miksi et?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #5709
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Miksi et?
    Makuja on monia, mutta omaan makuuni liian iso kumi. Vaikka vanteessa leveyttä piisaakin, on 2,35" niin paljon isompi, että maastopaineilla kärsii tiellä rullaaminen ja tieominaisuuksien mukaan jos pumppaa, on kivikossa jo aikamoinen flipperinkuula. Ja vaikka foorumilla ollaan päästy konsensukseen siitä, että renkaan painolla ei ole väliä, niin minulla sillä kuitenkin on. Leveämpi (30mm, jos nyt edes on nykymittapuulla leveä) vanne saa 2,25" renkaan toimimaan ihan mukavasti.

  10. #5710
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Ei olla valmiita eikä näköjään tulla, kun oli ajatus elämän ensimmäisen kerran tulla Tahkolle. Mykoplasmaa tapetaan jo toisella antibioottikuurilla... Tässä on 2.5kk mennyt ihan v...tuiksi, Kehittävää ajoa ei ole alla ollenkaan... Tavoitteeni on muualla, kuin reitin läpi ajamisessa....

  11. #5711
    Blackborow Guest
    Tiellä ajaminen ei kiinnosta joten ei olla valmiita eikä tulossa.

  12. #5712
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    761
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Ei olla valmiita eikä näköjään tulla, kun oli ajatus elämän ensimmäisen kerran tulla Tahkolle. Mykoplasmaa tapetaan jo toisella antibioottikuurilla... Tässä on 2.5kk mennyt ihan v...tuiksi, Kehittävää ajoa ei ole alla ollenkaan... Tavoitteeni on muualla, kuin reitin läpi ajamisessa....
    Kyllä tossa on vielä hyvin aikaa treenailla Tahkolle. Mykoplasma kannattaa vaan hoitaa kunnolla pois. Itsellä vastaava kokemus muutaman vuoden takaa lisättynä huhtikuun influenssalla ja toukokuun mystisellä virustudillla. Olin toipilaana kaikkiaan 12 vkoa. Tahkolle pääsin jo ajamaan mutta piti laittaa hiukan tavoitteet uusiksi.

    Tsemppiä toipumiseen!

    PS. Toivun itse parhaillaan kaularangan 7. nikaman pullistumasta. 3vkoa takana ja n vkoa edessä. Toivottavasti ei tarttee mennä puukon alle...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

  13. #5713
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Makuja on monia, mutta omaan makuuni liian iso kumi. Vaikka vanteessa leveyttä piisaakin, on 2,35" niin paljon isompi, että maastopaineilla kärsii tiellä rullaaminen ja tieominaisuuksien mukaan jos pumppaa, on kivikossa jo aikamoinen flipperinkuula. Ja vaikka foorumilla ollaan päästy konsensukseen siitä, että renkaan painolla ei ole väliä, niin minulla sillä kuitenkin on. Leveämpi (30mm, jos nyt edes on nykymittapuulla leveä) vanne saa 2,25" renkaan toimimaan ihan mukavasti.
    Kannattaa muistaa että monen tavoitteena on vain mahdollisimman mukava tapahtuma jossa mennään omalla tasolla, eikä suinkaan pienin mahdollinen aika. Nopealla kumilla ei ole mitään merkitystä jos ajat niin lujaa että jalat kramppaa loukkulammella ja sitten joutuu tunkkaamaan maaliin kaikki ylämäet ?
    Itse olen ajanut nopeamman ajan hitaammalla kumilla ja oikealla asenteella vaikka olin varmasti kovemmassa kunnossa kun oli nopeammat kumit alla.
    Normikaverilla rengasvalinnan vaikutus voi olla minuutteja, mutta asenteen ja kunnon vaikutus on kymmeniä minuutteja.

    2,1 vs 2,35 todellinen ero on mitattavissa vain sekunneissa ja vaikuttaa lähinnä saivartelulta.
    Vanha mutta lihava.

  14. #5714
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Makuja on monia, mutta omaan makuuni liian iso kumi. Vaikka vanteessa leveyttä piisaakin, on 2,35" niin paljon isompi, että maastopaineilla kärsii tiellä rullaaminen ja tieominaisuuksien mukaan jos pumppaa, on kivikossa jo aikamoinen flipperinkuula. Ja vaikka foorumilla ollaan päästy konsensukseen siitä, että renkaan painolla ei ole väliä, niin minulla sillä kuitenkin on. Leveämpi (30mm, jos nyt edes on nykymittapuulla leveä) vanne saa 2,25" renkaan toimimaan ihan mukavasti.
    3 vuotta putkeen 4,8 renkaalla ja ei kyllä oo ollu yhtään liian iso. Rullaavuudessakaan en oo hävinny yhtään kapeammille, ihan on tieosuuksilla menty samaa vauhtia. Viime suvenakin 120km himppa yli 7h. Kyllä se on tavan polkijalle ihan sama onko alla 2,1 vai 2,35. Kyllä se on asenne ja valmistautuminen mitkä ratkasee. Ens suvena taas 4,8 jos ei keksi mitään vielä tyhmempää( itse asiassa tästä muhii jo aivoissa ajatus).

  15. #5715
    noniinno Guest
    Niin, joskus tosiaan oli ihan oma topicinsa rengasspekulaatioille. Onneksi se on turhana poistettu, koska eihän renkailla ole ilmeisesti merkitystä.
    Itse kyllä mietin tarkkaan rengasjutut. Speksailu kuuluu asiaan ja itse koen usein ahaa-elämyksiä, vaikka saattavat ollakin plaseboa. Homma ikään kuin kuuluu omaan harrastamiseeni. Minulle on aika paljonkin merkitystä, onko rengas 2,1" vai 2,25". Ihmettelen todella, jos muut kokevat asian yhdentekevänä. Mutta olenkin täällä foorumilla edustamassa vain itseäni.

    Osallistun kisaan vain aikatavoite mielessäni. Haluan voittaa itseni, muita vastaan en oikein pärjää. Fiilistelyyn löytyy kivempiakin ajankohtia ja reittejä. Kisatunnelma on Tahkolla tietenkin ainutlaatuinen, mutta ei se yksin riitä osallistumisen motiiviksi. Kolmen tunnin alle pitäisi päästä, kun muutaman minuutin ajoin liian hitaasti viimeksi. Sen laitan tietenkin renkaiden piikkiin.

  16. #5716
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Jos henkilökohtainen tuntumaero kapeamman ja kapean kumin välillä epäilyttää, niin suosittelen ajelemaan mäkisen reitin 15-20 keskarilla(vrt tahko). Ja katso paljonko menee enemmän watteja "paksulla" kumilla.
    Vanha mutta lihava.

  17. #5717
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Osallistun kisaan vain aikatavoite mielessäni. Haluan voittaa itseni, muita vastaan en oikein pärjää. Fiilistelyyn löytyy kivempiakin ajankohtia ja reittejä. Kisatunnelma on Tahkolla tietenkin ainutlaatuinen, mutta ei se yksin riitä osallistumisen motiiviksi. Kolmen tunnin alle pitäisi päästä, kun muutaman minuutin ajoin liian hitaasti viimeksi. Sen laitan tietenkin renkaiden piikkiin.
    Toi on kyllä hyvä pointti ja sen helposti unohtaa jos itsellä ei ole just saman tyylinen tavote.
    Itse rengasspekulaatiosta itsellä on sellanen tuntuma että harrastajatasolla on vähän vaikeampi sanoa mikä rengas on nopeampi.
    Siis sileämpi/kapeampi voi vähentää luottoa renkaaseen pahemmissa paikoissa ja vauhti hidastua liian jarruttamisen kautta.
    Itellä on ainakin ajelu sellasta että jos rengas ei tunnu luotettavalta niin alkaa ajaan alamäet hitaammin. Hyvinkin voi olla että yhtä hyvin pysyisi pystyssä mutta ei tee mieli koittaa.
    Enemmän tekijämies voi sitten lasketella samalla sliksillä vaikka mitä vauhtia.
    Luulisin että rullauserot niillä tiepätkillä vaikuttaa helposti vähemmän tuo jarruttelun määrä alamäissä.
    Ite olin tahkolla viime kesänä ekaa kertaa. Keli oli kuiva ja alla kuivan kelin renkaat. Silti tuntu että ehkä helpommalla ja nopeemmin olis päässyt vähän karkeemmalla kumilla. Kuiva kelihän siellä näköjään tarkottaa että pahemmat paikat on silti märkiä.

  18. #5718
    Ihan mielenkiinnosta kyselen sellaisten suht tosissaan ajavien, ei siellä kärkikahinoissa +-100 olevien kommenttia. Kun täällä on nuo renkaat nousseet päätekijäksi, niin mites se maasto itsessään? Hävitäänkö tuolla paremmilleen yleensä ylämäissä vai alamäkien uskalluksessa vai tasamaan vauhdissa? Noissa videoissa porukka jonottaa ylämäissä ja alamäissä, mutta onko ne niin jyrkkiä ylös mennessä, että kuivalla kelillä ei pito riitä? Kai ne nyt on sentään ihan ajettavissa olevia nousuja? Itte pärjäisin omasta mielestä suht hyvin just kauheissa louhikoissa ja juurakoissa ja reikä päässä alamäissä, mutta pitkät maantiesiirtymät ja metsätiet tappaa kiinnostuksen osallistua tällaisiin.

  19. #5719
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    186
    Rengas keskusteluun osallistun sen verran, että itsellä nopeimmat renkaat on ollu sellaiset, jotka kestää paukusta maaliin asti ilman paikkailua.

  20. #5720
    noniinno Guest
    Kyllä nuo kärkikuskit tekevät aika tasaista eroa joka kilometrillä, olipa sitten ylä- tai alamäkeä, tasaista tai röllipolkua. Tempohirviöt eivät pääse tiepätkistä juuri hyötymään, kun peesausjunan matkustajia riittää.

  21. #5721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta kyselen sellaisten suht tosissaan ajavien, ei siellä kärkikahinoissa +-100 olevien kommenttia. Kun täällä on nuo renkaat nousseet päätekijäksi, niin mites se maasto itsessään? Hävitäänkö tuolla paremmilleen yleensä ylämäissä vai alamäkien uskalluksessa vai tasamaan vauhdissa? Noissa videoissa porukka jonottaa ylämäissä ja alamäissä, mutta onko ne niin jyrkkiä ylös mennessä, että kuivalla kelillä ei pito riitä? Kai ne nyt on sentään ihan ajettavissa olevia nousuja? Itte pärjäisin omasta mielestä suht hyvin just kauheissa louhikoissa ja juurakoissa ja reikä päässä alamäissä, mutta pitkät maantiesiirtymät ja metsätiet tappaa kiinnostuksen osallistua tällaisiin.
    Kai sitä keskimäärin hävitään muille tasan saman verran joka paikassa.
    60km ja 1200 nousumetriä laittaa kyllä kunnolle aika kovat vaatimukset että jo sen puolesta kunto vs. taito kisassa kunto voittaa.
    Yleensä ottaen ylämäessä tulee aina enemmän aikaeroa kun alamäessä koska ylämäessä menee enemmän aikaa.
    Puhdas tempokuski käyttää enenmmän aikaa ja voimia teknisissä paikoissa ja puhdas enskakuski sitten taas häviää siirtymillä jos tempokuskilla on vielä voimia jäljellä.
    Jos Tuulivaaralle tultaessa (~15km jäljellä, suurin osa "teknistä") on voimat loppu niin hidasta on vaikka olisi kuinka taitava.
    Tuolla on mukana pitkiä siirtymiä mutta kyllä suurin osa ajasta käytetään polulla. Nousut taitaa olla kaikki aika teknisiä, siis ei ole ainakaan paljoa sellasta hiekkatienousua. Ainakin yhden ylämäen taitaa tunkata ihan jokainen. Muut pahemmat mäet on sitten sellasia että taidosta ja kunnosta riippuen on ajettavissa, mutta samoista parametreistä riippuen sitten pitää päättää kannattaako ajaa jos tunkkaamaalla pääsee helpommalla.
    Kärkikahinoiden ulkopuolella vauhtiin vaikuttaa aika paljon myös muun porukan toiminta kun joka paikassa ei pääse ohittamaan.
    Itsellä ei jäänyt yhtään mäkeä ajamatta sen takia että pito ei riittänyt. Sen takia jäi että edessä oli tunkkaajia.

    Kyllä kunto ja taito on päätekijöitä mutta niiden valinnasta on hankalampi keskustella kun vaikka renkaista.

  22. #5722
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Kyllä mä edelleenkin epäilen ettei kukaan aja taivaanportaita ylös, ei edes silloin kun latu on auki.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  23. #5723
    LAPY GO TAHKO 2018
    Huom! Aloitusluento on jo ensi viikon torstaina. Ryhmässä on hyvin tilaa! Voit toki osallistua toimintaan, vaikka tavoitteesi olisivat lyhyemmälläkin matkalla, tai ihan vaan jos maastopyöräilyn marathonmatkojen treenaus kiinnostaa.
    Ilmoittaudu nyt: mtb@lahdenpyorailijat.fi

    Lisätietoa alta:
    Tänä vuonna LaPy täyttää 90 vuotta. Maastopyöräilyllä on seurassamme merkittävä asema niin kilpa- kuin kuntopyöräilyssäkin. Kunnioitettavan merkkipaalun kunniaksi haluamme olla näkyvästi mukana omaa juhlavuottaan viettävän, kaksi vuoskymmentä täyttävän TAHKO MTB:n joukkuekilpailussa. Nyt on loistava tilaisuus kokeilla myös pitempää 120km joukkuematkaa, johon Tahkon järjestelytoimikunta on jo alustavasti vilautellut vihreää valoa.

    Mitä?
    - Nyt perustettavan treeniryhmän puitteissa pääset tutustumaan pitkän matkan maastopyöräilyn harjoitteluun asiantuntijaluentojen ja ohjattujen harjoitusten avulla. Lähtökohtaisesti harjoittelu keskittyy tuohon vaativampaan 120km matkaan, mutta ei lyhyempi kisamatkakaan ole mikään este.
    - Pääset kokeilemaan marathonmatkan kilpapyöräilyä Korson XCE 96 -kilpailussa.
    - Yhteistyökummpanimme Fitra osallistuu "Aja kovempaa maastossa" -kirjan muodossa harjoittelun teoreettiseen osuuteen.
    - Ryhmäläiset ovat tervetulleita viikonloppuisin maantiellä ajettaville yhteislenkeille ja tietenkin Maanantainmaastoihin.
    - Perehdymme maastopyöräilijän varusteisiin ja kaluston kunnossapitoon sekä hätäkorjauksiin.
    - LaPy huolehtii aktiivisesti ryhmässä toimineille sekä Tahkon että Korson kilpailujen osallistumismaksuisut silloin, kun ajetaan seuran joukkueessa. Joukkuekisaajilta ei edellytetä SPU:n kisalisenssiä.


    Kenelle?
    Kaikille meille "Taviksille", joille maastopyöräily on tapa haastaa itsensä ja pitää kuntoa yllä. Jos olet aina ollut kiinnostunut Tahkosta, mutta et ole uskaltanut leikkiin ryhtyä, tai haluat parantaa aikaisempaa suoritustasi, niin nyt on aika vapauttaa henkinen käsijarru ja poimia rusinat pullasta

    Missä?

    - Järjestämme luennot ja harjoitukset Lahdessa ja lähialueella.


    Milloin?
    - Kaikki alkaa jo niinkin pian kuin 15.helmikuuta, kun valmentaja Esa Skyttä kertoo pitkään maastokilpailuun harjoittelemisesta ja antaa vinkkejä oman harjoitusohjelman laatimiseksi.
    - Maaliskuussa perehdymme kehonhuoltoon.
    - Huhtikuussa Startexin Heikki Eklund opastaa pitkän kilpailusuorituksen nesteytykseen, energiahuoltoon sekä tankkaukseen ja palautumisen liittyvissä asioissa.
    - Toukokuussa puolestaan perehdymme varusteisiin ja polkupyöriin äärimmäisen inspiroivassa ympäristössä Lahden Polkupyörähuollon tiloissa.
    - Toukokuun lopussa harjoittelemme pitkän matkan kilpailua Korso XCE 96 -kuntosarjassa.
    - LaPyn kisatiimi LaPy Epic MTB jakaa osaamistaan kuukausittaisten ohjattujen harjoituslenkkien muodossa.
    - Ajotekniikkaa harjoitellaan kesäkuun alussa alan todellisen konkarin ja pyöräilyn moniottelijan, A-P Laihon ohjauksessa.


    Miten?

    - Jos haluat mukaan harjoittelemaan kanssamme, ilmoittaudu sähköpostilla osoitteessa mtb@lahdenpyorailijat.fi, viimeistään 11. helmikuuta.
    - Ryhmän liiittymismaksu 25€.
    - Olethan Lahden Pyöräilijöiden jäsen. Jos et vielä ole ehtinyt liittyä iloiseen joukkoomme, saat paluupostissa myös liittymisohjeet.
    - Käytännön syistä paikkoja on rajoitetusti. Ilmoittauduthan mahdollisimman pian. Etusijalla 120km matkalaiset.
    - Joukkueessa edellytetään yhtenäistä ajoasua. Ajoasujen tilauskierros on käynnissä juuri nyt. Ota yhteyttä seuran ajoasutilauksia hoitavaan Janne Elkalaan, niin saat varmasti nauttia ensi kesänä tyylikkäistä seura-asuistamme.



  24. #5724
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Niin, joskus tosiaan oli ihan oma topicinsa rengasspekulaatioille. Onneksi se on turhana poistettu, koska eihän renkailla ole ilmeisesti merkitystä.
    Itse kyllä mietin tarkkaan rengasjutut. Speksailu kuuluu asiaan ja itse koen usein ahaa-elämyksiä, vaikka saattavat ollakin plaseboa. Homma ikään kuin kuuluu omaan harrastamiseeni. Minulle on aika paljonkin merkitystä, onko rengas 2,1" vai 2,25". Ihmettelen todella, jos muut kokevat asian yhdentekevänä. Mutta olenkin täällä foorumilla edustamassa vain itseäni.

    Osallistun kisaan vain aikatavoite mielessäni. Haluan voittaa itseni, muita vastaan en oikein pärjää. Fiilistelyyn löytyy kivempiakin ajankohtia ja reittejä. Kisatunnelma on Tahkolla tietenkin ainutlaatuinen, mutta ei se yksin riitä osallistumisen motiiviksi. Kolmen tunnin alle pitäisi päästä, kun muutaman minuutin ajoin liian hitaasti viimeksi. Sen laitan tietenkin renkaiden piikkiin.
    ajoin 1.3 kumilla ja se oli inasen kapee mutta selvisin reitistä aika hyvin

  25. #5725
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    303
    Ei taida mistään löytyä enää wanhoja tuloksia keskitetysti? Yritin vähän googletella vuodesta 2005 etiäpäin, mutta en löytänyt edes kaikilta vuosilta.

  26. #5726
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Orimattila
    Viestit
    131
    Samaa olen itsekin ihmetellyt, että missä kaikki vanhat tulokset. Olisi ehkä luullut,että kisaorganisaatio sen verran pitäisi historiaa kunniassa, että organisaatioiden ja nettiseikkailuiden muuttuessa jäisi entisistä ajoistakin jokin jälki. 20 v. ei edes ole kovin paljoa pyydetty. Mistäpä yleensä kukaan tietää, montako kisaa on ajanut tai siis tässä tapahtumassa startannut. Neuvoksien arvonimethän ovat perustuneet omaan arvioon ja silloinkin saanut arvonimen, jo ennen maaliinsaapumistaan.

  27. #5727
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    761
    Moi!
    Vanhat tulokset on tallessa, mutta niiden kokoaminen vaatii hiukan aikaa/työtä. Yritetään saada ne sivuille tässä talven aikana.
    Ekan kahdeksan vuoden tulokset löytyy netistä:
    http://www.elisanet.fi/kai_js_nurmin...TBResults.html

    Viimeisen kolmen vuoden tulokset nykyisestä Ultimate LiVE -ilmoittautumis- ja tulospalvelusta.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

  28. #5728
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    761
    Perjantai-illan klassikkostartin ilmoittautuminen on nyt avattu... eli, www.tahkomtb.fi ja sieltä ilmoittautuminen.
    Perjantain aikataulua on hiukan aikaistettu mm. Fillari-ajokoulun osalta.

    Nyt vaan tuunaama henkeen sopivaa klassikko-fillaria ja ajo-asua.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

  29. #5729
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta kyselen sellaisten suht tosissaan ajavien, ei siellä kärkikahinoissa +-100 olevien kommenttia. Kun täällä on nuo renkaat nousseet päätekijäksi, niin mites se maasto itsessään? Hävitäänkö tuolla paremmilleen yleensä ylämäissä vai alamäkien uskalluksessa vai tasamaan vauhdissa? Noissa videoissa porukka jonottaa ylämäissä ja alamäissä, mutta onko ne niin jyrkkiä ylös mennessä, että kuivalla kelillä ei pito riitä? Kai ne nyt on sentään ihan ajettavissa olevia nousuja? Itte pärjäisin omasta mielestä suht hyvin just kauheissa louhikoissa ja juurakoissa ja reikä päässä alamäissä, mutta pitkät maantiesiirtymät ja metsätiet tappaa kiinnostuksen osallistua tällaisiin.
    Mulla on raudanluja yhden 60 Tahkon kokemus, eli koen olevani foorumin pätevin vastaamaan sun kysymyksiin

    Ajoin siis 2015 60 km kisan mutaisilla poluilla. Ajoin muistaakseni johonkin sadan pintaan ja aikaa meni Stravan mukaan vähän reilu 3:20. Teknisesti baana on helppoa jopa tällaiselle maantiesuccikselle. Renkaina mulla oli Contin Race King 2.2 pierunkuoret, eikä edes tubelessina, josta johtuen käärmes puraisi ilmat pihalle jossain Rahasmäen tienoilla. Se ruuhka alkaa jossain 50 sijan korvilla, tai ainakin ensimmäiselle polulle tullessa, siinä 20 km kohdalla, alkoi tukkeutumaan aika keulilta alkaen kun porukka ei jostain syystä vain saanut ajettua sitä lyhyttä kinkamaa. Tosin sit sitä ruuhkaa riitti Kinahmintielle asti, mutta ei mulla ollut mikään kiire. Kinahmintiellä ja sen jälkeen oli sitten tilaa ajaa. Jos jossain vaiheessa pääsen ajamaan uudestaan, niin tiedän olla riittävän keulilla ennen Nilsiäntien alitusta, eli sitä ensimmäistä nyppylää, etten ainakaan muiden takia jää porukasta. Sitä alun kivituhkaa ja pyörätiepätkää ei kannata yksinään yrittää painia, vaan mieluummin polttaa tikku tai pari että pääsee Pölkkypurontielle porukassa. Renkaiksi valkkaisin varmaan ne perinteiset Racing Ralph 2.25" kumit millä ajan 99% maasturoinneista...eikä sisureilla...
    6.7 WTF/kg


  30. #5730
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Kyllä se porukka vetää selvästi paremmin Kinahmin yli jos on helpompi keli(2015 oli erittäin kurainen poikkeusvuosi), eli ei ole todella märkää tai paljoa kuraa. Jonoa tai odotuksia ei paljoltikaan siis synny.
    Alusta Kihahmi 1 (ekaan tunkkausnousuun) saakka ei ole ruuhkaa, eli 20km mennään vapaassa muodossa oman kunnon mukaan ulkoiluteitä.
    Kihahmi 1 ja 2 poluilla joutuu yleensä jonkun verran ajamaan letkajenkkaa mutta se ei merkittävästi vaikuta loppuaikaan. Typerin virhe on ottaa täysvauhti Kinahmin takasuoran tiepätkälle ja sen jälkeen kokea ekat krampit maastossa.
    Baanat aukenevat lopullisesti viimeistään Loukkulammen jälkeen Tuulivaaran nousuissa ja siitä sitten loppuun saa vetää ihan omaa tahtia, ajoit missä porukassa tahansa.
    Tärkeintä on jaksottaa voimat oikein, eli jos olet piipussa jo Tuulivaaralla niin loppu tulee olemaan yhtä helvettiä ja tulet helposti ajallisesti häviämään kymmeniä minuutteja .

    Renkaat on ihan sivutekijä koko jutussa. 200 joustavalla dh-pyörällä on ajettu alle neljän tunnin ja cyclocrossilla lähes kolmeen ja puoleen tuntiin.
    Ellei kyse ole ihan kärkikahinoista niin itse en vaihtaisi tuttua rengastusta pois Tahkoa varten.
    Näppituntuma kuitenkin on että kolmasosa reitistä on nopeaa baanaa, viidesosa kivikkoa ja loput normi polkuja. Lisäksi nousumetrejä on paljon(keskiverto suomalaista maastolenkkiä enemmän).
    Vanha mutta lihava.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •