Mä voin, omalta osaltani. Ensiasennuskumeissa (28 mm contin gp II) ilmatila riittää pikku röykyissäkin koska ovat todellisuudessa miltei 32 mm leveät. Mut jos on savea tai jotain muuta alla mutkassa ni sit mennään. Mulla on omassa nyt 30 mm g-onet tubelessina mutta voi! ne ovat todellisuudessa ainoostaan 29-milliset, eikä meno näin ollen juurikaan pehmeämpää ole kuin conteilla. Toki olo on niillä monella tapaa turvallisempi koska tubeless ja pitoakin on vähän paremmin kuin maantierenkaissa. Jahka saan gonet ajettuu puhki niin varmaan katson jotkut kivat, vähintään 32-milliset tubeless-renkaat. Oon itse asiassa vähän miettinyt että jos eteen laittais 34 mm wtb exposuren ja taakse 32-millisen.
Laite on vähän sellanen business in the front/party at the back eli tuntuu että etuhaarukka ei paljookaan anna anteeks, kun taas takapää tuntuu (varmaan osin joustotolpan ansiosta) mukavan pehmoiselta. Muuten ohjautuilee hiekkatiellä tai metsäpoluilla (joo, pakko on ollut kokeilla) siinä kuin esim. mun vanha inflite 32 mm kumeilla mutta jotenkin huterammin. Saattaa toki olla ihan psykologista ku en enduracella uskalla ryskätä niin että vanteet soi.
Disclaimer: oon harrastelija sekä kestopäällysteellä että maastossa ja endurace on mun eka hiilikuiturunkoinen pyörä.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit