HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 14 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 680

Aihe: Kona Wo

Bikeshopista oli m ja s koko loppu ja lisäystä ei ennen syksyä taida tulla. Tilasin m koon pyörän hi5bikesilta. Heillä oli kuulema kaikkia kokoja vielä. Nyt odotetaan innolla ensimmäistä läskiä!

Eilen pääsin ekalle kunnon lenkille uudella Kona Wolla, kun tässä snadisti on flunssa painanut päälle. Parituntia mentiin hyvinkin vaihtelevassa maastossa ja keli oli mukavasti pakkasen puolella. Pohjoisella Uudellamaalla lunta ei ole paljon, mutta päästiin jopa ajamaan hangella. Hyvin kantoi, vaikka eihän oikeasta hankikannosta voi puhuakaan. Oikeastaan suurin totuttelun paikka oli, kun ajoin ensimmäisen kerran avopolkimilla sitten 90-luvun loppupuolen. Silloin hankin ensimmäiset Shimanon lukkopolkimet itselleni. Totuttelua vaatii, mutta loppu lenkistä tuntui jo ihan kohtuullisen luontevalta. Luulen että ruuvailen kuitenkin jossain vaiheessa lukkopolkimet myös Konaan. Nyt mennään kuitenkin avopolkimilla ja katsellaan päivitystä myöhemmin. Ensiasennus polkimet vaihdoin johonkin paikallisesta liikkeestä löytyneisiin flätteihin. Olikohan merkki Spectre??? Pitoa riitti ja ihan asiallisilta tuntuivat.

Tsykä tuntui heti alusta asti sopivan itselleni kuin hanska käteen. M-koko oli hyvä valinta 175 cm lyhyelle miehelle. Tätä kokoa suosittelivat minulle Bikeshopista ja hyvin natsasi. Kannattaa kuunnella ammattimiehiä, kun itse olin jo tilaamassa L-kokoa. Tosin maku asioitahan nämäkin tottakai on. Itselle Wo on ensimmäinen fatbike, joten vertailukohtia ei löydy kuin messuilla ja liikkeissä koeajon verran, joten en uskalla mitään isompaa vertailua alkaa tekemään. Kona tuntui hyvin rauhalliselta liikkeiltään ja tsykän sai kulkemaan tasan sinne minne halusikin. Eniten huoletti ennen ajoon lähtöä paljonko osaan arpoa painetta renkaisiin, kun tosiaan ensimmäinen läski kyseessä. Nyt lähdettiin liikkeelle 0,7 barin paineilla, jotka arvoin molempiin päihin. En ole litkuttanut renkaita, joten sisurit edelleen käytössä. Hyvin tuntui rullaavan lumella ja muutaman sadan metrin siirtymällä asfaltilla. Pitoakin tuntui riittävän mukavasti, enkä saanut kuin yhdessä jyrkähkössä nousussa runttaamalla takarenkaan irtoamaan. Niin tai sain kyllä yhdessä mutkassa myös eturenkaan lähtemään alta, mutta alla oli jäätynyt puro ja puhdasta jäätä. Siinä ei kait mikään suvikumi pidä vaikka paineet olisi minkälaiset. En usko vaihtavani talvikumeja alle, vaan mennään noilla Jumbo Jimeillä kohti kevättä. Hyvin lyhyellä kokemuksella nämä renkaat tuntuvat erinomaisen hyviltä.

Isoplussa menee suvikumien lisäksi myös penkille. Se tuntui omaan takamukseen hyvältä, eikä sille ole tarvetta etsiä korvaavaa tuotetta. Mulla on noiden penkkien kanssa ollut aina arpomista, mutta nyt tuntui osuvan orkkis hyvin kohdilleen. Omaan Trek Stache 9 plussa fillariin verrattuna osasarja on vaatimattomampi, mutta ei ollenkaan huono. Vaihteet toimii mainiosti, eikä pieni ojassa uiminenkaan saanut niitä pakkasessa ihan toimintakyvyttömäksi. Vaihteet on liikkeessä varmasti säädetty just eikä melkein kohdalleen. Hyvin toimi, niin kuin tottakai kuuluukin. Stachessa mulla on hissitolppa, jota hieman kerkesin kaipaamaan Konaankin. En kuitenkaan usko, että se tulee olemaan päivityslistalla ainakaan heti. Ainoa asia mikä ei heti vakuuttanut on jarrut. Ne tuntuu hieman tehottomilta ja aika tunnottomilta. Annan niille kuitenkin hieman aikaa herkistyä ja katsellaan miten ne alkaa pelittämään. Jos jatkossa tuntuu siltä, niin ei ole ongelma päivittää jarrupakettia astetta parempaan.

Harvoin fillarista tulee sellainen fiilis, että tää on ihan pirun päheen näköinen, mutta Kona on sitä todellakin! En tiedä, mutta toi väri natsaa omaan silmään ihan kybällä. Kuvissa se on upea, mutta luonnossa vielä makeempi. Koko kokonaisuus on erittäin hyvän näköinen ja erottuu harmaasta massasta upeasti. Stache siirtyy nyt loppu talveksi lepäämään ja mennään Konalla eteenpäin. Reippaasti vaan kilometrejä alle, kun vihdoinkin tuli se pitkään mietitty fatbike hommattua. Lyhyellä kokemuksella olen hankintaan erittäin tyytyväinen. Elämäni ensimmäinen Kona ja elämäni ensimmäinen läski (lukuunottamatta exänprkl:ttä). Mielestäni hinta/laatusuhde on todellakin kohdillaan tässä tsykässä.

onko niin että 2015 malliin ei blutoa saa laitettua
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti very heavy Katso viesti
    onko niin että 2015 malliin ei blutoa saa laitettua
    Keulan kruunu kolisee runkoon. Ja etukiekossa liian kapia napa.
    Teoriassa siis saa mut mut.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

jaa sekö siinä närästää mä luulin et on ongelmia ohjainlaakerin ja sen tappered kaulaputken kanssa

Löyty tuommoset kuvat, jossa 2015 ja 2016 malleissa Blutot. Josko noista näkyis ku rinnakkain laittaa, että miten ovat 2016 malliin muuttaneet tuota viistoputkea.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

oolrait ja ou shit

Tervehdys! Eka läski olisi kiikarissa ja mielenkiinnolla olen tätä Wo-ketjua seurannut, josko olisi omaan käyttöön sopiva peli.

Wo:n lisäksi oli mietteissä Canyon Dude mutta onko hiilarirunko jotenkin herkempi iskuille yms. elämän kolhuille kuin alumiinirunko? Maastoa-ajoa en juuri ole harrastanut mutta jonkin sortin retkeily metsissä fillarin kanssa kiinnostaisi. Wo:hun sai kait tarakkaa kiinni tarvittaessa.

Ootteko paljon kevennellyt muilla kuin putkiosilla? Ilmeisesti painoa kuitenkin jonkin verran tuosta löytyy?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EvilOne Katso viesti
    Tervehdys! Eka läski olisi kiikarissa ja mielenkiinnolla olen tätä Wo-ketjua seurannut, josko olisi omaan käyttöön sopiva peli.

Wo:n lisäksi oli mietteissä Canyon Dude mutta onko hiilarirunko jotenkin herkempi iskuille yms. elämän kolhuille kuin alumiinirunko? Maastoa-ajoa en juuri ole harrastanut mutta jonkin sortin retkeily metsissä fillarin kanssa kiinnostaisi. Wo:hun sai kait tarakkaa kiinni tarvittaessa.

Ootteko paljon kevennellyt muilla kuin putkiosilla? Ilmeisesti painoa kuitenkin jonkin verran tuosta löytyy?
    Tai niin no, litkutetut renkaat tietysti kevennyksenä:-) Ilmeisesti myös rullaavuus parempi tällöin?

Kiitos yksityisviestistä. En tiedä vain tuliko vastaus perille.

Ite kiskoin sisuskumet pois ja litkut tilalle teippeineen. Hyvin toimii ja ajotuntuma parani/keveni. Eikait se ihme jos vajaa kilo pyörivää massaa lähti. Piti ihan kuvasta tarkistaa niin 400g painoi sisurit per pää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vesiperä Katso viesti
    Kiitos yksityisviestistä. En tiedä vain tuliko vastaus perille.

Ite kiskoin sisuskumet pois ja litkut tilalle teippeineen. Hyvin toimii ja ajotuntuma parani/keveni. Eikait se ihme jos vajaa kilo pyörivää massaa lähti. Piti ihan kuvasta tarkistaa niin 400g painoi sisurit per pää.
    Kiitokset Vesiperälle, demo ois ollu kiva mutta vähän liikaa välimatkaa:-)

Onkos ketään Wo:n omistavaa max. 100km säteellä Helsingistä jonka filua voisi käydä tyyppäämässä? Ensi viikolla olen myös Etelä-Pohjanmaan/Keski-Suomen suunnalla jos sieltäpäin löytyisi? Korvausta vastaan tietysti.

Helpottaisi mahdollista ostopäätöstä:-)

Nyt viikon verran 2016 Wo:n omistaneena ainakin itse tykkään pyörästä. Aiempaan hybridiin verrattuna toki raskaampi jne. mutta kyllä tuolla silti hymy korvissa ajelee. Ensiasennus polkimet on aivan julmetun liukkaat kun ovat muoviset, race facen polkimet tulossa tilalle. itsellä mittää 173 ja M-kokonen pyörä, vähän on viellä ajoasennon säädöt hakusessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smuli Katso viesti
    Nyt viikon verran 2016 Wo:n omistaneena ainakin itse tykkään pyörästä. Aiempaan hybridiin verrattuna toki raskaampi jne. mutta kyllä tuolla silti hymy korvissa ajelee. Ensiasennus polkimet on aivan julmetun liukkaat kun ovat muoviset, race facen polkimet tulossa tilalle. itsellä mittää 173 ja M-kokonen pyörä, vähän on viellä ajoasennon säädöt hakusessa.
    Sulla siis se sininen malli? Siinä näyttäisi geo olevan vähän eri kuin 2017/2018 malleissa. Tuntuuko että yltää hyvin stongalle? Ajatko pelkästään maastoa vai toimiiko myös duunimatkoilla yms. sama fillari?

Mulla sininen xl 2016 Wo. 190cm ja paksu ukko, ohjaustangon kannatin on tullut vaihdettua korkeampaan.
    Ja ajelen kaikkea kisoista työmatkoihin.
    Hyvä toimintavarma ja ajoltaan vakaan oloinen kampe.

Sulla siis se sininen malli? Siinä näyttäisi geo olevan vähän eri kuin 2017/2018 malleissa. Tuntuuko että yltää hyvin stongalle? Ajatko pelkästään maastoa vai toimiiko myös duunimatkoilla yms. sama fillari?
    Kyseinen malli joo. Kyllä stongalle yltää hyvin. Satulaa täytyy siirtää viellä jopa taaemmas vähän kun tuntuu että haluais istua taaempana. Nyt on tullut viikko ajettua espoon hyvin hoidettuja kevyenliikenteen väyliä joka käy kyllä ihan maastoajosta... Täysin harrasteajossa on.

Koeajoin fiskarsissa 2018 L-koon pyörää ja sillä pienellä koeajolla sekin kyllä tuntui istuvan alle hyvin, toki vaikea sanoa kuinka sitten pidemmän käytön jälkeen olis istunu alle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Ja ajelen kaikkea kisoista työmatkoihin.
    Hyvä toimintavarma ja ajoltaan vakaan oloinen kampe.
    Kyllä aika vahvasti näyttää siltä että Wo:lla lähdetään läskeilyä kokeilemaan:-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smuli Katso viesti
    Kyseinen malli joo. Kyllä stongalle yltää hyvin. Satulaa täytyy siirtää viellä jopa taaemmas vähän kun tuntuu että haluais istua taaempana. Nyt on tullut viikko ajettua espoon hyvin hoidettuja kevyenliikenteen väyliä joka käy kyllä ihan maastoajosta... Täysin harrasteajossa on.

Koeajoin fiskarsissa 2018 L-koon pyörää ja sillä pienellä koeajolla sekin kyllä tuntui istuvan alle hyvin, toki vaikea sanoa kuinka sitten pidemmän käytön jälkeen olis istunu alle.
    Ok, hyvä tietää. Kyllä varmaan itsekin tuolla M koolla lähden kokeilemaan, stemillä, tangolla ja istuin-osastolla sitten fiksailee tarvittaessa.

Joo, samanlaista "maastoilua" on ollut täällä myös välillä noiden kelvien osalta:-)

Weston Guest
    Testaa myös Feltin DD 70 tai 30. Itse olen ollut tyytyväinen 70-malliin. Tektron jarrut olleet positiivinen yllätys eikä NX-vaihteistossakaan valittamista. Rn tiedä millaisen tarjouksen olet saanut WO:sta, mutta Feltin hinta on about 1200€ vaikka täällä: http://www.jarvisenpyora.fi/polkupyo...lt-mtb-26.html

Itse testasin molemmat ja tykästyin enemmän Feltiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Weston Katso viesti
    Testaa myös Feltin DD 70 tai 30. Itse olen ollut tyytyväinen 70-malliin. Tektron jarrut olleet positiivinen yllätys eikä NX-vaihteistossakaan valittamista. Rn tiedä millaisen tarjouksen olet saanut WO:sta, mutta Feltin hinta on about 1200€ vaikka täällä: http://www.jarvisenpyora.fi/polkupyo...lt-mtb-26.html

Itse testasin molemmat ja tykästyin enemmän Feltiin.
    Kiitos kommentista. Jotenkin tuo Konan kokonaisuus miellyttää enemmän, en tiedä. Tektroista ei kokemusta kuin pubi-mankelissa, Shimpan jarrut olleet käytössä ns. ajopyörissä. Täytyy vielä pähkäillä asiaa.

Nuo Wo:ssa olevat Jumbo Jimit ilmeisesti ihan pätevät jokapaikanhöylät? Kelvillä edes jotain pitoa ja sepeliä eivät säiky?

Nuo Wo:ssa olevat Jumbo Jimit ilmeisesti ihan pätevät jokapaikanhöylät? Kelvillä edes jotain pitoa ja sepeliä eivät säiky?
    JJllä helppo tubeless, sepelin tekemät reiät paikkaantuneet kuluneessa takarenkaassa tänä talvena. Niitä reikiä nimittäin tulee, jos ajelee kovilla paineilla. Taloudessa 2 M- koon sinistä Woota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    JJllä helppo tubeless, sepelin tekemät reiät paikkaantuneet kuluneessa takarenkaassa tänä talvena. Niitä reikiä nimittäin tulee, jos ajelee kovilla paineilla. Taloudessa 2 M- koon sinistä Woota.
    Jes jes, kiitos näistä!

WO2017 käytössä. Nuo ensiasennus JJ:t ovat tosiaankin yleispätevät. Pehmeässä lumessa kaipaisi rouheampaa kuviota. Täytynee laskea paineita edelleen. Tubeleksina FattyStripperin avulla. Kokeilin ensin Gorillatapella, mutten saanut täysin tiiviiksi.

No nyt 2017 malli lähti tilaukseen, katotaan kuin äijän käy.

Kysymystulva jatkuu:-)

Mitäs flätti-polkimia olette vaihtaneet Wo:n mukana tulleiden tilalle? Muovia vai alumiinia, onko preferenssiä? Vähän jo syyhyttäisi päästä tonne lumeen kahlaamaan, kun sitä kerrankin täälläpäinkin on.

Kiitos ja anteeksi:-)

En tiedä mitä -17 tulee matkassa mutta itse turrannut noilla -16 alkuperäisillä ihan tyytyväisenä. Onneton nöösihän minä tietty olen ja toisissa kahdessa maastopyörässä olevat hyviksikin kehutut flätit "nastoilla" on toisenlaiset mutta ei välttämättä ihan yksiselitteisesti paremmat minulle. Mitään ongelmia ei ole ollut noilla alkuperäisilläkään lipsuttimilla. Toki ajelen maastokengät ja toisaalta lenkkarit tai työ (kusiluistimet) jalassa eikä millään oikeilla ajokengillä jne. Kun polkutekniikka on mitä on niin se että jalka pääsee kiertymään polkimella tuntuu ajoittain jopa mielyttävältä.

Weston Guest
    Mäkin olen nöösinä ollut tyytyväinen Shimanon perus mtb-polkimiin. PD-GR500 on malli. Löytyivät paikallisesta hintaan 50€. Varmaan parempia saa halvemmalla, joten en voi suositella. Hyvät ovat joka tapauksessa ja pito on riittävä, kun poisti prikat ”nastojen” alta.

Jos ei välttämättä halua metallisia, niin noista on meillä emäntä kovasti tykännyt ja yllättävän hyvin kestänyt kolistella. Hinta/laatusuhde mielestäni kohdallaan.
    https://www.bikeshop.fi/DMR-V6-musta...pa/pDMR-VV6-K/

Omalla listalla tällä hetkellä ns. muovisista Race Face Chesterit tai Nukeproofin Neutron Evot, alumiinisista taas Superstar Componentsin Nano-X Evot. Lukemani perusteella noi kaikki ihan päteviä.

Yhellä tyypillä kävi pällille Chesterin korotus akselin kohdalla, tuntuu kuulemma oudolta kengän läpi. Polkimen kuvan perusteella voisi kuvitella tuntuvan monella muullakin, mutta ilmeisesti monia ei haittaa.
    Shimano Saintithan on perustylsävarma valinta, mulla on kahdet, yhden sain kivellä mutkalle ja samalla kammen. Säkällä löytyi Oulun somesta tyyppi jolla oli juuri sen puoleinen uusi poljin ylimääräisenä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •